Auteur Topic: De 3 finalisten  (gelezen 16276 keer)

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De 3 finalisten
« Gepost op: 2-02-2008, 15:03:37 »
Ik vond het weleens weer tijd voor een dergelijk topic.

De titel zegt genoeg. Welke 3 kandidaten zullen terecht komen in de finale volgens jou? En waarom denk je dat?
Dit topic is dus een soort aanvulling op het: "WIDM Pool 2008" topic, waar je doorgaans alleen berichten vind qua notering op de ranglijst.

Ik zou deze 3 graag in de finale zien staan:

1. Dennis
2. Joris
3. Dunya

Dennis omdat ie nog steeds mijn #1 mol is, Joris omdat ie mijn reserve mol toch wel is. Bovendien vertrouw ik zijn uitspraak: "En dat is de laatste keer dat ik die zal zien" bij het zien van het rode scherm niet. Dat zou dus net zo goed niks te betekenen hebben, anders dan dat ie blij is dat ie door is en dat het plannetje: Joris moet rood scherm krijgen, gelukt is. Maar ik zoek er wat achter :P En Dunya, omdat ik haar een leukere kandidate vind dan Regina. En om het geen "men only" finale te maken natuurlijk :P

Maar nu heb ik eens de intro/leader er op nagekeken (heb ik ook al gepost in het topic dat er over gaat, maar doet het hier nogmaals)

Nicolette is als eennalaatste in de intro maar is de eerste afvaller
Annette is als laatste in de intro en is de tweede afvaller
Georgina is de 6de in de intro en is de derde afvaller
Coen is de 7de in de intro en de vierde afvaller
aflevering 5 is er geen afvaller

Maar als ze het zo doen?

9de (aflevering 1) >> 10de (aflevering 2)
6de (aflevering 3) >> 7de (aflevering 4)

Tot hier volgen ze dit patroon namelijk

Daartussen zit 8 (finalist). Immers, ze tellen er 1 op (9+1=10) en vervolgens gooien ze er 4 af (10-4=6) om er weer 1 op te tellen. (6+1=7) Hou je dus de 8ste kandidaat die voorkomt ongemoeid. En dat is Edo.

4de (aflevering 6) >> 5de (aflevering 7)
1ste (aflevering 8 ) >> 2de (aflevering 9=finale)

Daartussen zit 3. (finalist)Immers, ze tellen er 1 op (4+1=5) en vervolgens gooien ze er 4 af (5-4=1) om er weer 1 op te tellen. (1+1=2) Hou je dus de 3de kandidaat die voorkomt ongemoeid. En dat is Regina.

Maar aangezien de 9de aflevering de finale is, blijft de 2de die voorkomt in de intro, ook in het spel. En dat is Dunya.

M.a.w.

Nicolette (aflevering 1) >> Annette (aflevering 2)
Georgina (aflevering 3) >> Coen (aflevering 4)

Edo blijft over als 8ste in de intro (finalist?)

Joris (aflevering 6?) >> Dennis (aflevering 7?)
Patrick (aflevering 8?) >> Dunya. (finalist?)

Regina blijft over als 3de in de intro (finalist?

Ik ga eens kijken bij de aankomende aflevering of dit patroon voortgezet wordt of niet. Of Joris dus daadwerkelijk in aflevering 6 eruit gaat. Zo ja, dan zou dit bovenstaande schema met het patroon dus best weleens de 3 finalisten aanwijzen. En dan koppel ik het maar direct met het "8" topic, waarbij nummertje 8, Edo dus, de mol is. Regina vervolgens de winnares en Dunya de verliezend finalist.

Strookt absoluut niet met hoe ik het nu heb staan in de pool en met mijn mol, maar het zou best kunnen dat ze na tig jaar de intro ongemoeid laten, de intro wel gebruiken om ermee aan te tonen wie de 3 finalisten zijn. En ja, het is puur toeval dat het zo loopt in de intro in vergelijking met degene die afgevallen zijn. Maar (daar komt ie) niets is wat het lijkt in WIDM (of ik wil gewoon dat het zo is :P)

Nu jullie, wie zijn jouw 3 finalisten en waarom? :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De 3 finalisten
« Reactie #1 Gepost op: 2-02-2008, 15:14:38 »
Vóór het Begin van WIDM:

1. Georgina (Winnares)
2. Patrick  (Als mol, anders gun ik het hem niet >:D)
3. Regina/Edo (Als verliezend finalist(e) )

Waarom deze 3: Ik vond vorig jaar Renate het spel leuk spelen en die heet "Verbaan" van achternaam.
Net als Georgina, en ik heb haar wel eens op TV gezien, en toen deed ze ook heel grappig. Ook leuk dat ze lid is van de Partij voor de Dieren!

