Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 153781 keer)

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #160 Gepost op: 4-01-2008, 09:02:46 »
Goed geredeneerd ::ok:: maar die volgorde van 'de test invullen', zoals wij dat zien, daar kan toch ook in geknipt en geplakt zijn?

Dat dacht ik ook! Je weet het nooit maar het blijft een mooie redenatie!

Voor mij deed Patrick de meeste Mol-achtige dingen maar na zo'n eerste aflevering is het moeilijk in te schatten!!

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #161 Gepost op: 4-01-2008, 09:28:34 »
op RTL teletekstpagina 701 staat ook iets over WIDM en over die G.Verbaan
dus of ook nog iets betekend weet ik niet, zal wel niet
maar waarom alleen dan over haar?

maar niemand heb ook antwoord gegeven wat ik hier gelezen heb, waarom annette niet op die foto stond in veronicagids

ik vond het knap maar ook opvallend dat G.Verbaan als eerste wilde klimmen, meestal wordt toch geoefend met de mol bij sommige opdrachten, dat ze zoiets goed doen of kunnen

kijkcijfer; 1.813.000
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 09:32:01 door valentino »

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #162 Gepost op: 4-01-2008, 09:52:06 »
kijkcijfer; 1.813.000
en terecht 8)

op dat idee met yvon Jaspers m.b.t die kaart: dacht ik gisteren ook al aan, maar het zou te makkelijk zijn

Offline Wendy17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #163 Gepost op: 4-01-2008, 10:01:35 »
Wat mij nog opgevallen is en volgens mij is het niet genoemd, je ziet op een gegeven moment wat mexiaanse mensen. aan het eind daarvan zag ik een kindje met een mickey/minniemouse trui aan, volgens zie je de kandidaten lopen (volgens mij naar de jokertafel) en dan heeft dunya ook een grijze mickey of minnie mouse trui aan! ::oink::
Ik weet niet of het iets betekent maar het viel mij op...
Als je nooit begint is er nooit een einde

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #164 Gepost op: 4-01-2008, 10:21:39 »
Het was: "Wat voor kleur steen hangt er aan Georginas ketting?"
- "Een beetje roze-bruinig."
- "Dat is goed."

Daarna zoomt de kamerman hierop in:

Nou ja, er zit wat brunigs aan (is dat brons of zo?).

Verder heeft Georgina het over een zwart zweetbandje (na eenig twijfelen) en later zegt pas die persoon waar ze het over heeft (de stream hangt op het ogenblik en ik kan niet meer opnieuw kijken (of te wel: lang wachten...)) iets van: "Hoe komt ze er bij? een rafelbandje!"

Wat me ook opviel was, dat Regina vond, dat ze wel goed was, maar ik las ergens dat ze bij een test een heel erg slechte conditie zou hebben (en die test was voor dat ze gingen klimmen) en wanneer dat bij mij zou zijn, zou ik na zo een uitslag niet meer zo overtuigend gaan beweren, dat ik zon goede klimmer zou zijn. Coen zegt bij dat overleg dan ook nog eens plotseling, dat Regina toch echt de snelste is (en dat iedereen het daarmee eens is!). Het kiezen van de "partner" ging verbazingwekkend snel.
WTF? valt me nou pas op: bij de fietsersgroep zegt die ene dat Regina beweerde dat ze binnen 30min daar moesten zijn. Maar zo als ik datnet begrepen heb, zit Regina in de klimgroep (ik ken die gezichten noch niet zo en weet dus niet echt wie wie is).
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 10:40:13 door vlees91 »

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #165 Gepost op: 4-01-2008, 10:27:26 »
Zo, ik ben er ook weer. :)
Erg goede eerste aflevering! Positief verrast door zowel de kandidaten, de presentator als de opdrachten. Het maakt me nieuwsgierig naar de komende weken. Voor het eerst ook, laat mijn beproefde opspoormethode me een beetje in de steek. Ik ga er min of meer vanuit, dat een mol op z'n minst de pot niet (overdreven) vult. De kandidaten die dat wel doen, streep ik weg. Het is een systeem dat zich de laatste drie seizoenen heeft bewezen, maar na deze aflevering kom ik er nog niet veel verder mee. Toch houd ik vol! ;)

Voor het gemak, was ik van plan maar een schemaatje bij te houden met alle acties van de kandidaten en de bedragen die ze daarmee wonnen of verloren. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben bij hun speurwerk. :) Als er behoefte aan is, dat ik dit in een aparte topic plaats, dan laat het maar weten.

