Auteur Topic: Topito's  (gelezen 2840 keer)

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Topito's
« Gepost op: 14-01-2009, 20:29:04 »
Op de vraag waarom er maar 8 i.p.v. 10 kandidaten werden uitgekozen voor de vrijstellingsopdracht is natuurlijk het gegeven dat er maar 8 topito's te vergeven zijn om een Topo te verkrijgen en dus een vrijstelling. Niets verdachts aan het feit dat Hans en sebastiaan overblijven (in dit geval zeer willekeurig).
maltho thi afrio lito

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Topito's
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2009, 20:38:36 »
Ja duh :P Dus de mol zou bij de 8 willen zijn, dat weet je alleen zeker als je je zelf aanmeldt.
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Topito's
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2009, 20:45:56 »
Zelf zou ik mijn "verdachte" zeker laten meespelen (dus aanwijzen voor deelname) om te kijken of hij of zij "molt"... Typisch dat Hans blijft staan terwijl hij gemiddeld het meest verdacht is bij de kandidaten...zo ook Paula...maar zij laat er geen gras over groeien... ;)
maltho thi afrio lito

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Topito's
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2009, 20:53:11 »
Als 10 deelnemers een topito krijgen en gaan onderhandelen, houdt je in de 2e ronde vijf mensen over en kom je dus niet zo gemakkelijk op een "finale" met twee personen.

Denk dat we er verder niet zoveel achter moeten zoeken.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Topito's
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2009, 20:54:41 »
Ik vind het een slechte opdracht als er nog 10 kandi's zijn, omdat je er dan 2 buitensluit. Waarom niet deze opdracht doen als er nog 8 kandi's zijn?
Molloot sinds seizoen 4

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Topito's
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2009, 20:55:55 »
Ja duh :P Dus de mol zou bij de 8 willen zijn, dat weet je alleen zeker als je je zelf aanmeldt.

Maar dan loop je wel het risico om meteen verdacht te worden. Als mol kun je ook denken: och, kans van 7 op 9 dat ik in het spel kom. Uiteindelijk kun je maar 500 euro verknoeien, beter dan niets natuurlijk, maar de mol moet toch een evenwicht zoeken tussen het mentale spelletje en het puur geld uit de pot houden.

@Duikertje, je hebt inderdaad gelijk. Ze hadden op zijn minst misschien iets kunnen verzinnen om de andere 2 er toch bij te betrekken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Topito's
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2009, 20:59:26 »
Is ook weer zo en als widm ons iets heeft geleerd, dan is het wel dat er kandidaten zijn die liever voor zichzelf dan voor de pot spelen en er dus een vrij grote kans is dat deze opdracht al mislukt zonder mol. Er zijn immers 2 mensen nodig om er in 1 beurt niet uit te komen, als het alleen aan de mol zou liggen zou de opdracht altijd slagen.
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Topito's
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2009, 21:46:20 »
En ik denk (net zo als anniek, vivienne & froukje) dat als iedereen er uiteindelijk uit kwam, en 1 iemand de complete topo in handen had, hij/zij deze aan hans of sebas zou moeten schenken...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Topito's
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2009, 21:57:34 »
Ach, laat ik jullie ook eens verblijden met een schema:



Van boven naar beneden zie je wie wie gekozen heeft. De pijlen aan de rechterkant geven per ronde aan wie de topito's weggeeft. Een kruis betekent dat onderlinge handel niet gelukt is.
De namen in het rood zijn de dames die vrijwillig afstand deden van hun potito. Daarmee hebben ze voorkomen dat er 1.000 uit de pot verdwijnt en zijn zij m.i. vrijwel zeker kandidates. (Valt wel op dat het de dames zijn die hun topito afstaan).
Vivienne heeft groter molkansen aangezien, zoals ergens eerder door iemand is opgemerkt, zij Paula op het hart drukte om de topito's niet (te gemakkelijk) aan Rick te geven.

Enfin, haal er je voordeel mee.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Topito's
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2009, 22:10:06 »
Mooi schema!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Topito's
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2009, 09:32:32 »
De topito-opdrachten vind ik zelf altijd erg leuk, omdat de insteek van de kandidaten (individueel) altijd zo leuk naar voren komt. Uiteindelijk kun je er natuurlijk geen echte peil op trekken (want is WIDM uiteindelijk geen programma met 10 mollen), maar ja... leuk dus wel enzo.
Laten we jabberen.