Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 44959 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 15-02-2008, 10:03:33 »
dit was de sleutelaflevering: de mol is bekend!

door vorige afvallers weten we dat regina en edo niet meer in aanmerking komen als molkandidaat.
patrick of dennis dus (al wekenlang twijfel ik tussen die 2, eerst was ik vrij zeker van patrick maar langzamerhand kwam dennis ook verdacht doen)
na het pinataspel was ik er eigenlijk al uit: dennis die met een heel dom idee afkomt en dunya gaat er natuurlijk in mee (dennis had waarschijnlijk liever gehad dat dunya zelf met een dom idee zou afkomen maar dat deed ze niet).
de opdracht met de auto liep dan weer vrij gesmeerd...
zekerheid kreeg ik via de moltest: dunya ging voor patrick
conclusie: dennis is de mol (heeft me tijdens de eerste afleveringen écht op het verkeerde been gezet!) en dat heeft ie goed gedaan. de productie maakt mijns inziens een fout door uit te zenden op wie dunya stemt, want wegens eliminatie blijft enkel dennis nog over nu

dit was trouwens de allerleukste executie ooit. patrick en vooral regina die helemaal van hun melk zijn, geweldig!

Dit was inderdaad een bijzonder grappige executie, maar de leukste ooit blijft voor mij toch één uit de derde reeks: toen Karen op moest stappen was zowat iedereen van de kaart. "De Mol gaat naar huis", zei toen iemand - Prince, geloof ik. Jouw analyse van deze schitterende aflevering vind ik overigens heel geloofwaardig. ;)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 15-02-2008, 10:47:56 »
ik zou als mol juist bij de pinata's gaan zitten. Daar is het makkelijk om de boel te laten mislukken. De kandi's kunnen maar één keer slaan. Overtuig Dunya dat jouw theorie de meest logische is(wat het absoluut niet was!) en dan is het geld weg.
Bij de auto opdracht is dat veel moeilijker. Je kan moeilijk bij elke afslag zeggen dat je links moet waar je rechts moet. Das te duidelijk. Dus af en toe moet je ook een goede beslissing nemen. Daardoor komt er geld in de pot. En dat wil je als mol nou juist niet. Dus de pinata opdracht is makkelijker om daar het geld niet in de pot te laten. Dunya weg; Dennis is de mol  ::tandpastasmiley::

Patrick ging op zich wel steeds proberen om een andere keuze voor de richting te maken, viel mij tenminste op. Als Edo zei: "Rechts" zei Patrick: "nee!?!" Hij zei op een gegeven moment ook: "Rechtdoor!" Waarop Regina zei: "Zeker niet rechtdoor" of zoiets. En nog een paar keer viel me dat op. Hij dacht in ieder geval niet echt mee vond ik.

Ik weet echt helemaal niet meer wie ik moet verdenken. Edo vind ik een aantal afleveringen al verdachte dingen doen, Dennis ook, Patrick ook. Regina eigenlijk niet echt, maar daardoor begin ik dan juist weer te twijfelen, want doordat het niet opvalt zou het juist weer een goede mol zijn.


Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 15-02-2008, 12:02:25 »
Ik snap dat ze er iets inhadden gedaan zodat 'ie bleef drijven, maar waarom juist een voetbal en niet zo'n luchtkussen?
Dan hadden we net zo goed een hint gezocht achter een luchtkussen en gezegd: waarom een luchtkussen en geen bal?
Nee ik denk dat daar geen hint uit te halen is.
Patrick was wel weer verdacht, maar waarom wordt zo duidelijk gezegd dat Dunya daar op gestemd heeft? Nu kan hij niet meer de mol zijn, terwijl hij het wel nog is. :-X
Maar bij de bootjesopdracht was hij wel weer goed bezig door de kleuren te onthouden.
Ik had gewoon die walkietalkie in het water laten vallen als ik de mol was, die bootjes gingen zo snel kan best dat die 'per ongeluk' uit je hand valt dan.

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 15-02-2008, 12:05:52 »
Dennis is in deze aflvering echt nog meer mijn mol geworden.
Ik geloof niet dat Regina het is, die doet veel te veel haar best.
En Edo heb ik afgeschreven sinds Coen en die doet het ook niet slecht als kandidaat.

Ik zat nog te twijfelen tussen Dennis en Patrick. Maar Patrick zei tijdens de speedboot opdracht dat ze op de kleuren moesten letten. De mol zou dat nooit doen, die zou eerder zeggen dat de kleuren toch niet belangrijk waren. Want de mol weet dat die kleuren belangrijk zijn en gaat niet zeggen dat ze daar op moeten letten.
Dennis wist juist niet meer welke kleur dat bordje nou had. Geel of Rood, bleek het oranje te zijn. Dennis is dus gewoon de mol
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 15-02-2008, 12:06:31 »
zou het niet zo kunnen zijn dat Patrick de test nog slechter heeft gemaakt dan Dunya maar vanwege de vrijstelling mocht blijven of zeg ik nu iets doms??

