Auteur Topic: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)  (gelezen 5887 keer)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Hallo! ::tandpastasmiley::

*Als dit in een ander topic kan, zeg het maar dan sluit ik hem. ;)*

Ik heb een mening over mijn mol die ik graag wil delen om jullie misschien/misschien niet te helpen. :)

De "Dennis-theorie" nr 1.

Voor de serie wordt er, zoals altijd, al een mol gekozen. Dit is Dennis. Dennis weet al wat de vraag van PJ wordt en hoeft niet lang na te denken. Voor hem is het duidelijk dat hij niet de mol hoeft te zijn. ::jaja:: Maar dan als PJ vraagt of hij zeker is, gaat 'ie toch twijfelen. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

- Hij zegt toch nog ja, wat niet in beeld wordt gebracht, gaat langs de SMS om nog even bij te praten, gaat naar de kamer en zit vervolgens tegen de spelers en de kijkers keihard te liegen dat hij NEE heeft gezegd. 2 anderen zeggen NEE.
- Hij zegt alsnog nee, loopt door naar de kamer en probeert er achter te komen wat de anderen hebben gezegd op de vraag.

Vervolgens bij de laptops, weet hij natuurlijk al dat hij de mol is, dus hij voert iets doms in zoals: "erkjhgirh" of misschien "Dennis" of misschien wel "ik".

In de 1ste opdracht weet hij al bij welke camera hij moet staan maar hij probeert, met de nodige hulp van Sebastiaan, Rick bij zijn camera te krijgen en zelf bij Ricks camera te gaan staan. Dat mislukt en er wordt 3000 euro verdiend.

In de 2de opdracht maakt het niks uit in welke groep hij zit. Hij beloofd Jon een naam te noemen van iemand die niet de mol is. Hij zegt: "Ik weet van 1 iemand dat diegene niet de mol is." Nogal logisch als je de mol bent. ::rofl:: Als Jon zegt "oke" dan noemt hij gewoon een random naam. Dennis heeft de antwoorden van Jons test niet nodig, want hij is de mol en hij wil graag in de finale komen. Daarom haalt hij 1000 euro uit de pot.

De "Dennis-theorie" nr 2.

De SMS kiest de mol dit jaar. Hetzelfde verhaal als net, PJ vraagt of hij zeker is dat hij niet de mol wil zijn en dan zegt Dennis: "nee ik wil toch de mol worden." Hij gaat langs de SMS en wordt als mol gekozen. Bij de laptops typt hij "Dennis" en hij krijgt een groen scherm. Nu verzint hij een verhaaltje om minder verdacht te worden. Dat werkt want veel mensen schrijven Dennis nu sowieso al af omdat hij nee zei. ;) Ik wil dus laten zien dat Dennis heel goed, netzoals iedereen, de mol kan zijn. Ze lopen gewoon ons een beetje te f*cken. ::tandpastasmiley::

Heb je zelf nog ideeën, meningen of verhalen? Zet het hier neer, dan kunnen we er over discussiëren. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2009, 17:04:45 door Denstodumo »
DOM VEEL RADEN

Offline Mollant

  • Forumlid
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2009, 17:37:56 »
Ik heb een soort van theorie/hint over Sebastiaan:

Voordat hij gaat kijken wat voor scherm hij heeft bij de 1e opdracht, zegt hij in een biecht:
‘Blijf goed kijken, want de Mol zit er tussen’. Vervolgens zie je hem bij het scherm voor de oud-mollen. Een aanwijzing?

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2009, 20:13:54 »
Ik heb een soort van theorie/hint over Sebastiaan:

Voordat hij gaat kijken wat voor scherm hij heeft bij de 1e opdracht, zegt hij in een biecht:
‘Blijf goed kijken, want de Mol zit er tussen’. Vervolgens zie je hem bij het scherm voor de oud-mollen. Een aanwijzing?


Tja... Lijkt mij sterk. ;) :(

HEt valt mij erg op dat Dennis bij de foto's vaak een beetje aan de buitenkant zit. ::oink::

Kijken we even mee?

Nr 1:

2: (Wat minder maar dat was ook niet echt een foto ofzo...)

