Auteur Topic: [Kandidaat] Viviënne  (gelezen 127583 keer)

Offline Nano

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2009, 14:19:38 »
Dat moet dan wel een erg mislukt hartje zijn.. Ik zie toch echt:

M v --> Mol Viviënne

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #121 Gepost op: 12-02-2009, 16:54:18 »
Eigenlijk verdenk ik Viviënne helemaal niet. Maar wat me nu toch wel even opvalt, is dat bij 'wie verdenkt wie?' Viviënne geen enkele keer genoemd staat als mol door de andere kandidaten. Ik weet wel dat dit overzicht niet is gemaakt door de officiële site. Maar meestal wordt de mol (vrijwel) nooit genoemd door de andere kandidaten, tenminste dit komt niet in de uitzending. Zit ik er nu helemaal naast, of heb ik het gewoon andere jaren niet geod genoeg naar de biecht gekeken?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #122 Gepost op: 12-02-2009, 18:08:33 »
Ok, nu gaan we allemaal in behandeling voor tunnelvisie:



Wat staat daar nou op die boom?

De 'V' zie ik.... maar wat daar boven staat lijkt mij zeker geen 'M'

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2009, 15:08:14 »
Eigenlijk verdenk ik Viviënne helemaal niet. Maar wat me nu toch wel even opvalt, is dat bij 'wie verdenkt wie?' Viviënne geen enkele keer genoemd staat als mol door de andere kandidaten. Ik weet wel dat dit overzicht niet is gemaakt door de officiële site. Maar meestal wordt de mol (vrijwel) nooit genoemd door de andere kandidaten, tenminste dit komt niet in de uitzending. Zit ik er nu helemaal naast, of heb ik het gewoon andere jaren niet geod genoeg naar de biecht gekeken?

Dat is ook de enige reden dat ik haar in de gaten blijf houden. Niemand heeft haar ooit verdacht.

Maaar bijv. Inge en Yvon werden tijdens tests vroeger meerdere malen genoemd als mol. Het hoeft dus niets te betekenen.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2009, 16:15:28 »
Anniek zegt tege viv in ut begin van aflevering 6: we moeten zorgen dat sebas al zijn vragen op jouw inzet (want ze wouden er een man uit). Toen zei Viv: ik denk dat we meer kans hebben als hij al zijn vragen op jouw invult.  ??? ??? ???

Ben ik nou gek of bedoelt ze hiermee dat ze de mol is  :P
(kan niet want jon is het natuurlijk)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #125 Gepost op: 14-02-2009, 17:48:53 »
Anniek zegt tege viv in ut begin van aflevering 6: we moeten zorgen dat sebas al zijn vragen op jouw inzet (want ze wouden er een man uit). Toen zei Viv: ik denk dat we meer kans hebben als hij al zijn vragen op jouw invult.  ??? ??? ???

Ben ik nou gek of bedoelt ze hiermee dat ze de mol is  :P
(kan niet want jon is het natuurlijk)

Ik denk dat ze hiermee bedoelt dat ze zelf zo weinig verdacht is, Viv heeft tenslotte aardig wat geld in het laadje gebracht, dat het praktisch onmogelijk wordt om Sebastiaan op haar spoor te brengen. Anniek heeft amper (niks?) opgebracht, dus is het makkelijker om voor Sebastiaan te doen alsof zij de mol is.
Niks vreemds aan..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #126 Gepost op: 14-02-2009, 17:51:05 »
Ik denk dat ze hiermee bedoelt dat ze zelf zo weinig verdacht is, Viv heeft tenslotte aardig wat geld in het laadje gebracht, dat het praktisch onmogelijk wordt om Sebastiaan op haar spoor te brengen. Anniek heeft amper (niks?) opgebracht, dus is het makkelijker om voor Sebastiaan te doen alsof zij de mol is.
Niks vreemds aan..


