Auteur Topic: De mol doet zijn strategie uit de doeken  (gelezen 12177 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Gepost op: 13-03-2009, 20:55:22 »
Leuke filmpjes...

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2009, 21:08:02 »
Dankje!!! :)
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2009, 21:15:51 »
Heb ik iets gemist?

die 747 heb ik compleet overheen gelezen.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2009, 21:20:14 »
Heb ik iets gemist?

die 747 heb ik compleet overheen gelezen.

Die werd vandaag als extra hint in de schiffers.fm podcast bekend gemaakt.  :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2009, 21:22:22 »
Die werd vandaag als extra hint in de schiffers.fm podcast bekend gemaakt.  :)

Weer al zo'n malle hint. Jon geeft een hint naar een toneelstuk waarin hij speelt. Dus is hij de Mol? ???

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2009, 21:24:28 »
Weer al zo'n malle hint. Jon geeft een hint naar een toneelstuk waarin hij speelt. Dus is hij de Mol? ???

Idd erg zwakke hints..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2009, 21:28:07 »
Staat er nog iets nieuws in, dat Vivienne toch de mol is ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2009, 21:28:49 »
Idd erg zwakke hints..

De anagrammen en de mol.nu-hint vind ik wel goed, maar al die andere hints.. Waardeloos.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2009, 21:30:56 »
De anagrammen en de mol.nu-hint vind ik wel goed, maar al die andere hints.. Waardeloos.
Die anagrammen vind ik ook zwak hoor.
Het leek meer alsof die rare zinsbouw gewoon zijn manier van praten was. Dus... volgend jaar elke willekeurige zin van elke deelnemer maar net zo lang husselen tot er iets uit komt?
Op zich wel leuk gevonden, maar te verborgen naar mijn mening
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2009, 21:34:22 »
Hele leuke filmpjes zijn het :d
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2009, 21:42:16 »
Jon had tegen de Telegraaf gezegd dat ie vorig jaar, tijdens zijn vakantie in juni, een stuk aan het schrijven was, waarin hij samen met Peggy Vrijens gaat spelen. Dat gaat Oranje Boven heten.


Wat een liegebeest: vakantie in juni......... ::rofl::


Maar Even OT: Op zich vind het wel leuk bedacht, die 747-hint, maar bij mijn weten wordt die niet hier besproken. ZES is toch iets anders dan 4 of 7.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2009, 22:06:37 door Bodejos »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2009, 21:53:40 »
Die anagrammen vind ik ook zwak hoor.
Het leek meer alsof die rare zinsbouw gewoon zijn manier van praten was. Dus... volgend jaar elke willekeurige zin van elke deelnemer maar net zo lang husselen tot er iets uit komt?
Op zich wel leuk gevonden, maar te verborgen naar mijn mening

Welnee, die anagrammen hadden we gewoon moeten zien. Heinz zei zelfs nog dat er altijd een hint zat in de meet-the-mole opdracht, en hij noemde toen nog die rare zin die Jon toen uitsprak ... Goed opgemerkt Heinz, maar we wilden niet luisteren he. Maar ja, ik zat ook ernstig in een tunnel zonder tv- of internetontvangst ;)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2009, 22:00:40 »
Welnee, die anagrammen hadden we gewoon moeten zien. Heinz zei zelfs nog dat er altijd een hint zat in de meet-the-mole opdracht, en hij noemde toen nog die rare zin die Jon toen uitsprak ... Goed opgemerkt Heinz, maar we wilden niet luisteren he. Maar ja, ik zat ook ernstig in een tunnel zonder tv- of internetontvangst ;)

Ik baal er wel van hoor.. Ik was met die zin bezig en had het gewoon moeten vinden. Ook met dat 'ik' ertussen, want dan is er van "omrand ik de vele" gewoon "ik van eerd de mol" te maken. :-\\

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2009, 22:10:31 »
Maar ook zonder anagram, sowieso het feit dat Jon een vreemde zin uitspreekt terwijl de rest normaal Nederlands praat :P had al alleen hem als hintgever dus mol kunnen aanwijzen.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2009, 22:56:48 »
Ik baal er wel van hoor.. Ik was met die zin bezig en had het gewoon moeten vinden.