3:

4:

5:

Bedankt De Dikke Controleur. ;)
DOM VEEL RADEN

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2009, 20:17:19 »
Kijk eens naar Paula op de eerste drie foto's.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2009, 20:23:44 »
Kijk eens naar Paula op de eerste drie foto's.

Ik zal is op de volgende foto's letten waar ze staan. ;D
DOM VEEL RADEN

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2009, 20:25:33 »
Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken.. Hans bijvoorbeeld, staat bijna altijd in het midden :-)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2009, 20:34:08 »
Klopt  ::oink::, Hans is de mol!!!  :o ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2009, 20:35:27 »
Oke, oke ik snap het. ::tandpastasmiley::
DOM VEEL RADEN

Offline ourania

  • Forumlid
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2009, 20:37:25 »
Wat denken jullie hiervan:

In de leader zie je eerst yvon Jaspers voorbijkomen (ex-mol) vervolgens zie je een vraagteken en daarna Sebastiaan
Vandaar mijn verdenking op Sebastiaan.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2009, 23:50:50 »
Zou kunnen, maar ik had dat gevoel totaal niet bij Froukje. Ook omdat ze zo overdreven lichaams-talerig (oke, woord bestaat niet, but you get the point ;)) deed bij de SMS, waar dat helemaal niet nodig was zeg maar.

Maar als het klopt is het natuurlijk wel heel cool dat je nu al dat gevoel hebt :)

Offline DolopdeMol

  • Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2009, 09:54:18 »
Na het zien van die drie foto's (niet het screenshot) ga ik steeds meer in mijn eigen theorie geloven.
Op het andere Topic (afl 1)
1 foto; Rick op plaats twee van links (in sterrenbeeld is dat stier) = ook Titanic, (naam van een van canada's meest gebruikte fok-stier)
2 foto; Rick op een na laatste plaats (in sterrenbeeld is dat waterman, als in Neptunes/zeegod, waar Titanic van "verloren" heeft)
3 foto; Rick in het midden (in sterrenbeeld is dat weegschaal= Rick's sterrenbeeld)
Rick betekend; "Machtig door vrede".

Als het hier mee niets te maken heeft, ga ik me aanmelden om mee te denken voor de (te) ver gezochte hints van volgend jaar... ::jaja::

Dying is the day worth living for

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2009, 10:50:41 »
Na het zien van die drie foto's (niet het screenshot) ga ik steeds meer in mijn eigen theorie geloven.
Op het andere Topic (afl 1)
1 foto; Rick op plaats twee van links (in sterrenbeeld is dat stier) = ook Titanic, (naam van een van canada's meest gebruikte fok-stier)
2 foto; Rick op een na laatste plaats (in sterrenbeeld is dat waterman, als in Neptunes/zeegod, waar Titanic van "verloren" heeft)
3 foto; Rick in het midden (in sterrenbeeld is dat weegschaal= Rick's sterrenbeeld)
Rick betekend; "Machtig door vrede".

Als het hier mee niets te maken heeft, ga ik me aanmelden om mee te denken voor de (te) ver gezochte hints van volgend jaar... ::jaja::



En toch gaat Rick dr uit vanavond... ;)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2009, 16:33:52 »
En toch gaat Rick dr uit vanavond... ;)

En waarop is dat gebaseerd?
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2009, 16:50:49 »
Op de meest logische uitleg van de muzikale hint :P
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2009, 17:54:04 »
indeed... :)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2009, 18:01:50 »
Zit wel iets in maar ik ben nog niet overtuigd, voor zover dat mogelijk is bij WIDM  ::)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline DolopdeMol

  • Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2009, 09:46:56 »
Er niet uit dus! ::tandpastasmiley::

En ik heb nog meer bevestiging gekregen;
Wat mij is op gevallen is dat er met Rick gesproken wordt en achter hem met grote letters op de muur staat Odyssey
Odyssey is officieel het 2de deel(vervolg)van een gedicht. (grieks)
Odyssey op zichzelf nu staat synoniem voor lange reis. (De reis van Odysseus aka Ulysses, waarin hij het moet opnemen tegen Poseidon (God van de zee)
Mijn theorie blijft aangevuld staan, Rick is de mol! ::jaja::
Dying is the day worth living for

Offline LNR

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2009, 13:40:08 »
Na het zien van de eerste paar persconferenties denk ik dat Froukje de Mol is. Niet gebaseerd op gevoel, theorieën of hints, maar op haar taalgebruik, gedrag, gezichts-/lichaamsuitdrukkingen. Zowel tijdens de persconferenties als de afleveringen meen en hoop ik het goed te hebben gezien (Y)

Ben heel blij dit te lezen. Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel! Vond haar manier van doen/praten tijdens de persconferentie erg onnatuurlijk/ingestudeerd overkomen.

