Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205902 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2009, 22:46:14 »
Oke, oke, nu Sebastiaan eruit is, ga ik toch echt voor Anniek. Deze aflevering weer zeeeer verdacht:
- ze stelt voor dat de mannen eruit gewerkt moeten worden door ze op vief te laten stemmen. als Vief zegt dat het logischer is om ze op Anniek te laten stemmen gaat ze daar niet erg enthousiast in mee. (werkt natuurlijk ook niet als zij de mol is)
- Anniek heeft een goede (de enige die ik ook plausibel vind) voor het rode scherm van de mol: omdat de mol de test niet goed genoeg heeft ingevuld.
- Anniek wil de chauffeur vrij veel betalen.
- Anniek laat de chauffeur op een handig punt doorrijden volgens Jon
- Anniek doet bij het binnenkomen erg erg vaag, probeert tijd te rekken, doet alsof ze het niet snapt, probeert een andere kant op te lopen, roept dat ze nog tijd hebben, rent erg langzaam.
- Ze doet alsof ze niet kan liegen door heel erg te schrikken van de verspreking dat er meer dan 1 iemand op haar heeft gestemd.
- ze vindt het heel erg vervelend dat Dennis zo goed vragen kan stellen, daar voelt ze zich door bedreigd
- ze doet alsof ze het heel erg eng vindt op de strijdwagen, ze legt een aantal puzzelstukken verkeerd neer.
Hehe, ik ben eigenlijk erg blij dat Sebas eruit is, anders was het nog lastig geweest om over te stappen op Anniek, nu is het voor mij overduidelijk. Anniek is de mol! Beter laat dan nooit, al komt het met m'n pool niet meer goed.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2009, 22:53:15 »
Je vergeet er nog een: ze reageert verbaasd als de chauffeur gaat tanken, en ik vroeg me op dat moment dus al af of ze daar wel zo verbaasd was. Op dat moment besefte ik dat mijn voorspelling voor deze aflevering niet klopte.

Jouw redenatie volgend, wint Dennis het spel, en is Vivienne verliezer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2009, 22:55:28 »
Anniek is zeker verdacht, maar ook wel erg opvallend. Zelfde verhaal als met Sebastiaan?

Ishtara; wat was Annieks tactiek als Mol bij de veiling denk je?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2009, 23:13:32 »
Opvallend is voor mij geen reden om iemand af te schrijven, ik probeer alleen te kijken naar verdachte en onverdachte acties. Vandaar dat ik ook eerst op Sebastiaan zat. Mensen op de achtergrond worden vaak om die reden als mol genoemd, is niet echt een reden, kan wel een tactiek zijn. Net als opvallend mollen een tactiek kan zijn.
Tactiek bij de veilig moet ik nog eens terugkijken.
Ja, dat met die tankende chauffeur zie ik niet zo goed hoe zij dat kan beinvloeden, dus die heb ik weggelaten.
Dennis als winnaar lijkt me een goeie om nu in te gaan vullen, ik had telkens Anniek als winnaar. Vivienne als verliezer heb ik altijd al, want ik heb de vreemde theorie dat de leukste vrouw altijd de verliezer wordt en die blijkt, afgezien van de serie met Frederique en Milouska (toen verloor Roderick, maar ja, toen verdiende Frederique de winst ook wel heel erg) altijd te kloppen. We zullen zien...
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #164 Gepost op: 12-02-2009, 23:40:24 »
Opvallend is voor mij geen reden om iemand af te schrijven

Voor mij ook niet, maar ik houd er wel rekening mee.

Maar wat betreft verdachte en onverdachte acties vind ik het nu een nek aan nek race tussen Anniek en Jon. Dus afschrijven doe ik haar zeker niet.

edit: Dat Anniek op het eind verkeerd wil lopen bij de opdracht met de taxi's kan ook komen omdat ze haar Mol Jon niet vertrouwt die de goede kant op wil. En dat zou meteen ook Jons tactiek kunnen zijn. Altijd leuk zo'n duo waarvan elk de ander verdenkt. ;D
« Laatst bewerkt op: 12-02-2009, 23:45:40 door Heinz »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #165 Gepost op: 12-02-2009, 23:46:19 »
Anniek bij de tenten-veiling
- eerst helemaal geen reactie, ze lijkt te peilen wat de rest doet
- dan zegt ze: voor het zelfde geld hebben we straks aan het einde van de rit 1 tent en een blik bier en dan is dat het. Groep ophitsen om toch geld uit te geven.
- Anniek stelt zich weer afwachtend, observerend op.
- iemand roept ja! Anniek draait zich snel om, lijkt erin mee te willen gaan, iemand anders roept 'nee', ze doet niks.
- er is een bod van 1100 euro. Iemand roept deal. Een paar mensen roepen nee. Anniek blijft een tijdje stil, roept dan heel hard, nee, ik wil het ook niet (stampt erbij)! Daarin gaat ze met de meerderheid mee (maakt geen verschil en minder verdacht).
- Anniek spoort fel aan om voor het laatste pakket te gaan ipv het 2e pakket (voor 1100 euro) te kopen 'het laatste is echt beter'. De groep is inmiddels bereid om geld uit te geven aan het derde pakket en dat wordt ook meer (1500).
- Op het eerste bod van het derde pakket (2000 euro) reageert Anniek ook niet, ze pulkt wat aan haar oog. Ze lijkt weer de stemming van de groep te peilen.
- Bij het zakken zegt ze niks, veegt met haar voet over de vloer.
- Roept tegen de groep: ben je nog bereid om naar 1400 te gaan?
- Ze roept doen! (al weet ik niet zeker of zij dat is)
- Er zijn er uiteindelijk 5 die voor 1500 gaan, Anniek blijft bij de nee staan, maar dat maakt niet meer uit. Ze zegt wel als eerste van die drie: oke.

