Auteur Topic: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden  (gelezen 20533 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Gepost op: 26-02-2008, 14:55:40 »
Zelf heb ik een favoriet. In alle eenvoud vond ik het treurende molletje bij de getekende grafsteen voor Frédérique Huijdts toch iets speciaals hebben.

Maar laat jullie door mijn voorkeur niet beïnvloeden, maak je eigen keus.

Ik voeg later nog een poll toe, maar bepaal eerst je eigen keus.


De cartoon die de meeste stemmen krijgt, daar wil ik in Amersfoort iets speciaals mee doen. Er is op het forum slechts een enkeling die weet wat ik ermee van plan ben.


Graaf (met jullie mollenpootjes ::rofl::) in jullie geheugen, en geef aan welke cartoon er voor jullie uit is gesprongen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2008, 18:23:00 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2008, 14:58:28 »
de laatste cartoon van NL6 :)

vooral omdat er toen een milouska en een roderick clan was, die beiden van niets anders wilden weten  :P

en dat in die bioscoopsetting met alle details er bij na een super gave serie, helemaal geweldig  ::ok::

en die poll is denk ik niet eens nodig, want bijna iedereen zal toch voor die van frédérique gaan. dat is de enige die er uitspringt doordat ´ie niet humoristisch is zoals de rest.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2008, 15:03:31 door Lautjuh »

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2008, 15:01:43 »
Zelf heb ik een favoriet. In alle eenvoud vond ik het treurende molletje bij de getekende grafsteen voor Frédérique Huijdts toch iets speciaals hebben.

Bij een straatnaambordje bedoel je?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2008, 15:17:23 »
ontroerendste moment ooit vond ik frederique tegen de berg,
een vrouw, een mountainbike en heeeeeel veeel doorzettingsvermogen.

grapigste vond ik de intro van wisdm thailand,
en de meeste van dit seizoen (ja ik vind dat ze per seizoen toffer worden!)
vooral die ene met ga nu ove de rotonde ^_^
of die allice deze week  ;D

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2008, 15:18:40 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is inderdaad de mooiste en ontroerendste cartoon ooit.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2008, 15:58:53 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is inderdaad de mooiste en ontroerendste cartoon ooit.

Denk dat die tekening voor iedereen wel het mooiste en ontroerendste cartoon is.. :\'(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2008, 17:30:50 »
Ik ga met jullie mee,
maar ik vond NL-7-Aflevering9 ook heel grappig ::ok::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2008, 17:59:13 »
Bij een straatnaambordje bedoel je?
Heb hem in gedachten als grafsteen, maar die bedoelde ik inderdaad. Het bordje heeft een beetje die functie, in mijn opvatting.

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2008, 18:13:17 »
Ja, dat klopt. Dat is inderdaad wel veruit de ontroerendste tekening; maar dat was natuurlijk ook de enige die ontroerend bedoeld was (en Vriendlief is daarbij enorm goed geslaagd), de andere karikaturen zijn gewoon heel erg grappig.

Dus qua 'ontroerendheid' wint die tekening sowieso; als je vraagt naar de grappigste karikatuur, dan wordt het heel wat lastiger kiezen!  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2008, 18:19:53 »
Ja, dat klopt. Dat is inderdaad wel veruit de ontroerendste tekening; maar dat was natuurlijk ook de enige die ontroerend bedoeld was (en Vriendlief is daarbij enorm goed geslaagd), de andere karikaturen zijn gewoon heel erg grappig.

Dus qua 'ontroerendheid' wint die tekening sowieso; als je vraagt naar de grappigste karikatuur, dan wordt het heel wat lastiger kiezen!  :)
Ja, inderdaad. In 1 categorie is er in feite al een winnaar. Maar Bodejos is niet voor 1 gat te vangen. Dan gaat het simpelweg tussen alle andere cartoons........


(Het huilende molletje is hierbij verklaard tot ''hors categorie'').


Was even aan het zoeken, maar staan ze nou allemaal nog ergens in ''quarantaine"? De vorige serie wel, maar de twee vorige series, met onder meer Spaghetti Blue sky......

