Auteur Topic: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO  (gelezen 3801 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Gepost op: 17-09-2007, 21:08:13 »
Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
De AVRO en Karel van de Graaf hebben 'in goed overleg' besloten hun samenwerking te beëindigen omdat er een verschil van inzicht is over de inzetbaarheid van de presentator. Aanleiding is het feit dat Van de Graaf eerder dit jaar Directeur Corporate Communicatie is geworden bij het Duurzame Energiebedrijf Econcern.

Karel van de Graaf trad in 1969 in dienst bij AVRO Radio. Hij maakte naam met programma's als Service Station en Een Middagje AVRO. Zijn inspanningen zag hij in 1981 bekroond met de Zilveren Reissmicrofoon.
In 1984 werd hij gevraagd voor een eigen, wekelijkse talkshow op tv met de titel Karel. Daarin interviewde hij in de loop der jaren een keur van nationale en internationale coryfeeën.
Vanaf 1986 presenteerde Van de Graaf regelmatig afleveringen van de actualiteitenrubriek Televizier, dat later zou opgaan in Netwerk. Ook voerde hij jarenlang het wekelijkse tv-gesprek met de minister-president en presenteerde hij ondermeer De Toekomst van Karel, Kern Van De Zaak, Tien Lastige Vragen en Wie is de Mol.

AVRO-directeur Willemijn Maas: Wij danken Karel van de Graaf voor onze 38-jarige samenwerking en kijken vooral met erkenning terug op veel hoogtepunten.
Karel van de Graaf: Ik heb bij de AVRO een prachtige tijd gehad. Op de kop af 38 jaar heb ik er gewerkt. Het afgelopen jaar was het niet altijd even gezellig, maar ik kijk naar de hele periode en dan zeg ik: één jaar meningsverschillen en 37 jaar plezier, wat een gemiddelde! Ik bedank de AVRO voor alle kansen die ik er heb gekregen.
Van de Graaf moest eerder dit jaar zijn plek bij Wie is de Mol afstaan aan A-presentator Pieter Jan Hagens. Van de Graaf werd door de omroep niet toegelaten tot de A-klasse van presentatoren, ook niet na een rechtszaak die hij had aangespannen.

Laatste AVRO-klus voor Van de Graaf is de presentatie van EénVandaag, vandaag. Er vindt nog overleg plaats over de vervanging van de presentator. In eerste instantie zal AVRO-presentatrice Pia Dijkstra hem tijdelijk vervangen.

Van Medialog
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2007, 22:18:22 »
onze karel.  ::bravo::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2007, 23:05:16 »
Waarom moet een van de betere presentatoren en politiek journalisten zijn laatste jaren in godsnaam slijten als 'Directeur Corporate Communicatie' bij een energiebedrijf? Had de man een goed programma gegeven. Ik noem een Wie is....de Mol? of een talkshow. Er was toch sprake dat Karel een ander programma in plaats van De Mol zou krijgen? Dan zal dat wel dat waardeloze The Phone geweest zijn, waar Karel dan terecht geen heil in heeft gezien.
Ik ga onze sarcastische kale opa missen............ :\'(

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2007, 23:17:13 »
't was net bij shownieuws... Echt Jammer! Hoop dat Pieter Jan hagens net zo goed is als karel.. Anders vind ik wie is de mol een puntje minder... :(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2007, 23:52:05 »
Ja jammer. Maar ach, wat doe je eraan.

Het ga je in ieder geval goed, Karel! ::ok::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Karel van de Graaf vertrekt bij AVRO
« Reactie #5 Gepost op: 18-09-2007, 16:14:39 »
::ohno:: Jammer!