Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 9 januari  (gelezen 37435 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2009, 20:47:17 »
Deze snap ik niet helemaal :P
Er staat namelijk dat je het kunt zien in zijn ogen.
Als hij zijn zonnebril op heeft kun je toch juist helemaal niets in zn ogen zien? ???

Wat dan wel zou kunnen is de volgende uitleg:

De regels die we te horen krijgen zijn 'Surprise, surprise, Ain't nothing strange to me, Knew you was telling lies, Knew you was telling lies'. De zin die hierna volgt luidt: 'I could see it in your eyes'. Deze zin kregen we NIET te horen, wat betekent: we konden het NIET in z'n ogen zien, dankzij die maffe zonnebril: Hans in de loods.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2009, 20:48:45 »
En omdat de hint over de volgende afvaller gaat, zou dat betekenen dat Hans er volgende keer uit gaat.
The British are not impressed.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2009, 20:51:11 »
En omdat de hint over de volgende afvaller gaat, zou dat betekenen dat Hans er volgende keer uit gaat.

Precies, en is ie dus ook niet de Mol.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2009, 21:01:14 »
als dit jaar de muzikale aanwijzing dus over de afvaller gaat, dan denk ik dat er iemand uitgaat die afgelopen aflevering heeft gelogen over zijn antwoord, tegen PJH
of hij de mol wil zijn of niet ???
namelijk op het sukje tekst van het refrein:


But surprise, suprise
Surprise, surprise
Ain't nothing strange to me
Knew you was telling lies
Knew you was telling lies


volgens mij is dit een uitspraak van de mol naar de kandidaat die afvalt toe.
een leugenaar valt af
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 00:37:40 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2009, 21:02:16 »
ik weet even niet wie maar iemand van de deelnemers suggereerde volgens mij zelf al zachtjes dat het nep was. misschien gaat die er wel uit (volgens mij Dennis Storm of Sebastian. kan ze net zo NIET uitelkaar houden als vorig jaar Dennis en Joris in het begin.)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2009, 21:03:40 »
volgens mij is dit een uitspraak van de mol naar de kandidaat die afvalt toe.
een leugenaar valt af

Zat ik ook aan te denken. Maar dat zou dus een leugen zijn, die de Mol doorhad omdat ie de Mol was. Bijvoorbeeld: kandidaat X zegt tegen de Mol: ik ben de Mol. De Mol weet dat dit een leugen is, want hij is zelf de Mol. Een praktisch voorbeeld uit de aflevering kan ik helaas niet bedenken. ::rofl::

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2009, 21:08:01 »
-houd in gedachte dat ik nu helemaal niets meer geloof van de redactie-

Bij de test op internet staat ook de vraag 'wie denk je dat de volgende afvaller is?', waarbij een van de antwoorden is 'er valt niemand af'.
Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, en dat zou niet in de laatste plaats een 'surprise, surprise' zijn...
Redactie: i knew you was telling lies  ;D

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2009, 21:11:04 »
-houd in gedachte dat ik nu helemaal niets meer geloof van de redactie-

Bij de test op internet staat ook de vraag 'wie denk je dat de volgende afvaller is?', waarbij een van de antwoorden is 'er valt niemand af'.
Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, en dat zou niet in de laatste plaats een 'surprise, surprise' zijn...
Redactie: i knew you was telling lies  ;D

Potverdorie, dat zou een hele goede zijn. Ik zou er bijna mijn pool op aanpassen. ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2009, 23:16:43 »
I could see it in your eyes

nee, ik doe niet aan muzikale hints.  ;D

i could see it in your eyes, zien we in de spiegel achter PJ de ogen van de afvaller?

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2009, 00:41:03 »
Aangezien er 4x surprise gezongen wordt, denk ik dat de hint slaat op de 4e persoon die te horen kreeg dat er nog geen mol is...
Ik weet alleen ff niet zo goed wie dat ook alweer was.
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2009, 00:48:42 »
Heb ik niet goed opgelet, of zijn we nu onzinnige dingen aan het zeggen?
Ik had namelijk het idee dat de hints nooit in een ander deel van het liedje zaten, dan dat Hans laat horen.

