Auteur Topic: We zullen snel weten of het een warm land wordt  (gelezen 52923 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #100 Gepost op: 16-06-2009, 16:38:34 »
Op de site van NOS staat het artikel gewoon nog hoor.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/06/art000001C9EE7DF4F0684C.html

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #101 Gepost op: 16-06-2009, 16:40:59 »
Op de site van NOS staat het artikel gewoon nog hoor.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/06/art000001C9EE7DF4F0684C.html

De NOS heeft het nieuws van FOK! overgenomen zonder naar de bron te kijken. Op FOK! is het iig verandert, helaas dat het valse gerucht van B- en C-artiesten nu is verspreid.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #102 Gepost op: 16-06-2009, 16:42:49 »
De NOS heeft het nieuws van FOK! overgenomen zonder naar de bron te kijken. Op FOK! is het iig verandert, helaas dat het valse gerucht van B- en C-artiesten nu is verspreid.

Ja, klopt. Dat vind ik een slechte zaak.
Maar goed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #103 Gepost op: 16-06-2009, 16:44:08 »
Op de site van NOS staat het artikel gewoon nog hoor.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/06/art000001C9EE7DF4F0684C.html
o kon hem niet meer vinden :P ty

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #104 Gepost op: 16-06-2009, 16:50:13 »
Echt hoor... Eigenlijk kan ik er wel om lachen... Wij weten er verder toch niet veel meer door en het wordt klakkeloos overal overgenomen...
K ga idd vanavond maar ff shownieuws enzo in degaten houden en wss ff lachen :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #105 Gepost op: 16-06-2009, 17:37:33 »
Slordig dat de NOS die onzin-vermelding over B- en C-artiesten heeft overgenomen.

Maar wel grappig zoals RN nieuws heeft 'gemaakt'.  :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #106 Gepost op: 16-06-2009, 17:38:41 »
ja inderdaad. Blijkbaar word dit forum aardig in de gaten gehouden, dat had ik niet zo door :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #107 Gepost op: 16-06-2009, 17:41:19 »
Of iemand heeft Fok getipt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier mensen van buitenaf meelezen in molloze tijden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #108 Gepost op: 16-06-2009, 17:56:08 »
Dames en heren Fok!leden alsmede journalisten elders doch van gelijk allooi,
Vreemd dat dit bericht nu ineens wel en masse moet worden verspreid, terwijl nog niet zo lang geleden op ditzelfde forum alhier een bericht is geplaatst dat één der Wie Is De Mol-crewleden (te weten J.P. Pellemans) naar verluidt zenuwachtigheden begon te vertonen nadat iemand op de Lingo-vloer te kennen had gegeven te weten dat de reis dit jaar naar Brazilië zou gaan.
Zowel dat bericht alsmede het recentere gerucht omtrent Japan zijn van exact gelijke waarde. Er is een land genoemd, er zijn insiders bij genoemd en er is met geen mogelijkheid aan te tonen dat er ook maar één jota waar is.
Wees consequent; plaats ofwel beide berichten ofwel geen van beide. Alhoewel ik hier de kanttekening bij dien te plaatsen dat als men meent één of meer geruchten op grote schaal te moeten verspreiden, men daarmede alle overgebleven geloofwaardigheid verliest. Terwijl als men geen enkel bericht plaatst, men wel als professioneel te boek kan gaan staan.
Derhalve mijn advies: hou je met iets nuttigs bezig.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #109 Gepost op: 16-06-2009, 18:29:35 »
Zowel dat bericht alsmede het recentere gerucht omtrent Japan zijn van exact gelijke waarde.

Dat vind ik niet. Zoals MrJasper zelf zei: dikke kans dat JP hem "zat te f*cken".

Dit Japan-verhaal is echt een ander geval. PJH en ... zijn gezien in een vliegtuig van Japan naar Nederland. Dat heeft toch echt een andere nieuwswaarde dan dat Brazilië-verhaal.

Natuurlijk kunnen ze voor een ander programma in Japan geweest zijn. Maar daarom is het ook een 'gerucht' en geen 'feit'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #110 Gepost op: 16-06-2009, 18:36:56 »
We weten het gewoon niet.. Als we gewoon geduld hebben komen we het vanzelf te weten... Na de vakatie ofzo, zoals altijd.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #111 Gepost op: 16-06-2009, 18:43:52 »
Het Japan-verhaal vind ik persoonlijk eigenlijk nog minder nieuwswaardig. PJ is voor zover bekend door één koppel waargenomen. Er zullen toch vast wel meer Nederlanders in de buurt zijn geweest? Ik heb niet meer bronnen gezien. Geldt niet "één bron is geen bron"? En dan nog wel een totaal onbekende bron. In het geval van het Brazilië verhaal vind ik dat de bron betrouwbaarder is, het is immers een bekende op dit forum en is voor zover bekend niet eerder betrapt op liegen.
Waarom van deze manier van doen geen snars klopt, blijkt wel als we zien dat de Fok!redacteur op eigen houtje heeft toegevoegd dat er "B- en C- artiesten" bij waren betrokken, dit klakkeloos door andere media is overgenomen. Geloofwaardigheid is dus nog altijd 0.