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 15-02-2008, 12:07:12 »
Ik vond het trouwens ook raar dat niemand in de helicopter wilde. Als mol zijnde heb je dan een sleutelpositie, maar niemand was echt enthousiast toen PJ vroeg wie met hem mee wilde. Uiteindelijk ging Regina mee, maar zij is de mol niet denk ik.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 15-02-2008, 12:21:26 »
ik heb al vanaf het begin op edo gezeten
vooral ook met het schieten, hij had dit al eens gedaan, en toch dan missen bij de tweede schot
maar gisteren viel mij op bij edo, toen ze verkeerd reden
hij zo gemeen zat te lachen, toen ze hoorde dat ze verkeerd
reden
viel niemand dit dan op?


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 15-02-2008, 12:48:49 »
zou het niet zo kunnen zijn dat Patrick de test nog slechter heeft gemaakt dan Dunya maar vanwege de vrijstelling mocht blijven of zeg ik nu iets doms??
Ja tuurlijk kan dat. Dat zeiden de kandi's zelfs nog tegen hem: "Zonder die vrijstelling was je nu naar huis gegaan".
The British are not impressed.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 15-02-2008, 14:50:44 »
ik zou als mol juist bij de pinata's gaan zitten. Daar is het makkelijk om de boel te laten mislukken. De kandi's kunnen maar één keer slaan. Overtuig Dunya dat jouw theorie de meest logische is(wat het absoluut niet was!) en dan is het geld weg.
Bij de auto opdracht is dat veel moeilijker. Je kan moeilijk bij elke afslag zeggen dat je links moet waar je rechts moet. Das te duidelijk. Dus af en toe moet je ook een goede beslissing nemen. Daardoor komt er geld in de pot. En dat wil je als mol nou juist niet. Dus de pinata opdracht is makkelijker om daar het geld niet in de pot te laten. Dunya weg; Dennis is de mol  ::tandpastasmiley::

Volgens mij wilde Dennis ook bij de mensen die in de auto zouden zitten....... Zo waterdicht is volgens mij deze redenatie niet.

Wat betreft het witte geldbedrag. PJ zegt van te voren dat 1 sleutel nergens op past (wit) en dat als ze deze willen gebruiken de opdracht over is..

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 15-02-2008, 15:02:56 »
Volgens mij wilde Dennis ook bij de mensen die in de auto zouden zitten....... Zo waterdicht is volgens mij deze redenatie niet.

Wat betreft het witte geldbedrag. PJ zegt van te voren dat 1 sleutel nergens op past (wit) en dat als ze deze willen gebruiken de opdracht over is..

Zei Dennis niet: Ik heb wel een rijbewijs, maar ik niet goed in kaartlezen, dus ik kan beter in de andere groep.

Althans iets van die strekking

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 15-02-2008, 15:04:58 »
Volgens mij wilde Dennis ook bij de mensen die in de auto zouden zitten....... Zo waterdicht is volgens mij deze redenatie niet.

Hij zegt onmiddellijk "Ik kan wel autorijden, maar ik ben een ramp in het kaartlezen." Een betere manier om zich eruit te kletsen zou ik - als Mol welteverstaan -  niet direct kunnen bedenken. Hij heeft dat gewoon handig gespeeld, want in de auto kan een Mol niet zoveel uitrichten. Daarenboven kon men wel inschatten dat ze een paar keer zouden verkeerd rijden - ook zonder Mol. De sleutelpositie lag duidelijk bij de Pinata's.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 15-02-2008, 15:15:34 »
Hij zegt onmiddellijk "Ik kan wel autorijden, maar ik ben een ramp in het kaartlezen." Een betere manier om zich eruit te kletsen zou ik - als Mol welteverstaan -  niet direct kunnen bedenken. Hij heeft dat gewoon handig gespeeld, want in de auto kan een Mol niet zoveel uitrichten. Daarenboven kon men wel inschatten dat ze een paar keer zouden verkeerd rijden - ook zonder Mol. De sleutelpositie lag duidelijk bij de Pinata's.

