Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 153958 keer)

Offline Phoxx

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #280 Gepost op: 5-01-2008, 01:09:47 »
En inderdaad een J op de hartenboer ==> Joris?

Is dat niet gewoon de J van "Jack", de engelse naam voor de boer in het kaartspel?

Nu had ik nog een theorietje over Georgina en die jokers pakken.
Vind haar een leuke kandidate, maar laten we eerlijk zijn: ze staat niet bekend om haar verbazingwekkend hoge IQ. Dat zij van alle mensen meteen inziet dat je moet wachten met jokers pakken tot er een hoop liggen, verbaasde me wel. Ik dacht meteen: dat kan ze nooit zelf bedacht hebben, dat is haar van tevoren ingefluisterd!
En ze dook er ook zo ontzettend fanatiek op af. En als je dan al weet dat je er later weer 300 euro mee uit de pot kunt halen... daar zou ik als mol ook fanatiek van worden.
Dit pleit echter ook weer voor Patrick, die ook erg zijn best deed om meerdere jokers te pakken te krijgen.
Maar het zegt natuurlijk allemaal niks. Wij zien hier vaak veel meer "hints" en mols gedoe dan er daadwerkelijk in het programma zitten :P
Gotta catch 'm all!!!

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #281 Gepost op: 5-01-2008, 01:13:59 »
In De Wereld Draait Door zei PJ gister dat hij pas in aflevering 3 wist wie de mol was. Dus dat gaat niet op helaas.  :-\\
Het zou kunnen dat iemand van de crew PJ (bijv. met een handgebaar) aangaf welke groep ging fietsen. Dat zou niet vor het eerst zijn en er wordt nogal eens wat knipt en geplakt...
Ik vind het een erg logische oplossing als de mol inderdaad in een bepaalde groep zou moeten zitten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #282 Gepost op: 5-01-2008, 02:05:26 »
Is dat niet gewoon de J van "Jack", de engelse naam voor de boer in het kaartspel?

Nu had ik nog een theorietje over Georgina en die jokers pakken.
Vind haar een leuke kandidate, maar laten we eerlijk zijn: ze staat niet bekend om haar verbazingwekkend hoge IQ. Dat zij van alle mensen meteen inziet dat je moet wachten met jokers pakken tot er een hoop liggen, verbaasde me wel. Ik dacht meteen: dat kan ze nooit zelf bedacht hebben, dat is haar van tevoren ingefluisterd!
En ze dook er ook zo ontzettend fanatiek op af. En als je dan al weet dat je er later weer 300 euro mee uit de pot kunt halen... daar zou ik als mol ook fanatiek van worden.
Dit pleit echter ook weer voor Patrick, die ook erg zijn best deed om meerdere jokers te pakken te krijgen.
Maar het zegt natuurlijk allemaal niks. Wij zien hier vaak veel meer "hints" en mols gedoe dan er daadwerkelijk in het programma zitten :P

Weet je haar IQ dan?  ;)
Omdat iemand in mijn omgeving zich vreselijk irriteert aan Georgina's "domheid" ben ik als vanzelf al jaren wat meer op haar gaan letten. En mijn indruk is geworden dat Georgina ontzettend druk, flapuiterig en warrig is, maar dom, nou nee, dat nou weer niet. Ze zou daarmee best een ideale mol zijn, maar ook weer niet, omdat ze snel verdacht over zou komen. Ik denk nu al dat ze hééél fanatiek is. En dat is wel weer leuk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #283 Gepost op: 5-01-2008, 02:08:21 »
ik roep het belg zijn - excuus in: quasi iedereen is nog nieuw voor mij

ik kende enkel nicolette en dacht dat dennis weening een fietser was  :o


Da's Pieter Weening. Begrijpelijke vergissing  :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #284 Gepost op: 5-01-2008, 10:55:29 »
en ja, eentje had een Shirt aan van die muis (Dunya of hoe ze heet)

eindelijk de hele aflevering opgeslagen...

Dit zou inderdaad ook wel eens Minney geweest kunnen zijn.
En ik kan me herinneren, dat vorig jaar ok al hints via de lokale bevolking werden doorgegeven.