Denk dit nu ook ja, Vivienne is ook niet te betrappen op een mollenstreek eigenlijk.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline ilovedemol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #127 Gepost op: 14-02-2009, 19:08:59 »
viv is de mol

ik weet niet waarom ik het denk maar het is wel zo
 want ze valt niet echt op::fluit::
en wat is de bedoeling van de mol ???
niet opvallen natuurlijk!! ::gordijn::

Offline psvwessel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #128 Gepost op: 14-02-2009, 22:47:43 »
Ik zit op Vivienne als mol, en ik vind het ook wel mee vallen hoeveel geld ze heeft binnengebracht. Het enige wat me heel erg laat twijfelen is die opmerking in de eerste aflevering bij die titanic loods. Daar maakt Sebastiaan bewust een fout, maar gaat Vivienne hem lopen corrigeren. En dat kan ik me dus niet voorstellen van een mol. Af en toe zelf geld binnenhalen ok maar fouten van anderen voorkomen nee dat kan eigenlijk niet als mol. Maar miss dat iemand daar een verklaring voor heeft.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #129 Gepost op: 14-02-2009, 23:21:14 »
Nee, ik heb daar geen verklaring voor.
En die auto-opdracht dan? 2000 is echt teveel hoor.
Stel, je wordt als Mol in die opdracht als bestuurder aangewezen en je komt ook nog eens in de auto met verdubbelaar, wat doe je dan? Nou, dan laat je je zo snel mogelijk 'per ongeluk' uitschakelen door de jagers, natuurlijk. Hoe dan ook ga je niet tegen die 1000 euro aanrijden, dat lijkt me duidelijk. Dat is niet 'een keer wat geld binnenhalen om niet te verdacht te zijn'.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #130 Gepost op: 14-02-2009, 23:50:03 »
Nee, ik heb daar geen verklaring voor.
En die auto-opdracht dan? 2000 is echt teveel hoor.
Stel, je wordt als Mol in die opdracht als bestuurder aangewezen en je komt ook nog eens in de auto met verdubbelaar, wat doe je dan? Nou, dan laat je je zo snel mogelijk 'per ongeluk' uitschakelen door de jagers, natuurlijk. Hoe dan ook ga je niet tegen die 1000 euro aanrijden, dat lijkt me duidelijk. Dat is niet 'een keer wat geld binnenhalen om niet te verdacht te zijn'.

Nouja, Viviënne stond wel onder druk. Stel, je bent de Mol en er zit iemand naast je die je in de gaten houdt. Jullie rijden langs Jon en Anniek die naar je schreeuwen en wijzen waar de 1000 euro zit. Volgens mij kan je het dan niet maken om daar niet heen te gaan, want dat zou véél te verdacht zijn. Niet dat ik haar verdenk, maar kdenk dat de Mol ook gewoon tegen de 1000 aangeramd zou zijn, want dan heb je min of meer geen keus.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2009, 03:25:39 »
Tja, ik denk toch dat de Mol zich had laten uitschakelen. Desnoods laat je de motor afslaan. Makkelijk zat in zo'n vreemde auto waar je links moet schakelen enzo.

Maar goed, ik heb nog een andere theorie waarom Vivienne de Mol waarschijnlijk niet is, namelijk deze:
In aflevering 5 valt Froukje af. Volgens Dennis (in afl. 6) zat Froukje op Jon als mol. Tijdens de beelden van de test in aflevering 5 zien we 2 testvragen in beeld.
- Op welk punt begon de Mol het laserspel bij het kasteel? (hoogste punt of laagste punt)
- Beantwoordde de Mol vragen goed tijdens ganzenbord? (ja of nee)

Naast Jon is Vivienne de enige waarvoor het antwoord op beiden vragen "hoogste punt" en "ja" zijn. Stel dat Vivienne de Mol is, dan hadden de Jon-stemmers deze vragen dus 'per ongeluk' ook goed. Ook weten we nu dat er verder alleen op Rick en Anniek gestemd in afl. 5 en voor hen gelden andere antwoorden op deze vragen. In ieder geval voor het laserspel (laagste punt) en waarschijnlijk ook voor het ganzenbord (we hebben ze geen goed antwoord horen geven).

