Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 113930 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #400 Gepost op: 19-01-2009, 14:31:39 »
Citaat uit het verslag van aflevering 5, 2008:

"Als het bijna tijd is voor de test, komt PieterJan de kandidaten vertellen dat er nog een vrijstelling in het spel is. Alleen.. deze staat nog niet op naam. Voor de test mag de vrijstelling worden gegeven aan 1 persoon. De kandidaten besluiten om Joris de vrijstelling te geven, met als voorwaarde dat hij de test heel slecht maakt. Alleen dan gaat er niemand naar huis en gaan ze dus met zn zessen door naar de volgende aflevering.
Na de test is het tijd voor de executie, een spannend moment. Krijgt Joris een rood scherm en blijft iedereen in Mexico of is het toch een andere kandidaat die het spel moet verlaten?"

Lijkt me dus duidelijk. Joris kon hier niet gaan experimenteren. Waarschijnlijk heeft ie alles op zichzelf gezet in die test.


Thanks! Herinner het me weer. Waar het mij dus om gaat is dat er in principe niemand wordt voorgetrokken bij zo'n algemene vrijstelling, en dat is hier dus ook niet gebeurd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #401 Gepost op: 19-01-2009, 16:51:28 »
Dit klopt niet.
Bij de serie in Schotland, waar Nico de mol was, is zo'n geluidseffect gebruikt als hint. Als je het achterstevoren afspeelde hoorde je "nico is de mol".

Het lijkt me sterk dat ze dit nu nog een keer doen, want het risico is te groot dat iemand op het idee komt om het nu ook achterstevoren af te spelen, maar het is dus wel een hint geweest in het verleden!
Die serie heb ik niet gezien, maar dat zal een ander geluidsfragment geweest moeten zijn. Ik zou toch zeker moeten herkennen wat het is en ik hoor dat hier niks in zit en dat het de reverse echo van het fragment zelf is.
The British are not impressed.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #402 Gepost op: 19-01-2009, 21:14:55 »
ik snap sowieso niet waarom de kandidaten niet meteen een tabelletje gemaakt hadden met hun eigen gegevens ingevuld en in een derde kolom de som als het voor een vraag nodig was (dus ongeveer zo):
Lengte Huisnummer Netnummer Aantal Tatoeages
Anniek - 0
Froukje 070 0
Dennis - 2
Rick - 0
Jon - 0
Vivienne 070 0
Hans - 0
Sebastiaan - 3?
en dan zon zlefde tabelletje voor wi met wie in een wagonnetje zit

Omdat iedereen daarbij zou gaan liegen om als de Mol gezien te worden? ;)


Jullie missen mijn punt, maar dat geeft niet.
Kort gezegd : waarom een rood scherm, het was niet nodig. Dus moet er een reden voor zijn.  ::vergroot::
Niets is wat het lijkt bij WIDM en alles heeft een reden.

Om het spannender te maken? Een rood scherm tonen met de mogelijkheid dat iemand is afgevallen, is een stuk spannender dan tonen dat er twee munten zijn ingeleverd en dat iedereen sowieso doorgaat.
Nog even niks.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #403 Gepost op: 19-01-2009, 22:13:36 »
Die serie heb ik niet gezien, maar dat zal een ander geluidsfragment geweest moeten zijn. Ik zou toch zeker moeten herkennen wat het is en ik hoor dat hier niks in zit en dat het de reverse echo van het fragment zelf is.