Patrick, hij leek me heel verdacht bij DIDM

Regina/Edo, Regina leek bij DIDM heel fanatiek en Edo leek bij DIDM heel grappig

Na Aflevering 5

1. Dennis (Winnaar)
2. Patrick (Mol)
3. Regina (Verliezend Finaliste)

Dennis, omdat ie gewoon vet stoer is  8) Met die Bril en Tattoo
Patrick, omdat ie gewoon heeel verdacht is voor mij ::vergroot::
Regina, omdat ze een kruising is tussen Milouska(Héél fanatiek, en bloedirritant) en Frederique(best fanatiek, en heel aardig!)

Dat zijn die van mij ;)




Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De 3 finalisten
« Reactie #2 Gepost op: 2-02-2008, 15:16:25 »
Ik ben het niet helemaal met je eens. Volgens mij klopt jouw volgorde namelijk niet.

Het rijtje van afvallers (zoals ze in het intro voorkomen) is tot op heden dus:
9-10-6-7
Dan is de logische verdere volgorde
3-4-0-1
(want, steeds +1 en dan -4, 7-4 is 3, 3+1 is 4, 4-4 is 0)
En blijven over 2, 5 en 8.
8 (Edo) zou dan idd de mol kunnen zijn, 5 (Dennis) de winnaar en 2 (Dunya) de verliezend finalist.

Zouden we in afl 6 in elk geval Regina als afvaller moeten zien, Joris in afl 7.
Dan is het probleem dat de 0e kandidaat niet bestaat. Of dat zou PJH moeten zijn :P Of misschien gaat er niemand uit i.v.m. topito-vrijstellingen, dan is er een finale met 4 kandidaten en is ook Patrick (1) een verliezend finalist.
The British are not impressed.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 3 finalisten
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2008, 15:26:09 »
Dan is het probleem dat de 0e kandidaat niet bestaat. Of dat zou PJH moeten zijn :P Of misschien gaat er niemand uit i.v.m. topito-vrijstellingen, dan is er een finale met 4 kandidaten en is ook Patrick (1) een verliezend finalist.

Of Karel duikt plotseling op   ;)

Maar stel dat (nu Coen eruit is, maakt Dennis het meeste kans) Dennis zijn laatste paar topito's bij elkaar krijgt en zo 1 topo vormt. Dan levert ie die in bij PJ, krijgt hij alleen de vrijstelling. M.a.w. zoals de vrijstelling in voorgaande series. Degene met de vrijstelling hoeft dan de test niet te maken, want hij/zij is automatisch door.

En wat betreft die berekening, daar heb je inderdaad gelijk. Maakte een rekenfout  :-X

Dus Regina aflevering 6, Joris, aflevering 7, Patrick aflevering 8.
Hou je Dennis, Edo en Dunya over. En met mijn tunnelvisie zeg ik dan: Dennis = mol, Edo = winnaar, Dunya = verliezend finalist. Maar het zou, gebaseerd op het patroon dan inderdaad moeten zijn (en rekening houdend met de 8 theorie, want die 8 signalen komen steeds weer terug in elke aflevering): Dennis = winnaar, Edo = mol en Dunya = verliezend finalist. Hoe dan ook, de mol = een man  ;D En dat vind ik al geruststelling op zich, dus of Edo of Dennis dan nog de mol is maakt voor mij niet uit. Behalve dan dat ik Dennis al lange tijd als mijn #1 mol aanmerkte en mocht Edo de mol zijn ik daar enorm om kan lachen. Degene waarvan ik het niet verdacht, Edo, is de mol. Zou nog best kunnen ook  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De 3 finalisten
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2008, 15:28:06 »
Ja, Dennis moet gewoon de mol zijn.
The British are not impressed.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 3 finalisten
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2008, 15:31:00 »
Ik hoop een finale met Dennis, Joris en Patrick.

Dat zou het tot op het laatst moeilijk maken voor mij. In de andere 3 zie ik eerlijk gezegd geen mol, dus als 2 van die 3 de finale halen, dan weet ik wel aardig zeker wie de mol is.