Als Vivienne de Mol is, dan gokte iedereen in afl. 5 dus op de verkeerde mol - Rick, Anniek of Jon. Het is zeer onwaarschijnlijk dat juist een Jon-stemmer met die 2 gratis goede antwoorden de test dan als slechtste zou maken.

Nee, het is geen waterdichte theorie, omdat we niet zeker weten of Froukje voor Jon gegaan is en we ook niet alle testvragen weten. Maar ja, er zijn zoveel theorien, dan deze ook nog maar. :P
« Laatst bewerkt op: 15-02-2009, 03:33:30 door Jayne »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2009, 10:06:45 »
en wat is de bedoeling van de mol ???
niet opvallen natuurlijk!! ::gordijn::
Ja, én nog belangrijker: zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. 
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2009, 00:29:21 »
- Op welk punt begon de Mol het laserspel bij het kasteel? (hoogste punt of laagste punt)
- Beantwoordde de Mol vragen goed tijdens ganzenbord? (ja of nee)
Naast Jon is Vivienne de enige waarvoor het antwoord op beiden vragen "hoogste punt" en "ja" zijn.

De correcte formulering van de tweede vraag is Gaf de Mol een goed antwoord op het ganzenbord? Viviënne heeft geen enkel goed antwoord gegeven op het ganzenbord. De antwoorden van haar kwamen van Dennis, Anniek en Jon. Ze heeft 1 vraag zelf beantwoord en dat antwoord was fout.

Het ganzenbord zelf is ook interessant: volgens Wikipedia is nummer 58 normaal dood en ga terug naar start. Op dit ganzenbord is dat nummer 22 (33:49). En de 22e letter van het alfabet is ...
Ik stap nu af van Anniek als verdachte. Viviënne is de Mol! 8)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2009, 00:33:04 »
De correcte formulering van de tweede vraag is Gaf de Mol een goed antwoord op het ganzenbord? Viviënne heeft geen enkel goed antwoord gegeven op het ganzenbord. De antwoorden van haar kwamen van Dennis, Anniek en Jon. Ze heeft 1 vraag zelf beantwoord en dat antwoord was fout.

Het ganzenbord zelf is ook interessant: volgens Wikipedia is nummer 58 normaal dood en ga terug naar start. Op dit ganzenbord is dat nummer 22 (33:49). En de 22e letter van het alfabet is ...
Ik stap nu af van Anniek als verdachte. Viviënne is de Mol! 8)

Houd je er ook rekening mee dat we mogelijk niet alle vragen en antwoorden gezien hebben?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2009, 01:39:56 »
De correcte formulering van de tweede vraag is Gaf de Mol een goed antwoord op het ganzenbord? Viviënne heeft geen enkel goed antwoord gegeven op het ganzenbord. De antwoorden van haar kwamen van Dennis, Anniek en Jon. Ze heeft 1 vraag zelf beantwoord en dat antwoord was fout.
Het is haar vraag, dus ook haar antwoord, ongeacht met wie ze daarvoor overlegd heeft. Anders kun je ook zeggen dat Vivienne en Jon bij de laseropdracht eerst van beneden naar boven in het kasteel hebben moeten lopen, dus dat de opdracht voor hen ook op het laagste punt begon. De test gaat over "Wie is de mol?" en niet over "Wie kan de gedachtenkronkels van onze redactie het beste volgen?". :P
Maar goed, we kunnen nog weken gaan discussieren over de interpretatie van de vraag, maar dat lijkt me niet zo zinvol. We zullen zien of Vivienne de Mol is. Ik zie zelf in haar een goede kandidaat voor de winnaar. :)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #136 Gepost op: 17-02-2009, 20:33:55 »
Ik zat net weer aflevering 2 te kijken waarbij ik Viviënne eigenlijk weer minder verdenk:

