Auteur Topic: Theorie: Terugkerende hints  (gelezen 32551 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2009, 16:09:02 »
Irving, ik wil je trouwens nog even complimenteren met het opmerken van al Dennis ge'toen' en 'dit is een zin van de mol.' Heel goed gevonden. Als ik het nu terug kijk lijkt het overduidelijk. Hoevaak kan je 'toen' zeggen in zo 'n korte biecht.

 ::ok::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2009, 16:30:41 »
Ow, kwist niet dat dat echt waar was. Op de één of andere manier betwijfel ik dat dat een hint was, ook al was het de eerste serie. Dat is toch een véél te grote en onorginele hint van de regie, of versta ik onder de leader wat anders? (ik versta onder de leader dat filmpje met alle 10 kandidaten waarbij er zo'n tof groen lijntje om de kandidaten komt -.-) Maargoed, waarschijnlijk weten jullie dat beter dan ik. Dan waren er wel weinig hints in de eerste serie en zal er vast ook geen link tussen de eerste serie en eerste aflevering zitten, als dat de enige hints waren dan. Misschien zit de theorie dan wat anders in elkaar, maar kheb wel het idee dat we op het goede spoor zitten.
Onorigineel zou ik het niet willen noemen. Je moet je wel bedenken dat dit de eerste serie was (ok er was nog een Vlaamse serie). Als het nu als hint werd gedaan zou ik dat onorigineel vinden.

Trouwens, ik denk niet dat dit een hint is, want
a) er zitten nog wat gaten in en nu is het maar wachten wie het creatiefst is en een hint kan toepassen.
b) ik het veel logischer vind dat deze hint niet in S9 plaatsvindt maar in S10. Dat is namelijk een jubileumseizoen en lijkt mij veel toepassender. Ook zijn er nu maar 8 afleveringen voor hints, in S10 zullen dat er 9 zijn. Daar heeft de redactie toch wel over nagedacht?

Haha.. sorry dat ik telkens deze hint afkraak, want hij is wel goed gevonden, maar Dennis mag de mol niet zijn!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2009, 16:35:21 »
Serie 1:
Serie 3:

(www.wieisdemol.net)

Ik vind de links met de oude hints maar zwak eigenlijk. Bovendien hebben ze in de laatste aflevering nooit de tijd om nog eens alle oude hints te herhalen en ze vervolgens aan de nieuwe te koppelen. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2009, 16:37:56 »
b) ik het veel logischer vind dat deze hint niet in S9 plaatsvindt maar in S10. Dat is namelijk een jubileumseizoen en lijkt mij veel toepassender. Ook zijn er nu maar 8 afleveringen voor hints, in S10 zullen dat er 9 zijn. Daar heeft de redactie toch wel over nagedacht?


Klopt, dat vond ik ook apart.
En het gros van de kijkers kent geen oudere series, laat staan de oude hints.



Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2009, 16:41:05 »
Dankjewel Rat :P Kheb het filmpje van dat fragment trouwens ook in de openingspost gezet, misschien dat die mensen overtuigt (of juist niet), maar de manier waarop hij de laatste zin zegt en wat de inhoud van die laatste zin is, is toch wel erg opvallend. Het is in ieder geval een hint waarbij de Mol niet van tevoren gekozen moest worden.

Onorigineel zou ik het niet willen noemen. Je moet je wel bedenken dat dit de eerste serie was (ok er was nog een Vlaamse serie). Als het nu als hint werd gedaan zou ik dat onorigineel vinden.

Trouwens, ik denk niet dat dit een hint is, want
a) er zitten nog wat gaten in en nu is het maar wachten wie het creatiefst is en een hint kan toepassen.
b) ik het veel logischer vind dat deze hint niet in S9 plaatsvindt maar in S10. Dat is namelijk een jubileumseizoen en lijkt mij veel toepassender. Ook zijn er nu maar 8 afleveringen voor hints, in S10 zullen dat er 9 zijn. Daar heeft de redactie toch wel over nagedacht?

