Auteur Topic: weigeren opdrachten  (gelezen 15252 keer)

Offline mistoffelees

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
weigeren opdrachten
« Gepost op: 13-01-2008, 00:24:33 »
Het is al eerder gememoreerd, kan alleen zo gauw niet vinden waar. Maar het is wel heel opvallend dat er vlakweg geweigerd wordt aan bepaalde opdrachten deel te nemen. Tot nu toe zijn er drie (?) echt duidelijke voorbeelden te vinden: Coen die weigert een drankje te nemen, Dunya die weigert te schieten en Patrick die doodleuk meldt helemaal niks met zijn bagage te willen doen. Dat Edo niet geklommen heeft, reken ik niet hiertoe, hij heeft helemaal niet gezegd het niet te willen maar kwam simpelweg niet aan bod. Evenals het ziek zijn van Annette, gezien hoe ze eruit zag op het eind van de aflevering zou ik dit niet meteen onder weigeren van een opdracht willen scharen. Maar desondanks, erg veel weigeringen al na twee afleveringen. Nooit eerder gezien. Het lijkt me geen modieuze trend of zo maar iets geheel anders.
Het lijkt erop alsof (sommige?) kandidaten een beloning in het vooruitzicht is gesteld als ze niet meedoen met een bepaalde opdracht. Misschien een paar jokers, misschien iets anders. Opvallend is wel dat men de weigering van alle kandidaten redelijk snel accepteerde. Joris probeerde Dunya nog wel in een negatief daglicht te plaatsen, maar erg hard werd er door de overige kandidaten niet op gereageerd.

Wat is het doel hiervan, als het er al is?
Revenge is a dish best served not

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2008, 00:30:43 »
Op je vraag weet ik zo geen antwoord haha. Maar `t schoot bij mij ook al door m`n hoofd. Misschien is het een soort opdracht? Een soort hulpmollending (dat deden ze toch in seizoen 5?).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2008, 15:41:57 »
Ik vind alleen patrick hierbij verdacht, dat iemand niet wil drinken kan ik me zeker voorstellen en als je echt een hekel hebt aan schieten...
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2008, 15:51:46 »
Ik vind alleen patrick hierbij verdacht, dat iemand niet wil drinken kan ik me zeker voorstellen en als je echt een hekel hebt aan schieten...

Ja, kan ik me wel in vinden. Dat Patrick geen spullen wegdeed, was gewoon een wezenlijk onderdeel van de opdracht. Hij deed gewoon mee met de opdracht.

Maar toch vind ik het ook wel opvallend hoor, want in het verleden kan ik me niet veel (of helemaal geen) opdracht herinneren die geweigerd werden.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2008, 15:55:40 »
Ja, kan ik me wel in vinden. Dat Patrick geen spullen wegdeed, was gewoon een wezenlijk onderdeel van de opdracht. Hij deed gewoon mee met de opdracht.

Maar toch vind ik het ook wel opvallend hoor, want in het verleden kan ik me niet veel (of helemaal geen) opdracht herinneren die geweigerd werden.

Nee volgens mij ook niet...mensen met ernstige hoogtevrees (die dat dan ook ECHT hadden he ;)) deden de opdrachten gewoon...Ik weet nog wel een keer eerder dat iemand niet wilde schieten, maar die ging toen een ander deel van de opdracht doen (welk seizoen was dat ook al weer? Was met ON geloof ik).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2008, 16:00:08 »
Het zijn gewoon watjes  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2008, 16:27:47 »
Ach ik kan me er wel iets bij voorstellen... Het overwinnen van een angst, is iets totaal anders dan een principe opzij schuiven.

Als je hoogtevrees hebt en toch de opdracht haalt, dan voel je je geweldig.
Als je uit principe niet wilt schieten en doet het toch, dan voel je je ellendig.

Aan de andere kant vind ik Coen wel flauw, omdat hij achteraf zegt niet uit principe niet te willen drinken. Dus doe je wat mij betreft gewoon mee, ook al ben je al wat typsy.

Schieten zou ik persoonlijk trouwens wel gedaan hebben, ondanks dat ik een zeer overtuigd pacifist ben. Hoewel een revolver een onding is die wat mij betreft niet zou moeten bestaan, kan ik het schieten op flessen wel los koppelen van geweld naar mensen toe. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het wel weigeren.

---
Het zou ook best kunnen dat de mol al andere kandidaten opkoopt, of dat er hulpmollen zijn. Coen's actie in afleving1, het niet drinken is voordelig voor de mol. Deze kan nu volledig zelf kiezen in welke groep hij gaat. En Coen komt automatisch in de andere.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 16:32:32 door Rat »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2008, 19:23:11 »
amen @ rat
dennis for mole !

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2008, 20:29:01 »
Op je vraag weet ik zo geen antwoord haha. Maar `t schoot bij mij ook al door m`n hoofd. Misschien is het een soort opdracht? Een soort hulpmollending (dat deden ze toch in seizoen 5?).