Maar dit is een erg moeilijke puzzel om op te lossen, zeker als je niet weet waar je precies naar zoekt. Als je denkt dat het eenvoudig is probeer dan deze uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefano_DiMera

Citaat
Stefano wilde Vivian incompetent laten verklaren zodat hij volmacht zou krijgen over Vivian en zijn kunstschatten zou terugkrijgen. Dokter Rolf maakte een drankje waardoor Vivian het bewustzijn zou verliezen. Stefano nodigde Vivian uit voor een etentje en drogeerde haar dan. Dokter Rolf plantte een chip in Vivian’s tand waardoor ze stemmingswisselingen zou krijgen als Stefano een apparaatje bediende. Het apparaatje mocht wel niet overdreven veel gebruikt worden en ze mocht niet van een goede bui naar een slechte bui gezet worden zonder eerst normaal te worden, anders zou dit schadelijk zijn voor haar gezondheid. Stefano zorgde ervoor dat Vivian zich keer op keer belachelijk maakte voor heel Salem en Ivan en Celeste vermoedden al dat Stefano hier achter zat. Nadat John de volmacht kreeg over Vivian besloot Stefano om met Vivian te trouwen.

of deze uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Lanvin

Citaat
Ondertussen, van 1960 tot 1980 werd Bernard Devaux aangenomen als ontwerper van hoeden en sjaals, en de zogenaamde Diffusion Line, een goedkopere tweede lijn van het huis, die bleef bestaan tot 1985. Van 1981 tot 1989 kwam Maryll Lanvin mee aan het roer, opgevolgd door respectievelijk Robert Nelissen (1989) en Claude Montana (1990-1992) voor de couturelijnen samen met Eric Bergère (1990-1991) voor de prêt-à-porter. In 1972 werd ook de Lanvin mannencollectie opnieuw gepresenteerd, ontworpen door Christian Benais, die in zijn taak werd vervangen door Patrick Lavois in 1976 en die in deze positie bleef tot 1991. In 1992 vielen alle lijnen in handen van Dominique Morlotti, die zich enkel bezighield met prêt-à-porter, waardoor het huis zijn titel als haute-couturehuis verloor. Hij werd voor de dameslijnen bijgestaan door ontwerpers Ocimar Versolato (1996-1997) en Cristina Ortiz (1998-2001).
Sterkte! ;)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2009, 23:42:47 »
Maar dit is een erg moeilijke puzzel om op te lossen, zeker als je niet weet waar je precies naar zoekt. Als je denkt dat het eenvoudig is probeer dan deze uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefano_DiMera

of deze uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Lanvin
Sterkte! ;)
Geen idee waar ik naar moet zoeken inderdaad ;)
Maar in ons geval hadden we dat natuurlijk wel. We vonden de zin "al dagen omrand ik de vele aanwijzingen" vreemd. En we zochten naar de mol. We hadden dus alleen nog maar op het idee van een anagram moeten komen, dan waren de letters m,o,l toch zeker snel gevonden geweest en had de rest niet heel veel problemen moeten opleveren.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2009, 23:47:44 »
Weet je trouwens hoe moeilijk het is om uit één zin 4 anagrammen te maken, die ook nog binnen een logisch praatje voor de mol passen?  :o

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2009, 01:20:04 »
De "ik wist het, ik wist het, ik wist het" en Jon die buiten het reuzenrad "moest" staan vond ik ook wel aardig.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2009, 10:47:56 »
Weer al zo'n malle hint. Jon geeft een hint naar een toneelstuk waarin hij speelt. Dus is hij de Mol? ???
Ik zei al, ik heb die helemaal niet gezien. Maar als alleen Jon met een dergelijke verwijzing in het programma zit, en de andere kandidaten niet, dan neem ik eerder aan dat het een hint is.

Ik begin nu langzaam ook te geloven dat Jon echt pas op het laatste moment is gekozen. Gewoon, omdat ie het over de onbevangenheid heeft gehad. En er zijn nu argumenten naar voren gekomen waardoor het inderdaad KAN.

Moet zeggen, de makers hebben een groot risico genomen, en het heeft goed uitgepakt.

Er zijn misschien mensen die Jon als mol niet leuk vinden. Het is mijn mol nooit geweest, maar ik kan er prima mee leven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol doet zijn strategie uit de doeken
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2009, 10:55:07 »
Helemaal mee eens bodejos... Toen het net bekend was dat hij de mol was.... vond ik het helemaal niets en volnd ik het een slechte mol.... MAar ik begin het meer door te krijgen dat hij het best goed heeft gedaan aangezien hij echt [pas op het allerlaatste moment wist dat hij de mol was...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!