Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 9 januari  (gelezen 37431 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2009, 15:05:44 »
Het zou een beetje raar zijn om zomaar van antwoord te wisselen als je al weet wat de consequenties zijn.

Toen Dennis "Nee" zei, kwam er 500 in de pot. Waarom zou je, dit wetende ineens van antwoord wijzigen en "Ja" zeggen? Dit zou dan ook voor de andere kandidaten moeten gelden. Zij zouden dan hun "Ja" moeten kunnen wijzigen in een "Nee" om zo de pot te kunnen spekken.

Mij lijkt, in ieder geval voor de pot, dat de eerste antwoord geldt. Dennis heeft dus 500 opgebracht voor de pot, samen met nog 1 kandidaat.
Toen PJ even later vroeg of Dennis het zeker weet, begon hij te twijfelen. Misschien dat een "Ja" dan wel had gegolden om naar de S.M.S. te gaan, maar voor de pot, neen.

Terugkomend op muziekfragment:
4 keer surprise, en dan dat over de "lies"
Denk eerst 4 verraste kandidaten en dan degene die afvalt. Weet niet of het over de volgorde van binnenkomst gaat, waar men verrast is omdat er geen mol is, of bij de bekendmaking van de mol waarbij men verrast is bij de uitslag.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2009, 15:13:46 »
Het kwam op mij zo over: Hij zei nee, hoorde dat er 500 euro in de pot kwam. Vroeg zich af wat er was gebeurd als hij ja had gezegd. PJH zag dat, vroeg of hij twijfelde. En dat deed hij idd. Als hij toen ja zei, telde zijn eerste antwoord niet meer en ging er ipv 500 euro in de pot 500 euro uit de pot. Zou anders wel heel raar zijn, als mol een actie zo doen dat het geld oplevert terwijl als je het meteen anders had gedaan het geld had gekost. Geld uit de pot, dat is de taak van de mol, dus waarom zou hij eerst geld in de pot brengen als dat niet nodig was geweest?

En het muziekfragment was:
4x surprise
dan nothing strange
en dan lies.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2009, 15:15:04 »
Het zou een beetje raar zijn om zomaar van antwoord te wisselen als je al weet wat de consequenties zijn.

Toen Dennis "Nee" zei, kwam er 500 in de pot. Waarom zou je, dit wetende ineens van antwoord wijzigen en "Ja" zeggen? Dit zou dan ook voor de andere kandidaten moeten gelden. Zij zouden dan hun "Ja" moeten kunnen wijzigen in een "Nee" om zo de pot te kunnen spekken.

Mij lijkt, in ieder geval voor de pot, dat de eerste antwoord geldt. Dennis heeft dus 500 opgebracht voor de pot, samen met nog 1 kandidaat.
Toen PJ even later vroeg of Dennis het zeker weet, begon hij te twijfelen. Misschien dat een "Ja" dan wel had gegolden om naar de S.M.S. te gaan, maar voor de pot, neen.

Zou kunnen. Ik denk dat Dennis bij z'n nee is gebleven en dus niet de Mol is. Gelukkig kunnen we dit niet zeker weten, kan alles van hem gelogen zijn, en is ie het misschien nog wel.

En wat betreft de muzikale aanwijzing: ik neig naar de uitleg dat de vierde kandidaat die verrast werd de volgende afvaller is.

edit: Anniek dus.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 16:29:55 door Heinz »

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2009, 16:08:51 »
Maar er is toen 500 euro de pot in gegaan. Dat is een feit. Hij twijfelde ja.. maar die 500 euro zat erin. Maar dat maakt nog niet dat Dennis niet/wel de mol is.
Als ie na het twijfelen ja had gereageerd, had er ook geen 500 euro meer ingezeten. Toch weten we niet wie als 2e nee zei.

Anniek geeft aan dat ze 500 euro verdient heeft, ze zou dus 'nee' gezegd moeten hebben. Bovendien zie je Dennis direct de 'huiskamer' inlopen en niet de oude mollen passeren. Laten we er even vanuit gaan dat dit ook echt zo gegaan is, dan hebben Anniek en Dennis dus 'nee' geantwoord op de vraag of ze de mol zouden willen zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 16:14:56 door tom_mmetje »
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2009, 16:11:53 »
Anniek geeft aan dat ze 500 euro verdient heeft, ze zou dus 'nee' gezegd moeten hebben. Dus Anniek en Dennis hebben nee geantwoord op de vraag of ze de mol zouden willen zijn.

Niet alles geloven wat Anniek zegt. :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2009, 16:25:11 »
Niet alles geloven wat Anniek zegt. :)
Tunnelvisie?
Hoezo niet? zijn er noch anderen die precies die 500euro hebben (iemand anders die liegt ("Ik heb nee gezegd") zei 600euro verdient te hebben en anderen hadden het over "geen geld") gekregen (volgens wat ze zeggen)?
anders kan het toch zijn dat zei een van de twee was. betekent natuurlijk niet dat zei geen Mol is. Maar gaan we er maar van uit dat de twee nee zeggers zeker geen mol zijn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2009, 16:27:38 »
Tunnelvisie?