Opdracht 1
  • Coen beantwoordt zijn vraag over Regina goed. (+250 euro)
  • Edo beantwoordt zijn vraag over Nicolette fout.
  • Annette beantwoordt haar vraag over Georgina goed. (+250 euro)
  • Regina beantwoordt haar vraag over Patrick goed. (+250 euro)
  • Georgina beantwoordt haar vraag over Annette fout.
  • Dennis beantwoordt zijn vraag over Edo fout.
  • Dunya doet niets.
  • Joris doet niets.
  • Nicolette doet niets.
  • Patrick doet niets.

Opdracht 2
  • Georgina klimt als eerste en komt binnen. (+1000 euro)
  • Nicolette klimt en komt binnen. (+1000 euro)
  • Dunya klimt als derde en komt binnen. (+1000 euro)
  • Koen klimt maar komt niet binnen.
  • Edo klimt niet.
  • Patrick fietst en komt als eerste binnen.
  • Regina fietst en komt als tweede binnen.
  • Joris fietst en komt als derde binnen.
  • Dennis fietst en komt als vierde binnen.
  • Annette fietst en komt als vijfde binnen.

Test
  • Patrick levert zijn twee jokers in.(-200 euro)
  • Regina levert haar drie jokers niet in.
  • Dunya levert haar ene joker in.(-100 euro)
  • Joris levert zijn twee jokers niet in.
  • Georgina levert haar drie jokers in. (-300euro)
  • Dennis' joker komt niet in beeld, maar wordt waarschijnlijk ingeleverd.(-100euro
  • Edo's joker komt niet in beeld, maar wordt waarschijnlijk ingeleverd.(-100euro)
  • Coens joker komt niet in beeld, maar wordt waarschijnlijk ingeleverd.(-100euro)
  • Nicolette levert haar ene joker in. (-100euro)
  • Annette levert haar twee jokers niet in.

Tussenstand
  • Dunya: +900 euro
  • Nicolette: +900 euro
  • Georgina: +700 euro
  • Annette: +250 euro
  • Regina: +250 euro
  • Coen: +150 euro
  • Joris: 0 euro
  • Dennis: -100 euro
  • Edo: -100 euro
  • Patrick: -200euro


Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1
« Reactie #166 Gepost op: 4-01-2008, 10:28:33 »
Game's on !

Leuke groep, leuke aflevering.
Leuke mol ! (Patrick) ::ok::

Offline lilavis

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #167 Gepost op: 4-01-2008, 10:43:23 »
Mijn keuze als Mol is EDO.

Vraag:
Als er mensen zouden zijn die zelf een leuke opdracht in hun hoofd hebben zitten, mogen die altijd doorsturen naar mijn emailadres....

mvg,
LilaVis


« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 12:45:50 door Bakkertje, Reden: link verwijderd »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #168 Gepost op: 4-01-2008, 11:01:57 »
Ben ik de enige die de achtbaan in het introfilmpje stoer vond? ;D 8)

Hele leuke eerste aflevering, leuke groep mensen en Pieter Jan doet het prima. De volgende keer iets minder posten met z'n allen hoor. ;) Op naar aflevering 2, ik zit er weer helemaal in!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #169 Gepost op: 4-01-2008, 11:07:04 »
Ben ik de enige die de achtbaan in het introfilmpje stoer vond? ;D 8)

jaaa! Ze gaan naar Walibi World :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Paapiechulo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #170 Gepost op: 4-01-2008, 11:42:13 »
We meoten ook goed opletten aan het begin van elke aflevering naar de foto die met zn alleen worden gemaakt. We hebben vorig jaar kunnen zien dat Inge elke foto een ander handgebaar maakte of iets dergelijks.

