Auteur Topic: Theorie: Terugkerende hints  (gelezen 32577 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2009, 17:05:30 »
Het cijfer 3 is een C en geen G, dus die vlieger gaat niet op.
Ik snap je punt niet helemaal, maar misschien ligt dat aan mij?

Citaat
In serie 3 miste steeds de letter G.
Nu mist het cijfer 6, maar dat is helaas een F en geen D.
Waar zijn die missende 6en eigenlijk geconstateerd? Ik heb de discussie destijds gemist.
Wat namelijk wel grappig is, is dat er juist in aflevering 6 van deze huidige serie duidelijk iets mist. Dat was namelijk precies de aflevering waarin men ogenschijnlijk niet voor Dennis als Mol kon kiezen bij de testvraag over de Ben Hur-opdracht.
Het cijfer 6 mist dus (blijkbaar) en in aflevering 6 mist een antwoordoptie. Toevallig.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2009, 17:31:31 »
Het cijfer 3 is een C en geen G, dus die vlieger gaat niet op.

Nee, maar het had ook niets met 3 te maken.
Er ontbrak iets, en dat zou in deze theorie passen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2009, 17:34:11 »
Ik heb inmiddels van Heinz antwoord gekregen op mijn vraag over de zessen:

Het valt ook wel mee met die ontbrekende zessen. Ik denk eigenlijk dat er niet eens een hint in zit. Maar goed, ik heb de volgende drie 'ontbrekende zessen' op mijn site gezet:

Afl. 2:

- Bij het maken van de test zien we achtereenvolgens de vragen 3, 9, 12 en 15 langskomen. Dit is een logische reeks waarin het getal 6 ontbreekt.

- Tijdens de opdracht met het reuzenrad is rechtsonder steeds een tellertje in de vorm van een reuzenrad te zien, wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten de kandidaten dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, van 9 naar 8 en van 8 naar 7. Dan niet van 7 naar 6 en niet van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en van 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6.
 
Afl. 6:

- Waarom staat de foto van Milouska (serie 6) niet in de ruimte met die van Yvon (5), Inge (7) en Dennis (8)? Het getal 6 ontbrak eerder, zie afl. 2.
2 ontbrekende zessen in aflevering 2 dus. 2 keer dezelfde soort hint als in seizoen 3 dus. En 2 x 3 is toevallig ook weer 6.
Vervolgens ontbreekt in aflevering 6 dan weer een antwoord dat op Dennis slaat.

Bizar, vergezocht, maar ook wel weer errug toevallig.


Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2009, 17:46:42 »
Volgens mij is die kans 0.833333333% ?

edit: of bedoel je bij de laatste 4 ? (wat volgens mij alsnog geen 3.3% is)

Oké, kan je er dan ook bij zeggen wat het volgens jou dan wel moet zijn -.- Mijn berekening is: (4/10)·(3/9)·(2/8) = 0,03333333.

Bijna niemand heeft de eerste de eerste paar series gezien? Er zitten hier genoeg molfans van het eerste uur. Het lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk voor de redactie om een paar hints voor diehards te verbergen die de gemiddelde kijker zou missen.

Nouja, wat ik bedoelde is dat de regie misschien er mee rekening heeft gehouden dat het overgrote deel de eerste 4 series niet heeft gezien. Dan zou het overgrote deel dus nooit achter deze hint kunnen komen, en misschien vinden mensen dat flauw (ikzelf vind dat overigens niet). Bovendien waren het alleen de BNers die terugkeerden, maar khou het voorlopig ook nog erop dat de eerste vier series inbegrepen zijn hoor. Wil alleen zeggen dat het ook nog goed zou kunnen dat de hint alleen over de BNer series gaat.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2009, 19:07:23 »
Ik voorspel dat Vivienne de test als 3e maakt  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2009, 19:31:20 »
Ik geloof wel dat de oude series meegeteld worden. Met de links van seizoenen 1 en 2 heb je de helft van de oude series al te pakken nl. Die andere 2 hebben we misschien nog niet gevonden.

En voor mensen die de oude series nooit gezien hebben: er zijn meer wegen (hints) die naar Rome (de mol) leiden.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2009, 20:02:48 »
Oké, kan je er dan ook bij zeggen wat het volgens jou dan wel moet zijn -.- Mijn berekening is: (4/10)·(3/9)·(2/8) = 0,03333333.


Bij nader inzien heb ik ook 3.3% ... ik reken als volgt: 7/(10 boven 4) .... namelijk 7 manieren om die bepaalde 3 + 1 willekeurige te pakken, gedeeld door het aantal mogelijkheden om 4 mensen uit 10 te pikken.
Gisternacht rekende ik alleen 10 boven 4 verkeerd uit  ::) . Heb 't nagerekend en kom nu op 7/210 = 3.3%.
Sry  :P.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joopjr

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2009, 21:13:07 »
Jon vroeg of hij het eerste de tunnel in mocht (hint met Dennis in seizoen 8 in de doos onder de grond?)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #88 Gepost op: 27-02-2009, 10:11:38 »
In serie 8 werd de Mol door Dennis zelf aangeduid met veel verschillende woorden voor het woord 'ik'. Zo had je 'I' (op de taxi), yo, ego, en ik (op het bordje).

