Auteur Topic: [Kandidaat] Annette  (gelezen 23278 keer)

Offline pais

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2008, 22:57:56 »
Nou gezien de muzikale aanwijzing,komt Annette toch wel hoog in mijn mollen ranking!
Zij was toch degene die t had over de onverharde weg waar ze over moesten fietsen?!
Ben benieuwd of ik t deze keer al zo snel bij t rechte eind heb...

Offline Smouvy

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2008, 14:09:27 »
Paar dingen over Annette die mij zijn opgevallen:

Zij was 'zo beleefd' te vertellen hoe je de versnelling zwaarder kan zetten (zwaarder zetten = meer vaart kunnen maken), en bovendien had haar fiets, als ik het me goed herinner GEEN Camera voorop, waar de andere dit wel hadden... en zoals het altijd al is met WIDM, alles is met voorbedachte raden!

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2008, 16:09:44 »
Paar dingen over Annette die mij zijn opgevallen:

Zij was 'zo beleefd' te vertellen hoe je de versnelling zwaarder kan zetten (zwaarder zetten = meer vaart kunnen maken), en bovendien had haar fiets, als ik het me goed herinner GEEN Camera voorop, waar de andere dit wel hadden... en zoals het altijd al is met WIDM, alles is met voorbedachte raden!

Volgens mij was er wel een shot van annette op de fiets met d'r eigenste camera. Dat ze zo'n doek voor d'r mond had terwijl d'r voice over zoiets zei van "en toen lag ik opeens laatste". Maar goed dat kan ik net zo goed gedroomd hebben, zal de aflevering nog eens gaan kijken binnekort :P

Maar het behulpzaam zijn met de versnelling is natuurlijk wel verdacht ::vergroot::

Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2008, 20:56:37 »
Behoorlijk zitten puzzelen, en er viel me iets op. Bij de allerlaatste opdracht, die van het inleveren van de jokers bij de test, heeft de mol 2 doelstellingen: 1; geld uit de pot, 2; zorgen dat er iemand naar huis moet. De mol moet dus als iedereen netjes zijn jokers heeft ingeleverd zelf juist niet inleveren (die paar jokers en euro's maakt dan ook niet zoveel uit), en als er al andere zijn die hun jokers niet hebben ingeleverd gaat er sowieso al iemand naar huis en kan de mol zelf zijn/haar jokers inleveren om nog wat extra geld uit de pot te halen. De mol MOET dus als allerlaatste aan de test beginnen om te weten hoeveel jokers er precies zijn ingeleverd om te weten welke actie de mol ZELF moet doen. Er van uitgaande dat de uitzending zó gemaakt is in de volgorde zoals er ook daadwerkelijk de test is gemaakt MOET Annette de mol zijn, want zij maakte als laatste de test.

Graag reactie...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2008, 21:09:37 »
Blijft de vraag of het wel degelijk een doel van de mol is om mensen uit het spel te krijgen. Ten eerste omdat door het natuurlijke verloop van het spel die mensen toch al af zullen vallen en ten tweede omdat het m.i. voor de mol beter is onzichtbaarder te blijven in de kleurrijke melange der nepmollende kandidaten.
The British are not impressed.

Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2008, 11:35:26 »
Blijft de vraag of het wel degelijk een doel van de mol is om mensen uit het spel te krijgen. Ten eerste omdat door het natuurlijke verloop van het spel die mensen toch al af zullen vallen en ten tweede omdat het m.i. voor de mol beter is onzichtbaarder te blijven in de kleurrijke melange der nepmollende kandidaten.

Er wordt/werd wel altijd gezegd dat een doel van de mol is om de anderen naar huis te krijgen, inderdaad gebeurt dit volgens het natuurlijke verloop van het spel maar daar heeft de mol altijd een behoorlijk aandeel in (door te zorgen niet ontmaskerd te worden).
Het tweede punt is in het spel zélf lijkt me niet van toepassing, ik denk niet dat de kandidaten de volgorde van testmakers weten, ze zullen wel 1 voor 1 van hun kamer geroepen worden, zéker wanneer de mol informatie over de andere kandidaten en hun jokers  nodig heeft zoals in dit geval...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2008, 04:46:22 »
Volgens mij was er wel een shot van annette op de fiets met d'r eigenste camera. Dat ze zo'n doek voor d'r mond had terwijl d'r voice over zoiets zei van "en toen lag ik opeens laatste". Maar goed dat kan ik net zo goed gedroomd hebben, zal de aflevering nog eens gaan kijken binnekort :P
Dat kan dan best een droom geweest zijn, Annette had geen cameraatje op haar fiets en op dit punt is zij ook niet met een "fietscamera" gefilmd. Zie op 23:50 in de aflevering.
The British are not impressed.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2008, 08:11:17 »
Het tweede punt is in het spel zélf lijkt me niet van toepassing, ik denk niet dat de kandidaten de volgorde van testmakers weten, ze zullen wel 1 voor 1 van hun kamer geroepen worden, zéker wanneer de mol informatie over de andere kandidaten en hun jokers  nodig heeft zoals in dit geval...

