Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 44830 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #140 Gepost op: 19-02-2008, 18:32:17 »
Bij Dennis maar helemaal bij Regina als mol zou ik het wel heel jammer vinden dat we tegenwoordig de mol moeten ontmaskeren naar aanleiding van allerlei mogelijke hints en aanwijzingen in plaats van door molleacties.

Je kunt zeggen dat Dennis je de eerste afleveringen 'op het verkeerde been heeft gezet'. Je kunt ook gewoon zeggen dat Dennis, als mol, de eerste afleveringen weinig uitgespookt heeft.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #141 Gepost op: 19-02-2008, 18:38:31 »
Je kunt zeggen dat Dennis je de eerste afleveringen 'op het verkeerde been heeft gezet'. Je kunt ook gewoon zeggen dat Dennis, als mol, de eerste afleveringen weinig uitgespookt heeft.

Alleen al in aflevering 1 heeft Dennis een paar mooie molacties gedaan: vraag fout beantwoorden (duiveltje i.p.v. indiaantje) en daarna Annette mee over de finish helpen. (En ook nog 1 joker inleveren, mogelijk als eerste gepakt met het doel om anderen ook 1 joker te laten pakken waardoor de kans groter is dat die enkele jokers worden ingeleverd = steeds 100 euro uit de pot.)

Terwijl Inge in aflevering 1 alle vragen van de filmpjes goed beantwoordde en in de speurtocht naar Alex afwachtte tot de anderen het voor haar fout deden.

(Een speciaal geval trouwens met Inge in aflevering 1: het was de bedoeling dat de abseilopdracht de eerste zou zijn, en dan had ze wel meteen flink toegeslagen zoals ze later zou doen..)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 7
« Reactie #142 Gepost op: 19-02-2008, 18:45:24 »
Alleen al in aflevering 1 heeft Dennis een paar mooie molacties gedaan: vraag fout beantwoorden (duiveltje i.p.v. indiaantje) en daarna Annette mee over de finish helpen. (En ook nog 1 joker inleveren, mogelijk als eerste gepakt met het doel om anderen ook 1 joker te laten pakken waardoor de kans groter is dat die enkele jokers worden ingeleverd = steeds 100 euro uit de pot.)
Wel een mooi lijstje Heinz, maar je brengt me opnieuw niet aan het twijfelen tussen Patrick en Dennis. Maar ik vind deze niet in het lijstje horen:
mogelijk als eerste gepakt met het doel om anderen ook 1 joker te laten pakken waardoor de kans groter is dat die enkele jokers worden ingeleverd = steeds 100 euro uit de pot
Als Dennis 1 joker pakt, gaan de Kandidaten echt niet denken, o Dennis is een leuke gast, dan gaan we hem maar ff na doen, maar Regina en Patrick zeiden ook dat ze  voor mee Jokers gingen, en je kon aan een paar mensen ook wel zien dat zij ook wisten dat er meer jokers kwamen, maar verder wel een mooi lijstje!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #143 Gepost op: 19-02-2008, 18:49:30 »
Wel een mooi lijstje Heinz, maar je brengt me opnieuw niet aan het twijfelen tussen Patrick en Dennis. Maar ik vind deze niet in het lijstje horen:
mogelijk als eerste gepakt met het doel om anderen ook 1 joker te laten pakken waardoor de kans groter is dat die enkele jokers worden ingeleverd = steeds 100 euro uit de pot
Als Dennis 1 joker pakt, gaan de Kandidaten echt niet denken, o Dennis is een leuke gast, dan gaan we hem maar ff na doen, maar Regina en Patrick zeiden ook dat ze  voor mee Jokers gingen, en je kon aan een paar mensen ook wel zien dat zij ook wisten dat er meer jokers kwamen, maar verder wel een mooi lijstje!

Het is niet zo zeer een molactie dat hij als eerste 1 joker pakt, maar juist de snelheid om die joker te pakken. Een aantal kandidaten trapten er inderdaad in en graaiden na Dennis ook snel hun ene jokertje.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #144 Gepost op: 19-02-2008, 18:50:25 »
Het fanatieke van Regina is juist het beeld dat wordt opgeroepen om ons te misleiden! (...)
En bij het raden is ze altijd mis.
Nee... het kan niet anders dan Regina zijn.
 ::zwaai::
Nogmaals, hoe verklaar je dan dat Regina 'per ongeluk' het goede touwtje koos bij de bommenopdracht? Als de mol zo'n kans krijgt laat hij/zij die toch niet glippen!

