Auteur Topic: Jokers  (gelezen 3550 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Jokers
« Gepost op: 15-01-2009, 15:00:27 »
Ik besefte me eigenlijk net pas, toen ik even terug dacht aan de opdrachten uit de vorige series WIDM, dat ik in de 1e en waarschijnlijk ook de 2e aflevering de jokers mis...

(Verwachte opdrachten afl. 2: waslijntje op dubbeldekker, super-vrijstelling in pakhuis & het spookhuis)

Zowiezo de afgelopen 3 seizoenen waren de jokers er in aflevering 1 al bij. Vond dit toch altijd een leuk element in het spel om de echte overlevings-drang van de kandidaten te zien. Hoop dat ze bij 1 van de afl.2-opdrachten te verdienen zijn of anders snel weer tevoorschijn komen...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2009, 15:16:19 »
Heb de indruk dat die integriteitsproef met de jokers nu min of meer vervangen is door die topito-ruil.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2009, 15:24:11 »
Topito's zijn ook waardevoller dan jokers. Je hoeft 6 topito's ergens weg te grissen en je bent een ronde verder.
Probeer maar eens 20 jokers bij andere kandidaten weg te grissen ;) Leek me trouwens wel een grappig iets voor in een serie.
Een kandidaat die de test maakt en voordat hij/zij wegloopt nog even snel een torentje van 20 jokers bouwt op dat tafeltje  ;D

Daarnaast zijn topito's ook mooier gemaakt, kleurtjes verzamelen  i.p.v. hout sprokkelen.  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2009, 15:32:08 »
Tsja, komen er dan uberhaupt nog wel jokers in deze serie?  :-\\

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Jokers
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2009, 16:17:49 »
Ik denk dat de jokers vorig jaar omgeruild zijn. Daar waren ze nog wel aan het begin, maar als snel was er de topito en sindsdien is er van de jokers niets meer vernomen.
The British are not impressed.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Jokers
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2009, 17:52:09 »
Ik denk dat de jokers vorig jaar omgeruild zijn. Daar waren ze nog wel aan het begin, maar als snel was er de topito en sindsdien is er van de jokers niets meer vernomen.

8topitos van dezelfde/alle een andere kleur is een joker.
geldt dit jaar denk ik ook noch wel (alleen dat nou in afl. 1 een topitoring geen joker was...)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2009, 18:03:32 »
8topitos van dezelfde/alle een andere kleur is een joker.
geldt dit jaar denk ik ook noch wel (alleen dat nou in afl. 1 een topitoring geen joker was...)

Zie toch wel een heel groot verschil tussen een vrijstelling of een joker hoor...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2009, 18:05:35 »
Jep, een hele executie kunnen skippen of 1 vraag uit de test goed beantwoord hebben maakt zeker wel uit.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Jokers
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2009, 18:14:09 »
8topitos van dezelfde/alle een andere kleur is een joker.
8 bijpassende topitos is een topo en daarmee krijg je een vrijstelling. Een joker rekent bij inlevering één foute vraag in de test alsnog goed. Dus 1 topo kan je gelijkstellen aan 20 jokers.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Jokers
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2009, 19:25:15 »
Ik ben eigenlijk wel blij als de jokers niet meer terugkomen in het spel. Ik vind ze niet echt wat toevoegen aan het spel, andere series en vooral internationale hebben ze nooit gehad en die series zijn er niet minder leuk om, en het is ook eigenlijk niet helemaal eerlijk om mensen met een rijtje jokers kans te geven in het spel te blijven terwijl ze misschien minder over de mol weten. Nu ziet het er 'vager' uit maar de tests gaan wel eerlijker.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2009, 19:42:52 »
Ik vind het wel jammer dat ze misschien weg zijn. misschien he.. We zijn pas bij Aflevering 2.. In het spookhuis kan ook nog jokers en/of topito's liggen.

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Juudz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2009, 19:49:14 »
Vorig jaar waren er topito's en jokers, maar dat was te chaotisch vond ik. Ik vind de ouderwetse jokers veel leuker!
Follow the clues to find the one..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Jokers
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2009, 22:17:24 »
Misschien is afgelopen seizoen als een overgangsperiode gebruikt naar de topito's. Maar ff afwachten nog.