Nouja, de kandidaten in volgorde van afvallen zetten vind ik eigenlijk veel te makkelijk, ook al is het de eerste serie. Maar het zou kunnen dat de eerste hints gewoon te goed verstopt zitten omdat de regie niet wou dat we na aflevering 4 (of wat het ook was -.-) al de grote hint wisten net als de gebaren-hint bij Inge. Kbedoel, in serie 4 had ook niemand een biecht in aflevering 3 opgenomen, teruggespoeld en vier keer versneld om Fur Elise te herkennen (of had iemand dat wel gedaan? -.-), maar het was een echte hint, dus misschien dat we sommige hints gewoon niet kunnen vinden.

Het kan ook zijn dat die hints er inderdaad niet zijn (althans, niet alle series), maar toch vind ik de link "serie 6 <-> aflevering 6" en "serie 7 <-> aflevering 7" dusdanig geloofwaardig dat het me geen valse hint lijkt. En ja, het had ook in serie 10 gekund, maar kvind dat het net zo goed in serie 9 mag/kan.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2009, 16:45:08 »
Ow, kwist niet dat dat echt waar was. Op de één of andere manier betwijfel ik dat dat een hint was, ook al was het de eerste serie. Dat is toch een véél te grote en onorginele hint van de regie, of versta ik onder de leader wat anders? (ik versta onder de leader dat filmpje met alle 10 kandidaten waarbij er zo'n tof groen lijntje om de kandidaten komt -.-) Maargoed, waarschijnlijk weten jullie dat beter dan ik. Dan waren er wel weinig hints in de eerste serie en zal er vast ook geen link tussen de eerste serie en eerste aflevering zitten, als dat de enige hints waren dan. Misschien zit de theorie dan wat anders in elkaar, maar kheb wel het idee dat we op het goede spoor zitten.
Bij de eerste serie zat nog niemand naar hints te zoeken, dus konden ze zo'n hint er nog in stoppen. Waarschijnlijk hadden niet eens veel Nederlanders ooit naar de allereerste Vlaamse serie gekeken. En onorgineel kan het natuurlijk nooit zijn als het de eerste (Nederlandse) serie is. :P Maar deze hint zullen ze inderdaad nooit meer gebruiken (alhoewel... dachten we bij de Wie=De Mol=Dennis-hint ook niet dat het niet waar kon zijn?).

Daarom was ik ook op zoek gegaan naar andere opvallende dingen die in de laatste aflevering destijds getoond werden als molactie van Deborah. O.a. bleek toen dat ze bij een van haar molacties geholpen was door de productie door met het dobbelspelletje net zo lang te gooien tot ze de ongunstige 6 gooide. Ook niet sterk te linken aan deze serie, maar verder waren het eigenlijk allemaal dingen als 'niet je best doen' enzo, waar je voor deze theorie helemaal niks mee kunt.

Het enige wat ik me wel afvroeg toen ik erover zat te denken, was wat Deborahs achternaam was. Weet iemand dat hier toevallig? Begon die toevallig met een S? (Ja, heel vergezocht, ik weet het)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2009, 16:49:50 »
Nouja, de kandidaten in volgorde van afvallen zetten vind ik eigenlijk veel te makkelijk, ook al is het de eerste serie. Maar het zou kunnen dat de eerste hints gewoon te goed verstopt zitten omdat de regie niet wou dat we na aflevering 4 (of wat het ook was -.-) al de grote hint wisten net als de gebaren-hint bij Inge. Kbedoel, in serie 4 had ook niemand een biecht in aflevering 3 opgenomen, teruggespoeld en vier keer versneld om Fur Elise te herkennen (of had iemand dat wel gedaan? -.-), maar het was een echte hint, dus misschien dat we sommige hints gewoon niet kunnen vinden.

Het kan ook zijn dat die hints er inderdaad niet zijn (althans, niet alle series), maar toch vind ik de link "serie 6 <-> aflevering 6" en "serie 7 <-> aflevering 7" dusdanig geloofwaardig dat het me geen valse hint lijkt. En ja, het had ook in serie 10 gekund, maar kvind dat het net zo goed in serie 9 mag/kan.
Je moet je voorstellen dat niemand in Nederland ooit Wie is de Mol had gezien. De serie vond ik zelf eigenlijk ook van lage kwaliteit (qua opdrachten, montage etc.)toen ik hem terugkeek, maar dat komt omdat je beter gewend bent. Laat staan dat die mollenkijkers toen wisten dat er hints in het programma zaten. Naarmate meer series kwamen, is het allemaal moeilijker geworden (ook dit jaar, we worden behoorlijk op de proef gesteld).