Is wel handig om ze nog eens ergens allemaal te kunnen zien om een goed oordeel te kunnen vormen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2008, 18:24:43 door Bodejos »

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2008, 18:25:16 »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2008, 18:28:04 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2008, 19:05:03 »
de laatste cartoon van NL6 :)

vooral omdat er toen een milouska en een roderick clan was, die beiden van niets anders wilden weten  :P

en dat in die bioscoopsetting met alle details er bij na een super gave serie, helemaal geweldig  ::ok::

Mijn stem gaat ook naar die tekening. Mooi ook met dat ontroerde molletje rechtsbovenin dat het zo leuk vindt voor Frederique dat ze wint.


Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2008, 21:23:27 »
ik vond de introtekening van WIDM 6 het allerallerallergrappigst ::rofl::
dat marc-marie daar zo staat: "Het zal minder leuk worden zonder mij, want zeg nou zelf: "it's me: richard" of "it's me: toine", dat klinkt toch niet! ::rofl::
en de ontroerendste is idd die van dat treurende molletje, voor frédérique  ::sorry::

is eigelijk best wel nieuwschierig wat je gaat doen; Bodejos... we zullen wel zien hè!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2008, 21:27:06 »
Mijn stem gaat ook naar die tekening. Mooi ook met dat ontroerde molletje rechtsbovenin dat het zo leuk vindt voor Frederique dat ze wint.




ik vind die roderick clan zo geweldig  ::rofl::
vooral omdat ik toen in het milouska cluppie zat en me die ´strijd´ tussen beiden nog zo voor de geest kan halen  :P en wij hadden gelijk!  ::tandpastasmiley::  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2008, 22:02:08 »
ex-Roderick clan lid meldt zich  ;D

Maar ik heb genoten van dat seizoen. Echt te grappig dat er twee kampen waren, Molouska vs Roderick, degene van het Frédérique kamp zaten er stilletjes tussen en waren neutraal  :D En met als toppunt inderdaad die hele Che theorie met die roos waardoor Roderick wel de mol moest zijn. In mijn tunnelvisie denken destijds kon ik me er nog volledig in vinden ook, raar hé?  ::vergroot::  ::rofl::

Samen met natuurlijk de tekening van de witte roos i.c.m. het straatnaambord. Dat is en blijft de ontroerendste cartoon allertijden. Leukste cartoon dus die laatste van reeks 6, de mooiste vind ik nummer 7/8 van de 2008 serie. Maar nummer 8 wint het van 7 omdat echt elk detail daar klopt en mooi weergegeven is  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2008, 22:31:58 »
ik vind die van afl.3 NL8 ook helemaal geweldig trouwens  ::jaja::
coen die linksaf moet slaan, waar 16 vlaggetjes ´m op staan te wachten  ::rofl::
en patrick met z´n man in het maisveld.  :P

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2008, 07:30:55 »
Overigens weet de vriendlief al dat hem iets te wachten staat, maar hij weet uiteraard niet wat...........maar dat is niet erg.


Hij kan en mag een vaag vermoeden hebben, maar ik doe dit onder het mom van: Niets is wat het lijkt.
 




(hij leest immers hier ook mee, en ik heb e-cafe.be erin betrokken (waar IK hem overigens van ken).   Ik heb er al eens de eer gehad om het middelpunt te mogen zijn op een cartoon.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2008, 07:32:30 »
is eigelijk best wel nieuwschierig wat je gaat doen; Bodejos... we zullen wel zien hè!


laat je verrassen, en hou het motto: ''niets is wat het lijkt'' in je achterhoofd
« Laatst bewerkt op: 27-02-2008, 07:41:14 door maud, Reden: quote gefixed »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Mooiste/ontroerendste cartoon allertijden
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2008, 16:06:48 »
Mijn stem gaat ook naar die tekening. Mooi ook met dat ontroerde molletje rechtsbovenin dat het zo leuk vindt voor Frederique dat ze wint.


Eeh Heinz niet omdat je er zelf ook in zit?