Poll

Welk Goed Doel gun jij de opbrengst van de veiling?

De Bart Foundation
43 (32.1%)
Villa Pardoes
49 (36.6%)
KNGF Geleide Hond
42 (31.3%)

Totaal aantal stemmen: 132

Poll gesloten: 29-02-2008, 20:25:32

Auteur Topic: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?  (gelezen 12460 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Gepost op: 7-02-2008, 20:25:32 »
Ook dit jaar mogen jullie forummers het goede doel bepalen waar de opbrengst van de veiling heen zal gaan  :)

Hieronder vind je een korte omschrijving van de doelen en een link naar hun website. Bekijk ze allemaal en maak een keuze  :D Vrijdag 29 Februari zal de poll sluiten en zal bekend zijn naar welk Goede Doel de opbrengst zal gaan.

De Bart Foundation helpt jonge mensen met een ingrijpende ziekte of handicap hun ambitie te realiseren. Dat begint bij bewustwording van hun eigen kansen en kracht. We laten talentvolle mensen, bikkels,  groeien: dat doen we doen door persoonlijk en intensief samen te werken met de bikkel aan de realisatie van hun ambitie. We stimuleren bikkels hun talenten te ontwikkelen, hun passie uit te leven om zelfstandig duurzaam te kunnen produceren en presteren. We bundelen hard en zacht. Zacht door in te zetten op talent. We coachen bikkels bij het realiseren van hun ambitie. Hard door daarbij te sturen op resultaat. We werken mens- en resultaatgericht, verrassend, daadkrachtig en zelfstandig.
De Bart Foundation is, na het overlijden van Bart de Graaff, op initiatief van zijn vrienden, familie en collega’s in 2003 opgericht. De Foundation moet een blijvende herinnering zijn aan de oprichter van BNN die een eigenzinnige persoonlijkheid paarde aan een bijzondere levensinstelling. Ondanks zijn ziekte haalde Bart het maximale uit het leven waarbij hij zich door niets en niemand liet tegenhouden. Deze mentaliteit en instelling vormen de basis voor het werk van de Bart Foundation.

Villa Pardoes is een vakantieverblijf, speciaal voor kinderen met een levensbedreigende ziekte. Samen met hun familie kunnen zij hier genieten van een gratis vakantie in een van de acht thema-appartementen, zoals Sneeuwwitje, Barbie, Ridder en Space. Waar alles is aangepast aan de beperkingen die de ziekte met zich meebrengt. In het unieke gebouw staat hen letterlijk en figuurlijk niets in de weg.
Een vakantie in Villa Pardoes is een week onbeperkt toegang tot de Efteling, Beekse Bergen en Toverland. Ook vele andere faciliteiten in de omgeving openen gratis de deuren voor de gasten van Villa Pardoes. Hierdoor beleeft het gezin met elkaar een onvergetelijke tijd, vol warmte, gezelligheid en plezier. Een herinnering die blijft, wat er in de toekomst ook gebeurt!

Snel een boodschap doen, een eind wandelen, naar je werk gaan. Dagelijkse dingen waar je normaal nooit bij stil staat. Hoewel… blinde mensen staan wel degelijk stil bij veel zaken die voor ziende mensen zo gewoon zijn. Omdat ze zo dikwijls een beroep moeten doen op anderen. Veel liever zouden ook zij onafhankelijk zijn, vrij om te gaan en te staan waar en wanneer zij dat willen. Zonder altijd maar te hoeven vragen of iemand tijd en zin heeft om mee te gaan. En dan nog, wie is er altijd beschikbaar? Wie wil er altijd mee, op elk gewenst moment en dan ook nog zonder mopperen?
De Stichting KNGF Geleide hond leidt sinds 1935 geleidehonden op voor blinden en zeer slechtzienden. Deze honden leren om hun baas veilig door het verkeer en langs ieder obstakel te leiden. Meer dan welk ander mobiliteitsmiddel ook, biedt de geleidehond de visueel gehandicapte de mogelijkheid zich zelfstandig in de maatschappij te bewegen. Want een hond heeft altijd tijd en altijd zin om zijn baas waar dan ook naartoe te begeleiden. En wat is er leuker voor een hond dan mee te mogen met de baas? Mopperen omdat hij er ’s avonds nog op uit moet om zijn baas naar een lezing te brengen of ‘s morgens vroeg naar het station zal een geleidehond dus nooit doen!



"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2008, 21:05:14 »
Ik ben lid van BNN, dus de keuze lijkt me simpel, de Bart Foundation!! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2008, 21:07:54 door Tinuzzz »

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #2 Gepost op: 7-02-2008, 21:11:17 »
Ik ben lid van BNN, dus de keuze lijkt me simpel, de Bart Foundation!! ::ok::

 ::jaja:: Same here!

