Poll

Heb je de fandag volgend jaar liever in de Observant of in het AKN-gebouw?

Observant
AKN-gebouw
Geen mening

Auteur Topic: Observant of AKN-gebouw?  (gelezen 21953 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #60 Gepost op: 16-03-2009, 20:43:03 »
Ik hoef met helemaal geen enkele kandidaat op de foto. Ik wil op de foto met bijv. Laura, omdat zij een vriendin van me is, de kandidaten zijn niet mijn vrienden.
The British are not impressed.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #61 Gepost op: 16-03-2009, 20:44:09 »
Ik hoef met helemaal geen enkele kandidaat op de foto. Ik wil op de foto met bijv. Laura, omdat zij een vriendin van me is, de kandidaten zijn niet mijn vrienden.

Jij niet, maar de meeste mensen komen toch voor de kandidaten....
Dus moet dat goed geregeld worden voor de mensen en voor de kandidaten zelf.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #62 Gepost op: 16-03-2009, 20:45:12 »
Ik hoef met helemaal geen enkele kandidaat op de foto. Ik wil op de foto met bijv. Laura, omdat zij een vriendin van me is, de kandidaten zijn niet mijn vrienden.

Dat is je dan niet bepaald gelukt, ik sta niet eens met je op de foto.  ::rofl:: ::rofl::
Ja, het was ook zo dringen bij mij hè, volgend jaar trekken jullie maar een nummertje  ::rofl:: ::rofl:: ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #63 Gepost op: 16-03-2009, 20:47:08 »
Ik vind wat JP heb gedaan bij Froukje.. Ja dat is handig. Maar dat ik me camera moet afgeven aan iemand.. Vind dat echt niet kunnen! Dat je de mensen op afstand houdt.. Oke. Dat is natuurlijk begrijpelijk! Maar vind het echt raar dat iemand van de avro de foto nam. Kom op zeg. Alsof we zelf niet snel een foto kunnen maken!  :-\\

(Was die jongen met die krulletjes en die beugel van de avro eigelijk? Hij stond bij Sebastiaan.)
je hoefde je toestel niet te geven. Als iemand de foto voor je maakte was het ook prima. Die mensen die stonden daar gewoon om de orde een beetje te houden. En dan konden ze gelijk foto's maken voor de mensen die dat wilde. Bij ons heeft JP 1 keer een foto gemaakt, verder alles zelf gedaan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #64 Gepost op: 16-03-2009, 20:54:46 »
Jij niet, maar de meeste mensen komen toch voor de kandidaten....
Dus moet dat goed geregeld worden voor de mensen en voor de kandidaten zelf.
Nee, maar ik wil wel vrij kunnen rondlopen en filmen hoe andere mensen wel met kandidaten op de foto gaan. Nummertjes en kandidaten en fans scheiden maken dit ook vrijwel onmogelijk. Misschien was het in de Observant ook een bestorming, ik had daar echter geen enkel probleem snel bij kandidaten te komen, binnen 5 minuten stond ik naast ze, had gefilmd en was ik weer weg. Nu was er geen beginnen aan en zelfs toen Sebastiaan naast ons kwam zitten werden we weggeduwd en op de achterkant van de rij gewezen. Hallo! Wij staan al vooraan, waarom stuur je ons weer naar achter?!
Overigens zonder te vragen ook even 'ons' tafeltje geconfisqueerd en onze spullen daar vanaf geduwd. Lau mag blij zijn dat haar camera er niet nog lag, want dan had die AVRO-gast hem waarschijnlijk in beslag genomen.

Dat is je dan niet bepaald gelukt, ik sta niet eens met je op de foto.  ::rofl:: ::rofl::
Ik sta wel met je op de foto, de groepsfoto met PJ.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #65 Gepost op: 16-03-2009, 21:01:45 »



(Was die jongen met die krulletjes en die beugel van de avro eigelijk? Hij stond bij Sebastiaan.)
Geen idee wie je bedoelt eigenlijk. Je zal toch Joeri bedoelen? Had die een beugel dan?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #66 Gepost op: 16-03-2009, 21:14:13 »
Ik vond het een prima gebouw, vele malen beter dan de Observant. ::ok:: Volgens mij was het daar gewoon net zo druk. Maar dan was er geen ruimte om buiten de drukte te blijven en dat was er nu wel. ::ok::

Toen ik bij de veiling een beetje rondkeek, vond ik het zelfs érg rustig voor de beschikbare ruimte. Alleen bij de meet & greets was het inderdaad erg druk, maar net als Injetta01 zie ik het verschil met de eerdere keren niet zo.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #67 Gepost op: 16-03-2009, 21:20:15 »
Ik heb het ook al in het MOLfandagtopic gezet.
Waar komt het idee vandaan dat de kandidaten vorig jaar niet werden belaagd???
Vorig jaar was mij eerste keer, dus ik wist niet wat de bedoeling was.
Toen de kandidaten eindelijk kwamen (want dat was veeeel later dan gezegd). Ontstond er een ware stormloop!
Zo'n 300 man stond op dat kleine binnenplaatsje en de kandidaten werden tegen de muren aan gedrongen!!
Je moest je werkelijk door de mensenmassa heen wringen, want omdat het zo klein was, stonden de cirkels van mensen ook nog eens doorelkaar. Je moest dus ook nog wringen om bij een andere kandidaaat te komen.
Ik wist echt niet wat ik zag en heb even staan kijken toen wat er gebeurde...
De kandidaten stonden tegen de muur aan gedrukt en iedereen maar dringen, duwen, trekken!