Offline vlaamsemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #145 Gepost op: 19-02-2008, 21:13:10 »
 ::rofl:: Dat is dus haar allergrootste mollenstreek: zichzelf onverdacht maken!
Alle opdrachten die ze alleen moet doen zal ze goed doen om niet verdacht te worden.
En ohlala wat vertrouwen we haar. ::hypocriet:: Ze krijgt zelfs de pot met geld!!
Maar kijk nog eens terug naar die executie waarbij Joris toch net niet naar huis moet. Tijdens de aftiteling hoor je het gesprek: Wat als er niemand een vrijstelling had gekocht. Dan had de volgende opdracht niet door kunnen gaan. Of ja.. dan had de mol die vrijstelling moeten nemen. Die zin wordt zelfs nog eens herhaald!! Dan had de mol die moeten nemen. ::rofl::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #146 Gepost op: 19-02-2008, 21:15:43 »
Alleen al in aflevering 1 heeft Dennis een paar mooie molacties gedaan: vraag fout beantwoorden (duiveltje i.p.v. indiaantje)
Oké, zou een molactie kunnen zijn.

Citaat
en daarna Annette mee over de finish helpen.
Als dat een molactie was vind ik het niet slim. Je kan beter zorgen dat je zelf snel over de finish bent dan iemand op sleeptouw nemen zodat je beiden misschien te laat komt. Ik ben zeker niet overtuigd van deze "molactie".

Citaat
En ook nog 1 joker inleveren, mogelijk als eerste gepakt met het doel om anderen ook 1 joker te laten pakken waardoor de kans groter is dat die enkele jokers worden ingeleverd = steeds 100 euro uit de pot.)
Als één joker inleveren een molactie is dan lopen er veel mollen rond in dit spel! 'T is dat Georgina er al uit is....
Verder: zie commentaar van WIDMJokertje

Waarom komt Dennis met goede antwoorden zoals 'Cashcab' en 'vrijdag'? Als ik de mol was zou ik geen slapende honden wakker maken... Puur mazzel dat Patrick die goede antwoorden niet overnam. (Nou ja, niet helemaal puur mazzel want Patrick is natuurlijk de mol  :P)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #147 Gepost op: 19-02-2008, 21:18:18 »
::rofl:: Dat is dus haar allergrootste mollenstreek: zichzelf onverdacht maken!
Alle opdrachten die ze alleen moet doen zal ze goed doen om niet verdacht te worden.
Dat is wat je noemt de 'laffe mol'. Jezelf niet verdacht maken oké, maar d'r moet wel geld uit die pot natuurlijk. Wat heeft Regina 'gemold' behalve die vrijstelling en die blinde actie in de helicopter?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dennis of Patrick?
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2008, 21:36:55 »
Ik heb mijn pool nog steeds niet ingevuld....Twijfels alom. Is het dan toch Dennis? HELP!

-Waarom is Patrick de enige die topito's heeft gestolen? Waarom heeft bijv. Dennis dat niet gedaan,
hij had al langer een bijna volle topo? Het lijkt mij voor de mol juist een groot voordeel om
die vrijstelling te krijgen. Als ik Dennis was en de mol zou ik zeker die vrijstelling voor een
kandidaat wegkapen.

-Ik vind ook (al eerder) gelezen dat de mol bij het vlaggenspel meer geld kon verspelen bij de groep die geld
moest binnenhalen...Aan de andere kant heeft Dennis daar wel de 500 euro door vieren gedeeld en werd hij
snel gepakt door een jager. Beetje slappe mollenactie zou dat zijn..