Vind ze overigens allemaal heel goed, maar dit had bij mij meteen een pop-out effect.

Stem ze mensen! Benieuwd wat het gaat worden.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2008, 21:26:09 »
Kngf geleide honden.. Want ze hebben niet zoveel..
Villa pardoes heb Frans bauwer en The bnn foundation, komt er ook wel..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Prutger

  • Forumlid
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2008, 21:27:07 »
Als ik deze drie goede doelen bekijk, herken ik alleen de Bart Foundation niet. (Moet ik me nu schamen?)

Da's voor mij reden genoeg eigenlijk om daar voor te kiezen. Wat meer bekendheid mag ook best.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2008, 21:40:09 »
villa pardoes, heb in de familie een gezin met een ernstig ziek kind, en weet hoe goed die vakanties dan voor ze kunnen zijn.

robinson is weer geweldig dit jaar

Offline leontien89

  • Forumlid
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2008, 21:51:48 »
Villa Pardoes!

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2008, 21:52:08 »
Ik ga voor Villa Pardoes, omdat ze al jarenlang goed werk doen.

De geleidehonden krijgen geen cent van mij sinds hun belachelijke spotje:'Als je ons niet steunt, leren wij ze ook nog stelen'.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2008, 22:30:39 »
KNGF Geleide Honden

Waar Ikbenjorg het maar een stom spotje vind, vind ik hem juist erg sterk.  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #9 Gepost op: 8-02-2008, 15:56:46 »
Ik kies ook voor Villa Pardoes! ::jaja::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2008, 16:27:20 »
KNGF Geleide Honden  :D
Toen ik voor het eerst zo'n spotje zag, ging ik meteen naar die site toe ::ok::
Hopelijk worden zei het!

WorldExpress

  • Gast
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2008, 19:10:53 »
Villa Pardoes :D

Offline ik-ben-de-mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #12 Gepost op: 8-02-2008, 19:24:16 »
De bart foundation!

Ik vind het zo goed wat deze mensen doen, alle doelen trouwens wel. Maar ik ken een meisje dat ernistg ziek was en die kon dor DBF toch nog een keer haar grote droom uitvoeren!

Offline PM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #13 Gepost op: 8-02-2008, 20:10:41 »
"Een duivels trilemma" ;)

Ik ga hier nog eens even een nachtje over slapen. Of ik stem helemaal niet, maakt me eigenlijk niks uit waar m'n geld naartoe gaat!
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2008, 22:00:53 »
Heb na lang wikken en wegen voor Villa Pardoes gekozen. Leggen de organisatoren Frans Bauer dan meteen even uit wat Wie is...de Mol is, en wat de opzet van het spel is? ::schaam:: ::schaam::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #15 Gepost op: 8-02-2008, 22:46:50 »
Leggen de organisatoren Frans Bauer dan meteen even uit wat Wie is...de Mol is, en wat de opzet van het spel is? ::schaam:: ::schaam::

Haha ::rofl::  ::rofl::
Frans : "Mariss weet jij iets over een mol?, zoek eens onder de M ?"
 ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2008, 18:38:24 »
KNGF geleidehonden  ::jaja:: Ik vind het alledrie hele mooie goede doelen, maar ik heb het idee dat de KNGF het geld het beste kan gebruiken.

Villa Pardoes wordt ook door zo'n frans bauer-zanger bij ons in het dorp ondersteund en die man had een keer een nogal verkeerde verspreking, hij ging uitleggen voor wie villa pardoes was.... levensbedreigende kinderen  :-X en hij verbeterde zichzelf niet eens. Mijn broer zei toen al tegen mij, ik wist niet dat instellingen tegenwoordig zo worden genoemd  ::rofl::  Wil niet zeggen dat ik het niet heel goed vind wat hij doet, integendeel juist :)
I'm a real big goblin..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2008, 22:39:00 »
Moeilijk.  Ik ga denk ik toch voor villa Pardoes ::jaja::

Offline *vera

  • Forumlid
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #18 Gepost op: 10-02-2008, 16:20:53 »
Alle 3 de doelen zijn erg goed.
Maar ik ga toch voor de: KNGF Geleide hond

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Wat wordt het Goede Doel van de veiling?
« Reactie #19 Gepost op: 10-02-2008, 20:45:05 »
Alle 3 de doelen zijn erg goed.
Maar ik ga toch voor de: KNGF Geleide hond

ga ik in mee ::tandpastasmiley::  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 12:46:54 door Mollemaarten »
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...