Verder opvallend: Zeer gesloten houding, bijna de hele tijd armen over elkaar. Wil ze zich niet laten kennen?
Tactiek: Goed observeren en dan als het kan bij de nee gaan staan, maar wel in de groep gooien dat het risico bestaat dat ze overblijven met 1 tent. Opvallend verschil tussen haar stille, observerende houding en het aandacht vragen als ze nee zegt.
Eigenlijk vrij verdacht. Ik blijf bij Anniek
Wat denk je ervan Heinz?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #166 Gepost op: 12-02-2009, 23:53:16 »
Wat denk je ervan Heinz?

Geweldige analyse! Bedankt daarvoor. ::bravo::

Je doet me weer meer twijfelen, want dit kon zeker een moltactiek zijn als ik het zo lees.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2009, 23:54:42 »
Thanx. Tja, zo'n uitdaging kon ik ook niet laten liggen natuurlijk en als je het zo vraagt wil ik zelf ook graag weten wat ze precies heeft gedaan daar, dus ik heb het even beeld voor beeld uitgeplozen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #168 Gepost op: 13-02-2009, 00:02:45 »
Anniek is overduidelijk aan het mollen. Aan het nep-mollen, zou ik zeggen. Vooral ook omdat de regie het zo duidelijk in beeld laat zien elke keer (of iig de laatste paar afleveringen). Sterker nog, ik krijg het gevoel dat ze ons (de kijkers) expres in de Anniek-is-de-mol-richting aan het duwen zijn. Vorige week bijvoorbeeld, bij dat ganzenbordspel. We hebben daar nog niet de helft van gezien en ook niet alle vragen+antwoorden. Toch heeft men er voor gekozen om Annieks zeer twijfelachtige, foute antwoorden in de compilatie op te nemen. Dat vind ik verdacht. En niet in de zin dat Anniek de mol zou zijn, maar wel omdat je in ieder geval 1 ding zeker weet bij dit spel: De AVRO wil WIDM een zo spannend mogelijk programma houden. Als iedereen achteraf denkt "Tja, het was ook wel overduidelijk wie de mol was", dan zijn ze echt niet blij. Ik geloof dus ook nooit dat ze het dan op deze manier in beeld zouden brengen.

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #169 Gepost op: 13-02-2009, 09:00:41 »
Ik zit zelf niet echt op Anniek, (alhoewel ik haar wel verdacht vind)maar voor degenen die wel op haar zitten:
Op het .nl forum wordt door de moderator Chris Koning gemeld dat bij de AVRO is nagevraagd of de mol een rood scherm kan
krijgen en hierop is door de AVRO gemeld van niet.
(Zie forum; alles over Anniek; kan Anniek de mol nog zijn)
Doe ermee wat je wil  ::zwaai::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #170 Gepost op: 13-02-2009, 12:33:34 »
Tja. Anniek moet 2x van de 5 zitten in de meet-your-mole opdracht.
Oftewel ze weet dan dat ze verdacht wordt.

Hoe waarschijnlijk is 't dan dat ze zo openlijk molt tijdens de taxi opdracht (met name het einde?).

Is ze de mol, dan zou ze toch juist even ijverig moeten zijn om de verdenkingen van haar af te krijgen?
Is ze de kandidaat, dan zou ze graag de verdenkingen op haar houden zodat ze zelf goede kansen heeft om te winnen.

Ze zou best eens de winnares kunnen zijn. Mits ze maar de juiste mol weet te vinden. (of heeft ze 'm al?)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2009, 12:51:14 »
Weet iemand wie het initiatief nam om bij elkaar in de taxi te zitten? Jon of Anniek?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2009, 12:52:04 »
Jon. Anniek bemoeide zich weer eens niet met de verdeling.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2009, 12:57:18 »
Thanks, DC

Zou het kunnen dat Jon Anniek door heeft dat ze zich mollerig gedraagt en heeft gedacht: we zullen hier eens even laten zien wie de echte mol is! ;D
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2009, 16:28:26 »
Anniek is me nu veel te obvious. Lekker vertragen, vlak voor de opdracht was afgelopen. Het lijkt me nu écht niet meer dat Anniek de mol is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2009, 17:02:58 »
Anniek was schitterend deze aflevering.

Met name dit deed het hem voor mij:



Die grimas, onbetaalbaar  ::bravo::

Nee, Anniek is een leuke kandidaat  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2009, 17:25:32 »
En gaat er,denk ik, volgende week uit.......

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2009, 17:30:12 »
Goed, m'n mol is eruit dus op zoek naar een nieuwe.....
Anniek streep ik door, gevoelsmatig en ook door haar openlijke maar toch niet manier van mollen.

Maar ja mischien kan een tunnelvisionist op Anniek me nog op andere gedachten brengen dus kom maar,
waarom IS Anniek DE MOL????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2009, 17:40:38 »
Anniek was schitterend deze aflevering.

Met name dit deed het hem voor mij:



Die grimas, onbetaalbaar  ::bravo::

Nee, Anniek is een leuke kandidaat  ::ok::

Ook hoe ze zo lachte tijdens haar ondervraging van Jon ::trots::
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #179 Gepost op: 13-02-2009, 17:47:12 »

waarom IS Anniek DE MOL????

Om de beste reden die er is imo: ze heeft het minste geld in de pot gebracht. En ze gedraagt zich weinig constructief in het algemeen. Bovendien is er geen andere kandidaat die consequent molgedrag vertoont naar mijn gevoel. Behalve Anniek heeft iedereen al de pot gespekt met een of meerdere grote bedragen.