En Georgina zat niet naast Annette in de auto, dus het is mogelijk dat ze echt niet had kunnen weten wat voor armband ze droeg.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 11:45:25 door Paapiechulo »

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #171 Gepost op: 4-01-2008, 11:46:02 »
We kunnen ook gaan wegstrepen wie het niet zijn...
Tot nu toe in ieder geval Nicolette  ::trots::

Even serieus. Het is volgens mij algemeen bekend dat Patrick en Georgina elkaar al 100 jaar kennen dit brengt me op twee gedachten:
- allebei niet de mol omdat ze elkaar door en door kennen en elkaar doorhebben, mocht het niet zo zijn kan het best je vriendschap beinvloeden toch!?
- ALLEBEI de mol en ze helpen elkaar... (maar de theorie van twee mollen vind ik niet zo leuk..)

In ieder geval blijven er dan nog 7 over die De mol zouden kunnen zijn...
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline kilianjh

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #172 Gepost op: 4-01-2008, 11:56:51 »
Omdat de mol waarschijnlijk van te voren wist dat Coen niks zal drinken, kon deze makkelijk van groep ruilen. Kunnen jullie misschien na kijken op uitzending gemist (doet het bij mij niet goed :( ) of iemand liegt over zijn drankje? In het begin zie je waar welke glaasjes staan en aan de gezichten kan je het ook wel zien volgens mij. Er blijft 1 glaasje (van Coen) over en de mol kon hier makkelijk mee omruilen..

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #173 Gepost op: 4-01-2008, 12:00:16 »
Het lijkt mij dat de bedoeling van de mol was om in het fiets groepje te komen. Daar had je makkelijk kunnen stoken door lekker hard te gaan fietsen en de rest van je fietspleogmaatjes mee te trekken. Want alleen de mol wist dat ze langzaam moesten fietsen.
Daarom vond ik die actie van Dennis echt een mollenstreek. Hij probeerde Annette aan te sporen harder door te fietsen, dit gaat sowieso sneller als dat je in je eentje fietst.
En Patrick natuurlijk die opeens een gigantische sprint ingezet had. Maarja als die de mol was, had die die sprint natuurlijk ook veel eerder in kunnen zetten. 

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 1
« Reactie #174 Gepost op: 4-01-2008, 12:09:21 »
Wat me ook opviel was, dat Regina vond, dat ze wel goed was, maar ik las ergens dat ze bij een test een heel erg slechte conditie zou hebben (en die test was voor dat ze gingen klimmen) en wanneer dat bij mij zou zijn, zou ik na zo een uitslag niet meer zo overtuigend gaan beweren, dat ik zon goede klimmer zou zijn. Coen zegt bij dat overleg dan ook nog eens plotseling, dat Regina toch echt de snelste is (en dat iedereen het daarmee eens is!). Het kiezen van de "partner" ging verbazingwekkend snel.
WTF? valt me nou pas op: bij de fietsersgroep zegt die ene dat Regina beweerde dat ze binnen 30min daar moesten zijn. Maar zo als ik datnet begrepen heb, zit Regina in de klimgroep (ik ken die gezichten noch niet zo en weet dus niet echt wie wie is).

het kan dat je de gezichten niet goed kent, want Regina zat toch echt bij de fietsers. Het is Georgina die beweerde dat ze goed kon klimmen (naar mijn mening was ze ook snel boven.) Volgens mij dachten de klimmers dat Regina als eerste aan zou komen van alle fietsers.

We meoten ook goed opletten aan het begin van elke aflevering naar de foto die met zn alleen worden gemaakt. We hebben vorig jaar kunnen zien dat Inge elke foto een ander handgebaar maakte of iets dergelijks.

Ik denk niet dat de regie weer zo'n actie doet, zeker omdat vorig jaar door een 'stel fanatieke molfans'(zo noemden ze het bij DWDD ;) ) die hint al ontdekt was voor het einde van de serie.. Ik weet wel dat ze bij alles de kans lopen dat het ontdekt wordt door kijkers, maar als ik de regie was, zou ik niet weer die gebarentaal gebruiken..
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline Paapiechulo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #175 Gepost op: 4-01-2008, 12:16:42 »
Omdat de mol waarschijnlijk van te voren wist dat Coen niks zal drinken, kon deze makkelijk van groep ruilen. Kunnen jullie misschien na kijken op uitzending gemist (doet het bij mij niet goed :( ) of iemand liegt over zijn drankje? In het begin zie je waar welke glaasjes staan en aan de gezichten kan je het ook wel zien volgens mij. Er blijft 1 glaasje (van Coen) over en de mol kon hier makkelijk mee omruilen..

