Auteur Topic: [Presentator] Pieter Jan Hagens  (gelezen 18209 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2009, 23:32:11 »
Haha, het is zo duidelijk hoe hij er van geniet.
Af en toe van die sneaky lachjes  ;D

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2009, 00:44:15 »
Stond vandaag een enorm artikel over PJH in het AD... ik probeer m in te scannen morgen :D

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2009, 13:43:06 »
Hij stond ook op internet ;) check it :P

Pieter Jan is opeens erg cool
Door MARK LANGESLAG


Vanaf donderdagavond is hij weer te zien in Wie is de Mol? Maar wie is Pieter Jan Hagens? Zijn onkreukbare imago van tv klopt niet, zegt hij. ‘Ik kan onuitstaanbaar zijn.’

Pieter Jan Hagens slaat Pauw Witteman niet vaak over. Die twee doen het perfect, vindt hij. ,,En natuurlijk denk ik ook wel eens: ‘ooh, daar zou ik ook wel willen zitten’. Maar ik ga na afloop niet chagrijnig van jaloezie naar bed. Echt niet.’’

Op het eerste gezicht heeft Hagens een omgekeerde carrière, want hij beleefde al eens de droom van half Hilversum: een eigen talkshow die zijn naam droeg. Na een stormachtige carrière bij de VARA kreeg hij bij het commerciële Veronica midden jaren ’90 volop kansen. ,,Het werd me allemaal veel te makkelijk gemaakt,’’ blikt hij terug. ,,Ze zagen het helemaal met me zitten. Ik was de vlotte jongen die het wel even zou maken. Maar het kwam te snel. Ik kreeg programma’s waar ik eigenlijk nog niet goed genoeg voor was. Ik had wel het talent, maar nog niet de inhoud.’’


Ouder en wijzer zit Hagens nu helemaal op zijn plek bij de keurige AVRO, vindt hij. Met vier programma’s is hij een van de belangrijkste gezichten van de omroep. Het vertrek van Karel van de Graaf kwam hem niet slecht uit, geeft hij toe. ,,Voor een tv-presentator zijn er nu eenmaal niet zo veel plekjes. Dus moet je het soms hebben van een collega die weggaat. Karel maakte ruimte voor mij, zo simpel is het.’’ Waarop Hagens triomfantelijk zijn glas jus d’orange heft. ,,Dus Karel, bedankt!’’

Hagens is vanavond te zien in een nieuwe reeks Wie is de Mol?, dat hij vorig jaar overnam van zijn illustere voorganger. ,,Karel deed het op een perfecte manier. Ik heb hem nooit geprobeerd te imiteren. Ik ben een heel andere figuur.’’


Pieter Jan Hagens omschrijven in een paar kloeke woorden is, ondanks dat hij meer dan een kwart eeuw op tv is, geen eenvoudige opgave. Ook hijzelf vindt het lastig. Onberispelijk, serieus en goed geïnformeerd, hoor je wel eens. Maar ook afstandelijk en op het saaie af.

Met zijn imago is Hagens nog nooit bezig geweest, zegt hij. ,,Ik hou van de journalistiek en vragen stellen. Ik prijs me gelukkig dat ik bij de AVRO vier schitterende tv-programma’s kan maken die bij me passen. Ik ben wie ik ben.’’


Toch klopt het beeld dat mensen die hem enkel van tv kennen van hem hebben totaal niet. ,,Afstandelijk, onderkoeld en onkreukbaar ben ik bijvoorbeeld zeker niet. Op tv zie je maar een klein stukje van me. Er is zo veel meer Pieter Jan Hagens.’’ Zo weten zijn kinderen dat hij heel driftig en gestrest kan zijn. ,,Voor de uitzending van EénVandaag, waarin we de verkiezingen in de VS versloegen, heb ik bijvoorbeeld echt een nacht niet geslapen. Omdat ik dan zó gespannen ben. Ik kan ook heel onvriendelijk zijn. Als het op mijn werk niet gaat zoals ik wil, kan ik ronduit onuitstaanbaar zijn. Ik word nooit luidruchtig of gewelddadig, maar hard. Keihard. Dat komt omdat ik alles goed wil doen.’’


Voor zijn vrouw en twee kinderen is dat niet altijd even leuk. ,,Ik neem die stress en chagrijn ook mee naar huis. Dan ben ik even niet de vader die zij op dat moment verwachten.’’