En daar spreek je dus jezelf een beetje tegen, want het is voor de redactie heel eenvoudig door te geven of en wie er al jokers voor zichzelf heeft gehouden. Daarmee is ontkracht dat de mol absoluut als laatste de test maakt, hoewel je wel zou kunnen stellen dat de mol een gunstigere positie heeft hoe later hij of zij de test maakt. Maar zelfs dan blijft de vraag wat de mol ermee opschiet als hij deze aflevering al iemand naar huis stuurt ipv de volgende. Al met al vind ik het een wat wankele theorie.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2008, 12:09:14 »
Ik vind het mol-gehalte van Anette vrij hoog:
- Bij de eerste opdracht (vragenronde) wint ze geld voor de pot om zich totaal onverdacht te maken
- Bij het fietsen maakt ze zich onverdacht door als laatste te arriveren. Ze waren immers toch snel genoeg binnen.
- Ze levert geen jokers in, zodat er zeker iemand naar huis gaat. Ik had het hier echter beter gevonden dat ze toch 1 joker zou inleveren om alsnog € 100 uit de pot weg te halen , maar dat zou misschien te hard opvallen.
- Ze legt aan "nepmol" Regina uit hoe het versnellingsapparaat van de fiets functioneert, zodat deze sneller kan fietsen. Dit laatste is wel een echte Mol-actie.

Goed gedaan Anette, jij stiekeme Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2008, 12:17:24 »
Vergeet ook niet dat ze subtiel 250 euro uit de pot haalt en daar ten onrechte Georgina de schuld van geeft (hoe mollig is dat!).

Immers tijdens de test zegt ze dat ze 't belachelijk vind dat Georgina niet gezien heeft dat ze armbandje droeg ipv een zweetbandje. Nogal wiedes, Annette heeft namelijk in die autotocht nog een lang shirt aan! En tijdens het vragenspel houdt ze haar handen op de rug. Dat kan allemaal een zeer uitgekookte manier zijn om én vertrouwen te winnen (ze had haar vraag wel goed) en toch 250 euro uit de pot te houden.

Lange mouwen die armbandjes perfect bedekken:
In de auto, na de pitstop:

En tijdens de pitstop:
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2008, 12:25:57 »
Er wordt/werd wel altijd gezegd dat een doel van de mol is om de anderen naar huis te krijgen

Is dat wel zo? Ik heb het idee dat er ook weleens gezegd is door een mol dat het hem/haar niet interesseerde of er iemand naar huis ging als er maar zo min mogelijk geld in de pot zat...maar dat kan ik er ook van gemaakt hebben  ::tandpastasmiley::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2008, 14:35:07 »
<knip> Dat ze zo'n doek voor d'r mond had <knip>

En als je naar Mexico gaat, waarom draag je dan een warme halsdoek
tenzij je weet dat je een eind moet fietsen over een droog en stoffig parcours en het handig kan zijn jezelf een beetje te beschermen??




 ::oink:: omg ik doe weer mee!   ::trots::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2008, 15:09:24 door pimwiz »

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2008, 15:08:02 »
Die doek vond ik ook raar, lijkt me best warm. Maar tegen het stof is het idd heel handig...

Toch weer een vrouwelijke mol dit jaar?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2008, 15:24:49 »
Je lichaam bedekken is een probaat middel tegen zonnebrand, dus zo'n sjaal is zo vreemd nog niet. En tijdens het fietsen, als je toch zo'n doek hebt, idd gebruiken tegen de stof. Allemaal zeer begrijpelijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2008, 16:39:55 »
Is dat wel zo? Ik heb het idee dat er ook weleens gezegd is door een mol dat het hem/haar niet interesseerde of er iemand naar huis ging als er maar zo min mogelijk geld in de pot zat...maar dat kan ik er ook van gemaakt hebben  ::tandpastasmiley::.
Dat is ook mijn mening. Denk aan vorig jaar, dat Paul koos voor 4 kandi's in de finale ipv geld in de pot werd gezien als mollenstreek. Stel dat Inge die envelop had weten te bemachtigen, dan had ze als mol toch mooi een probleem gehad, indien het ook haar taak was om mensen weg te sturen. Minder geld in de pot of een kandidaat naar huis. Die keuze had ze niet eens kunnen maken dan.
Daarbij, de mol wil niet ontmaskerd worden, dat gaat het best met 10 mensen in de groep, dan ben je onzichtbaar.
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2008, 17:02:50 »
Vergeet ook niet dat ze subtiel 250 euro uit de pot haalt en daar ten onrechte Georgina de schuld van geeft (hoe mollig is dat!).

