Auteur Topic: eerste aanwijzing seizoen 2009  (gelezen 27764 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #40 Gepost op: 28-11-2008, 18:02:45 »
http://www.youtube.com/watch?v=slTTk4JahpQ
Je bedoelt http://www.youtube.com/watch?v=CNbVrqSGxZw :P

Maar dan nog blijft het raar: "Schotland, Engeland" "Oh, dan is het nog niet bekend gemaakt." En dan vervolgens toch daar naartoe. Da's toch geen hint? "Hier staat dat Milouska ooit mol was." "Oh, dan is dat nog niet bekend." Wat ik maar wil zeggen, volgens mij is dat absoluut niet de hint.

Persoonlijk vind ik het vreemdste stuk en daarmee het stuk waar zeer waarschijnlijk de hint zou moeten zitten, het nu volgende moment:
Citaat
"Hoe was de groep bij jou, heb je ruzie gehad met mensen?"
"Dit is een lastig verhaal om antwoord op te geven."
"Maar je kan er antwoord op geven."
[start molmuziek]
"Ja, maar het ligt een beetje aan de periode hoe de groep was. Ja, ik heb het maar kort meegemaakt..."
"Oh. Je hebt het maar kort meegemaakt?"
"Ja, ik vond de groep heel leuk."
"Wat is dit voor rare verspreking?"
"Nee..."
"Welke verspreking?"
"...hij doet het erom."
"Hahahaha."
"Hhaahaha."
"Ja jongens, wat is dit nou voor gesprek? Jullie weten dat ik gewoon niet veel kan zeggen."
etcetera.
Vooral die teksten "Oh. Je hebt het maar kort meegemaakt?" en "Nee, hij doet het erom". Ik heb zelf anderalf jaar onzinradio gemaakt, ik herken precies deze manier van uitspreken. Als je als presentator al weet dat er iets komt, doen alsof het bijzonder onverwacht is, dat gebeurt exact zo.
Daarbij, de molmuziek start daar niet per ongeluk. En vreemde reactie als je vraagt "Was het leuk?" "Dat is moeilijk om antwoord op te geven." Hoezo? Je kan toch wel gewoon zeggen of er ruzie was of niet. En dan "ik heb het maar kort meegemaakt" en "welke verspreking?" (maw, het was geen verspreking, dat was zo afgesproken). Het zenuwachtige lachen van de presentatoren van dienst geeft ook direct aan dat ze op dat moment met iets geniepigs bezig zijn.
Hoe kan je overigens weten dat het aan de periode ligt hoe de groep was als je er maar kort bij was? Je weet dat het in het begin leuk was en toen lag je er uit, meer weet je dan ook niet. En dan is het helemaal geen lastige vraag, want ja, jouw periode was leuk. Of je weet dat het eerst leuk was en later niet meer, maar dan heb je het niet kort meegemaakt. En dan nog is er geen reden om moeilijk over deze vraag te doen. "Soms wel, soms niet, maar dat zal je allemaal te zien krijgen," was dan toch een prima antwoord geweest? Je maakt mij niet wijs dat een radio dj niet met een normaal antwoord op een normale vraag op de proppen kan komen.

Dus, dat zijn mijn argumenten waarom er van dit gedeelte gesprek geen klap klopt en waar we dus iets achter zouden moeten kunnen zoeken.
The British are not impressed.

Offline Search

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #41 Gepost op: 29-11-2008, 19:19:06 »
Ligt het aan mij en zie ik nou iets wat er niet is... ?
In dit youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=CNbVrqSGxZw

Albert Verlinde zegt op een gegeven moment (op 9 seconden)
'Wij kunnen het onthullen vanavond'
Geeft hij hier nou een knipoog?

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #42 Gepost op: 29-11-2008, 19:30:33 »
Ligt het aan mij en zie ik nou iets wat er niet is... ?
In dit youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=CNbVrqSGxZw

Albert Verlinde zegt op een gegeven moment (op 9 seconden)
'Wij kunnen het onthullen vanavond'
Geeft hij hier nou een knipoog?

Dat is denk ik gewoon een tikje. ;) Anders zou hij denk ik zijn andere oog hebben geknippert. Maar stel dat het waar is, wat is dan de aanwijzing denk je? Wat wil je ermee zeggen? :D
DOM VEEL RADEN

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #43 Gepost op: 29-11-2008, 19:58:04 »
ziet eruit als een tik

