Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205936 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #300 Gepost op: 23-02-2009, 10:05:53 »
Helemaal in het begin verdacht ik haar meteen omdat ze vanaf de eerste seconde alleen maar heimelijk lacht en vreselijk aan het mollen is. Ze deed zo overdreven onschuldig......

Maar na 7 afleveringen heb ik het er helemaal mee gehad. Iemand die zo overdreven opvallend molt, kan geen mol zijn.
Als ze het wel is, dan vind ik het echt heel slecht.
De kunst is toch om niet te veel op te vallen? Af en toe een echte mollenstreek ala, maar toch niet elke 5 minuten??

Pffff het gaat me irriteren en ik wil gewoon niet meer dat ze de Mol is!

Milouska hanteerde in seizoen 6 dezelfde tactiek en bleek uiteindelijk de Mol te zijn. Dat vond ik toen ook zeer vervelend, maar het ziet er naar uit dat we weer met zo'n Mol te doen hebben. Al hoop ik net zoals jij dat we ons grandioos vergissen! ;)

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #301 Gepost op: 23-02-2009, 11:53:53 »
Het mag gewoon niet gebeuren  ::oink::

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #302 Gepost op: 23-02-2009, 14:47:50 »
Weet iemand van jullie hier misschien een antwoord op/theorie over?
In de eerste aflevering werd de kandidaten gevraagd of ze de mol wilden zijn. Pieter Jan zei achteraf dat er twee kandidaten "nee" hadden gezegd en er daardoor 8 keer 500 euro in de pot ging en dus 2 keer 500 euro uit de pot ging. Nou lijkt het me dat Dennis en Anniek "nee" hebben gezegd want die hebben we niet te zien gekregen in de SMS-kamer. Ging het geld erbij of eraf naar aanleiding van een eerste antwoord? Ik bedoel dus: zou het zo kunnen zijn dat er achteraf kandidaten zijn geswitcht van antwoord, anders zouden nu alleen Viviënne en Jon nog maar mollen kunnen zijn. Da's voor de kijkers dan toch ook niet spannend? Voor het zelfde geld valt een van die twee af en weten de kijkers dan zogenaamd al wie de mol is...Ik denk namelijk zelf dat één van de dames (eigenlijk gewoon Anniek) het is dus....

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #303 Gepost op: 23-02-2009, 15:00:28 »
Weet iemand van jullie hier misschien een antwoord op/theorie over?
In de eerste aflevering werd de kandidaten gevraagd of ze de mol wilden zijn. Pieter Jan zei achteraf dat er twee kandidaten "nee" hadden gezegd en er daardoor 8 keer 500 euro in de pot ging en dus 2 keer 500 euro uit de pot ging. Nou lijkt het me dat Dennis en Anniek "nee" hebben gezegd want die hebben we niet te zien gekregen in de SMS-kamer. Ging het geld erbij of eraf naar aanleiding van een eerste antwoord? Ik bedoel dus: zou het zo kunnen zijn dat er achteraf kandidaten zijn geswitcht van antwoord, anders zouden nu alleen Viviënne en Jon nog maar mollen kunnen zijn. Da's voor de kijkers dan toch ook niet spannend? Voor het zelfde geld valt een van die twee af en weten de kijkers dan zogenaamd al wie de mol is...Ik denk namelijk zelf dat één van de dames (eigenlijk gewoon Anniek) het is dus....

Het was precies omgekeerd: 500 uit de pot als je wel de mol wilde zijn, 500 in de pot als je het niet wilde zijn.

Het zou best kunnen dat er mensen nog geswitcht hebben. Over een mogelijke switch van Dennis is veel gespeculeerd, maar we weten het nooit, misschien wordt het pas in aflevering 10 uitgelegd. Tot die tijd acht ik alles mogelijk!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #304 Gepost op: 23-02-2009, 15:32:34 »
Milouska hanteerde in seizoen 6 dezelfde tactiek en bleek uiteindelijk de Mol te zijn. Dat vond ik toen ook zeer vervelend, maar het ziet er naar uit dat we weer met zo'n Mol te doen hebben. Al hoop ik net zoals jij dat we ons grandioos vergissen! ;)
Een briljante tactiek, van Milouska! Eindelijk een mol die we in actie zien. Persoonlijk hoop ik heel erg dat Anniek de mol is, dat zou ik echt geweldig vinden, een mol met lef  ::bravo::
Helaas wordt het de laatste jaren belangrijker gevonden dat de mol onzichtbaar is, dan dat de mol mollenstreken uithaalt. Ik ben me dus al geestelijk aan het voorbereiden dat het uiteindelijk toch Dennis blijkt te zijn.  ::niet-ok::

En zo heeft iedereen wel wat te zeuren.  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #305 Gepost op: 23-02-2009, 16:33:12 »
Nou lijkt het me dat Dennis en Anniek "nee" hebben gezegd want die hebben we niet te zien gekregen in de SMS-kamer.

