Auteur Topic: Theorie: 3 finalisten?  (gelezen 4327 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Theorie: 3 finalisten?
« Gepost op: 26-02-2009, 19:15:00 »
Nog een klein anderhalf uur en dan begint de aflevering van Wie is … de Mol? Voor degene die nog twijfelen over wie ze in de poule moeten invullen dacht ik laat ik de verschillende theorieën over de 3 finalisten nog even uiteenzetten! Deze theorie zal ook nog zeker van belang zijn als vanavond niemand uitgaat!

Groene lijntjes (met dank aan de site van Heinz)

De groene lijntjes in de leader die rond de contouren van de kandidaten getekend worden, lopen voor het eerst niet allemaal van links naar rechts verschijnen. Er is namelijk een splitsing naar links en rechts bij: Anniek, Viviënne, Jon

-3 finalisten: Anniek, Vivienne, Jon

Molmail Aflevering 1 (met dank aan de dikke Controleur zie ook het molmail topic)

In de molmail van aflevering 1 worden de kandidaten in vogelvlucht geïntroduceerd in de taxi's terwijl Sebastiaan aan 't woord is. De eerste 3 die getoond worden zijn: Dennis, Vivienne, Jon

-3 finalisten: Dennis, Vivienne, Jon

SMS in aflevering 1 (met dank aan de dikke Controleur zie ook het molmail topic)

In aflevering wordt de SMS getoond en dan krijg je achter elkaar 3 stukken uit verschillende kandidatendossiers te zien. De stukken die we te zien krijgen is een foto van Vivienne, Een foto van Dennis, waarna vervolgens een map wordt dichtgeslagen. Een identiteitskaartachtig iets van Jon.

-3 finalisten: Vivienne, Dennis, Jon

Groepsfoto (ik weet niet wie het postte ooit)

De kandidaten die nu nog over zijn: Dennis, Vivienne, Jon en Anniek. Op de groepsfoto staat er een soort van erepodium. Jon bovenaan als mol? Vivienne links -> de winnaar, Anniek rechts de verliezer.

-3 finalisten: Jon, Vivienne, Anniek

Eindfoto programma (met dank aan mijzelf haha)

Of stonden de drie finalisten op de foto aan het eind van iedere aflevering in het midden!
met in het midden mol: Anniek (waar alles om draait, de mol), links winnaar: Vivienne, rechts verliezer: Jon

-3 finalisten: Anniek, Vivienne, Jon


Er zijn dus verschillende theorieën, de meest sterke vind ik die van de groene lijntjes in de leader en natuurlijk die ik zelf heb gevonden van de eindfoto. Als ik niet overal de rechtmatige eigenaar van de verschillende visies achterhaald heb, dan spijt mij dat heel erg en zal ik dat zo snel mogelijk in orde brengen!






Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2009, 19:17:45 »
In ieder geval, volgens al deze theorieën zitten Jon en Viviënne sowieso in de finale.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2009, 19:36:26 »
Grappig dat DC theorieën post die op verschillende combinaties van 3 finalisten wijzen. Geen tunnelvisie DC ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2009, 19:39:34 »
Je mist de belangrijkste:


Molmail 1 t/m 8 (9)
Mensen in het grijs:
1. Hans; Afvaller afl. 3
2. Froukje; Afvaller afl. 5
3. Sebastiaan: Afvaller afl. 6
4. Dennis; Zit er nog in.
5. Anniek; Zit er nog in.
6. Vivienne; Zit er nog in.
7. Rick; Afvaller afl. 7
8. Jon: Afvaller afl. 8 <-- Voorspelling
9. Mogelijke verlieser in het grijs.

Paula en Vera zijn nooit grijs geweest.

Logischer wijs krijg je:
Afvaller Afvaller Afvaller -> Kandidaat Kandidaat Kandidaat -> Afvaller Afvaller Afvaller

__________________________

Mijn conclusie:
- Dennis winnaar
- Anniek verliezer
- Vivienne mol.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2009, 19:42:09 »
In ieder geval, volgens al deze theorieën zitten Jon en Viviënne sowieso in de finale.

Lachen als vanavond één van hen eruit gaat.... ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2009, 19:50:27 »
Ik heb er nog een:

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/kandidaten/

Daar staan de kandidaten op een rij. Als je Anniek weglaat dan heb je nog over:

- Rechtsboven: Dennis
- Linksmidden: Jon
- Rechtsonder: Viviënne

Dus rechts, links, rechts met de 2 afvallers tussenin :P

Maar ik weet niet of dit te ver gezocht is  ::schaam::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2009, 20:23:17 »
Grappig dat DC theorieën post die op verschillende combinaties van 3 finalisten wijzen. Geen tunnelvisie DC ?

Nee, daar heb ik eigenlijk nooit last van. Kan altijd een goeie theorie/hint waarderen, ook als 't niet naar mijn poolmol leidt. Trouwens dit trio zou inhouden dat mijn poolmol Anniek vanavond gaat afvallen. It's all in the game.

Trouwens de theorie dat de finalisten bij de dossiers van de SMS af komt is niet van mij. Als ik 't me goed herinner was 't RAT die daar mee kwam.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2009, 20:31:44 »
Nee, daar heb ik eigenlijk nooit last van. Kan altijd een goeie theorie/hint waarderen, ook als 't niet naar mijn poolmol leidt. Trouwens dit trio zou inhouden dat mijn poolmol Anniek vanavond gaat afvallen. It's all in the game.

Trouwens de theorie dat de finalisten bij de dossiers van de SMS af komt is niet van mij. Als ik 't me goed herinner was 't RAT die daar mee kwam.


Klopt... met dank aan de terugkerende hints theorie, anders was ik dat nooit terug gaan kijken op zoek naar hints.

Als het allemaal blijkt te kloppen, is het toch wel mooi... In de eerste vijf(?) minuten van de eerste aflevering een hint naar de finalisten, maar zo verpakt, dat we er nu pas iets in zien.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2009, 20:33:53 »
Ja, ik geloof er wel in. Na een paar locatieshots (oa van 't landhuis) zijn de drie dossiers direct in beeld in de 1e minuut. Da's gewoon een goeie verborgen hint.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2009, 21:27:42 »
Niet dus.  :-\\

EDIT> Toch de lijntjes.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 21:32:18 door Rat »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2009, 00:13:04 »
Klopt... met dank aan de terugkerende hints theorie, anders was ik dat nooit terug gaan kijken op zoek naar hints.

Als het allemaal blijkt te kloppen, is het toch wel mooi... In de eerste vijf(?) minuten van de eerste aflevering een hint naar de finalisten, maar zo verpakt, dat we er nu pas iets in zien.

Het is dus een hint naar de laatste 4 : Dennis, Viv, Jon en de Mol (dichtgeslagen map met Mol erop)  >:D

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2009, 14:50:39 »
De groene lijntjes, de eindfoto en de groepsfoto kloppen dus! ;D
Ik denk dat die met die groene lijntjes echt een hint is, die we wel terug gaan zien in aflevering 10

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2009, 15:32:02 »
In aflevering 2, de terugblik naar de eerste zie je PJH zeggen dat er nog geen mol is en vervolgens komt alleen de reactie van Anniek in beeld ... een hint  ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: 3 finalisten?
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2009, 16:36:53 »
En natuurlijk hadden we de 3 finalisten ook uit de molmail backstage foto's kunnen halen. Er zat namelijk geen foto bij van Dennis in de bus en wel van de andere 3!

En nu is dit topic overbodig tenzij je het gebruikt om algemene dingen over de 3 finalisten in te zetten!