Auteur Topic: Die is de Mol  (gelezen 51873 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Die is de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 3-11-2007, 00:37:47 »
yo, lol...moet ik zeker maar via internet gaan kijken! ze mogen mij wel wat leren want heb ik nou de mol ooit goed gehad? :-\\ ::rofl::
Tell me what your telescope says

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Die is de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 6-11-2007, 13:27:55 »
Ik vind het een prima idee! Hoe eerder de mol op tv komt, hoe beter.
 ::jaja:: ::ok:: ::jaja:: ::ok::                                                                                                                   

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Die is de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 14-11-2007, 14:06:57 »
 ::tandpastasmiley:: jaaaaaa widm al in november ^_^, Dat wordt weer met taart en een koekje dr bij voor de tv kwijlen

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Die is de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 15-11-2007, 12:33:50 »
Komt "die is de mol"nu op de zelfde tijd als expeditie Robinson?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Die is de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 15-11-2007, 12:43:49 »
Komt "die is de mol"nu op de zelfde tijd als expeditie Robinson?

 :o idd... de ratten >:(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Die is de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 15-11-2007, 16:40:42 »
Komt "die is de mol"nu op de zelfde tijd als expeditie Robinson?

 :o
lap zeg, dat was nu ook weer niet de bedoeling.  :-\\
(lang leve uitzendinggemist.nl  :))

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Die is de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 15-11-2007, 20:04:00 »
Komt "die is de mol"nu op de zelfde tijd als expeditie Robinson?


Leuk dat de AVRO rekening met ons houd.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Die is de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 15-11-2007, 20:17:41 »
Dan kijk je Expeditie Robinson toch in de herhaling op maandag om 21:30 op RTL 8. Wie/die is de mol is natuurlijk veel belangrijker dan Ernst-Paul Hasselbach met zijn pizza's  ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Die is de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 15-11-2007, 20:46:45 »
gelazer? ik weet van geen gelazer.
enkel van een zwaar ver*** concept, voor details zie topic in het stof subforum vorig jaar.  :)

Ik heb die 'details' er nog eens op nageslagen én de mogelijkheid gehad om twee Belgische (dus hét oorspronkelijke 'concept') series en een Nederlandse met ON'ers te zien. Na het bekijken van die series begrijp ik pas echt dat de discussie over een 'zwaar ver*** concept' dubieus is. Het regent vrijstellingen, afgevallen kandidaten krijgen de kans terug te komen en jokers heetten in België kwistig rondgestrooide 'pasvragen'. Men mag van herkansingen, jokers en vrijstellingen vinden wat men vindt, maar kan moeilijk bogen op verwijzingen naar het 'oorspronkelijke concept'.
Woosie down?

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Die is de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 15-11-2007, 22:28:01 »
Ik heb die 'details' er nog eens op nageslagen én de mogelijkheid gehad om twee Belgische (dus hét oorspronkelijke 'concept') series en een Nederlandse met ON'ers te zien. Na het bekijken van die series begrijp ik pas echt dat de discussie over een 'zwaar ver*** concept' dubieus is. Het regent vrijstellingen, afgevallen kandidaten krijgen de kans terug te komen en jokers heetten in België kwistig rondgestrooide 'pasvragen'. Men mag van herkansingen, jokers en vrijstellingen vinden wat men vindt, maar kan moeilijk bogen op verwijzingen naar het 'oorspronkelijke concept'.