De 'toen' hint vind ik ook echt wel stof om over na te denken. Je hebt helemaal gelijk dat dit heel opvallend is. Maar om dan gelijk te veronderstellen dat er in elke aflevering een hint zit die correspondeert met eerdere series, omdat toevallig die 'toen' in afl 7 zat, vind ik iets te vergezocht, want ik heb verder nog niet echte overtuigende hints gezien. Het lijken meer hints die men wil zien omdat het dan klopt.

En de redactie denkt echt wel na over hints en ik  kan me niet voorstellen dat ze liever deze hint in S9 hebben dan in S10. Tenzij ze gebrek hadden aan creativiteit  :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2009, 17:19:29 »
Als Dennis de Mol is, is dat op zich natuurlijk al een hele goede reden om juist dit seizoen deze hints erin te stoppen. Dubbele Dennis enzovoort.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2009, 17:22:18 »
Huh, ksnap niet waar het idee vandaan is gekomen dat er zo'n hint in de leader zat, want dat klopt volgens mij niet -.- Degene die afgevallen waren, kwamen niet meer voor in de leader, in tegenstelling tot de hedendaagse leader, waarin de afvallers nog wel in de leader zitten maar een rode stempel krijgen. Bovendien zitten de kandidaten elke keer in een andere volgorde in de leader:

Aflevering 1: Arnoud - Petra - Deborah - Willy - Warner - Sandy - Ron - Wilmie - Foke - John
Aflevering 2: Warner - Deborah - Arnoud - Willy - Foke - Robin - Petra - Wilmie - John
Aflevering 3: Robin - Wilmie - Deborah - Arnoud - Foke - Warner - John - Petra
Aflevering 4: Arnoud - Petra - Robin - Deborah - Wilmie - Warner - Foke
Aflevering 5: Robin - Foke - Arnoud - Petra - Deborah - Wilmie
Aflevering 6: Deborah - Arnoud - Petra - Wilmie - Robin
Aflevering 7: Petra - Deborah - Wilmie - Robin
Aflevering 8: Robin - Petra - Deborah

Kweetniet wat jullie bron is, maar ik herken nergens een volgorde van winnaar, mol en verliezer, en al helemaal niet volgorde van afvallen. Heeft iemand anders de hint wel nagekeken om te zien die klopt?

Eventueel wil ik sommige leaders wel uploaden om te laten zien dat dit niet echt de hint kan zijn, dus misschien is er dan toch een link met serie 1. Eerlijk gezegd denk ik van niet, want bijna niemand heeft inderdaad die series gezien, maar de link tussen serie 6 en serie 7 lijkt me geen toeval of het moet wel een hele naaistreek zijn van de regie om ons op het verkeerde been te zetten -.-
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 17:29:00 door Irving »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2009, 17:32:44 »
Eerlijk gezegd denk ik van niet, want bijna niemand heeft inderdaad die series gezien, maar de link tussen serie 6 en serie 7 lijkt me geen toeval of het moet wel een hele naaistreek zijn van de regie om ons op het verkeerde been te zetten -.-
Dennis kon ook gewoon zelf om ons te foppen die hint gezegd  :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2009, 17:34:40 »
Waar haal je die volgordes vandaan?
Volgens mij kloppen die juist niet.
Het was namelijk wel degelijk een hint. En volgens mij werden de afvallers ook gewoon getoond, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zal het zo even nakijken.


Edit: nu snap ik er helemaal niets meer van.
Ik heb zojuist een aantal leaders gezien, en het is inderdaad niet de volgorde zoals de hint hem beschrijft.
In de terugblik aflevering wordt deze hint ook niet genoemd  ???
Enkel de hint van de test.
Toch kan ik me nog levendig herinneren dat in de leader juist die hint zat.  ??? ???
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 17:50:05 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2009, 17:50:29 »
Huh, ksnap niet waar het idee vandaan is gekomen dat er zo'n hint in de leader zat, want dat klopt volgens mij niet -.-

Oeps, dat heb ik fout op mijn site gezet zie ik nu. De hint zat in de aftiteling, niet in de leader.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2009, 17:59:15 »
Waar haal je die volgordes vandaan?
In de terugblik aflevering wordt deze hint ook niet genoemd  ???