Enerzijds hoop ik voor mijn eigen speurwerk Dennis, Joris of Patrick voor de finale weg te kunnen strepen, maar om het uitdagend te houden, lijkt het me juist leuk als die 3 hoofdverdachen tot het eind erin blijven.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: De 3 finalisten
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2008, 15:54:07 »


Nicolette is als eennalaatste in de intro maar is de eerste afvaller
Annette is als laatste in de intro en is de tweede afvaller
Georgina is de 6de in de intro en is de derde afvaller
Coen is de 7de in de intro en de vierde afvaller
aflevering 5 is er geen afvaller

Maar als ze het zo doen?

9de (aflevering 1) >> 10de (aflevering 2)
6de (aflevering 3) >> 7de (aflevering 4)

Tot hier volgen ze dit patroon namelijk

Daartussen zit 8 (finalist). Immers, ze tellen er 1 op (9+1=10) en vervolgens gooien ze er 4 af (10-4=6) om er weer 1 op te tellen. (6+1=7) Hou je dus de 8ste kandidaat die voorkomt ongemoeid. En dat is Edo.

4de (aflevering 6) >> 5de (aflevering 7)
1ste (aflevering 8 ) >> 2de (aflevering 9=finale)

Daartussen zit 3. (finalist)Immers, ze tellen er 1 op (4+1=5) en vervolgens gooien ze er 4 af (5-4=1) om er weer 1 op te tellen. (1+1=2) Hou je dus de 3de kandidaat die voorkomt ongemoeid. En dat is Regina.

Maar aangezien de 9de aflevering de finale is, blijft de 2de die voorkomt in de intro, ook in het spel. En dat is Dunya.

M.a.w.

Nicolette (aflevering 1) >> Annette (aflevering 2)
Georgina (aflevering 3) >> Coen (aflevering 4)

Edo blijft over als 8ste in de intro (finalist?)

Joris (aflevering 6?) >> Dennis (aflevering 7?)
Patrick (aflevering 8?) >> Dunya. (finalist?)

Regina blijft over als 3de in de intro (finalist?


Iedereen is altijd druk met de volgorde van het intro, maar heb echt het idee dat het altijd ad random is. Ik moet zeggen dat als je een patroon wilt vinden je er altijd 1 zal vinden. Verder snap ik niet hoe je de aflevering waarin niemand afviel (5e afl dus) in dit patroon wilt verwerken..

Mijn top 3 is

Mol : Dennis
Winnaar : Joris
Verliezer : Edo

afvaller afl 6: Regina
afvaller afl 7: Dunya
afvaller afl 8: Patrick

(eens kijken of het gaat kloppen, hihi)

Mijn speculaties waarom:

Joris en Edo hebben al eens een beetje verdachtmakingen over Dennis gemaakt (in alfl. 4), de rest nog niet volgens mij..Joris heeft hem ook wel goed door steeds, bij de petjesvraag in aflevering 1 al en nu met de huismijt.

Regina heeft een aardige tunnelvisie op Dunya heb ik het idee (dus ze valt volgende week af)

Edo en Dunya stemden allebei op Patrick in aflevering 5, waarvan ik het idee heb dat Dunya meer op patrick zit dan Edo

En Patrick stemde volgens mij weer op Edo

Joris zou wel eens z'n hele test op Edo hebben gezet en daarmee een rood scherm hebben gezien en nu richting Dennis gaat...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De 3 finalisten
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2008, 16:08:50 »
Edo en Dunya stemden allebei op Patrick in aflevering 5, waarvan ik het idee heb dat Dunya meer op patrick zit dan Edo
Dat snap ik dan weer niet. Omdat je 4x een ongelooflijk nep geanimeerd pijltje naar "Patrick" ziet bewegen hebben zij meteen op Patrick gestemd? Ik neem dat soort beelden (en bijbehorende biecht) in elk geval al niet meer serieus.
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: De 3 finalisten
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2008, 16:27:16 »
Dat snap ik dan weer niet. Omdat je 4x een ongelooflijk nep geanimeerd pijltje naar "Patrick" ziet bewegen hebben zij meteen op Patrick gestemd? Ik neem dat soort beelden (en bijbehorende biecht) in elk geval al niet meer serieus.