Kan nu nog steeds niet loskomen van dat gevoel, ondanks dat ik haar niet echt kan betrappen op zwaar molgedrag tijdens de opdrachten.

Het blijft mijn hoofdverdachte!


Offline J007B

  • Forumlid
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2009, 14:58:44 »
Hallo allemaal,

 Normaal gesproken lees ik alleen mee op het forum over De Mol. Maar aangezien ik zoveel omslachtige tips/hints voorbij zie komen en zo weinig échte hints moest ik me wel aanmelden en mijn gevonden hints laten weten.

In de vorige seizoenen van Wie is De Mol waren er 2 soorten hints. De hints dmv doordenken, cijfers berekenen etc. Het 2de soort hints zit altijd in de compilatie. Compilatiehints genoemd. Hierover hoor je bijna niemand terwijl er vele hints duidelijk tussen zitten. In mijn ogen de belangrijkste en makkelijkste hints die er zijn om de Mol te ontmaskeren.

 Aflevering 1:

1. De eerste negen kandidaten krijgen te horen: "Er is nog geen mol." Dan kan het heel goed dat de Mol er nog niet was en dat die als laatste kwam. Wie kwam er als tiende aan? Froukje.

2. Sebastiaan, terwijl hij bij de ex-mollen zijn naam intikte: "De mol zit er tussen, dus blijf goed kijken." En wie was daartussen gemonteerd?  Froukje. Erg belangrijke hint!

3. Froukje staat voor haar scherm in de loods en ziet dit beeld op haar scherm:

Het is toch duidelijk dat dat bord niet in die loods hoort! Toch wijst Froukje ernaar en gaat dan naar boven om deze camera te zoeken. Dennis moet uiteindelijk haar camera zoeken en er naartoe leiden.

 Aflevering 2:
1. Helemaal op het begin is de compilatie van vorige week. Daarin staan de volgende dingen achter elkaar gecompileerd.
 1) PJ zegt 'Er is nog geen Mol'  2) Sebastiaan zegt: 'hey, dat ben jij' en wijst naar het beeldscherm van Froukje.  3) Froukje in beeld en zegt 'Oke'

2. Als je de opdracht in het Titanic kantoor goed bekijkt zie je dat Froukje naar de kast loopt vanaf de zijkant. Vanaf die kant móét ze de groene enveloppe zien hangen maar ze besluit ín de kast te kijken en weg te lopen zonder enveloppe.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=33053.0;attach=119077

Als je de afleveringen meerdere keren zorgvuldig bekijk dan vallen deze dingen op.

Dan zijn er natuurlijk ook nog kleinere, geen compilatie, hints zoals Froukje d'r sjaal
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=33053.0;attach=119083

en een rode muismat die bij alle kandidaten zijn te zien behalve bij Froukje.
Het is ook erg opvallend dat er geen hints op de website van Wie is De Mol staat van Froukje en nog opvallender dat ze bijna niet in de afleveringen voor komt. Ze houden haar erg op de vlakte terwijl het programma je wel wilt doen geloven dat Dennis, Rick, Hans etc. wel érg verdacht doen.

Let op de vorige seizoenen: daarin was degene die in het programma naar voren kwam als De Mol, nooit de Mol!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Waarom is jullie mol dé mol? (A.K.A. vertel jouw theorie of gedachte.)
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2009, 21:24:36 »
Jon is de Mol:

- hij is 'nachtblind'

én

- hij moest niet in het rad zitten: de andere kandidaten zaten als vliegen gevangen in het grote web (rad) met de spin (Jon) als onopvallende manipulator die buiten het rad moest blijven

slaat helemaal nergens op natuurlijk ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?