Klopt. In de Australische series (die volgens mij ook dichtbij het oorspronkelijke concept liggen) regent het ook vrijstellingen: iedere aflevering krijgt minstens een persoon de mogelijkheid de test te skippen.
Het enige dat misschien niet in het conept paste vorig jaar, was de veiling (de eerste afleveringen hoefde de mol immers geen acties uit te voeren), de mentaliteit van Nadja Hüpscher (of Huppelhüpsch) en de soms wat verkrachtte montage. Met dat laatste bedoel ik bijvoorbeeld het neerzetten van het gebakkelei tussen Dick en Alex als een echte fikse ruzie, terwijl later in interviews bleek dat dit maar een spelletje was en dat ze dus maar wat aan het geinen waren. Dit soort montage was ik alleen bij de echte reality-programma's (Expeditie Robinson, Peking Express) gewend (vooral ook in Amerika) en vond ik dus erg jammer. Wie is de mol was nu altijd juist het programma waar mensen werden neergezet, zoals ze echt zijn (of in ieder geval in het spel, want voor de mol gaat dat natuurlijk meestal niet op.......).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Die is de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 16-11-2007, 02:23:57 »
Klopt. In de Australische series (die volgens mij ook dichtbij het oorspronkelijke concept liggen) regent het ook vrijstellingen: iedere aflevering krijgt minstens een persoon de mogelijkheid de test te skippen.
Het enige dat misschien niet in het conept paste vorig jaar, was de veiling (de eerste afleveringen hoefde de mol immers geen acties uit te voeren)

bedankt voor je reactie ::ok::. Die veiling was misschien inderdaad wat te veel van het goede. Aan de andere kant; het is een spel met volwassen mensen en die hóeven niet op een aanbod in te gaan. Immers, als de mol de enige was die bood ging er niets uit de pot: het één na laatste bod telde. Er werd hier op het forum ook wel gesteld dat BN'ers vatbaarder voor zo'n veiling zijn omdat die 'minder voor de pot gaan' (of nog erger: 'het geld niet nodig hebben!'). Ook dat is aantoonbaar onjuist. Zowel in de tweede als in de derde Belgische serie wordt opgemerkt dat de groep bij een dergelijk dilemma vrijwel nooit voor de pot gaat, maar voor persoonlijk- of groepsvoordeel. Ik heb het al vaker gezegd, maar er wordt in serie 5 gewag gemaakt van het feit dat Jim de Groot zegt dat hij nodig geld nodig heeft. Roderick Veelo legt in de terugblikaflevering van serie 6 uit dat hij (mede) niet voor de supervrijstelling wilde spelen omdat hij de 5000 euro die dat zou kosten te veel geld uit de pot vond (wat hem op een schrobbering van Karel kwam te staan: 'Ja, de Pot! Die moet nog maar zien te halen! Eerst overleven!'). Zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen van kwistige onbekende, en juist zuinige bekende kandidaten.
Nogmaals: ik postte mijn bericht om aan te tonen dat iedereen mag vinden dat WIDM spannender danwel eerlijker is zónder jokers, vrijstellingen en tweede kansen, maar dat de vlieger 'vroeger en met onbekende kandidaten was alles beter' absoluut niet opgaat  ::ohno::.

PS: nog even over de montage: inderdaad oneerlijk, hoewel het nog maar de vraag is in hoeverre het verhaal van Dick en Alex achteraf op waarheid berust. Julien, een kandidaat uit de vierde molserie, heeft uitgebreide 'memoires' geschreven over zijn WIDM-tijd. Uit dat verslag blijkt dat er ook met ON'ers flink werd gemanipuleerd met de montage en het uitlokken van pittige uitspraken. Sommige forummers vonden zijn verhaal zo ontluisterend dat het lezen van zijn relaas voor hen als een teleurstelling kwam.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2007, 02:28:06 door Michmol »
Woosie down?

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Die is de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 16-11-2007, 14:08:47 »
Leuk! Ga ik toch weer even reageren  :).

Citaat
PS: nog even over de montage: inderdaad oneerlijk, hoewel het nog maar de vraag is in hoeverre het verhaal van Dick en Alex achteraf op waarheid berust. Julien, een kandidaat uit de vierde molserie, heeft uitgebreide 'memoires' geschreven over zijn WIDM-tijd. Uit dat verslag blijkt dat er ook met ON'ers flink werd gemanipuleerd met de montage en het uitlokken van pittige uitspraken. Sommige forummers vonden zijn verhaal zo ontluisterend dat het lezen van zijn relaas voor hen als een teleurstelling kwam.