Alsjeblieft ;)

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #404 Gepost op: 19-01-2009, 22:36:41 »
Ah juist ja, dank je. Het is dus idd een ander soort effect. Dat is een effect over een hele scene, en ook nog eens geen echo, en we hebben het over het effect dat al jaren gebruikt wordt bij flashbacks.
Als het niet in een flashback had gezeten, hadden we er wellicht iets achter kunnen zoeken, maar er is geen enkele aanleiding te vermoeden dat het dit jaar anders is dan bijv. de flashbacks vorig jaar.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #405 Gepost op: 19-01-2009, 22:40:39 »
Leuk om die beelden weer eens te zien !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #406 Gepost op: 19-01-2009, 23:29:18 »

Ik kan wel uitsluiten dat Jon de mol NIET is.
Hij ging als eerste in het donker het pand binnen en zou de vrijstelling pakken.
Heeft dit niet gedaan en de mol zou weten waar die ligt en hem ook pakken!

In het eerste groepje zat de mol niet. Die was anders de vrijstelling (niet te verdacht vlug) gaan pakken.

Anniek dan maar voorlopig.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #407 Gepost op: 19-01-2009, 23:40:31 »
Waarom zou de mol voor de vrijstelling moeten gaan?
The British are not impressed.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #408 Gepost op: 20-01-2009, 09:35:35 »
Waarom zou de mol voor de vrijstelling moeten gaan?
Om te zorgen dat een ander deze niet krijgt?

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #409 Gepost op: 20-01-2009, 13:57:59 »
Om te zorgen dat een ander deze niet krijgt?

Nou en. Het boeit de mol echt niet hoe snel alle kandidaten uit het spel verdwijnen.. Hoe meer opdrachten, hoe meer hij kan mollen.  ;D

edit: cool die route Rat  ::jaja::

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #410 Gepost op: 20-01-2009, 14:30:31 »
Nog even terug komend op het dagboek van de mol die na elke aflevering een stukje op de site zet. Daarin staat het woord: Tricky. Nou zit ik net een filmpje te kijken over de presentatie van het programma en dan komt op een gegeven moment Sebastiaan in beeld die wat gaat vertellen en dan moet je goed opletten bij 3.05! Daar zegt hij namelijk tricky

link naar het filmpje:
http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?movie=http://avrostream/mol_perspres1.wmv&title=Perspresentatie%20Wie%20is%20de%20Mol?&reurl=/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol&rid=1

en hier het stukje uit het dagboek van de Mol:

"Ze hoefden alleen elkaar maar te kiezen en elkaar te vertrouwen. Maar dat is natuurlijk een punt. Want vertrouwen ze elkaar wel?
Misschien ben ik wel een van die twee met dat groene schijfje in handen... Dat vertrouwen is een lastige klus, dat snap ik ook wel. Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld. En anderzijds laat niemand iets los over die vrijstelling.
Ik snap het wel, want in het begin van de vorige aflevering keek ik zelf nog wantrouwend om me heen bij ieder verdacht zuchtje. Het is een tricky spel... Ik doe mijn best."

Alstublieft! aanwijzing of niet?

Ten tweede is mij iets opgevallen in deze aflevering bij de reuzenrad opdracht. Sebastiaan mag als laatste een draai aan het wiel geven en zo er voor zorgen dat de laatste twee goed op hun plaats komen. Eerder tijdens deze opdracht heeft Dennis opgeschreven wie er goed zitten bij elkaar op het papier onder aan. Wanneer Sebastiaan de laatste draai geeft haalt hij Paula en Vief uit elkaar die al de hele opdracht goed zitten. Terwijl op het bord duidelijk stond dat die goed zaten! Hij geeft als smoes: "Ik wist het niet want Rick zat maar naar beneden op het bord te wijzen". Terwijl het geen wat Dennis op had geschreven redelijk onderaan stond.

Is dit een mollenstreek of wat?

