Poll

Welk (mol)land heeft jou voorkeur?

Noord Ierland
Jordanie
Beide

Auteur Topic: N-Ierland / Jordanie  (gelezen 22443 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2009, 13:11:00 »
Jordanië is echt wel veilig, niks aan de hand daar.

Inderdaad ja.

De link lijkt mij de kruisvaarders, dat zei PJH tenminste

Maar dat is geen logische link; het is een beetje gezocht.
Voor zover ik weet kwamen de kruisvaarders uit heel West-Europa, maar speelden Ieren daarbinnen geen bijzondere rol. Dan was bijv. Engeland een logischer beginpunt geweest (Richard Leeuwenhart achterna).
En er zijn natuurlijk wel kruisvaarders in Jordanië geweest, maar het was niet bepaald de belangrijkste bestemming. Het lag net een beetje buiten het kruisvaardersgebied. Israël, Syrië en Turkije zijn dan duidelijkere kruisvaardersgebieden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2009, 13:38:30 »
Ik ga ook voor beide. (Noord) Ierland stond al hoog op mijn verlanglijstje en is nu alleen maar gestegen en Jordanië ben ik al eens geweest en ik vond het echt helemaal geweldig daar!

Wat ik het mooist vind is de totale tegenstelling tussen die twee. Dat maakt deze serie ook weer spannender en afwisselender.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2009, 14:10:54 »

De grote vraag is nu natuurlijk wat de twee landen bindt. Hoe komen ze erbij om deze twee landen, die ogenschijnlijk helemaal niks met elkaar gemeen hebebn, samen in één serie te stoppen?

Tja ze zeggen de kruisvaarders achterna, maar zoals al gezegd, een beetje vreemde link.
Ik bedacht door deze vraag wel iets anders, nl : de oude naam van Ierland = Eire,  Jordanie - Eire, de initialen van Jon.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2009, 14:41:29 »
Tja ze zeggen de kruisvaarders achterna, maar zoals al gezegd, een beetje vreemde link.
Ik bedacht door deze vraag wel iets anders, nl : de oude naam van Ierland = Eire,  Jordanie - Eire, de initialen van Jon.
Dan zou al bekend zijn geweest dat Jon de mol was een jaar voor de opnames begonnen. Dan zou de hele SMS onzin zijn. En dat kunnen ze niet uitleggen. Wel leuk verlaren dat de mol nog gekozen moest worden en dan aan het eind van de serie zeker zeggen dat de mol al maanden bekend was.
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2009, 14:56:13 »
Dan zou al bekend zijn geweest dat Jon de mol was een jaar voor de opnames begonnen. Dan zou de hele SMS onzin zijn. En dat kunnen ze niet uitleggen. Wel leuk verlaren dat de mol nog gekozen moest worden en dan aan het eind van de serie zeker zeggen dat de mol al maanden bekend was.

Zou een goeie mindfuck zijn toch  :D
Niets is wat het lijkt.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline saroja

  • Forumlid
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2009, 14:58:08 »
Aangezien ik Engels studeer heb ik heel wat op met Schotland, Engeland, Ierland en Wales, dus ja, geef mij Ierland maar.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2009, 14:59:53 »
Zou een goeie mindfuck zijn toch  :D
Niets is wat het lijkt.
Dan kijkt er volgend seizoen niemand meer.
The British are not impressed.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2009, 15:25:07 »
Ik geloof er echt niets van hoor dat de mol gekozen wordt door 4 ex-mollen en dan ook nog aan het begin van de serie, dus op het laatste moment voor de productie.

Yeah right... een productie die miljoenen kost om te maken en dan de mol af laten hangen van "deskundigen" op molgebied. Die moldeskundigen zitten in de redactie van het programma en die SMS-leden zijn ook deskundig maar dan op een heel ander gebied, namelijk acteren / presenteren / optreden.