Allereerst even over je PS. Je doelt inderdaad op het dagboek van Julien dat je hier overigens nog kunt lezen. Persoonlijk vind ik dat een ander verhaal. Het is logisch dat er achter de schermen gemanipuleerd wordt en mensen geprikt worden om een zo mooi mogelijke serie te maken. De reactie die je dan krijgt is echter wel 'echt'. Wanneer je in de montage beelden echter gaat verbouwen door ze heel subjectief te knippen en er dramatische muziek onder gaat zetten: dat vind ik te ver gaan. Ik denk trouwens wel dat die ruzie tussen Dick en Alex echt een geintje was. Als je er bij stil staat, komt het ook echt zo over. Ik ken dit soort manier van communiceren, omdat ik het zelf ook altijd graag doe.  ;D Overigens vind ik wel dat je in de montage mag manipuleren om de identiteit van de mol te beschermen, zoals in de serie van Julien gebeurde. Het laatste wat je als kijker wil is vroegtijdig te weten komen wie de mol is. Ik denk dat hierin voor mij persoonlijk (en ik spreek dus niet over anderen) eerder het jammere zit van het laatste seizoen (en ook een beetje het voorlaatste seizoen, omdat die molactie van Milouska met het memoryspel zo verschrikkelijk overduidelijk was, dat ik eigenlijk niet echt meer tijfelde). Niet zozeer dus het failliesement van het concept, maar doordat de mol door de gebarenhint vlak voor het einde werd ontdekt, was de spanning eruit en waren de laatste afleveringen dus niet zo boeiend meer. De eerste afleveringen vond ik echt geweldig en zat ik dus echt wel in een heerlijke molstemming. Tevens is een groot verschil met andere seizoenen (& landen) de hoeveelheid van opdrachten. Twee opdrachten per aflevering vind ik eigenlijk te weinig. De sabotagemogelijkheden zijn dan heel beperkt en er is dus minder ruimte voor ingenieuze sabotages voor de mol. En dat is dus wel degelijk een verschil met bijvoorbeeld België, Australië en andere Nederlandse seizoenen, waar toch minstens drie opdrachten per aflevering waren. Dat geeft de mol meer speling: sommige sabotages mislukken nu eenmaal.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2007, 14:12:16 door honeymaker »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Die is de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 16-11-2007, 18:37:22 »
Volgens de Televizier begint vanaf volgende week zondag om 21:45-22:20 op Nederland 3 Die is de Mol

EDIT: Het blijkt dat de AVRO allang heeft bekend gemaakt wanneer DIDM te zien is... Had het ff over het hoofd gezien, en dat is dus niet om 21:45 maar om 21:30
« Laatst bewerkt op: 16-11-2007, 20:05:39 door rennuh... »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Die is de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 16-11-2007, 20:01:53 »
dus deze zondag??

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Die is de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 16-11-2007, 20:04:31 »
dus deze zondag??
Nee volgende week zondag... Maar ik zie nu net dat de AVRO allang bekend heeft gemaakt wanneer Die is de Mol? op tv komt... En dat is om 21:30, en dus niet om 21:45... Maar als nog kan ik ER niet zien....  :\'(
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Die is de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 16-11-2007, 20:08:38 »
Maar als nog kan ik ER niet zien....  :\'(

ER kan je ook op maandagavond zien, in de herhaling :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Die is de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 16-11-2007, 20:15:44 »
ER kan je ook op maandagavond zien, in de herhaling :)
Op school wordt mij helaas toch alles al verteld over wat er is gebeurd... die willen hun mond gewoon niet houden... en ontlopen wordt een beetje moeilijk  >:(
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Die is de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 17-11-2007, 13:00:34 »
Ik zag net een soort van groepsfoto op de avro-site. Helaas niet de beste kwaliteit.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Die is de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 19-11-2007, 11:08:58 »
Nog maar een krap weekje!!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Die is de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 19-11-2007, 12:52:23 »
Dan kijk je Expeditie Robinson toch in de herhaling op maandag om 21:30 op RTL 8. Wie/die is de mol is natuurlijk veel belangrijker dan Ernst-Paul Hasselbach met zijn pizza's  ;)

Je hebt helemaal gelijk. ::rofl:: ::zwaai::