Dus het is of het fragment wat je hoort, of het album/zanger/o.i.d., maar niet een ander deel uit de tekst. Corrigeer me als ik het fout heb...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2009, 00:53:18 »
Iets wat ze niet laten horen kan ook wat betekenen. Zo was ooit de tekst "ik heb de banden vol met wind" van Skik net niet te horen, daaruit kon je opmaken dat de mol niet bij de fietsopdracht was (en dat was toen Yvon die idd niet fietste).
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2009, 01:03:56 »
Lettend op de 4 x surprise denk ik ook aan 4 kandidaten.
Van 4 kandidaten was niet duidelijk wat ze precies geantwoord hadden, dat waren:
Dennis, Rick, Anniek en Hans.
Zou hier de afvaller tussen zitten?

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2009, 01:26:57 »
Van Dennis weet je het wel, hij zei 'nee', waardoor er 500 euro de pot in ging. Dat ie ging twijfelen, is niet concreet een antwoord. Anders had die 500 euro ongegrond geweest, niet waar?

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2009, 08:24:15 »
Mijn gok: Dennis.
4 keer surprise kan slaan op de 4 oud-mollen.
Ain't nothing strange to me kan slaan op de 2 kandidaten die het mol-schap weigerden en derhalve geen mol worden.
Aan hen is niets vreemd.
knew you was telling lies slaat dan (denk ik) op Dennis die niet zijn eigen naam maar die van een mede-kandidaat invoer op de computer. (zodsat hij van 1 kandidaat weet of deze liegt of niet)
En dan Rolling Stones. Tot 2 keer toe komt samen met Dennis heel duidelijk een rolstoel in beeld.
1 keer in de taxi de tweede keer bij de bus.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2009, 09:57:14 »
Van Dennis weet je het wel, hij zei 'nee', waardoor er 500 euro de pot in ging. Dat ie ging twijfelen, is niet concreet een antwoord. Anders had die 500 euro ongegrond geweest, niet waar?

Nee, niet waar, want PJH vroeg nog: "Weet je het zeker?" En toen léék het erop dat Dennis ging twijfelen. Dus we weten niet zeker of hij uiteindelijk toch "ja" heeft gezegd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2009, 13:15:07 »
Ik denk ooK Dennis..

Bij de laptop had ie iemand anders zijn naam ingetikt.. Daardoor is het een Suprise (verassing) of hij dan een groen of rood scherm krijgt..
Ain't nothing strange to me.. Is dan omdat hij daarvoor zei.. ik ben het sowieso niet... Dus er is niks vreemd aan hem..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2009, 14:39:35 »
Nee, niet waar, want PJH vroeg nog: "Weet je het zeker?" En toen léék het erop dat Dennis ging twijfelen. Dus we weten niet zeker of hij uiteindelijk toch "ja" heeft gezegd.
Maar er is toen 500 euro de pot in gegaan. Dat is een feit. Hij twijfelde ja.. maar die 500 euro zat erin. Maar dat maakt nog niet dat Dennis niet/wel de mol is.
Als ie na het twijfelen ja had gereageerd, had er ook geen 500 euro meer ingezeten. Toch weten we niet wie als 2e nee zei.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2009, 14:47:37 »
Maar er is toen 500 euro de pot in gegaan. Dat is een feit. Hij twijfelde ja.. maar die 500 euro zat erin. Maar dat maakt nog niet dat Dennis niet/wel de mol is.
Als ie na het twijfelen ja had gereageerd, had er ook geen 500 euro meer ingezeten. Toch weten we niet wie als 2e nee zei.

Volgens mij kan het ook best zijn dat Dennis alsnog ja zei, die 500 euro helemaal niet in de pot ging, en er 2 anderen waren die ja zeiden.

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2009, 14:53:36 »
Volgens mij kan het ook best zijn dat Dennis alsnog ja zei, die 500 euro helemaal niet in de pot ging, en er 2 anderen waren die ja zeiden.

Ik wilde net mijn post gaan wijzigen in wat jij nu zegt. ::ok::