In aflevering 8 heeft Anniek foto's in de trein, en op een foto staat een deel van haar wachtwoord: moi

Moi is Frans voor ik.

Hebben we weer een link gevonden?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #89 Gepost op: 27-02-2009, 14:04:08 »
Die terugkerende hints in dit topic, die sloegen toch allemaal op Dennis?  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #90 Gepost op: 27-02-2009, 14:04:59 »
Weer een dood spoor, zo lijkt 't.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2009, 14:10:52 »
Weer een dood spoor, zo lijkt 't.

Echt jammer, het leek zo een goede en mooie hint  :(
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2009, 14:11:48 »
Citaat
In serie 3 miste steeds de letter G.
Nu mist het cijfer 6, maar dat is helaas een F en geen D.
Het cijfer 3 is een C en geen G, dus die vlieger gaat niet op.

Wat ik hier mee probeerde te zeggen is dat als in serie 3 de letter een G was en niet de 3de letter van het alfabet, dan hoeft het deze keer ook geen F te zijn zoals Lautjuh lijkt te beweren.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2009, 14:17:37 »
Het cijfer 3 is een C en geen G, dus die vlieger gaat niet op.

Wat ik hier mee probeerde te zeggen is dat als in serie 3 de letter een G was en niet de 3de letter van het alfabet, dan hoeft het deze keer ook geen F te zijn zoals Lautjuh lijkt te beweren.

Ja, het kan gewoon om de 6 draaien.
In serie 3 draaide het om de G. Dus dat is een lichtpuntje voor de terugkeertheorie aanhangers.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #94 Gepost op: 27-02-2009, 19:06:25 »
Hoewel ik al bijna Anniek hab gekozen als mol, uit Jon en Anniek (en Viv), heb ik ook nog een beetje ontkeningsverschijnselen dat Dennis niet de mol is. Daardoor schoot ook de volgende gedachte door mijn hoofd: De terugkerende hints theorie heeft betrekking op dat elke aflevering te maken heeft met datzelfde seizoen. Aflevering negen heeft dus te maken met dit seizoen... we hebben dit seizoen natuurlijk nog geen hints, maar wel themas en belangrijke kenmerken. Dit seizoen is een in het oog springend kenmerk dat er nog geen mol is... Dus dan is er aflevering 9 ook geen mol! Dennis is de mol!  ;D :-\\

Ik heb me er al overheen gezet.  :P

Offline Rynk

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2009, 19:59:12 »
Attentie: Het volgende bericht voegt geen waarde toe aan het vinden van de Mol. Wanneer je dit bericht bekijkt met tunnelvisie zal het geen invloed hebben op je denkwijze.

Wat mij wel opvalt is dat de 13(in het alfabet M) wel heel vaak terugkomt. op de trein stond bijvoorbeeld 85( 8+5 = 13)
Het bedrag dat je met die kaarsenopdracht kon winnen was 850 euro( 8+5+0 = 13)
En je hebt nog meer dingen.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2009, 20:07:37 »
Attentie: Het volgende bericht voegt geen waarde toe aan het vinden van de Mol. Wanneer je dit bericht bekijkt met tunnelvisie zal het geen invloed hebben op je denkwijze.

Wat mij wel opvalt is dat de 13(in het alfabet M) wel heel vaak terugkomt. op de trein stond bijvoorbeeld 85( 8+5 = 13)
Het bedrag dat je met die kaarsenopdracht kon winnen was 850 euro( 8+5+0 = 13)
En je hebt nog meer dingen.

Ja en ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #97 Gepost op: 8-03-2009, 01:11:51 »
Attentie: Het volgende bericht voegt geen waarde toe aan het vinden van de Mol. Wanneer je dit bericht bekijkt met tunnelvisie zal het geen invloed hebben op je denkwijze.

Wat mij wel opvalt is dat de 13(in het alfabet M) wel heel vaak terugkomt. op de trein stond bijvoorbeeld 85( 8+5 = 13)
Het bedrag dat je met die kaarsenopdracht kon winnen was 850 euro( 8+5+0 = 13)
En je hebt nog meer dingen.

En dat vaak i.c.m. Anniek valt mij op. Ook de bijbel speelt vaak een rol in deze serie, las ik toevallig in een topic op .nl. En wie was de 13e apostel? Judas, de verrader.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #98 Gepost op: 8-03-2009, 11:45:32 »
En dat vaak i.c.m. Anniek valt mij op. Ook de bijbel speelt vaak een rol in deze serie, las ik toevallig in een topic op .nl. En wie was de 13e apostel? Judas, de verrader.

Maar waarom is Anniek de mol als je van de cijfers op een trein 13 kan maken? en niet Jon?
Kan iemand dan ook het getal 13 noemen in de serie als die alleen met Anniek te maken heeft?  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #99 Gepost op: 8-03-2009, 13:02:56 »
Maar waarom is Anniek de mol als je van de cijfers op een trein 13 kan maken? en niet Jon?
Kan iemand dan ook het getal 13 noemen in de serie als die alleen met Anniek te maken heeft?  ::vergroot::

Er staat een mooi en duidelijk topic op .nl, http://community.avro.nl/forums/t/18325.aspx
« Laatst bewerkt op: 8-03-2009, 13:06:20 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'