-Ik begrijp niet dat Dennis met het beantwoorden van de 6 vragen tijdens het bommenspel alle hendels ging verschuiven, dan moet ie wel zeker geweten hebben dat de antwoorden goed waren want als er een bom af zou gaan had ie eruit gemoeten..Als mol zou je dan toch niet zo'n groot risisco nemen om eruit te vliegen? Bij de weegschaal gebeurt dat even later ook, Dennis gaat eruit, Patrick mag door.
Dat Dennis de eerste envelop pakte bij het enveloppenspel vind ik wel erg verdacht. Het lijkt logisch dat de mol weet welke envelop hij moet hebben en dus toeslaat. De kans is dan 50% dat de volgende envelop weer de verkeerde was. Dennis-als ie de mol is- weet zo tenminste zeker dat er niet twee positieve enveloppen getrokken worden (wat zal hij gelachen hebben toen Edo een zelfde envelop pakte..)

- Dennis maakt vaak anderen verdacht in zijn biechts en dat is een bekende mollentactiek.
-Dennis laat Patrick de drie namen uitbeelden, waarom als mol niet zelf een slechte uitbeelding uitvoeren? Beetje passief. Te bang om ontmaskerd te worden?

-In afl. 7 is daar dan dat stomme idee met die poppen, dit lijkt toch echt een mollenstreek en van tevoren bedacht. Hoe Dennis alles tekende om Dunya te overtuigen (dat Dunya hem nog niet verdacht!). En nu zie ik dus meer
acties van Dennis die ik eerst onschuldig achtte die nu toch tegen hem pleiten. Zit ik dus al vanaf afl.2 op de verkeerde mol?? Waar was Patrick in afl.7? Die topo misschien? Ineens vind ik die 4kg bagage van Dennis verdachter dan het helemaal niet inleveren van Patricks bagage. En Dennis had net zo goed zijn vraag in spel 1 fout als Patrick...En schoot géén geld binnen, Patrick wel...
Moet ik overstappen op Dennis ???
« Laatst bewerkt op: 19-02-2008, 21:40:39 door Lonneke40 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2008, 21:44:12 »
Zodra een mol een opdracht individueel doet (zoals het touetje doorsnijden bij de bom), dan moet de opdracht mislukken. Een mol heeft dan geen enkel motief om 'onverdacht' te gaan lopen doen. En al helemaal niet voor de kijkers. Als Regina de verkeerde draad had doorgesneden, was ze er ook mee weg gekomen. Ze snapte er niks van, dan is de kans 67% dat je de verkeerde pakt. Dus als ze daar uit het spel was gegaan was er op zich niemand geweest die dat verdacht had gevonden.
The British are not impressed.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Dennis of Patrick?
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2008, 21:45:09 »
Moet ik overstappen op Dennis ???

ik zou t gewoon doen ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline vlaamsemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2008, 22:01:18 »
Waarom moet een opdracht mislukken als de mol er alleen voorstaat?
Het gaat niet alleen om de medespelers te misleiden maar ook alle kijkers thuis!

Molacties van Regina: haar tas leeghalen en zorgen dat alles in de laatste zit (en die dus te zwaar)
Verkeerd rijden met de auto na stomme opmerking van Edo.
De taxi verkeerd sturen en hen onderling laten bellen...
Huilen bij het schieten... en verkeerd schieten..
En hoe vaak neemt zij niet het heft in handen om de groepen te laten indelen?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2008, 23:41:49 »
Je gaat me nog bijna overtuigen vlaamsemol... ik heb me toch altijd al afgvraagd waarom ze dr nog steeds inzit...maar dat was toch goed voor mn pool dus nouja.
Maar ik vind het een slechte/saaie/te vrouwelijke ;) mol, als ze het zou zijn!
Tell me what your telescope says

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #153 Gepost op: 20-02-2008, 16:08:35 »
Nu, ik ben gewoon nog steeds voor Edo als Mol. Ik geloof niet in Dennis als Mol zoals half Nederland lijkt te doen, ik heb dit keer geen enkele vrouw verdacht en mijn andere verdachte sinds het begin, Patrick, is ook al twee afleveringen geleden afgevallen...

Jammer dat ik aflevering 9 ga missen. De vorige keer dat ik op wintersport was, kon ik het niet laten om op internet even te zoeken wie er uit was... Oh, toch eeuwig zonde als je het niet in de aflevering zelf ziet. Hopelijk kan ik mezelf dit jaar tegen houden. Gelukkig is het tegen het einde van de week. Hoef ik nog maar drie dagen door...