Immers tijdens de test zegt ze dat ze 't belachelijk vind dat Georgina niet gezien heeft dat ze armbandje droeg ipv een zweetbandje. Nogal wiedes, Annette heeft namelijk in die autotocht nog een lang shirt aan! En tijdens het vragenspel houdt ze haar handen op de rug. Dat kan allemaal een zeer uitgekookte manier zijn om én vertrouwen te winnen (ze had haar vraag wel goed) en toch 250 euro uit de pot te houden.

Lange mouwen die armbandjes perfect bedekken:
In de auto, na de pitstop:

En tijdens de pitstop:


Hmmm das een interessante theorie. Zit wel wat in.
Ik heb de verwachting dat ze óf stiekum de mol blijkt te zijn, of anders ver komt. Ze kijkt namelijk redelijk veel de kat uit de boom heb ik het idee.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2008, 17:44:09 »
Die aflevering van 'Die is de mol' was ook vreemd toen Kees Jansma over haar sprak:
Annette van Trigt kan heel geslepen zijn, berekend. Je moet haar heel goed kennen om haar te kunnen doorgronden. Dus ja dat zijn wel karaktertrekken die heel goed passen bij annette van Trigt en de MOL MOL MOL (dikke echo).  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2008, 18:48:10 »
Hmmm das een interessante theorie. Zit wel wat in.
Ik heb de verwachting dat ze óf stiekum de mol blijkt te zijn, of anders ver komt. Ze kijkt namelijk redelijk veel de kat uit de boom heb ik het idee.

In het kader van de Alice-Theorie zou zij dan de Kolderkat/Cheshire Cat zijn?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2008, 19:11:32 »
Dat is ook mijn mening. Denk aan vorig jaar, dat Paul koos voor 4 kandi's in de finale ipv geld in de pot werd gezien als mollenstreek. Stel dat Inge die envelop had weten te bemachtigen, dan had ze als mol toch mooi een probleem gehad, indien het ook haar taak was om mensen weg te sturen. Minder geld in de pot of een kandidaat naar huis. Die keuze had ze niet eens kunnen maken dan.
Daarbij, de mol wil niet ontmaskerd worden, dat gaat het best met 10 mensen in de groep, dan ben je onzichtbaar.

Inge was de mol dus kon er zelf voor zorgen dat ze die envelop nét niet pakte, ze wist immers wat die envelop ging inhouden. Bovendien hoefde ze toen niemand naar huis te sturen, want de week erna was de finale, met een man meer die dan extra naar huis toe ging, per saldo dus hetzelfde. De mol zou dan lijkt mij voor vermindering van het geld gekozen hebben!!

Maar natuurlijk, je mag allemaal je eigen theorie hebben...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Annette
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2008, 19:32:26 »
Vergeet ook niet dat ze subtiel 250 euro uit de pot haalt en daar ten onrechte Georgina de schuld van geeft (hoe mollig is dat!).

Immers tijdens de test zegt ze dat ze 't belachelijk vind dat Georgina niet gezien heeft dat ze armbandje droeg ipv een zweetbandje. Nogal wiedes, Annette heeft namelijk in die autotocht nog een lang shirt aan! En tijdens het vragenspel houdt ze haar handen op de rug. Dat kan allemaal een zeer uitgekookte manier zijn om én vertrouwen te winnen (ze had haar vraag wel goed) en toch 250 euro uit de pot te houden.

Lange mouwen die armbandjes perfect bedekken:
In de auto, na de pitstop: <plaatjes verwijderd>
ik denk eigenlijk dat tijdens de pauze in de lange rit, het bandje wel redelijk goed zichtbaar was voor de andere kandidaten (zie screenshot). Het wordt in elk geval niet constant bedenkt door haar mouw.

Annette is op dit moment trouwens nog wel mijn mol, al heb ik haar nog niet heel veel verdachts zien doen. Komt waarschijnlijk vooral nog door DIDM.

Ik hoop dat het contrast en helderheid van de screenshot duidelijk genoeg is...
« Laatst bewerkt op: 10-01-2008, 19:34:48 door Rat »