Auteur Topic: eerste aanwijzing seizoen 2009  (gelezen 27759 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #20 Gepost op: 9-10-2008, 20:32:21 »
Wat dacht je van Neptune City, New Jersey?  ::rofl::
dus toch amerika.........

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #21 Gepost op: 9-10-2008, 22:01:09 »
ooo  wat erg :P.
Ik heb er zin in!!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #22 Gepost op: 10-10-2008, 21:06:25 »
De eerste officieuze muzikale aanwijzing vind je op www.wieisdemol.net 8)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #23 Gepost op: 10-10-2008, 21:14:17 »
Misschien is het wel zo voor de hand liggend dat we het gewoon met z'n allen weer eens niet horen. Aan het begin van het stukje wordt een aantal kandidaten genoemd, en roept een van de Sanders (ze heten toch allebei zo?) "Wie???", vlak na het noemen  van "Paula Dudenk" (sorry, het is "Udenkverdonk" hoor ik net van mijn secondant.) Als je dat omkeert krijg je "Wie Paula Dudenk". Stel dat gelijk aan "Wie is de Mol" en de conclusie lijkt me duidelijk.
Als dit klopt is het inderdaad een stevige aanwijzing. Beetje te stevig, dus ik zal er wel helemaal naast zitten ;)

« Laatst bewerkt op: 10-10-2008, 21:20:29 door opaweethetbeter »

Offline stijn-h

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #24 Gepost op: 10-10-2008, 23:06:40 »
Misschien is het wel zo voor de hand liggend dat we het gewoon met z'n allen weer eens niet horen. Aan het begin van het stukje wordt een aantal kandidaten genoemd, en roept een van de Sanders (ze heten toch allebei zo?) "Wie???", vlak na het noemen  van "Paula Dudenk" (sorry, het is "Udenkverdonk" hoor ik net van mijn secondant.) Als je dat omkeert krijg je "Wie Paula Dudenk". Stel dat gelijk aan "Wie is de Mol" en de conclusie lijkt me duidelijk.
Als dit klopt is het inderdaad een stevige aanwijzing. Beetje te stevig, dus ik zal er wel helemaal naast zitten ;)



Dat lijkt me iets te stevig idd.. zulke hinds moge ze al zeker niet weggeven.  Meer alleen dingen zoals het land waar het is.. maar ik denk nu toch wel dat het ook onzeker is of er wel een hind is gegeven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2008, 19:26:55 »
De eerste officieuze muzikale aanwijzing vind je op www.wieisdemol.net 8)

Tip: de hint verwijst naar het land waar ze geweest zijn.. ;D

(Zodra de muziek geladen is start die automatisch, op de pagina waar je Heinz ziet slapen.)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2008, 20:53:02 »
ik weet het, ik weet het, maar ik zeg het niet.



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #27 Gepost op: 17-10-2008, 20:57:05 »
Ik had het ondertussen al in het andere topic, 'kandidaten bekend' geplaatst. ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #28 Gepost op: 28-11-2008, 13:19:54 »
En? Ik kan er nog steeds niks uithalen. Dennis zegt: "het is toch al bekendgemaakt waar het is?" Dinges zegt: "Engeland, Schotland staat hier." Dennis: "Oh, dan is het nog niet bekend gemaakt." Hadden we hieruit op 1 of andere magische wijze "Noord-Ierland" moeten kunnen deduceren? Ik mis de logica namelijk nogal. En 'terug'luisteren (op alle mogelijk manieren) levert ook niets op, behalve tijdverlies.
Dus: hint of toch grap? In dat laatste geval, wel erg flauw. Dit type grap staat dan bekend als blijmaken met een dode mus. In vergaande staat van ontbinding.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #29 Gepost op: 28-11-2008, 14:08:04 »
Dacht dat jij allang de locatie wist, Dae.

in een van de topics staat ook letterlijk hoe ze aan het woord zijn gekomen, het had dus niets met de inhoud van de liedjes te maken, dus ook al had je ze ondersteboven hangend aan een bungee-jumpkabel besluisterd, dan hard je nog niets kunnen ontdekken.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #30 Gepost op: 28-11-2008, 14:19:03 »
Dacht dat jij allang de locatie wist, Dae.

in een van de topics staat ook letterlijk hoe ze aan het woord zijn gekomen, het had dus niets met de inhoud van de liedjes te maken, dus ook al had je ze ondersteboven hangend aan een bungee-jumpkabel besluisterd, dan hard je nog niets kunnen ontdekken.