Offline abcdef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #154 Gepost op: 20-02-2008, 16:41:07 »
ik ben nieuw op dit forum maar volg widm al wel een aantal seizoenen. ik vind het echt een geweldig programma maar daarom reageer ik niet.
er wordt hier regelmatig gedacht dat er veel te halen is uit de executie van deze aflevering. ik heb het terug gekeken en ik denk dat er te veel waarde aan wordt gehecht.

regina zegt dunya te verdenken maar ze geeft ook aan dat ze edo wel verdacht vind

patrtick zegt niet op wie hij stemt

edo houdt een heel verhaal over strategie en goed kijken een afwezige mol en volgens mij laat hij de naam patrick vallen maar als je goed luisterd blijft het onduidelijk op wie hij echt stemt.

dunya zegt duidelijk dat ze op patrick stemt

dennis geeft ook aan patrick te verdenken maar hij zegt volgens mij dat edo een goede tweede zou zijn en dat dunya ook wel iets verdachts heeft.

dus het is eigenlijk alleen bij dunya duidelijk op wie ze echt stemt en dan nog weet je niet of ze misschien vragen fout heeft ingevuld.

als je heel goed kijkt naar de namen die iedereen noemt en de snelheid en de vaardigheid van het invullen van de vragen even apart houdt lijkt edo me het meest verdacht. hij wordt twee keer genoemd door mensen die nog in het spel zitten (regina en dennis) als regina haar antwoorden gespreid heeft over edo (in deze thorie even de mol) en dunya is het dus niet gek dat ze meer vragen goed heeft dan dunya. hetzelfde geldt voor dennnis, edo is dan de mol en patrick heeft een vrijstellen.

maar dit is maar een theorie en de snelheid en de montage hebben natuurlijk ook invloed. ik weet het nog steeds niet de allereerste aflevering dacht ik dat het edo was, gewoon op gevoel, toen dacht ik dennis. en die twee zitten er nog steeds in en ik twijfel ook nog steeds tussen die twee. 
zoek en gij zult vinden

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #155 Gepost op: 20-02-2008, 16:53:25 »
Ik let nooit zo op tijdens de test, alleen of er een kandidaat is die wel heel vaag is ineens over op wie die stemt. Dat is meestal een teken dat die persoon er dan uit gaat. Maar wie welke naam noemt en al helemaal wat je ingevuld ziet worden op het scherm, geloof ik vrij weinig van.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #156 Gepost op: 20-02-2008, 19:23:56 »
zodra het invullen van de test komt wil ik altijd automatisch doorspoelen (kan alleen niet  >:() maar je moet je daar inderdaad niet veel van aantrekken.
quotes uit afl. 3 worden zo bij afl. 8 geplaatst of verdraaid.

ook bv een regina die zegt 'dat vond ik wel heel verdacht van dennis', en dan hoor je patrick 'dat was heel verdacht'.
dan lijkt het alsof patrick het over dennis heeft, terwijl die quote overal vandaan geplukt kan zijn.

niet zoveel van aantrekken dus  ::jaja::

trouwens, ik ken hier eigenlijk 0 mensen die erg overtuigd zijn van "de test is waar" theorie.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2008, 00:05:44 door Lautjuh »

Re: Aflevering 7
« Reactie #157 Gepost op: 21-02-2008, 00:02:27 »
Regina kàn gewoon niet meer de mol zijn...ze doet simpelweg teveel goed! Ben het helemaal eens met de opmerking over de bommenopdracht: die MOEST ze verpesten als mol.

Verder heeft ze totaal onmols gedrag op cruciale momenten (zoals bij de hotelkamer-opdracht, ze is daar heel nieuwsgierig en wil de groep bij elkaar krijgen om te zien wat er allemaal aan de hand is. Ze geeft aan dat patrick raar doet, etc.) en vind ze oplossingen (zoals bij de tom-tom opdracht).

Nèh...gewoon niet mogelijk....Bij deze zweer ik dat ík die pet van Edo op zal eten als ze het wel blijkt te zijn  8)  ::tandpastasmiley::