Hans, Rick, Paula hebben we daar ook niet gezien.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #306 Gepost op: 23-02-2009, 17:19:35 »
Weet iemand van jullie hier misschien een antwoord op/theorie over?
In de eerste aflevering werd de kandidaten gevraagd of ze de mol wilden zijn. Pieter Jan zei achteraf dat er twee kandidaten "nee" hadden gezegd en er daardoor 8 keer 500 euro in de pot ging en dus 2 keer 500 euro uit de pot ging. Nou lijkt het me dat Dennis en Anniek "nee" hebben gezegd want die hebben we niet te zien gekregen in de SMS-kamer. Ging het geld erbij of eraf naar aanleiding van een eerste antwoord? Ik bedoel dus: zou het zo kunnen zijn dat er achteraf kandidaten zijn geswitcht van antwoord, anders zouden nu alleen Viviënne en Jon nog maar mollen kunnen zijn. Da's voor de kijkers dan toch ook niet spannend? Voor het zelfde geld valt een van die twee af en weten de kijkers dan zogenaamd al wie de mol is...Ik denk namelijk zelf dat één van de dames (eigenlijk gewoon Anniek) het is dus....
Er vanuitgaand dat alles wat wij tijdens aflevering 1 gehoort hebben waar is*, is alles mogelijk. Het is ook mogelijk dat alle kandidaten bij de SMS hebben gezeten.

"Wil jij de mol zijn?"
"Nee"
"Met dat antwoord verdien je €500,- voor de pot. Weet je het zeker?"
"Ja, ik wil winnen!"
"Ga toch maar dat kamertje in."

Dit kan zo maar gebeurt zijn.


(* m.u.v uitspraken door kandidaten/biechts.)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #307 Gepost op: 23-02-2009, 17:22:28 »
Hans is er denk ik wel geweest want je zag aan zijn gezicht dat hij het wel wou. Zo´n stiekem lachje. Dennis is er denk ik ook geweest. Anniek denk ik ook want die was heel erg verrast en die glimlachte heel erg alsof het een hele eer was. Dan zijn het denk ik toch Paula en Rick die er niet zijn geweest.
DOM VEEL RADEN

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #308 Gepost op: 23-02-2009, 18:25:59 »

Helaas wordt het de laatste jaren belangrijker gevonden dat de mol onzichtbaar is, dan dat de mol mollenstreken uithaalt.
Nou, het onopvallend saboteren is gewoon een essentieel deel van het spelconcept, lijkt me. Als het vanaf het eerste moment duidelijk is wie de mol is, is er toch echt geen bal meer aan!  :D En dat is altijd zo geweest. Een goede mol weet veel opzettelijk te saboteren, zonder dat hij/zij daarbij gezien of verdacht wordt. Dat er een paar zwakke mollen zijn geweest die later met het slappe excuus kwamen dat ze "toch niets hoefden te doen, omdat de groep het al verpestte" doet daar niets aan af.

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #309 Gepost op: 23-02-2009, 18:35:35 »
Ik vind ook, dat de Mol niet zo super opvallend moet zijn als bv. een Anniek. In mijn ogen is het ook de bedoeling in het spel dat je saboteert en zorgt dat er geld VERLOREN wordt. En niet dat je gewoon geen reet uitvoert.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #310 Gepost op: 23-02-2009, 20:24:25 »
Het is inherent aan het diertje 'Mol' dat ie onzichtbaar blijft,
daarentegen kunnen mensen zich mateloos aan 'mollen' ergeren... ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #311 Gepost op: 23-02-2009, 22:40:02 »
Ik zit niet op Anniek, maar ik luister net eens aflevering 6 terug, en daarin zegt Anniek: ja ik ben zo moe (...), daarom zou ik nu ook niet geen ja, geen nee kunnen spelen.
Toch wel opvallend aangezien ze uitgerekend dat spel wellicht in de aflevering van volgende week gaan doen. Of ten minste, daar had men het over op het forum