Nee geen tunnelvisie, ik heb nog geen idee wie de Mol is. Die tunnelvisie komt later wel. ;)

Hoezo niet?

Ze zou kunnen liegen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2009, 17:54:05 »
Volgens mij kan het ook best zijn dat Dennis alsnog ja zei, die 500 euro helemaal niet in de pot ging, en er 2 anderen waren die ja zeiden.

Precies wat ik bedoelde. Het feit dat PJH "Weet je het zeker?" vroeg, betekent mijns inziens dat hij zijn antwoord nog kon veranderen.

Het zou een beetje raar zijn om zomaar van antwoord te wisselen als je al weet wat de consequenties zijn.

Waarom? Zijn eerste impuls was "nee" te zeggen. Maar misschien dat hij, toen hij even langer nadacht, het bij nader inzien toch slimmer vond om wel te proberen de mol te worden?
We wéten gewoon niet of hij ja of nee heeft gezegd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2009, 17:56:13 »
pfff wat lastig weer die muziekale hint... misschien duidt het stukje "Ain't nothing strange to me " omdat iemand niet verbaasd was dat Vera weg moest... is er iemand die duidelijk niet verbaasd of opvallend reageert op haar rode scherm...?
Keep Watching

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2009, 19:04:53 »
Erg leuk dat de hints dit jaar op de afvaller slaan!!
(Vond de uitleg voor de mol toch al nooit ergens op slaan, en hoop dat er nu wat minder ver gezochte puzzel-hints komen want risico dat we nu voor aflevering 2 de mol al raden nav een hint is klein ;) )

Surprise surprise en geen afvaller vindt ik een leuke.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2009, 19:28:25 »
Surprise surprise en geen afvaller vindt ik een leuke.

Maar waarom laten ze dan nog horen : Ain't nothing strange to me ..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2009, 19:44:45 »
Misschien dat een kandidaat weg moet (rood scherm) en toch mag blijven? Surprise, surprise... Maar: Ain't nothing strange to me ..... want de kandidaat in kwestie is de mol!

Ja, vergezocht.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2009, 00:48:52 »
Zou kunnen. Ik denk dat Dennis bij z'n nee is gebleven en dus niet de Mol is. Gelukkig kunnen we dit niet zeker weten, kan alles van hem gelogen zijn, en is ie het misschien nog wel.

En wat betreft de muzikale aanwijzing: ik neig naar de uitleg dat de vierde kandidaat die verrast werd de volgende afvaller is.

edit: Anniek dus.

Ik neig naar de daaropvolgende, de vijfde dus. 4 x kandidaten "surprise", de vijfde, Sebastiaan, kijkt niet eens vreemd op als hem gevraagd wordt wil hij de mol zijn, nee hoor, hij hoeft niet eens na te denken. Vervolgens in de kamer met de anderen prikt Anniek onmiddellijk door zijn halve leugentje heen ("ik heb gezegd dat ik niet zeker weet of ik de mol wil zijn" ).

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2009, 00:52:40 »
Dus valt Sebastiaan af in afl2? Is mogelijk. ::jaja::
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2009, 01:28:53 »
Goed, als men in "de" kamer komt en nabespreekt wat wel/niet gevraagd is door PJH, en wat men vervolgens antwoordde, liegt nagenoeg iedereen..maar...:

Wie spreekt er in het begin (bij het voorstellen, voor men het "huis" betreedt) over het feit dat je mag liegen...zoveel je wilt, ongestraft, als Mol?  Froukje---->Volgende afvaller..?
t e l l i n g   l i e s ...
maltho thi afrio lito

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2009, 01:44:43 »
De muzikale aanwijzing zou zo goed op de mol kunnen slaan dat je bijna zou denken dat de mol er de volgende aflevering tijdelijk uit gaat, haha ;)

Ik vroeg me af, kunnen we de aanwijzing nu al interpreteren, of pas tijdens de volgende aflevering?
Dan zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat, als er een hulpmol actie is volgende keer (hoop het overigens niet), dat diegene dan ook het veld moet ruimen (I (= mol) knew you (= afvaller) were telling lies).
Of, maar dat is denk ik te ver gezocht, dat degene die PJG verdacht (I (= PJH) knew you were telling lies (quote "wist zeker wie de mol was, en toen ging de mol er uit").

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2009, 01:53:46 »
Volgens mij moet je het nu al kunnen puzzelen, je moet met het antwoord immers een reis kunnen winnen, dat gaat niet als je pas weet wie de afvaller is na de uitzending. Dan ben je te laat.
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2009, 02:07:33 »
Oh ja, goeie...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #78 Gepost op: 12-01-2009, 00:11:57 »
Het doet mij eerder denken aan Paula...
Paula die zegt Tada! (Surprise)
Het lijkt alsof ze het geen verrassing vind! (Ain't nothing strange to me)

~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #79 Gepost op: 12-01-2009, 14:27:44 »
Weet iemand waar ik het interview kan beluisteren? ???