Auteur Topic: Sleutel Positie..?  (gelezen 2396 keer)

Offline JeroenW

  • Forumlid
Sleutel Positie..?
« Gepost op: 2-03-2009, 23:56:35 »
We kunnen de mol wel proberen te vinden via mol-acties, maar dat werkt toch niet aangezien iedereen mol-acties uitvoert om zichzelf verdacht te maken. Misschien kunnen we de mol wel vinden doordat de mol de opdracht van te voren weet, en dus weet in welk team hij moet komen, of welke dingen hij moet doen om een sleutel positie te krijgen. Ik heb zelf niet veel tijd, ik hoop dat iemand het lijstje aan kan vullen.

Eigenlijk is dus de vraag: Vanaf welke positie kan je het makkelijkste geld uit de pot halen, en wie zat in die positie?
Doorgehaalde text betekent dat die speler er al uit ligt

Aflevering 1
De Fabriekshal Geen sleutel-positie te vergeven, alleen door de regie aan Sebas en Froukje, maar die liggen er al uit.
Topito onderhandelingen Zo snel mogelijk hand opsteken, ik weet alleen dat Paula de snelste was, en dus zelfs de mol te snel af was. Wie was er ook snel?

Aflevering 2
De bus Anniek en Hans konden als enige geld binnenhalen.
De Titanic Geen sleutel-positie te vergeven volgens mij, of zou de mol een voorkeur voor team 1 of 2 hebben?
Het Reuzenrad Er is niet zelf een positie gekozen, maar misschien dat de regie de mol een slimme positie geeft?

Aflevering 3
Aan de lijn Ik denk dat het niet zoveel uit maakt, want de bellers hebben toch allemaal 1 team onder hun hoede. Dus of je nu belt, of je zit in een team: je kan alleen voor 1 team mollen. Maar toch heb je er meer aan om bij de bellers te horen, omdat je dan wel de keuze hebt om meerdere (niet) te helpen. Paula, Froukje en Jon dus.
Het Theater Jon werd aangewezen als de man achter de microfoon.
Botsautootjes Hier heeft iedereen wel invloed denk ik, in de halveer-auto moet je zoveel mogelijk raken zodat de verdubbelaar die niet kan raken. In de verdubbel-auto moet je zo weinig mogelijk raken. Als overzichter kan je mensen in de val lokken.

Aflevering 4
Wie is de Afvaller? Geen sleutel-positie te vergeven, iedereen kan gewoon een naam opschrijven
Schatzoeken Viv had als eerste de sleutelbos met de meeste sleutels Rick had ook een sleutel.
De veiling Geen sleutel-positie te vergeven, iedereen zijn mening was evenveel waard
Reuzenflipperkast Geen sleutel-positie te vergeven, iedereen kon "flipperen".

Aflevering 5
Onder schot Jon en Viv zaten op het kasteel, ik denk dat je daar het beste kan zorgen dat er geen geld in de pot komt
Waterpijp roken Geen sleutel-positie te vergeven, dit was gewoon een gezamenlijke opdracht.
Levend Ganzenbord Tsja, als strateeg kan je misschien mollen, maar als kandidaat ook door verkeerde antwoorden te geven.

Aflevering 6
Get The Picture Geen sleutel-positie te vergeven, iedereen had dezelfde opdracht. Maar misschien dat de mol wist welke locaties van de envelop het verst weg waren?
Ben Hur Als persoon in de kar ben je belangrijk om de puzzel kloppend te maken, maar misschien minder dan bord-omhoog-houder Sebas en Viv. Als persoon in de kar ben je samen met 3 anderen, terwijl je als bord-omhoog-houder er voor kan zorgen dat niemand het ziet. Toch is het wel zo dat het uiteindelijk bij de puzzel werd beslist en niet met het omhoog houden van het bord.

Aflevering 7
Supermarkt Geen sleutel-positie te vergeven, iedereen heeft hetzelfde doel en dezelfde opdracht.
IJsblokken Geen sleutel-positie te vergeven denk ik, alleen als ijs-drager, maar dit werd niet van te voren gekozen.
Restaurant Anniek had een sleutel-positie doordat zij de namen moest opdchrijven, maar andere kandidaten waren verantwoordelijk voor de mensen te leren kennen, dus twijfel wat mij betreft.

Aflevering 8
Trein Wagon nummer 1 met de computer; Dennis dus. Maar dit wordt een streepje voor Jon denk ik, die zat in wagon 2.
Fotograferen Tsja als persoon om de camera neer te zetten, want die positie was echt slecht gekozen, maar dit is niet in beeld gekomen.
Shoback Castle De mol weet dat hij een rot-nummer (Dennis?) moet zeggen onder de 100 om de opdracht te verpesten, en een goed nummer (Viv?)om hem te laten slagen. Maar de mol heeft er geen baat bij hoe deze aflevering verloopt: er valt geen toch geld te verdienen of te verspillen.


Euh tsja, toen ik dit topic scheef had ik er goede gedachten bij, maar ik zie nu dat het niet zo duidelijk is als ik dacht. Ik plaats hem toch maar, want misschien dat we gezamenlijk toch twijfel-gevallen weg kunnen strepen, en dingen toe kunnen voegen. Ik heb ook best veel dingen open, of vragen, ik hoop dat jullie dit aan kunnen vullen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2009, 17:36:48 door JeroenW »

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sleutel Positie..?
« Reactie #1 Gepost op: 3-03-2009, 07:33:41 »
...
Aflevering 4
...
Schatzoeken Deze opdracht is me een beetje ontgaan, alleen had Rick als eerste een sleutelbos volgens mij
...

Dit is een van de weinige opdrachten waar er een sleutelpositie is. Er zijn twee setjes met sleutel(s). Een ring bevat veel sleutels, de andere ring slechts één. Laat nu toevallig in deze opdracht Viviënne een keer haantje de voorste zijn, ze bemachtigt de ring met de meeste sleutels.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sleutel Positie..?
« Reactie #2 Gepost op: 3-03-2009, 09:16:44 »
Dit is een van de weinige opdrachten waar er een sleutelpositie is. Er zijn twee setjes met sleutel(s). Een ring bevat veel sleutels, de andere ring slechts één. Laat nu toevallig in deze opdracht Viviënne een keer haantje de voorste zijn, ze bemachtigt de ring met de meeste sleutels.
En haalt vervolgens veel geld binnen  ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Sleutel Positie..?
« Reactie #3 Gepost op: 3-03-2009, 18:32:41 »
Volgens mij was er al een "Beste positie voor de mol"-topic.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!