Die 4 ex-mollen worden gewoon opgetrommeld en acteren het hele spelletje mee. Ze zijn onderdeel van de eerste opdracht en die opdracht is ooit gewoon verzonnen. This is TV man!
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2009, 17:10:35 »
Noord Ierland was mooi, maar we hadden alle mooie plekjes gezien. Jordanië is voor mij helemaal onbekend, dus ik ben erg benieuwd. Ik ben alvast was aan het rond kijken en kwam langs deze site: PanoramAmman. De site is wat traag en je moet een paar keer klikken om bij de panorama's te komen, maar het ziet er erg leuk uit daar.

(De markt die op de panorama te zien is waar de link heen gaat is volgens mij trouwens niet de markt uit opdracht 2, deze op de foto is namelijk overdekt.)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2009, 18:34:21 »


Maar dat is geen logische link [kruisvaarders] ; het is een beetje gezocht.


Volgens mij was het inderdaad een presentators-bruggetje tussen om twee moeilijk te linken onderwerpen aan elkaar te praten. 

Wat betreft de eerste opdracht: Waarom zou de mol-verkiezing niet in scene gezet zijn? Het was toch een opdracht waar geld voor de pot mee te verdienen viel? Bovendien stichtte het meteen bij aanvang al veel verwarring onder de kandidaten.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2009, 16:25:55 »
Waar ik er eerst van baalde dat ze naar Jordanie vertrokken, moet ik inmiddels toegeven dat Jordanie toch wel erg mooi is. Mooie locaties en ook hier weer goede opdrachten. Vond vooral de locatie tijdens de opdracht met het ijsblok prachtig!

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2009, 18:18:39 »
Mijn favoriet blijft toch Noord-Ierland hoor. Ik vind dat ze het programma weer wat dichter bij huis moeten houden.
En (Noord-)Ierland is een van de mooiste stukjes van Europa die er zijn.

Ik vind Jordanië ook mooi, maar waarom moeten ze altijd zo ver gaan, er zijn nog genoeg mooie plekjes in Europa waar nog niet gemold is.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2009, 18:56:31 »
Ik vind Jordanië ook mooi, maar waarom moeten ze altijd zo ver gaan, er zijn nog genoeg mooie plekjes in Europa waar nog niet gemold is.

Pssssst pssst, ze zijn de kruisvaarders achterna gegaan, dat is het thema van deze serie. ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2009, 19:20:15 »
Pssssst pssst, ze zijn de kruisvaarders achterna gegaan, dat is het thema van deze serie. ;)
Dat weet ik wel!!
Maar ik vind het de laatste jaren soms meer op een reisprogramma dan op wie is de mol lijken.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2009, 20:07:04 »
Ik vind die mooie beelden juist iets toevoegen  :D .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2009, 21:39:57 »
ik heb eerst op Noord Ierland gestemd, maar na afgelope aflevering denk ik toch te gaan switchen naar Jordanië ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2009, 21:43:48 »
Vond Noord-Ierland echt supermooi. Had ik niet gedacht ...

Jordanie is echt helemaal super, dat weet ik dan weer uit ervaring. Vind het ook geweldig om Petra weer eens te zien.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2009, 23:08:17 »
Pssssst pssst, ze zijn de kruisvaarders achterna gegaan, dat is het thema van deze serie. ;)

Je kunt het een thema noemen. Je kunt ook het zoeken naar de mol een thema noemen.  ;) Of het ophangen van schilderijen. Of de volgorde van de excecutie. Thematische aanpak zie je overal  ::rofl::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2009, 23:28:10 »
Leuk Topic zie ik nu pas eigenlijk, ik ga in Mei naar Noord Ierland echt toevallig dat het bekend werd gemaakt dat het in Noord Ierland werd gehouden, wel een verassing dat ze naar Jordanie gingen, mij lijkt beide landen prachtig maar Jordanié is ook schitterend dus heb ik op beide gestemd. ::jaja::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2009, 23:36:13 »
Jordanië is echt wel veilig, niks aan de hand daar.

Klopt Daedalus en wisten jullie dat de contacten met Nederland Jordanié erg goed zit en Jordanié is zeker een veilig land anders zou het programma zich daar ook niet vestigen.