Fiets groep: (tequilla)
Dennis: Was als 1ste, je zag het aan zijn gezicht en hij zei tequilla.                  
Annette: Was als 4de, je zag het duidelijk aan haar gezicht.
Joris: Was als 3de, je zag niets aan zijn gezicht.
Regina: Was als 7de, je zag het niet aan haar gezicht.
Patrick: Was als 6de, je zag het duidelijk aan zijn gezicht.

Klim groep: (water)
Georgina: Was als 5de, je zag niets aan haar gezicht maar zei wel damnit?
Nicolette: Was als 10de, je zag niets aan haar gezicht
Dunya: Was als 8ste, je zag niets aan haar gezicht
Coen: Was als 9de, dronk niets
Edo: Was als 2de, je zag niets aan zijn gezicht.


Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #176 Gepost op: 4-01-2008, 12:24:29 »
de mol zou dan toch juist willen dat Edo als eerste gaat? Duurt lang, en dan zijn de fietsers er eerder om het geld te pakken dat ze vervolgens niet krijgen...
De mol en Edo snappen ook wel dat als Edo als eerste gaat dat dat niet geloofwaardig zou zijn. Dus hier is geen mollenactie bij uit te voeren.

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #177 Gepost op: 4-01-2008, 12:33:35 »
Zo ik heb net de aflevering gezien bij uitzending gemist. Leuke aflevering en ook leuke presentator.
Iemand vroeg of Georgina niet als eerste aanbood om het geld te beheren maar zij zei juist gelijk dat dat niks voor haar is. Volgens mij leverde Georgina ook al haar jokers in in tegenstelling tot wat iemand hier zei.
Voor mij blijft Edo nog steeds de mol. Hij had ook zijn vraag fout en kon hij niet met dat klimmen ook wat manipuleren omdat hij de touwen vasthad waar de kandidaten aan vast zaten? Hij zal als mol ook weten dat ze boven moeten zijn voordat de fietsers er zijn en zolang hij beneden staat met die touwen kan hij de fietsers in de gaten houden. Hij kan dan zien als hij evt. aan de beurt komt of hij snel of langzaam moet zijn. Ik heb niet gezien of hij zijn joker inleverde maar het is natuurlijk ook de bedoeling voor de mol dat de kandidaten zo vlug mogelijk afvallen.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #178 Gepost op: 4-01-2008, 12:38:39 »
Fiets groep: (tequilla)
Dennis: Was als 1ste, je zag het aan zijn gezicht en hij zei tequilla.                  
Annette: Was als 4de, je zag het duidelijk aan haar gezicht.
Joris: Was als 3de, je zag niets aan zijn gezicht.
Regina: Was als 7de, je zag het niet aan haar gezicht.
Patrick: Was als 6de, je zag het duidelijk aan zijn gezicht.

Klim groep: (water)
Georgina: Was als 5de, je zag niets aan haar gezicht maar zei wel damnit?
Nicolette: Was als 10de, je zag niets aan haar gezicht
Dunya: Was als 8ste, je zag niets aan haar gezicht
Coen: Was als 9de, dronk niets
Edo: Was als 2de, je zag niets aan zijn gezicht.



Als de mol weet dat Coen niks zou drinken zou die het ook kunnen faken met zijn gezicht of zelf roepen dat je tequilla heb. Ik zit nog steeds op Dennis. :P
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 12:41:46 door Jesus »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #179 Gepost op: 4-01-2008, 12:39:34 »
De mol en Edo snappen ook wel dat als Edo als eerste gaat dat dat niet geloofwaardig zou zijn. Dus hier is geen mollenactie bij uit te voeren.

ja dat is zo, het was ook meer een reactie op iemand die zei dat de mol juist zou willen dat Edo niet als eerste ging...
Triomf!