Voor zoon Sam (17) en dochter Suzie (12) kan pa nu echter even niet stuk. ,,Tot nu toe deed mijn werk hen niet zo veel. Die journalistieke programma’s vinden ze saai. Maar nu ik Wie is de Mol? presenteer, ben ik helemaal het mannetje thuis. Daar kunnen ze natuurlijk mee aankomen op school. Pa is opeens cool.’’


Op zijn vrouw Renske, die hij twintig jaar geleden in de kroeg ontmoette, is Hagens apetrots. ,,Ze heeft twee jaar geleden met een vriendin een eigen restaurant geopend in Amsterdam, waar inmiddels zestig mensen met een psychiatrische achtergrond werken. Die mensen zijn helemaal opgefleurd.

Renske is idealistisch. Ze kwam op dit idee toen ze op haar 46ste stage liep in een inrichting voor haar studie psychologie. Op een avond kwam ze thuis en zei: ‘Die film One Flew Over The Cuckoo’s Nest, waarin mensen de hele dag apathisch voor zich uit staren, bestaat echt. En ik ga er wat aan doen’.’’


Het opende hem de ogen, zegt hij. ,,Als je iets doet wat minder financiële, maar vooral emotionele bevrediging geeft, kun je heel gelukkig worden. Ik ben niet zo’n idealist, hecht veel meer aan mijn goede salaris, status en ambitie. Maar zij bewijst dat het ook anders kan.’’

bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/2895363/Pieter_Jan_is_opeens_erg_cool.html

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2009, 11:31:39 »
Uit de wekelijkse column in de nieuwe Avrobode, deze week door PJH:

"En die andere vraag: de Mol...? Jij weet zeker al wie het is? Ja, ik weet het. Is het een goede Mol? Ja, de Mol is goed.
Zo goed dat hij (of zij natuurlijk) mij tot in de laatste aflevering op het verkeerde been zette.
Een TopMol!"
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens vanavond op TV over WIDM
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2009, 20:55:50 »
Vanavond om 21.20 is PJH te gast bij ter Elfder Ure met Andries Knevel! ::jaja::

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens vanavond op TV over WIDM
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2009, 21:49:47 »
Vanavond om 21.20 is PJH te gast bij ter Elfder Ure met Andries Knevel! ::jaja::
Dat wou ik nou ook zeggen, maar je was me voor :)

Jammer dat PJ zich beter vindt als presentator van journalistieke programma's dan als presentator van WIDM.
Molloot sinds seizoen 4

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens vanavond op TV over WIDM
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2009, 22:00:09 »
Jammer dat PJ zich beter vindt als presentator van journalistieke programma's dan als presentator van WIDM.

Niet gek toch? WIDM is toch iets aparts voor hem om te presenteren, hij is natuurlijk journalist. En hij is te bescheiden om te zeggen dat het presenteren van WIDM hem ook goed ligt. Dat blijkt wel uit het hele gesprek waarin hij zo'n beetje zijn hele carrière relativeert. Sympathieke vent. ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2009, 22:01:02 »
Tja, maar zoals hij zelf ook al zegt, dat is zijn vak en daar is hij al jarenlang in bezig.
Maar hij weet natuurlijk dondersgoed wat er over hem gezegd wordt door ons als fans, en daar zou hij al genoeg van af moeten kunnen leiden. :)

En nu hebben we zijn vrouw ook eens gezien. ;)
Mooie eerlijkheid trouwens. Inderdaad ontzettend sympathiek.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2009, 22:05:03 door Lautjuh »

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2009, 22:06:31 »
Hebben jullie allebei idd gelijk in ja. Sympathieke vent ::ok::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2009, 15:14:35 »
Hmm,, Wat mij opviel aan het interview in 't elfde uur, is dat Pb eigenlijk heeft gezegd dat hij gelogen heeft deze serie... Dus misshien was er wél al een mol... Toen de presentator hem vroeg of hij gelogen heeft over deze serie antwoordde PJ: "Hmm... Nou, kijk, eh haha, WIDM is opzich al één grote leugen hè..." Klinkt in mijn oren als een bekentenis! :o
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2009, 15:18:08 »
Ik hoorde het toch anders :P
Wat PJ bedoelde was dat de kandidaten leven in een wolk van leugens. Dat betekent niet dat alles en iedereen om hen heen daadwerkelijk liegt.
The British are not impressed.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2009, 15:45:45 »
Hmm,, Wat mij opviel aan het interview in 't elfde uur, is dat Pb eigenlijk heeft gezegd dat hij gelogen heeft deze serie... Dus misshien was er wél al een mol... Toen de presentator hem vroeg of hij gelogen heeft over deze serie antwoordde PJ: "Hmm... Nou, kijk, eh haha, WIDM is opzich al één grote leugen hè..." Klinkt in mijn oren als een bekentenis! :o