Jon gaat een verhaaltje vertellen over iets, dan wordt er gezegd door Dennis: "Dit werkt niet!!" en dan zegt Jon: "Ja maar weetje .. totdat ik iets weet.." Dan komen ze er een een hele tijd niet achter wat er wordt gezegd. Viviënne zegt dan opeens; " Ja maar weet je zei je!!" Voila, ze komen achter het woord maar.. Als mol zijnde hou je daar toch je mond? Want daardoor wordt de zin bijna opgelost...

Of ben heb ik dit jaar tunnelvisie op Viviënne is de mol niet ?? :P  ::trots::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #137 Gepost op: 17-02-2009, 21:28:27 »

...

Of ben heb ik dit jaar tunnelvisie op Viviënne is de mol niet ?? :P  ::trots::

Ah, eindelijk een tunnelvisie waar ik me ook in thuis voel. Erg lastig dit jaar.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #138 Gepost op: 17-02-2009, 23:28:45 »
Ah, eindelijk een tunnelvisie waar ik me ook in thuis voel. Erg lastig dit jaar.


Ik sluit me aan bij deze tunnelvisie   ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2009, 01:26:09 »
Ik heb ook even een analyse gemaakt van alle kandidaten. Ik heb puur gekeken naar de feiten en niet naar mogelijke molacties of mogelijke hints, want naar mijn mening leiden die eigenlijk alleen maar af. Ook heb ik gekeken hoeveel de kandidaten eigenlijk individueel binnengebracht hebben en wat juist niet. Daarbij heb ik gelet op de groote van het aandeel wat de kandidaat hierin had. Dit is wat ik heb over Viviënne

Mollenstreken
- Is niet op tijd binnen (Aan de lijn)
- Schrijft een andere naam dan Paula's naam op (Wie is de Afvaller)
- Wil veel geld uitgeven aan pakketten (De Veiling)
- Rolt de bal in de -3x met een waarde van 150 (De Reuzenflipperkast)
- Laat anderen afschieten zonder ze te waarschuwen (Onder schot)
- Beantwoordt twee vragen fout (Levend Ganzenbord)
- Trekt een paar keer het bord te laat en half omhoog (Ben Hur)

Kandidatenstreken
- Corrigeert Sebastiaans fout (De Fabriekshal)
- Vindt haar plek (De Fabriekshal)
- Staat haar topito af (Topito-onderhandelingen)
- Vindt enveloppen met geld (De Titanic)
- Haalt een boel geld binnen (Het Autokerkhof)
- Vindt geld (Schatzoeken)
- Legt de watermeloen op de juiste plaats en is hier zeker van (Waterpijp roken)
- Beantwoordt twee vragen goed
- Komt op tijd binnen

Binnengebracht geld
- 1800 (De Titanic)
- 2400 (Het Autokerkhof)
- 250 (Waterpijp roken)
- 500 (Levend Ganzenbord)
- 500 (Get The Picture)

Bij elkaar is dit een bedrag van minimaal 3650 en maximaal 5450. Want het geld bij de Titanic waren halve briefjes. Als ze allemaal niet zouden passen heeft ze dus 3650 in de pot verdiend. Pasten ze allemaal dan is het verdiende bedrag in werkelijkheid 5450. Bovendien komt het geld van het schatzoeken wat zij gevonden heeft nog bij dit bedrag op, maar we weten niet precies hoeveel dat is geweest.

Geld uit de pot
- 250 (Wie is de Afvaller)
- 1500 (De Veiling)
- 450 (De Reuzenflipperkast)
- 1000 (Onder Schot)
- 500 (Levend Ganzenbord)

Bij elkaar is dat dus een bedrag van 3700. Dat is het bedrag waar Viviënne duidelijk het grootste of een groot aandeel had van het mislukken van de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 16:37:00 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~