Omdat de kandidaten langer bleven dan nu, werd het in de loop van de dag relaxter en rustiger.
Maar je wil niet weten hoe lang het heeft geduurd voordat we eindelijk bij Dennis in de buurt konden komen. Toen was het al bijna tegen het einde!

Als ik naar de mensen kijk in deze ene zaal dit jaar, heb ik toch niet het idee dat dit zoveel meer is dan vorig jaar. Ik schat eigenlijk ook zo'n 350!
Dus echt niet zoveel meer hoor.

Volgens mij ligt het eraan dat de kandidaten zo idioot kort zijn geweest en de meet en greet qua tijd dus erg kort.
Geef 350 mensen zeg 3 uur de tijd om met 6 kandidaten te praten, handtekening te krijgen, foto te maken en zo of die 350 mensen hebben hooguit anderhalf uur (of was het nog minder) voor 6 kandidaten.
Dan is het dus 2 keer zo druk!

Het is dus belangrijk dat het bekend is hoe lang die kandidaten blijven en dan iets aan tijdsindeling te doen.
en misschien toch iets met nummertje. Of iets nog gekkers: een afscheiding maken tussen de kandidaten en de mensen. De kandidaten staan verspreid van elkaar. En dan steeds laat je een clubje van zeg 10 mensen bij een kandidaat. Die krijgen dan de tijd om foto's te maken, even een praatje te maken etc. En dan waar de volgende 10 mensen.
Dan sta je wel in de rij, maar dat voelt eerlijker en relaxter denk ik. Denk maar aan in de rij staan voor een attractie in een pretpark. Iedereen komt aan de beurt en er zijn geen drangpartijen.

Of de kandidaten moeten echt gewoon van het begin tot het einde er zijn, zodat je tijd genoeg hebt.

Ja bij het begin vlogen er vorig jaar ook heel veel mensen op af. Sowieso geen 300 mensen, en dat was volgens mij maar tijdelijk. Ik hoefde nooit een half uur staan wachten bij een kandidaat. Ik had t idee dat de kandidaten het er ook niet mee eens waren wat de AVRO deed en er gewoon voor de fans wilden zijn. Een afscheiding zou het nog onpersoonlijker maken, mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren, dan is echt alle spontaniteit compleet verdwenen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #68 Gepost op: 16-03-2009, 21:23:42 »
je hoefde je toestel niet te geven. Als iemand de foto voor je maakte was het ook prima. Die mensen die stonden daar gewoon om de orde een beetje te houden. En dan konden ze gelijk foto's maken voor de mensen die dat wilde. Bij ons heeft JP 1 keer een foto gemaakt, verder alles zelf gedaan.

Nou hij zei echt : "heb je een camera?". EN stak ze hand al uit. Misschien was het omdat ik bij Sebastiaan stond en het daaro erg druk was..

Geen idee wie je bedoelt eigenlijk. Je zal toch Joeri bedoelen? Had die een beugel dan?

Nee het was deze man : Rechts achter hans.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 21:26:22 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #69 Gepost op: 16-03-2009, 21:36:41 »
Ik denk dat het aan de ruimte niet heeft gelegen...maar dat we meer iets van de Engelse mentaliteit moeten hebben: gewoon geduldig wachten op je beurt en niet altijd vooraan willen staan ;)

Máár ik ben me er wel degelijk van bewust dat de korte tijd dat sommige kandidaten er waren, mede de oorzaak is van een stormloop op de kandidaten.
Gelukkig heeft de alleraardigste dame van de Avro dit ook gezien en zij zou dat ook graag op een andere manier willen oplossen tijdens de komende fandag.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #70 Gepost op: 16-03-2009, 21:38:46 »
Ik denk dat het aan de ruimte niet heeft gelegen...maar dat we meer iets van de Engelse mentaliteit moeten hebben: gewoon geduldig wachten op je beurt en niet altijd vooraan willen staan ;)