Hier houdt bij mij de aflevering op, en bij jou waarschijnlijk ook als je de DVD's net als ik van Arco hebt. Maar de hint wordt dan net getoond. Het gaat om de volgorde waarin de kandidaten bij de aftiteling steeds te zien zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2009, 18:05:18 »
Hier houdt bij mij de aflevering op, en bij jou waarschijnlijk ook als je de DVD's net als ik van Arco hebt. Maar de hint wordt dan net getoond. Het gaat om de volgorde waarin de kandidaten bij de aftiteling steeds te zien zijn.


Ooh!
Dat verklaart een hoop! Haha! Begon al aan mezelf te twijfelen.
Maar mijn terugblik eindigt wel met de afiteling, maar daar is de video dan waarschijnlijk destijds stopgezet, terwijl de hint nog kwam.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2009, 18:09:09 »
Maar mijn terugblik eindigt wel met de afiteling, maar daar is de video dan waarschijnlijk destijds stopgezet, terwijl de hint nog kwam.  :)

Bij mij ook. (Zelfde DVD's.) Hopelijk kunnen we nog eens aan de volledige versies komen, en dan het liefst nog betere kwaliteit ook, vooral voor Belgie 1. Kleine kans, maar goed..


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2009, 18:10:59 »
Bij mij ook. (Zelfde DVD's.) Hopelijk kunnen we nog eens aan de volledige versies komen, en dan het liefst nog betere kwaliteit ook, vooral voor Belgie 1. Kleine kans, maar goed..


Oh, ja.
Ik heb stille hoop dat de Avro volgend jaar, met het mol-jubileum, alle seizoenen eens uit gaat brengen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #56 Gepost op: 22-02-2009, 18:15:03 »
Als de hint in de aftiteling gezeten heeft, zal het gepuzzel dat ik nu gedaan heb wel nergens op slaan, omdat ik als uitgangspunt had wat ik er hier over had gelezen over serie 1.
Maar ik heb het nu toch al gedaan...

In de montage die je in het begin van aflevering 1 ziet met de ex-mollen, zie je drie kandidaten langs komen. Viv, Jon en Dennis. Deze zitten er allemaal nog in.
Het kan toeval zijn, maar ik ga dit vanaf nu beschouwen als de finalisten. Ik ga Anniek als afvaller neerzetten in mijn (toch al verpeste) pool.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 23:23:32 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #57 Gepost op: 22-02-2009, 18:18:14 »
Goed gevonden Rat. Mooi plaatje ook.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #58 Gepost op: 22-02-2009, 18:23:16 »
Ze zullen toch altijd weer nieuwe hints erin stoppen toch?
Ik moet zeggen dat ik heel slecht ben in het opmerken van hints. Ik zie nergens een hint in. Zelfs als ze ze uitleggen, snap ik er een aantal niet eens.... :-X :-X

En als ik hier zo lees, zien sommigen letterlijk alleen nog maar overal hints. Ik weet nog dat PJH vorig jaar op de molfandag zei dat hij verbijsterd was over wat de mensen allemaal meenden te zien, 98% is onzin.. maar ach.. het is ook wel weer leuk om te doen voor velen denk ik....

Ik moet het hebben van het gedrag van de kandidaten.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #59 Gepost op: 22-02-2009, 18:27:56 »
En als ik hier zo lees, zien sommigen letterlijk alleen nog maar overal hints. Ik weet nog dat PJH vorig jaar op de molfandag zei dat hij verbijsterd was over wat de mensen allemaal meenden te zien, 98% is onzin.. maar ach.. het is ook wel weer leuk om te doen voor velen denk ik....

"Ik vind het jammer dat de fans er zo veel energie insteken. Onze geheime aanwijzingen kunnen daardoor alleen maar tegenvallen."
(Anton Jongstra)

 ;)