Ik denk dat Coen en Dunya al topito's hebben verdiend met het weigeren van een opdracht.
Stiekem zijn ze door de redactie benaderd met de opdracht/vraag: Je kunt 3? topito's verdienen als je onopgemerkt niet met een opdracht mee doet vandaag... of iets dergelijks.
Als er de volgende week weer geweigerd wordt dan ben ik 100% overtuigd..  ::vergroot::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2008, 20:31:22 »
Ik denk dat Coen en Dunya al topito's hebben verdiend met het weigeren van een opdracht.
Stiekem zijn ze door de redactie benaderd met de opdracht/vraag: Je kunt 3? topito's verdienen als je onopgemerkt niet met een opdracht mee doet vandaag... of iets dergelijks.
Als er de volgende week weer geweigerd wordt dan ben ik 100% overtuigd..  ::vergroot::

Dat lijkt mij wel een vette actie van de redactie ;D

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2008, 20:35:51 »
Waarom dan? Ik snap het nut niet van die opdracht weigeren van Dunya. Waarom zou de redactie zoiets doen? Ik denk dat het gewoon toeval is.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2008, 21:47:57 »
Het weigeren van opdrachten is volgens Karel voor het eerst sinds WIDM in Thailand gebeurt. En omdat ze het toen deden, mag het deze keer gewoon hahaha. Het word gedoogd.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2008, 22:14:49 »
Ik denk dat Coen en Dunya al topito's hebben verdiend met het weigeren van een opdracht.
Stiekem zijn ze door de redactie benaderd met de opdracht/vraag: Je kunt 3? topito's verdienen als je onopgemerkt niet met een opdracht mee doet vandaag... of iets dergelijks.
Als er de volgende week weer geweigerd wordt dan ben ik 100% overtuigd..  ::vergroot::

Dat lijkt mij onmogelijk. Straks gaan ze 8 topito's inleveren voor de vrijstelling terwijl wij hebben gezien dat ze er (bijvoorbeeld) maar vijf hebben verdiend. Een tekort van drie dus.
The sun came up and reality set in.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2008, 23:45:41 »
Dat lijkt mij wel een vette actie van de redactie ;D

Annet is er volgende weer,onder de noemer dat de schrijvers redactie helaas op het moment dat er een vlietuig scene geschreven moest werden om de afvaller naar huis te brengen in staking ging. ::trots::

Ik drink ook niet en ik had dan ook geen slokje genomen en zeker niet van zwaar alcohol. Hallo 40%. Annet is niet voor niks ziek geworden. Ik rook ook niet en ik zou ook geen sigaret hebben aangenomen,waarom zou ik dat dan wel doen bij (zware) drank.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 23:58:57 door Pierce_Brosnan »

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2008, 00:58:54 »
Dat lijkt mij onmogelijk. Straks gaan ze 8 topito's inleveren voor de vrijstelling terwijl wij hebben gezien dat ze er (bijvoorbeeld) maar vijf hebben verdiend. Een tekort van drie dus.

Misschien hebben ze er alleen van een bepaalde kleur gewonnen of zo, zodat ze ze later bij de redactie kunnen ruilen. Of is de vrijstelling geheim, de kandidaat krijgt een groen scherm zonder dat het officieel bekend wordt gemaakt. Of misschien wordt het bij de eerste inlevering van de topito's gemeldt. d'r zijn allerlei mogelijkheden te verzinnen.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2008, 07:05:00 »
dat is onzin ! dunya schoot uit principe niet, ze was duidelijk overstuur.
wat rat oa ook al zei. tis gewoon een principe kwestie.
ik was met mijn hoogtevrees niet gaan bungeejumpen ... en een ander drinkt of rookt niet uit principe.
zo simpel ligt het
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2008, 08:49:19 »

ik was met mijn hoogtevrees niet gaan bungeejumpen ... en een ander drinkt of rookt niet uit principe.


Die zin dekt de hele lading! ::ok::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2008, 09:21:06 »
Maar jullie vergeten zeker dat Coen wel degelijk drinkt alleen nu niet zo'n zin had want hij had geen dorst omdat hij net drinken had gehad. Hoe een flauwe smoes kun je verzinnen! Dit heeft niets met een principe te maken.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2008, 13:28:38 »
Maar jullie vergeten zeker dat Coen wel degelijk drinkt alleen nu niet zo'n zin had want hij had geen dorst omdat hij net drinken had gehad. Hoe een flauwe smoes kun je verzinnen! Dit heeft niets met een principe te maken.

Inderdaad!
Voor een aantal topito's zou ik ook wel ineens een "principe" kwestie kunnen krijgen, of het nu drinken van een borrel is of het schieten op een flesje.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: weigeren opdrachten
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2008, 13:54:14 »
Misschien hebben ze er alleen van een bepaalde kleur gewonnen of zo, zodat ze ze later bij de redactie kunnen ruilen. Of is de vrijstelling geheim, de kandidaat krijgt een groen scherm zonder dat het officieel bekend wordt gemaakt. Of misschien wordt het bij de eerste inlevering van de topito's gemeldt. d'r zijn allerlei mogelijkheden te verzinnen.
Denk niet, dat dat kan, want volgens mij krigt alleen de eerste die 8 heeft die vrijstelling en wanneer dan iemand anders zegt: heb er 8. Geef me die vrijstelling en ze zeggen dan: Nee, die is al weg, gaan ze daar natuurlijk ook nadeken: Wie heeft nog 8 of meer?!?!