Máár ik ben me er wel degelijk van bewust dat de korte tijd dat sommige kandidaten er waren, mede de oorzaak is van een stormloop op de kandidaten.
Gelukkig heeft de alleraardigste dame van de Avro dit ook gezien en zij zou dat ook graag op een andere manier willen oplossen tijdens de komende fandag.
Nederlanders zijn nou eenmaal asociaal, staan we nou eenmaal bekend om ;D
daarom ben ik dol op engeland
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #71 Gepost op: 16-03-2009, 21:43:11 »
Nederlanders zijn nou eenmaal asociaal, staan we nou eenmaal bekend om ;D
daarom ben ik dol op engeland
Idd. daar ben ik het volkomen mee eens
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #72 Gepost op: 16-03-2009, 22:20:53 »
Ja bij het begin vlogen er vorig jaar ook heel veel mensen op af. Sowieso geen 300 mensen, en dat was volgens mij maar tijdelijk. Ik hoefde nooit een half uur staan wachten bij een kandidaat. Ik had t idee dat de kandidaten het er ook niet mee eens waren wat de AVRO deed en er gewoon voor de fans wilden zijn. Een afscheiding zou het nog onpersoonlijker maken, mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren, dan is echt alle spontaniteit compleet verdwenen

't was maar een ideetje..... ;D
Iedereen is zo verontwaardigd over de drukte dus dan ontkom je er niet aan dat er iets geregeld moet worden.
Of je zorgt dat er gewoon meer tijd is, en meer ruimte (dus wat verspreider).
Het blijft lastig om een mensenmassa te reguleren...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #73 Gepost op: 17-03-2009, 00:13:17 »
Ik hoef met helemaal geen enkele kandidaat op de foto. Ik wil op de foto met bijv. Laura, omdat zij een vriendin van me is, de kandidaten zijn niet mijn vrienden.

Vorig jaar is het overigens wel gelukt. :P

http://pic80.picturetrail.com/VOL2054/11288584/20001323/358396402.jpg

 ;D

(En een andere keer ook  ::rofl::)

http://pic18.picturetrail.com/VOL870/3904259/17168444/270884760.jpg
« Laatst bewerkt op: 17-03-2009, 00:16:31 door Lautjuh »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #74 Gepost op: 17-03-2009, 08:09:40 »
haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #75 Gepost op: 17-03-2009, 14:47:45 »
Even nog iets rechtzetten trouwens:
Vorige 4 jaren is de fandag georganiseerd in de Observant, en dit jaar werd hij voor het eerst gehouden in het AKN-gebouw in Hilversum.
Het is zelfs de afgelopen 6 jaar georganiseerd in de Observant. Misschien niet belangrijk, maar hoe langer de 'traditie' hoe meer mensen aan een plek gehecht raken. Misschien.  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #76 Gepost op: 17-03-2009, 14:50:55 »
Even nog iets rechtzetten trouwens:Het is zelfs de afgelopen 6 jaar georganiseerd in de Observant. Misschien niet belangrijk, maar hoe langer de 'traditie' hoe meer mensen aan een plek gehecht raken. Misschien.  ;)
2003 en 2004 waren toch nog zonder de kandidaten? of niet?

Moet je trouwens eens met de herinneringen van zondag nog vers in je geheugen, naar de fandag dvd van 2005 kijken, en zie dan de verschillen.. Zeker 15 (oud) kandidaten, en een hele gemoedelijke sfeer, veel plek voor een praatje met de kanidaten, dit allemaal in tegenstelling tot dit jaar.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #77 Gepost op: 17-03-2009, 14:58:13 »
Als ik terug kijk naar vorige Fandagen was de sfeer inderdaad wat gemoedelijker, denk dat dat ook te maken hebt dat de mensen toen zich niet zo snel gingen opdringen aan een kandidaat bij Vivienne zag ik dat er heel veel mensen naast elkaar stonden en niet echt op hun beurt leken te wachten ook bij Rick was het duwen en duwen zat op een bankje en kreeg steeds die stoel die daar stond tegen me aan maar, Wat Bakkertje al laatst aangaf is wel zo we kunnen nog een hoop leren van die Engelse people, relax thats the spirit.
Ik sta ook niet met iedereen op de foto maarja, het zijt zo pech gehad dan maar volgende keer beter. In 2002,2003 en 2004 was de mol met onbekende Nederlanders dat klopt, vanaf 2005 met Yvon Jaspers begonnen ze het met de Bekende Nederlanders te doen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #78 Gepost op: 17-03-2009, 15:20:06 »
2003 en 2004 waren toch nog zonder de kandidaten? of niet?

Moet je trouwens eens met de herinneringen van zondag nog vers in je geheugen, naar de fandag dvd van 2005 kijken, en zie dan de verschillen.. Zeker 15 (oud) kandidaten, en een hele gemoedelijke sfeer, veel plek voor een praatje met de kanidaten, dit allemaal in tegenstelling tot dit jaar.


In 2004 was er geen serie en dus geen fandag.
Ik meen dat er zelfs in de tijd voor de Observant (in Utrecht?) al kandidaten waren?
Bij mijn eerste fandag, in 2002, waren er iniedergeval al kandidaten.  :)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #79 Gepost op: 17-03-2009, 15:20:58 »
Oja in 2004 was er geen mol en geen kandidaten was toen inderdaad een jaartje overgeslagen klopt Lau. :) ;)