Omdat ik precies wilde weten in welke context ze dit gezegd had ben ik even zelf terug gaan kijken. Het is dus bij haar verspreking over dat ze twee keer verdacht werd. En nu kreeg ik ineens het idee dat ze op dat moment "geen ja/geen nee"  aan het spelen waren en dat ze zich daardoor ook versprak. Het zou dus best kunnen dat iemand anders de aanstichter is geweest, en dan is díe persoon eigenlijk veel verdachter als ze volgende week als opdracht dat spel spelen.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #312 Gepost op: 24-02-2009, 12:37:21 »
Anniek, die altijd beheerst opereert?
Zo beschrijft PJ Anniek.
Zo opvallend is ze nou ook weer niet bezig volgens mij. Hij heeft haar in ieder geval niet direct als tweede mol. En de kandidaten stemmen ook niet massaal op haar. Ze wordt door de montage wel opvallend veracht neergezet, al switchen ze nu een beetje naar Jon en Dennis.
Volgens de kandidaten doet ze vaak weinig. In eerste instantie mols natuurlijk, in tweede instantie des kandidaats, omdat een mol juist wel de indruk moet wekken dat ie hard bezig is, in derde instantie weer mols omdat ik inmiddels behoorlijk begin door te draaien en aan het geloven ben in een mol die kandidaat speelt die weer nepmols wil overkomen omdat ie dan het minst verdacht wordt. Snappen jullie hem nog?
Komt de irritatie hier ook omdat we inmiddels in de 9e serie zijn en we niet meer willen geloven dat het zo makkelijk is dat degene die het meeste molt en dat we dat dan ook nog zien ook daadwerkelijk de mol is?
Ik hoop dat ze de mol is, omdat ze dan een mol is met lef en ik het eigenlijk niet zo leuk vind als de kandidaten veel gaan mollen. (vind ik achteraf ook niet zo leuk van Sebastiaan)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #313 Gepost op: 24-02-2009, 12:43:52 »
Ik zou Anniek wel een leuke Mol vinden, maar ik ben er steeds zekerder van dat ze het niet is. Ik denk ook dat Dennis haar naam heeft ingevuld in aflevering 1 en toen een rood scherm kreeg. Iemand schreef het al ergens op het forum; Dennis was niet blij met de executie van Anniek (die niet doorging). Bovendien heeft hij Anniek nooit als verdachte genoemd bij de test. (Ik weet niet zeker of er geen biecht is waarin hij Anniek verdacht noemt.) Vivienne kon hij niet uitsluiten, hij ging in aflevering 6 het pact aan om dit wel te kunnen doen, en Rick heeft hij die aflevering min of meer uitgesloten nadat hij bij hem in de taxi's had gezeten. Over Anniek heeft hij het dan niet en Jon is zijn Mol. Waarschijnlijk omdat hij Anniek al uitgesloten had in aflevering 1, door zijn slimme actie.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 12:47:01 door Heinz »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #314 Gepost op: 24-02-2009, 13:07:37 »
Ik zou Anniek wel een leuke Mol vinden, maar ik ben er steeds zekerder van dat ze het niet is. Ik denk ook dat Dennis haar naam heeft ingevuld in aflevering 1 en toen een rood scherm kreeg. Iemand schreef het al ergens op het forum; Dennis was niet blij met de executie van Anniek (die niet doorging). Bovendien heeft hij Anniek nooit als verdachte genoemd bij de test. (Ik weet niet zeker of er geen biecht is waarin hij Anniek verdacht noemt.) Vivienne kon hij niet uitsluiten, hij ging in aflevering 6 het pact aan om dit wel te kunnen doen, en Rick heeft hij die aflevering min of meer uitgesloten nadat hij bij hem in de taxi's had gezeten. Over Anniek heeft hij het dan niet en Jon is zijn Mol. Waarschijnlijk omdat hij Anniek al uitgesloten had in aflevering 1, door zijn slimme actie.

Hmmm grmblmbl  :-\\  ???
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #315 Gepost op: 24-02-2009, 14:13:35 »
Ik zou Anniek wel een leuke Mol vinden, maar ik ben er steeds zekerder van dat ze het niet is. Ik denk ook dat Dennis haar naam heeft ingevuld in aflevering 1 en toen een rood scherm kreeg. Iemand schreef het al ergens op het forum; Dennis was niet blij met de executie van Anniek (die niet doorging). Bovendien heeft hij Anniek nooit als verdachte genoemd bij de test. (Ik weet niet zeker of er geen biecht is waarin hij Anniek verdacht noemt.) Vivienne kon hij niet uitsluiten, hij ging in aflevering 6 het pact aan om dit wel te kunnen doen, en Rick heeft hij die aflevering min of meer uitgesloten nadat hij bij hem in de taxi's had gezeten. Over Anniek heeft hij het dan niet en Jon is zijn Mol. Waarschijnlijk omdat hij Anniek al uitgesloten had in aflevering 1, door zijn slimme actie.