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #44 Gepost op: 30-11-2008, 03:03:52 »
Hij knippert inderdaad, maar lijkt me niet echt een knipoog van, nou moet je opletten.
Maar om nog even terug te komen op het driefm gesprek, hij zegt dus: "Ik heb het maar kort meegemaakt." Deze zin kan door de molredactie zo in zijn geheel zonder verdere uitleg zijn gegeven als zijnde hint. Net als dat Karel geen flauw idee had wat "Karel heeft het voor elkaar" moest betekenen, kan Dennis nu geen enkele notie hebben van wat er achter deze zin schuilt.
Zoals ik het zie: "het" is natuurlijk een onzijdig woord. Hij of zij zouden respectievelijk een man of vrouw aangeven, echter daar wij niet weten of we op zoek moeten naar een man of een vrouw, duiden we gemakshalve de illustere persoon aan met het onzijdige en onpartijdige "het". Dus, we kunnen het vervangen voor "de mol". Dan luidt de zin "ik heb de mol maar kort meegemaakt." Kort wordt in de context aangenomen dat het op tijdsduur van Dennis' aanwezigheid in het spel duidt, doch gelukkig is ook 'kort' een woord met hoge ambiguïteitswaarde. Als we daar nu eens een andere beteknis van nemen, bijvoorbeeld kort qua lengte. Zou dat dan betekenen dat 'de mol' een 'kort' persoon is?
Of trekt de mol soms aan het kortste eind als het de bed & breakfast kamerverdeling aangaat en hij zichtbaar geïrriteerd in het Boulevard fragmentje merkt dat uitgerekend hij, de mol nota bene, géén badkamer heeft (en daar en passant ook nog een blijk geeft van een enigszins kort lontje)!
Of heeft de mol de kortste naam? Of heeft de mol thans de kortste carrière als BNer achter de rug?
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #45 Gepost op: 30-11-2008, 13:15:26 »
Nu je toch zo lekker aan het filosoferen bent, in het midden van de nacht, jij fanatiekeling ;) : enig idee wat je moet met dat "terug luisteren"?

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #46 Gepost op: 30-11-2008, 13:36:45 »
Kan je het niet gewoon opvatten als 'Ik heb maar kort ruzie meegemaakt'?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #47 Gepost op: 30-11-2008, 15:58:05 »
Misschien is "terug" de hint zelf wel. Dat werd immers met zoveel nadruk gezegd dat dat wel in opdracht van de widm redactie moet zijn gedaan. Het gesprek terugdraaien levert alleen maar onzin op dus we moeten het op een andere manier interpreteren.
Misschien is de mol zelf wel terug. Misschien heeft de nieuwe mol wel dezelfde naam als een eerdere mol. Dan is het dus Dennis!
Als dit klopt lijkt het me wederom een iets te stevige hint, dus ik zal er wederom wel helemaal naast zitten.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 23:18:23 door opaweethetbeter »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #48 Gepost op: 30-11-2008, 16:22:24 »
Als je het zo bekijkt kan het ook Vivienne zijn. In Zoop speelde zij namelijk Elise. En Zoop is ook alweer een tijdje terug. In fact, wanneer was Elise ook alweer de mol? in 2004 toch? of 2003?  Zoop begon 7 april 2004. Als Elise in 2004 de mol was vind ik dit wel een sterke hint ::jaja::

edit:
toch 2003 jammer :P. maar wel leuk bedacht :P
« Laatst bewerkt op: 30-11-2008, 16:26:16 door Vieffan »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #49 Gepost op: 1-12-2008, 09:24:09 »
Ik vind 'm leuk  ::jaja::
Klopt het trouwens dat Vivienne in "Die is de mol" heeft gezeten? Staat op imdb.org namelijk. Ik heb er niet een keer naar gekeken, dus weet iemand wat ze daar deed?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #50 Gepost op: 1-12-2008, 10:06:53 »
Ik vind 'm leuk  ::jaja::
Klopt het trouwens dat Vivienne in "Die is de mol" heeft gezeten? Staat op imdb.org namelijk. Ik heb er niet een keer naar gekeken, dus weet iemand wat ze daar deed?

Ik kan het me niet meer levendig herinneren maar ik denk dat ze als collega van Patrick Martens aan het woord kwam om iets over hem te vertellen.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #51 Gepost op: 1-12-2008, 19:23:20 »
ja klopt, ik kan het me nog wel herinneren :P.
Ze deed een goed woordje over Patrick :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #52 Gepost op: 2-12-2008, 20:12:59 »



Komt iemand dit bekend voor?
« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 20:14:48 door Bodejos »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #53 Gepost op: 2-12-2008, 21:50:00 »
Laat me raden: je bent de hele route van widm 2009 alvast aan het lopen? ;)
Maar in antwoord op je vraag: Dat huisje links is mijn stamkroeg, en op de brug zie je Milouska Meulens lopen. Als laatste van de groep als ik het me goed herinner.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 21:59:19 door opaweethetbeter »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #54 Gepost op: 2-12-2008, 21:56:49 »
Laat me raden: je bent de hele route van widm 2009 alvast aan het lopen? ;)
Ja, dat figuur op die hangbrug ben ik.....


Zo heeft Opa het ook gemakkelijker, tegen het begin van de serie is dan immers al bekend wie de mol is, en kunnen we het met analyseren beginnen.

RN wacht met belangstelling op uw eerste onnavolgbare visie, OWHB....... ::ok::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #55 Gepost op: 2-12-2008, 22:01:44 »
O ben jij dat. Ik had je niet herkend zonder pet.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #56 Gepost op: 7-12-2008, 01:32:45 »
De eerste opdracht op de werf van de Titanic? (volgens AD.nl)
Dat moet een hint zijn!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #57 Gepost op: 7-12-2008, 01:39:26 »
Ik denk dat ze nu alle theoriën die niet bleken te kloppen van stal hebben gehaald.
The British are not impressed.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #58 Gepost op: 7-12-2008, 17:00:49 »



Komt iemand dit bekend voor?

71 graden noord in Noorwegen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: eerste aanwijzing seizoen 2009
« Reactie #59 Gepost op: 7-12-2008, 17:53:10 »
Ik was wat gegevens overf widm 2009 en noord - ierland aan het combineren, en die brug kwam daarbij naar voren. Weet niet in welke aflevering, maar het lijkt me wel bruikbaar voor een spectaculaire opdracht.