Bodejos, volgens mij doelt Dae op de eerste aanwijzing in de Coen & Sandershow... Niet op de crypto's van schiffers

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #31 Gepost op: 28-11-2008, 14:20:26 »
Jaja, maar dit gaat over het gesprek, niet die muzikale cryptokronkel hints (dat is een ander topic). Citaat van die presentator met de heul slechte radiostem: "Ik moet alle molmensen, alle molfans even toch... We mogen het nu vertellen, toch?" Andere dinges: "Volgens mij wel." Ene dinges: "Alle liefhebbers..." Andere dinges: "Het is nu kwart over (...)" Ene dinges: "Dit gesprek hebben wij met Dennis afgesproken met de organisatie van Wie is de mol. In dit gesprek zit al één hint." Andere dinges: "Nou, en een flinke ook." Ene dinges: "En een flinke ook. Dus, molliefhebbers, luister het nog een paar keer goed na." Enzovoort.
Nou, en als dan:

Tip: de hint verwijst naar het land waar ze geweest zijn.. ;D

hier overigens zonder verdere bronvermelding wordt neergezet, vraag ik me af, waar in dat gesprek zit dan welke hint waar uit moet blijken dat "Engeland, Schotland" moet betekenen "Noord-Ierland".
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #32 Gepost op: 28-11-2008, 14:37:30 »
Jaja, maar dit gaat over het gesprek, niet die muzikale cryptokronkel hints (dat is een ander topic). Citaat van die presentator met de heul slechte radiostem: "Ik moet alle molmensen, alle molfans even toch... We mogen het nu vertellen, toch?" Andere dinges: "Volgens mij wel." Ene dinges: "Alle liefhebbers..." Andere dinges: "Het is nu kwart over (...)" Ene dinges: "Dit gesprek hebben wij met Dennis afgesproken met de organisatie van Wie is de mol. In dit gesprek zit al één hint." Andere dinges: "Nou, en een flinke ook." Ene dinges: "En een flinke ook. Dus, molliefhebbers, luister het nog een paar keer goed na." Enzovoort.

Ik hou me in, ik hou me in, ik hou me in......

(grote 3FM fan hier... ::zwaai::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #33 Gepost op: 28-11-2008, 14:40:54 »
Nou, als je door redeneert, hoort in dat rijtje: Wales, Noord Ierland thuis. De hint zit hem niet in wat je hoort, maar in wat je NIET hoort.


Overigens klopt de hint in dat geval niet, omdat het dan om de landen van het Verenigd Koninkrijk zou gaan. En Zoals Wiki (kun jij mooi even checken) bij mijn weten aangeeft, hoor Noord-Ierland niet bij het Verenigd Koninkrijk. Wel bij Groot-Brittannië. Of andersom.

Als je twintig keer Engeland, Schotland hoort zeggen, dan denk je: daar moet een hint in zitten, maar ik hoor hem niet. En dan heb je gelijk, want ze laten je dat op een gegeven ogenblik DENKEN.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #34 Gepost op: 28-11-2008, 14:54:36 »
Engeland, Schotland en Wales zijn GB, Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland zijn VK. Als ik hier die logica op los laat merk ik dit: Engeland en Schotland zijn genoemd. Deze zijn het niet. Die twee horen bij GB, dus als het die niet zijn, blijft enkel Wales over. Dan kan je zeggen, ja, maar met die twee geven ze aan dat we het niet in GB moeten zoeken, maar wel VK en dus NI, echter, ook die vlieger gaat niet op, want dan hebben we ook nog de keus uit de eilanden Wight, Lundy, Scilly, Anglesey, Hebriden, Orkney en Shetland.
Je kan met deze logica ook nog op Isle of Man en de Kanaaleilanden uitkomen, deze behoren ook niet bij VK, zitten zelfs niet in de EU.
Ergo, de hint wijst uiteindelijk niet puur op NI. Hoewel het uiteraard vrij staat ambigue hints te leveren, vind ik deze toch te zwak om als "flinke" hint te bestempelen.
Tenzij uiteraard de serie niet beperkt blijft tot NI, maar ook Wales en de genoemde eiland(groepen). Wat natuurlijk ook leuk is.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #35 Gepost op: 28-11-2008, 14:57:24 »
Ik denk dat de hint eerder ''associatief'' dan ''absoluut'' bedoeld is. Ja, je weet toch inmiddels wel dat je daar alle kanten (ook de goede) mee uit kan?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #36 Gepost op: 28-11-2008, 14:59:39 »
Ho ho ho, wie zegt dat ze niet ook naar Engeland en schotland gaan?

Pieter Jan zegt duidelijk: "Hun zoektocht BEGINT hier, in noord-ierland..."

Wie zegt dat ze daar dan blijven?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #37 Gepost op: 28-11-2008, 15:00:58 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #38 Gepost op: 28-11-2008, 15:06:33 »
Ho ho ho, wie zegt dat ze niet ook naar Engeland en schotland gaan?

Pieter Jan zegt duidelijk: "Hun zoektocht BEGINT hier, in noord-ierland..."

Wie zegt dat ze daar dan blijven?
dat zegt ie inderdaad.

Overigens, wellicht is de oppervlakte van Noord-Ierland kleiner dan Schotland, maar destijds hebben ze het ook bij Schotland gelaten, ook niet een van de allergrootste landen. Kan me voorstellen dat ze geen drie weken in San Marino zouden kunnen blijven. Maar Noord-Ierland biedt toch enig perspectief.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #39 Gepost op: 28-11-2008, 15:26:16 »
Uiterraard, maar je moet het niet uitsluiten...