Ja, zo vatte ik het ook meteen op.. Later kwam hij er wat op terug door te zeggen dat wat de presentator zegt wel klopt. Nadat Van den Brink het voorbeeld van de twee neezeggers noemde.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2009, 19:08:18 »
Hmm,, Wat mij opviel aan het interview in 't elfde uur, is dat Pb eigenlijk heeft gezegd dat hij gelogen heeft deze serie... Dus misshien was er wél al een mol... Toen de presentator hem vroeg of hij gelogen heeft over deze serie antwoordde PJ: "Hmm... Nou, kijk, eh haha, WIDM is opzich al één grote leugen hè..." Klinkt in mijn oren als een bekentenis! :o

Mij ook opgevallen. Later draaide PJ erom heen, maar hij had het al gezegd. Hij zal heus wel op ons forum gelezen hebben dat er veel getwijfeld wordt over "Er is nog geen mol". Houdt hij nu bewust voor ons de mogelijkheid open dat hij idd gelogen had terwijl het niet zo is, of was er een verspreking en realiseerde hij dat later en probeerde hij daarom erom heen te draaien om de schijn van "Er is nog geen mol" op te houden.

Enfin, je kunt het weer twee kanten op uitleggen..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2009, 19:15:12 »
Hmm,, Wat mij opviel aan het interview in 't elfde uur, is dat Pb eigenlijk heeft gezegd dat hij gelogen heeft deze serie... Dus misshien was er wél al een mol...

Aan het dagboek van de mol te lezen, ga ik er toch vanuit dat er echt nog geen mol was.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2009, 20:28:40 »
PJ draaide er volgens mij omheen omdat blijkbaar wat hij eerder had gezegd Tijs van den Brink verkeerd had begrepen en hij nieuwe woorden moest zoeken. Het lijkt me dat het moeilijk is om zo dicht over widm te praten, je moet dan twee keer nadenken voor je iets zegt.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2009, 00:31:43 »
Aan het dagboek van de mol te lezen, ga ik er toch vanuit dat er echt nog geen mol was.

Dat had ik nog niet eens gelezen! Ik citeer het dagboek:

Maar voor mij was het sowieso een mooie aflevering, want zonder dat ik het vooraf kon vermoeden bleek ik de mol te zijn. (http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/dagboeken/mol_01.aspx)

Wat mij betreft een sterkte hint dat De Mol inderdaad nog niet bekend was  ::vergroot::.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2009, 00:41:42 »
Dat had ik nog niet eens gelezen! Ik citeer het dagboek:

Maar voor mij was het sowieso een mooie aflevering, want zonder dat ik het vooraf kon vermoeden bleek ik de mol te zijn. (http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/dagboeken/mol_01.aspx)

Wat mij betreft een sterkte hint dat De Mol inderdaad nog niet bekend was  ::vergroot::.

Juist niet!!! Want de mol mag saboteren en liegen zoveel hij wil. Dus als PJH er later achter kwam dat hij de mol was toen, kan hij best gelogen hebben, ook al wist hij zelf op dat moment niet eens dat hij  aan het liegen was!
PJH wilde immers niet weten wie de mol was? Hij krijgt de opdracht tegen de kandi's te zeggen dat er nog geen mol is. Hij vertelt dan misschien wel een leugen zonder dat hij dat zelf weet.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2009, 00:45:19 »
Ik snap niet wat jouw betoog over PH te maken heeft met het feit dat De Mol in zijn dagboek schrijft dat hij op dag 1 nog niet eens wist dat hij De Mol zou zijn ?

Het gaat erom of De Mol hierover zou liegen in zijn dagboek en ik denk van niet.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2009, 00:48:25 »
Ik snap niet wat jouw betoog over PH te maken heeft met het feit dat De Mol in zijn dagboek schrijft dat hij op dag 1 nog niet eens wist dat hij De Mol zou zijn ?

Het gaat erom of De Mol hierover zou liegen in zijn dagboek en ik denk van niet.

oeps sorry. Ik dacht dat het woorden van PJH waren vanwege dit topic. Het is al laat he   ::schaam::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Presentator] Pieter Jan Hagens
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2009, 09:30:34 »
PJ doet het leuk hoor, vind ik.
Maar desalniettemin mis ik Karel nog steeds.
Laten we jabberen.