Ik denk juist dat de sleutelpositie eerder bij de auto ligt. De opdracht van de pinata's zou sowieso wel fout gaan omdat de kans best klein is dat goede pinata wordt stuk geslagen. Bij autorijden kan je expres de foute weg in rijden/wijzen, waarmee geld uit de pot gaat. Dus een betere positie voor de mol lijkt me.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 15-02-2008, 15:32:46 »
Wat me trouwens opviel toen ze op het strand zaten was iedereen aan het praten over edo behalve dennis die lag te zonnen. hij had waarschijnlijk zoiets van ik ben de mol laat ze maar zeuren ik heb er toch niks aan.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 15-02-2008, 15:58:57 »
Heeft iemand nog iets uit de volgende dingen gehaald:

- de route-aanwijzingen
   * gebruikt worden Breda, Zwitserland, Cancun (waren er meer?). Is er iets af te leiden uit de gekozen plaatsen? Waarom Zwitserland, als Geneve meer voor de hand ligt (3 plaatsen). Op die schaal kan je een willekeurige plaats in Nederland kiezen, waarom dan Breda. Het is natuurlijk wel de geboorteplaats van Patrick.
   * de volgorde van de aanwijzingen. Kan je iets met de lettervolgord, volgt er iets uit hoe het achter elkaar zat. Weer kijk ik dan met name naar de plaatsnamen.

- de piñata's
   * was er nog iets vreemds te zien aan een van de poppen

- de bootopdracht
   * iets met kleuren?

Gr/F

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 15-02-2008, 16:52:02 »
Heeft iemand nog iets uit de volgende dingen gehaald:

- de route-aanwijzingen
   * gebruikt worden Breda, Zwitserland, Cancun (waren er meer?). Is er iets af te leiden uit de gekozen plaatsen? Waarom Zwitserland, als Geneve meer voor de hand ligt (3 plaatsen). Op die schaal kan je een willekeurige plaats in Nederland kiezen, waarom dan Breda. Het is natuurlijk wel de geboorteplaats van Patrick.
   * de volgorde van de aanwijzingen. Kan je iets met de lettervolgord, volgt er iets uit hoe het achter elkaar zat. Weer kijk ik dan met name naar de plaatsnamen.

- de piñata's
   * was er nog iets vreemds te zien aan een van de poppen

- de bootopdracht
   * iets met kleuren?

Gr/F

Ze zeiden toch zoiets als: "Edo jij KOMT uit Zwitserland!!!" of heb ik dat verkeerd verstaan zoals bij Dennis en de autoopdracht?

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 15-02-2008, 18:22:29 »
Ja tuurlijk kan dat. Dat zeiden de kandi's zelfs nog tegen hem: "Zonder die vrijstelling was je nu naar huis gegaan".
Ja dat begrijp ik maar omdat iedereen zegt Patrick kan de mol niet zijn want Dunya zat vol op hem. Als Patrick de test nog slechter  had gemaakt als Dunya zou het dus nog steeds kunnen dat Patrick de mol is. Trouwens niet in mijn ogen want ik blijf bij Edo  ;)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 15-02-2008, 18:48:27 »
De landkaart op het t-shirt van Edo is wel enorm verdacht. Zit wat mij betreft in dezelfde categorie als het mannetje op verhoging en het oranje t-shirt dat hij aanhad.

Regina zei dat zij was geboren in Zwitserland. Patrick is geboren in Breda. Dat zijn twee van de drie autorijders. De derde is Edo, die geboren is in Dubbeldam, een plaats die inmiddels niet meer bestaat.

De mol is uiteraard wel beter op zijn plek bij de autorijders. De autorijders hebben macht over al het geld.

Offline sdfghj

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 15-02-2008, 19:08:55 »
zonder voetbal drijft het beter! (minder plastic => meer lucht (of ander gas) dat lichter dan water is :)
Nee hoor, in die voetbal zit lucht en die lucht wil naar boven, dus als je het in een kistje doet, (wat waarschijnlijk van ijzer is), de bal, dan blijft de bal drijven door het de lucht en het kistje dus ook...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 15-02-2008, 19:25:07 »

Regina zei dat zij was geboren in Zwitserland. Patrick is geboren in Breda. Dat zijn twee van de drie autorijders. De derde is Edo, die geboren is in Dubbeldam, een plaats die inmiddels niet meer bestaat.

De mol is uiteraard wel beter op zijn plek bij de autorijders. De autorijders hebben macht over al het geld.

Regina is in purmerend geboren. Als jij mol was wat zou je kiezen? 1500 zeker uit de pot of max 2500 in de pot? juist uit de pot dus de mol zat in de goede groep. want dennis is de mol

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 15-02-2008, 19:46:48 »
Nadat ze Dunya (de pop) kapot hebben geslagen, praten Regina, Dennis en Edo over gestolen topito's en wat er nu kan gebeuren.
Gelet op het shirt van Dennis: ::vergroot::
Er staan 4 dezelfde dingen op. Vierde letter van het alfabet is? Juist! Een D DENNIS. Ja... ik zoek overal iets achter...  ::jaja::