Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63886 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #160 Gepost op: 31-01-2009, 12:36:59 »
denk dat ze wel de mol is

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2009, 12:58:27 »
Deze vind ik erg goed gevonden!  ::ok::
Eigenlijk hoort hier dan ook nog de houding van Milouska, en de houding van het beeld bij.

Offline mollenvanger5

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2009, 15:00:40 »
Zij is het of Jon is het
Jon heeft een shirt met een 5 en dit is de vijfde wie is de mol

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2009, 17:58:59 »

10.  Het lijkt erop alsof Froukje het verkeerde nummer intoetst. Ze moest 02890232409 intoetsen, maar in de aflevering lijkt het alsof ze “288” intoetst (afl. 3: http://nl.youtube.com/watch?v=Y34vCt2gW-E&fmt=18)

Ze zegt idd tegen Jon het telefoonnummer: 02890232409 op zich kan dit al gelogen zijn, want Jon kijkt niet eens of het telefoonnummer überhaupt wel klopt.
Vervolgens zie je dat ze zelf intoetst: 28809.... dus ze draait een heel ander nummer dan dat ze net daarvoor tegen Jon zegt, dan is het vrij logisch dat ze Vivienne en Dennis niet kan bereiken.

hmmm mollenactie..?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #164 Gepost op: 31-01-2009, 18:04:44 »
Of ze belt gewoon een andere telefooncel.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2009, 18:22:17 »
Hm? -.- Denk je dat Froukje denkt dat Viviënne en Dennis al een telefooncel verder zijn, zonder dat ze elkaar hebben gesproken -.-? Dan nog zou "0289" erin moeten voorkomen, omdat dat dus het netnummer is.
In die opdracht zijn wel een aantal dingen geknipt en geplakt. Deadalus kan dus best eens gelijk hebben.
Maar misschien moet ik het stukje ook nog maar eens gaan kijken. Als het inderdaad een ander netnummer is... ik begin een beetje te twijfelen aan Froukje als mol, us kan wel weer wat extra verdachte zaken gebruiken.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #166 Gepost op: 31-01-2009, 20:01:43 »
Zij is het of Jon is het
Jon heeft een shirt met een 5 en dit is de vijfde wie is de mol

A) Het is de 9e Wie is de mol  ::tandpastasmiley::
B) Waarom zou die 5 überhaupt betekenen, zelfs al was het de vijfde serie, dat Jon de mol is?
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #167 Gepost op: 1-02-2009, 16:40:20 »
(..)
De rode muismat theorie: http://i41.tinypic.com/2vjpq85.png
(..)
Great Northern Mall hint: http://i41.tinypic.com/r1hbhv.jpg
(..)

Dit vind ik mooie hints, die zomaar echte hints kunnen zijn. Ook die mogelijke hint die Rat noemde, Froukje's sjaal als een 'M' vind ik leuk. Verder kan ik er nog 2 aan toevoegen:

- In afl. 2 zien we bij het maken van de test achtereenvolgens de vragen 3, 9, 12 en 15 langskomen. Dit is een logische reeks waarin het getal 6 ontbreekt. De zesde letter in het alfabet is de F van Froukje.
- De kerkklok die zes keer slaat aan het begin van afl. 3, terwijl het vijf voor een is (ook zes bijelkaar). De zesde letter in het alfabet is de F van Froukje.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #168 Gepost op: 1-02-2009, 16:41:47 »
Misschien moeten we kijken of we in elke aflevering een verwijzing naar de 6>F kunnen vinden. Dan zou dat de rode draad hint kunnen zijn.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #169 Gepost op: 1-02-2009, 16:42:02 »
Ook wel een mooie.

Belfast -> Leader -> Froukje. Bel - Fast.
Bellen  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #170 Gepost op: 1-02-2009, 20:48:48 »
Dit vind ik mooie hints

Ik dacht dat je op je site ook nog niet hetgeen vermeld hebt van de 1e uitzending. De 4 mollen maken gebaren als de kandidaten hun naam intypen. Froukje is de enige waar we de gebaren maar voor de helft weten.... teken aan de wand?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #171 Gepost op: 1-02-2009, 21:35:21 »
Ik begin nou steeds meer te twijfelen; Froukje zou het wel eens kunnen zijn. Ze is er toch ingebleven, ondanks dat iedereen dacht dat de muzikale hint op haar sloeg. Waarom zit ze er nog in? Omdat ze Mol is, misschien? Ik zie haar liever winnen, maar als de mol is, vind ik dit wel echt een geweldige Mol!

Morgen maar eens een lijstje maken van haar streken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #172 Gepost op: 1-02-2009, 23:40:09 »
Dit vind ik mooie hints, die zomaar echte hints kunnen zijn. Ook die mogelijke hint die Rat noemde, Froukje's sjaal als een 'M' vind ik leuk. Verder kan ik er nog 2 aan toevoegen:

- In afl. 2 zien we bij het maken van de test achtereenvolgens de vragen 3, 9, 12 en 15 langskomen. Dit is een logische reeks waarin het getal 6 ontbreekt. De zesde letter in het alfabet is de F van Froukje.
- De kerkklok die zes keer slaat aan het begin van afl. 3, terwijl het vijf voor een is (ook zes bijelkaar). De zesde letter in het alfabet is de F van Froukje.

Hieraan kan nog toegevoegd dat 5 voor 1 ook geschreven kan worden als 00:55, opgeteld is dit 10. De klok zegt dan in feite F J , Froukje's initialen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #173 Gepost op: 2-02-2009, 00:18:36 »
Ik heb nog een mooie hint naar Froukje... je moet er wel tunnelvisie voor hebben:

Froukje gaat bij het pinball spel onder een groen vlaggetje zitten.
De mol krijgt altijd (een) groen (scherm).
Froukje is dus de mol.

::vergroot:: :P

Toevoeging> Nog één. Als Dennis in het nachtelijke gesprek met Froukje zegt: "We kunnen zo op deze manier... kunnen we de mol nooit ontdekken," wijst Froukje vervolgens zichzelf aan. Wijst ze voor de neus van Dennis zichzelf aan als mol?!?
Los van het feit of dit een hint is of niet, vind ik die gesprekken wel typisch iets waar de mol een hintje geeft.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2009, 01:55:39 door Rat »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #174 Gepost op: 2-02-2009, 01:47:33 »
In afl. 3 (22-01, op 16:43) geeft Froukje aan medekandidaten wijn. Ze doet dat op zo'n manier dat deze naar mijn mening een M zien als ze haar rechterhand bekijken (duim, wijsvinger, middelvinger). Ik meld 't volledigheidshalve even :-)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #175 Gepost op: 2-02-2009, 06:56:53 »
In afl. 3 (22-01, op 16:43) geeft Froukje aan medekandidaten wijn. Ze doet dat op zo'n manier dat deze naar mijn mening een M zien als ze haar rechterhand bekijken (duim, wijsvinger, middelvinger). Ik meld 't volledigheidshalve even :-)
ik denk niet dat het iets is, ikzelf zou ook op die manier een glas wijn aan iemand geven ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #176 Gepost op: 2-02-2009, 07:30:13 »
Ik zie overeenkomsten in hoe Froukje stond tijdens de perspresentatie en hoe vorige Mollen stonden:



links: perspresentatie seizoen 2009; midden: perspresentatie 2008; rechts: groepsfoto 2005

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #177 Gepost op: 2-02-2009, 09:00:01 »
Zou het dan toch....  :o
Nog een paar sterke aanwijzingen en ik ben bereid om te twijfelen  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #178 Gepost op: 2-02-2009, 10:12:17 »
Toevoeging> Nog één. Als Dennis in het nachtelijke gesprek met Froukje zegt: "We kunnen zo op deze manier... kunnen we de mol nooit ontdekken," wijst Froukje vervolgens zichzelf aan. Wijst ze voor de neus van Dennis zichzelf aan als mol?!?

Met dat wijzen doelt ze gewoon op Dennis' gezicht lijkt me. Ik vind dit stukje juist erg tegen Froukje als Mol pleiten, of ze moet wel heel overtuigend kunnen acteren. Dan trap ik er in ieder geval met beide benen in, want ik vind Froukje heel onschuldig overkomen. En op zo'n overtuigende manier dat ik er niets achter zoek ook, zoals ik bij Anniek bijvoorbeeld wel doe.

Daarnaast vind ik haar lijstje mogelijke molacties nog te mager. Tot tegenstelling van het lijstje mogelijke hints richting Froukje..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #179 Gepost op: 2-02-2009, 11:21:49 »
Daarnaast vind ik haar lijstje mogelijke molacties nog te mager.
Klopt. Da's ook de reden waarom ik aan het twijfelen ben. Maar het lijstje met onmolse dingen is ook heel kort bij Froukje