En aan de andere kant ook Dennis die nadat Peter Jan zijn woord heeft gedaan over de super vrijstelling en de pot (ook na de reuzenrad opdracht)zegt: Dus 9 beurten en jullie hadden er maar eentje bij. Waar over het gaat dat begrijp ik niet echt, maar het woord jullie die Dennis gebruikt in deze zin is erg opvallend. Ook snap ik niet waarom de programma makers dit shot zo lang door laten lopen nadat PJ zijn woord heeft gedaan, want iedereen begint door elkaar te schreeuwen en is het dus niet boeiend tenzij dit een hitn is dat Dennis de mol is. Dus misschien is het wel een hint!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 14:33:20 door pimsalabim »
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #411 Gepost op: 20-01-2009, 17:36:11 »
Sebastiaan en Anniek in het reuzenrad ::rofl::
Sebastiaan heeft het steeds over die vrijstelling en Anniek heeft daar niet zoveel zin in. En dat vindt Sebas weer irritant :P

Sebastiaan: Maarja, aangezien wij allebei denken dat de ander 'm heeft of niet heeft maar niets zegt dan is het klaar. Dan kunnen we wachten tot we zo kunnen uitstappen.
Anniek: Ik ben benieuwd of Vivienne en Dennis bij elkaar in een hokje zitten.
Sebastiaan: ... Jah.

Sebastiaan: Als ik 'm zou hebben, weet ik niet wat ik zou doen.
Anniek: Echt waar? En je zit wel doodleuk te beweren-- Kijk hier, Rick. Rick is ook iets aan het opschrijven.
Sebastiaan: Jezus wat heftig.



En ik heb inmiddels ook een compilatie gemaakt van de tweede aflevering:



Offline Juudz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #412 Gepost op: 20-01-2009, 18:13:06 »
Mooi werk die compilatie!  ::ok::
Follow the clues to find the one..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #413 Gepost op: 20-01-2009, 20:16:36 »
@Rat: Leuk om te zien, die route. ::jaja::
@Annika89: Goede compilatie(s). ::ok:: Alleen vind ik de muziek te overheersend. :-\\

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #414 Gepost op: 20-01-2009, 21:42:05 »
@Annika89: Goede compilatie(s). ::ok:: Alleen vind ik de muziek te overheersend. :-\\
Dankje ;)
Zal het in de gaten houden. De achtergrondmuziek in het programma zelf is soms wel irritant hard, dat maakt het lastig :-\\
Maar ik weet zelf ook wat er gezegd wordt, dan is het ook makkelijker om te horen over de muziek heen, omdat je het verwacht zeg maar.

@Juudz: Thanks ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #415 Gepost op: 20-01-2009, 21:53:05 »
Ja, muziek is iets aan de harde kant, maar zoals je zegt, dat is lastig. En het gaat in principe toch goed zo?
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #416 Gepost op: 20-01-2009, 22:01:59 »
Nog even terug komend op het dagboek van de mol die na elke aflevering een stukje op de site zet. Daarin staat het woord: Tricky. Nou zit ik net een filmpje te kijken over de presentatie van het programma en dan komt op een gegeven moment Sebastiaan in beeld die wat gaat vertellen en dan moet je goed opletten bij 3.05! Daar zegt hij namelijk tricky
...
Goeie vondst pim  ::ok::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #417 Gepost op: 20-01-2009, 22:17:21 »
Ik weet niet of t al aan de orde is geweest.
De kandidaten zelf denken volgens mij wel dat de mol pas in de eerste aflevering is gekozen. Wij kijkers geloven dit niet. Maar zij spelen wel t spel met dat gegeven. Dan zouden er toch best 2 mollen kunnen zijn?
Ik bedoel er is nooit achteraf tegen hun gezegd dat het maar een grapje was.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #418 Gepost op: 20-01-2009, 22:20:07 »
In afl 1 zit wel een stukje waar (volgens mij) Sebas aan een andere kandi iets vraagt in de trant van "denk je dat er echt nog geen mol was?"
The British are not impressed.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #419 Gepost op: 20-01-2009, 22:35:32 »
Ja maar dat betekend dat hij t niet vertrouwd of wantrouwen wil zaaien maar t feit blijft dat in t spel op de eerste dag uit alle kandidaten  (nog) een mol is gekozen.