Interessante theorie Heinz. Dat betekent dat op dit moment Dennis alleen nog maar Jon en Viv kan verdenken en zal hij dus zijn volgende test op 1 van de 2 vol moeten inzetten. Al het ook klopt wat jij denkt dat Dennis in afl. 8 naar huis gaat is dus de vraag: op wie stemt hij de volgende aflevering? Als hij zijn test op Jon invult is Viv de mol, en als hij op Viv zit is Jon de mol.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #316 Gepost op: 24-02-2009, 16:30:36 »
Ik zou Anniek wel een leuke Mol vinden, maar ik ben er steeds zekerder van dat ze het niet is. Ik denk ook dat Dennis haar naam heeft ingevuld in aflevering 1 en toen een rood scherm kreeg. Iemand schreef het al ergens op het forum; Dennis was niet blij met de executie van Anniek (die niet doorging). Bovendien heeft hij Anniek nooit als verdachte genoemd bij de test. (Ik weet niet zeker of er geen biecht is waarin hij Anniek verdacht noemt.) Vivienne kon hij niet uitsluiten, hij ging in aflevering 6 het pact aan om dit wel te kunnen doen, en Rick heeft hij die aflevering min of meer uitgesloten nadat hij bij hem in de taxi's had gezeten. Over Anniek heeft hij het dan niet en Jon is zijn Mol. Waarschijnlijk omdat hij Anniek al uitgesloten had in aflevering 1, door zijn slimme actie.

Hoezo zou Dennis blij zijn als degene eruit gaan van wie hij weet dat hij/zij zeker de Mol niet is? Die heb je toch juist zo lang mogelijk in het spel en het liefst tot in de finale, want dan weet je zeker wie de Mol is. Anderen kunnen deze persoon dan weer verdacht vinden, wat weer een voordeel is voor Dennis, dus het lijkt me dat hij degene waarvan hij de naam heeft ingetypt, zo lang mogelijk in het spel wilt houden.

Hier is een filmpje waaruit blijkt dat hij niet mogelijk is dat hij Anniek heeft getypt. Hij typt namelijk eerst een letter aan de rechterkant van zijn toetsenbord, en daarna één of twee letters aan de linkerkant van zijn toetsenbord (waarvan we dus alleen het geluid horen). Dat kan dus niet Anniek zijn.

Dit is niet het originele fragment trouwens, maar een flashback. In aflevering 1, wanneer Dennis met Jon onderhandelt, komt ditzelfde stukje terug, alleen dan met geluid. Dat was bij het échte gedeelte niet zo. Kheb het vertraagd, maar het geluid van het getik van het toetsenbord kan je nog duidelijk horen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #317 Gepost op: 24-02-2009, 16:55:24 »
Hoezo zou Dennis blij zijn als degene eruit gaan van wie hij weet dat hij/zij zeker de Mol niet is? Die heb je toch juist zo lang mogelijk in het spel en het liefst tot in de finale, want dan weet je zeker wie de Mol is.

Volgens mijn theorie is het niet zo dat Dennis niet blij was dat de executie niet doorging, maar was hij niet blij dat Anniek een rood scherm kreeg, waardoor ze door sommigen misschien afgeschreven zou worden als Mol. (Wat maar de vraag is.)

Citaat
Hier is een filmpje waaruit blijkt dat hij niet mogelijk is dat hij Anniek heeft getypt. Hij typt namelijk eerst een letter aan de rechterkant van zijn toetsenbord, en daarna één of twee letters aan de linkerkant van zijn toetsenbord (waarvan we dus alleen het geluid horen).

Bedankt voor dat filmpje. Aan het geluid te horen tikt hij inderdaad nog links een letter. (Maar ja.. is dat geluid wel oorspronkelijk?)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #318 Gepost op: 24-02-2009, 16:55:43 »
Hoezo zou Dennis blij zijn als degene eruit gaan van wie hij weet dat hij/zij zeker de Mol niet is? Die heb je toch juist zo lang mogelijk in het spel en het liefst tot in de finale, want dan weet je zeker wie de Mol is. Anderen kunnen deze persoon dan weer verdacht vinden, wat weer een voordeel is voor Dennis, dus het lijkt me dat hij degene waarvan hij de naam heeft ingetypt, zo lang mogelijk in het spel wilt houden.

Hij was ook niet blij met die executie.
DOM VEEL RADEN

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #319 Gepost op: 24-02-2009, 16:57:44 »
Interessante theorie Heinz. Dat betekent dat op dit moment Dennis alleen nog maar Jon en Viv kan verdenken en zal hij dus zijn volgende test op 1 van de 2 vol moeten inzetten. Al het ook klopt wat jij denkt dat Dennis in afl. 8 naar huis gaat is dus de vraag: op wie stemt hij de volgende aflevering? Als hij zijn test op Jon invult is Viv de mol, en als hij op Viv zit is Jon de mol.

Als Jon de Mol is zal iemand afvallen die Jon wel verdenkt maar het minste vragen goed invult, als het inderdaad zo is dat ze allemaal Jon verdenken zoals uit aflevering 7 blijkt.