Wat nog niemand gevraagd heeft: Wat doen die poppen daar in het inro. Likt me geen natuurlijke plek voor zon plastic ding :)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 11:35:26 door vlees91 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 1
« Reactie #285 Gepost op: 5-01-2008, 11:47:23 »
zelfs de meeste domme nederlander kan nog verzinnen dat je moet wachten tot er meer jokers liggen ( nadja kon dat toch ook :) )
verder denk ik dat veel mensen heeel veel vooroordelen hebben over georgina. helpt niet echt mee om dat objectief naar haar te kijken he ?
ik vind haar leuk. naif, impulsief ... een meisje meisje nog :) maar daar is toch niets mis mee ?!
en tinuzz, tis een hartenboer omdat dat in het verhaal van alice in wonderland past :)
dennis for mole !

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1
« Reactie #286 Gepost op: 5-01-2008, 12:32:08 »
Ik vond dat "waarom zou je maar 1 joker pakken als er 17 liggen" een hele kromme redenering.
Dit is de mol.
Voor hetzelfde geld zegt hij na 4 jokers "zo, en de rest bewaren we nog even"..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #287 Gepost op: 5-01-2008, 12:50:15 »
En toch kan ik geen molaktie zien in het snel naar boven klimmen van Georgina ???
Het zou wel kunnen zijn dat zij hier expres zo heel erg haar best deed, want ze had
eerder al vrij opzichtig haar vraag fout beantwoord. MIsschien zelfs geoefend met klimmen?
Ze wist daardoor misschien al dat het best moeilijk was en nam aan dat de anderen toch wel
geld zouden verspelen. Ze liet wel heel erg duidelijk merken dat ze dit goed kon...
En nogmaals waarom leverde ze haar jokers in? Zo dom is ze echt niet.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 13:03:38 door Lonneke40 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 1
« Reactie #288 Gepost op: 5-01-2008, 12:50:55 »
dat zou kunnen als hij niet had gezegd : deze jokers ga ik verdelen !
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #289 Gepost op: 5-01-2008, 12:58:45 »
Ik zie hier en daar mensen die denken dat Georgina zo dom is. Ik denk dat ze alles behalve dom is en vind het ook een beetje raar om dat zo even te concluderen. Maar goed we zullen zien....
Ik ga ook niet zeggen dat ik geen hoge pet op heb van DJ's of zo.. Ik denk dat ze niet zo slecht zou eindigen in de Nationale Intelligentietest. Waar Joris overigens destijds won met een IQ van 134.'
Allebei in de gaten houden zou ik zeggen.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #290 Gepost op: 5-01-2008, 13:31:22 »
Aflevering 1, geen idee wat ik er van moet denken, haha :)

Toch gaat mijn voorkeur uit naar Joris, geen idee, maar dat denk ik gewoon.
Al is Patrick ook n rare vogel :P

't wordt iig weer lekker mollen :D  ::ok::

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #291 Gepost op: 5-01-2008, 17:18:50 »
het lukt me voorlopig niet om de aflevering terug te bekijken

maar ik herinner me dat de commentaarstem zei "er is een verliezer" (en dan toonden ze georgina?) "en er is een winnaar" (en dan kwam een shot van coen)

kan iemand dit checken of heeft iemand dit ook opgemerkt?
zou een typische WIDM-hint kunnen zijn

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #292 Gepost op: 5-01-2008, 17:24:30 »
Wat was nou die muzikale hint?
Ik vind het ook heel lastig en haast onmogelijk om nu met zekerheid iemand aan te wijzen die de mol is. Nu probeert iedereen ergens een verklaring bedenken bij iets wat misschien helemaal geen aanwijzing, maar het is wel leuk. Al die tactieken e.d. die jullie zeggen kloppen wel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die klok en die kaart er iets mee te maken hebben. Ik denk ook dat dat gewoon iets met een opdracht is of zoiets of iets anders, want het is wel heel erg opvallend.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #293 Gepost op: 5-01-2008, 17:31:32 »
georgina valt al af als mol, want nicolette verdacht haar (blijkt duidelijk uit haar dagboek)