Het zijn maar speculaties, gevoelsmatig dus, niet gebasseerd op die ene test waar jij het over hebt, maar totaal gezien. Ik denk dit omdat Edo ook Dennis al enigszins verdacht vond.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 3 finalisten
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2008, 16:27:37 »
Sterker nog, er was niet eens een biecht, behalve een stukje van joris. En gezien het cameraoogpunt is het onmogelijk om achter de kandidaat live te filmen wat hij stemt. Kun je dus niet vanuit gaan, nee.

finalisten: Dennis, Joris en Patrick. Joris is de mol en Dennis en Patrick zijn gewoon grappig. En... dan mag Dennis wel winnen :D
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De 3 finalisten
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2008, 18:16:02 »
Ik hoop een finale met Dennis, Joris en Patrick.
3 Mannen?
Nee, dat gebeurt niet ::niet-ok::
Tzou wel lachen zijn,  ::rofl::
Ik geloof er in elk geval niet in!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 3 finalisten
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2008, 18:16:57 »
Dus Regina aflevering 6, Joris, aflevering 7, Patrick aflevering 8.
Hou je Dennis, Edo en Dunya over. En met mijn tunnelvisie zeg ik dan: Dennis = mol, Edo = winnaar, Dunya = verliezend finalist.

Exact mijn poolfinalisten van de vorige week en die andere drie waren precies diegene van wie ik donderdag aandelen had verzameld in de Molbeurs (als afvaller). Leuk, zo'n extra bevestiging! :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De 3 finalisten
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2008, 18:21:30 »
Ik snap eigenlijk niet hoe Yvonisdemol erbij is gekomen dat de afvallers zo zouden moeten zijn. ???
Ik denk nog altijd (behalve dan in zo'n nederlandse serie waarin ze dat expres deden) dat het gewoon toeval is in welke volgorde ze komen. :-\\
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben... ::hypocriet::

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 3 finalisten
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2008, 18:53:13 »
Ik snap eigenlijk niet hoe Yvonisdemol erbij is gekomen dat de afvallers zo zouden moeten zijn. ???

Aan de hand van de intro/leader zie je de kandidaten elk kort in beeld komen.

Nicolette komt in de intro/leader als 9de in beeld en viel in aflevering 1 af.
Annette komt in de intro/leader als 10de in beeld en viel in aflevering 2 af.
Georgina komt in de intro/leader als 6de in beeld en viel in aflevering 3 af.
Coen komt in de intro/leader als 7de in beeld en viel in aflevering 4 af.

Hierop heb ik dus de rekensom gemaakt die Dae hieronder correct weergeeft:

Het rijtje van afvallers (zoals ze in het intro voorkomen) is tot op heden dus:
9-10-6-7
Dan is de logische verdere volgorde
3-4-0-1
(want, steeds +1 en dan -4, 7-4 is 3, 3+1 is 4, 4-4 is 0)
En blijven over 2, 5 en 8.

Nummer 2 = Dunya, want zij komt als 2de voor in de intro/leader.
Nummer 5 = Dennis, want hij komt als 5de voor in de intro/leader.
Nummer 8 = Edo, want hij komt als 8ste voor in de intro/leader.

En zij zijn dus, op basis van wie er tot nu toe afgevallen zijn en de intro/leader gecombineerd, dan de finalisten.

Begrijp je nu hoe ik er bij kom? Aan de hand van de intro/leader/beginfilmpje.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 3 finalisten
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2008, 12:40:27 »
1. Joris, omdat hij de mol is
2. Regina, omdat ze een fanatieke kandidate is die het spel wel door heeft
3. Twijfel.. ik gok Dunya, heel onopvallend maar ondertussen het spel wel goed spelen

Heel simpel, er zit geen doordachte theorie achter ofzo  ::trots::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De 3 finalisten
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2008, 12:52:16 »
1. Patrick, de Mol
2. Dunya, de winnaar
3. Edo, de verliezer

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 3 finalisten
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2008, 15:44:13 »
1. Dennis (toch nog steeds mijn mol)
2. Joris (winnaar)
3. Regina (verliezer)

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 3 finalisten
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2008, 16:38:01 »
1. Patrick ---> mol
2. Regina ---> winnaar
3. Joris ---> verliezer

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: De 3 finalisten
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2008, 18:01:50 »
ik maak toch een nieuw lijste nav de golden earring hint

1. Dennis ==> mol
2. Regina ==> winnares
3. Joris ==> verliezer

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De 3 finalisten
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2008, 21:45:32 »
1. Edo --> Mol
2. Joris --> Winnaar
3. Regina --> Verliezer
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug