Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63885 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #180 Gepost op: 2-02-2009, 11:32:05 »
Klopt. Da's ook de reden waarom ik aan het twijfelen ben.

Het lastige is dat dit voor veel meer kandidaten geldt. Alleen Sebastiaan springt eruit met zijn mogelijke molacties (nu Paula afgevallen is) maar dan weer zo erg dat ie het juist niet is.

Het valt me ook op dat er maar weinig fanatieke aanhang rond de kandidaten is. (Als in; die is zeker de Mol.) Het bovengenoemde speelt daar vast in mee. Vorig jaar was er na aflevering 4 in ieder geval al een fanatieke Dennis is de Mol club, en dat gold ook voor andere kandidaten, en ook voor andere jaren van WIDM als ik het goed heb.


Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #181 Gepost op: 2-02-2009, 15:23:47 »
Ik moet je inderdaad gelijk geven dat het dit jaar veel moeilijker is om de mol te vinden. Maar dat wordt volgens mij elk jaar wel moeilijker.

Al wil ik best een Jon-is-de-Molclub oprichten  ;D
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #182 Gepost op: 2-02-2009, 15:56:47 »
Al wil ik best een Jon-is-de-Molclub oprichten  ;D

Daar ben ik al een beetje lid van. Zie hier. :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #183 Gepost op: 2-02-2009, 16:47:24 »
Ik heb de eerste 2 afleveringen gekeken, en niks over 6 -> F kunnen vinden. Ik dacht misschien dat Froukje als 6e bij executies word ingetypt, of als 6e aan de beurt is bij de test. Misschien brengt aflevering 5 meer duidelijkheid.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #184 Gepost op: 2-02-2009, 17:27:55 »
Ik heb de eerste 2 afleveringen gekeken, en niks over 6 -> F kunnen vinden. Ik dacht misschien dat Froukje als 6e bij executies word ingetypt, of als 6e aan de beurt is bij de test. Misschien brengt aflevering 5 meer duidelijkheid.

Ik heb toevallig net weer een ontbrekende 6 gevonden in afleverng 2! (Net als de ontbrekende 6 in de reeks 3, 9, 12, 15, zie enkele posts hierboven.)

Tijdens de opdracht met het reuzenrad zie je steeds rechtsonder een radje met tellertje in beeld wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten ze dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, 9 naar 8, 8 naar 7. Dan NIET van 7 naar 6 en NIET van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6! Frappant! ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #185 Gepost op: 2-02-2009, 17:37:25 »
Ik heb toevallig net weer een ontbrekende 6 gevonden in afleverng 2! (Net als de ontbrekende 6 in de reeks 3, 9, 12, 15, zie enkele posts hierboven.)

Tijdens de opdracht met het reuzenrad zie je steeds rechtsonder een radje met tellertje in beeld wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten ze dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, 9 naar 8, 8 naar 7. Dan NIET van 7 naar 6 en NIET van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6! Frappant! ::jaja::
Die eerste reeks vond ik al mooi gevonden van je, maar nu dus nog één. Het zit volgens mij wel tegen de grens van complexiteit die je van een WIDM hint mag verwachten, maar valt daar zeker nog wel binnen.
'K zal vanavond ook eens opzoek naar een 6. (Ik zal bij aflevering 1 beginnen.)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #186 Gepost op: 2-02-2009, 18:00:34 »
Ik heb toevallig net weer een ontbrekende 6 gevonden in afleverng 2! (Net als de ontbrekende 6 in de reeks 3, 9, 12, 15, zie enkele posts hierboven.)

Tijdens de opdracht met het reuzenrad zie je steeds rechtsonder een radje met tellertje in beeld wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten ze dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, 9 naar 8, 8 naar 7. Dan NIET van 7 naar 6 en NIET van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6! Frappant! ::jaja::

Jij ziet ook echt alle he?  :P

Anyway, goed gevonden!  ::ok::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #187 Gepost op: 2-02-2009, 18:50:02 »
Aflevering 3:

Froukje vraagt waar bus 600 naar toe gaat.

Ben nog niet helemaal klaar, zal morgen het vervolg plaatsen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #188 Gepost op: 2-02-2009, 19:43:09 »
Ik heb toevallig net weer een ontbrekende 6 gevonden in afleverng 2! (Net als de ontbrekende 6 in de reeks 3, 9, 12, 15, zie enkele posts hierboven.)

Tijdens de opdracht met het reuzenrad zie je steeds rechtsonder een radje met tellertje in beeld wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten ze dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, 9 naar 8, 8 naar 7. Dan NIET van 7 naar 6 en NIET van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6! Frappant! ::jaja::

Mooie theorie ! Na het niet in beeld komen van de rode muismat en de "Mall" al de 3de in mijn ogen mooie hint richting Froukje.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #189 Gepost op: 3-02-2009, 01:20:29 »
Tijdens de opdracht met het reuzenrad zie je steeds rechtsonder een radje met tellertje in beeld wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten ze dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, 9 naar 8, 8 naar 7. Dan NIET van 7 naar 6 en NIET van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en 2 naar 1.
Goed gevonden! ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #190 Gepost op: 3-02-2009, 10:01:08 »
Hieraan kan nog toegevoegd dat 5 voor 1 ook geschreven kan worden als 00:55, opgeteld is dit 10. De klok zegt dan in feite F J , Froukje's initialen.

In aflevering 1 zien we de klok in de studio bij Hans Schiffers van 6:55:30 naar 6:55:32 lopen. 06:55 = F J als je weer die vijven optelt. (Of draaien we nu te ver door?)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2009, 10:07:51 door Heinz »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #191 Gepost op: 3-02-2009, 10:22:36 »
Vind ik wel Heinz (dat die hint te ver gaat), maar dank je wel dat je het Froukje kamp zo helpt terwijl je zelf nog op Jon zit ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #192 Gepost op: 3-02-2009, 10:26:46 »
maar dank je wel dat je het Froukje kamp zo helpt terwijl je zelf nog op Jon zit ?

Haha. Kijk, ze is de Mol of ze is het niet. Dus haar de Mol helpen maken lukt me niet. Ik wil er alleen zelf ook graag achter komen wie het is. ;D

edit: nog eentje om het af te leren, anders wordt het een obzessie; 2 klavertjes 3 (2x3=6) en 6 ballen op het opvallende flipperbord:
« Laatst bewerkt op: 3-02-2009, 11:56:29 door Heinz »

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #193 Gepost op: 3-02-2009, 13:47:02 »
In aflevering 1 zien we de klok in de studio bij Hans Schiffers van 6:55:30 naar 6:55:32 lopen. 06:55 = F J als je weer die vijven optelt. (Of draaien we nu te ver door?)

Wel apart want Hans is niet rond dat tijdstip te horen op Radio2.
The sun came up and reality set in.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #194 Gepost op: 3-02-2009, 13:59:17 »
Wel apart want Hans is niet rond dat tijdstip te horen op Radio2.

Dat is idd vreemd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #195 Gepost op: 3-02-2009, 14:14:58 »
Wel apart want Hans is niet rond dat tijdstip te horen op Radio2.
Da's volgens mij de positie van een CD, niet de tijd. Op de knopjes ernaast staat 'Hold', 'Start', 'Stop' en 'Reset', wat thuis hoort op een proffesionele cd-speler.

Volgens mij zijn we een beetje aan het doordraven...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #196 Gepost op: 3-02-2009, 14:27:21 »
Maar dat mag bij WIDM.

We hebben nu iig bij elke aflevering wat opvallende 6'en gevonden. Als dat zo doorgaat, is het misschien wel de rode draad hint.  ;)

Offline Leentje77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #197 Gepost op: 3-02-2009, 14:41:45 »
Ik weet het nu zeker: al deze hints zijn van zo'n hoog niveau dat kan gewoon niet missen...
Ik mis overigens in het overzicht met aanwijzingen de kaft van de volgende druk van het boek dat zij bij zich heeft (met het rode kruis dat verwijst naar de vlag van Ierland). Of vindt de rest dit geen sterke hint?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #198 Gepost op: 3-02-2009, 14:43:55 »
Ik vind het wel leuk bedacht, maar daar houd het ook op. Ik hou vast aan de 6 theorie.  :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #199 Gepost op: 3-02-2009, 15:16:31 »
Uhm, alleen als er ook een Froukje-is-de-allerleukste-mol-kandidate-aller-tijden-subclub in mag  :P
Anyway, ik wil hem wel met je oprichten, of ik er ook echt instap is een tweede  ::)