Offline Siego

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Patrick is de mol
Re: Aflevering 1
« Reactie #294 Gepost op: 5-01-2008, 17:36:41 »
edo is als laatste die een joker pakt, hij heeft ze niet nodig dus waarom zou hij moeite daarvoor doen?? (als hij de mol is)


ik denk dat de mol juist zoveel mogelijk jokers wil wegpakken om ze later in de kist te doen waardoor er geld uit de pot gaat.
om die reden valt voor mij Dennis af, die meteen de eerste joker pakte.
The only God I need is the ace of spades

Offline Siego

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Patrick is de mol
Re: Aflevering 1
« Reactie #295 Gepost op: 5-01-2008, 17:41:05 »
Wat was nou die muzikale hint?

Bad Moon Rising van Creedence Clearwater Revival
en dan het zinnetje 'I See Trouble On The Way'

ik heb een beetje het topic op het 'officiele' mol-forum doorgelezen en zo te zien kan die hint op iedereen van toepassing zijn. ik trek me er eerst maar niet teveel van aan.
The only God I need is the ace of spades

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #296 Gepost op: 5-01-2008, 17:54:29 »
ga eens naar minuut 2:15 (Patrick in een kamertje met witte meur erachter: interview alleen). daar zit een sms-geluidje in. ik zou zeggen, wanneer dat gebeurt film je het gewoon opnieuw, want het ziet er niet uit...
Maar nee, ze laten het erin. Waarom? kan er natuurlijk ook niks mee te maken hebben, mar ik dacht, ik schrijf het ff op. ;)
Verder: iedereen zit in de auto met elkaar te ouwehoeren... behalve Patrick. Die zit er de hele tijd bloedserieus bij en kijkt bijna de hele tijd naar voren (draait zich een keer om, om Edo te vertellen, dat hij een hekel aan zijn eigen slotjes heeft (ook heel erg serieus))

Bovendien zie ik net het volgende: Je ziet Dennis en Joris niet in de autos zitten
Maar later loopt Coen dus bij de pauze nar een groepje toe, waar onderandere Dennis bij staat. Daar vraagt die iets van: heb je het tunetje gehoord?
Joris komt aanlopen maar de kamera richt zich op Dennis die nee zegt.
Coen loopt uit de "scene" en loopt een andere binnen, waar... Dennis weer staat, waar die dan gaat zeggen: Ze hebben wel het tunetje gehoord. Dennis: "Huh?" Coen: "Joris heeft hem in ieder geval wel gehoord!"
Hoe is dat nou aan elkaar geknipt?!

Bovendien is de samenstelling van de groep waar hij naar toe loopt niet veranderd: Nicolette, Edo (staat eerst rechts) en Dennis (+ Joris buiten beeld)
Bij het tweede gesprek tussen Coen en Dennis is het dus hetzelfde maar Coen heeft het over ze: Daarmee kan die alleen maar die uit de andere auto mee bedoelen, want hij zat in de auto, waar iedereen het tunetje gehoord had. Maar waarom gaat hij nou bij de andere groep iets over "ze" (die als het logisch was met "ze" bedoeld zijn) vertellen?
(dus kort: hij vraagt eerst Dennis of hij wat hoorde (Dennis dus niet bij Coen in de auto, want anders zou die dat niet vragen) en later doet ie zo alsof hij wel bij hem in de auto zat.)

Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 18:11:03 door vlees91 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 1
« Reactie #297 Gepost op: 5-01-2008, 18:02:22 »
tis ook een bloedserieus spel ... als je wil winnen tenminste ! :p
verder denk ik dat die kaart en klok wel degelijk iets betekenen. maar wat he.
patrick is mijn molletje
dennis for mole !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #298 Gepost op: 5-01-2008, 18:23:58 »
verder denk ik dat die kaart en klok wel degelijk iets betekenen. maar wat he.

Die dingen in de leader (ook de poppen bijvoorbeeld) zullen denk ik gewoon onderdeel zijn van opdrachten. Maar we zullen zien. :)

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #299 Gepost op: 5-01-2008, 18:40:57 »
Dat lijkt mij ook, maar ik denk niet dat ze die poppen zelf hebben meegenomen? Want dan kunnen we onderzoeken waar die opdracht zich plaatsvindt :D .