We weten het gewoon niet.. Als we gewoon geduld hebben komen we het vanzelf te weten... Na de vakatie ofzo, zoals altijd.
Mee eens. Zei ik dat een pagina of wat geleden niet ook al? :P
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #112 Gepost op: 16-06-2009, 19:09:42 »
Het Japan-verhaal vind ik persoonlijk eigenlijk nog minder nieuwswaardig. PJ is voor zover bekend door één koppel waargenomen. Er zullen toch vast wel meer Nederlanders in de buurt zijn geweest? Ik heb niet meer bronnen gezien. Geldt niet "één bron is geen bron"? En dan nog wel een totaal onbekende bron. In het geval van het Brazilië verhaal vind ik dat de bron betrouwbaarder is, het is immers een bekende op dit forum en is voor zover bekend niet eerder betrapt op liegen.

Ik beweer ook niet dat MrJasper zou liegen. Ik quote hem en hij zegt zelf dat het bepaald niet onwaarschijnlijk is dat JP hem voor de gek heeft gehouden.
Voor wat betreft Japan:
Ja, JP is voor zover bekend door één koppel waargenomen. Of er meer Nederlanders in de buurt zijn geweest, weten we niet. Maar ook als ze er zij geweest, is er een aanzienlijke kans dat zij het niet op internet hebben gemeld. Ik zie vooralsnog geen enkele reden om te twijfelen aan het verhaal van deze twee mensen. Ze melden het heel kort in het verslag van hun reis, niet als nieuws over WIDM. Dus er is geen enkele aanwijzing dat dit een hoax is.

Citaat
Geldt niet "één bron is geen bron"? En dan nog wel een totaal onbekende bron.

Daarom is het ook nog steeds een gerucht en geen feit...

Waarom van deze manier van doen geen snars klopt, blijkt wel als we zien dat de Fok!redacteur op eigen houtje heeft toegevoegd dat er "B- en C- artiesten" bij waren betrokken, dit klakkeloos door andere media is overgenomen.
Wat dat betreft ben ik het natuurlijk volledig met je eens dat het journalistiek een buitengewoon zwakke manier van doen is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #113 Gepost op: 16-06-2009, 20:36:58 »
Helaas is het zo dat mensen geruchten en feiten over het algemeen niet uit elkaar lijken te kunnen houden. Ook al staat er met chocoladeletters dat het om geruchten gaat, bij de kapper zullen de mensen zeggen dat "de mol al is uitgelekt".

Voorbeeld van zo'n hardnekkig misverstand, wat in dit geval door de reclamemakers lekker wordt uitgebuit: Maurice de Hond zegt dat hij onderzoek heeft gedaan naar energiegebruik en dat zijn resultaten online te lezen zijn. Hij zegt: "doen!", waarmee hij bedoelt: "lees mijn onderzoek!" Jammer genoeg wordt dit verkeerd geïnterpreteerd (zelfs door journalisten van Radio 1); men denkt dat Maurice de Hond zegt: "stap nu over naar de Nederlandse Energie Maatschappij!"

Journalisten zouden dit ter harte moeten nemen en derhalve rekening mee moeten houden. Iets wat geplubliceerd is wordt volgens mij door de meeste mensen direct voor waar gehouden. Het is niet voor niks dat jaarlijks met 1 april mensen in de doorzichtigste grappen trappen. Journalist, behoedt uw lezer voor zijn eigen misinterpretaties! In dezen zeg ook ik: "Doen!"
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #114 Gepost op: 16-06-2009, 21:06:34 »
Als je die reclames van Maurice de Hond serieus neemt, ben je een ezel. ::)
Maar als je de peilingen van Maurice de Hond serieus neemt, ben je net zo goed een ezel. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #115 Gepost op: 16-06-2009, 21:23:57 »
Dat verhaal van mijn gesprek met JP is uiteraard waar, maar inderdaad is de kans aanwezig dat ie lekker meespeelde, hij zit ook bij de media, hij weet hoe dat werkt met geruchten en media. Voor de mensen die mijn verhaal in twijfel trekken, het enige bewijs dat ik kan geven is de uitzending van Lingo waar ik in zat (zie uitzendinggemist.nl --> Lingo --> 27 april 2009)...Btw. in die uitzending wordt bij de introductie nog over WIDM gepraat met mij, met name de fandag ;) ...Ik ben dus die gast van Team 2 ;)

Wat betreft de geruchten rond Japan...ZUCHT...het is zonde dat de publieke omroepen op deze manier berichten klakkeloos overnemen zonder broncontrole. Ik studeer communicatiewetenschappen en bij ons geldt: "1 Bron is GEEN bron"...Daarbij komt dat PJH bezig is met Avro Express dus dat kan het ook zijn geweest.

Bovendien viel het mij op dat de AVRO zegt dat de persconferentie rond WIDM PAS in december plaats vindt. Normaal gesproken is dit toch wel iets eerder?!?! Zou dit kunnen duiden op late opnames (bvb. in de herfst of midden in de zomer?!)

Speculeren is natuurlijk leuk, het houdt het forum levend en het prikkeld de fantasie, maar waterdicht is het alleminst en zo moet je het ook tot je nemen :)


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #116 Gepost op: 16-06-2009, 21:40:16 »
Ik heb even het begin gekeken van Lingo. Geinig man!  ::ok::
Waar studeer je trouwens communicatiewetenschappen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #117 Gepost op: 16-06-2009, 21:46:16 »
Daarbij komt dat PJH bezig is met Avro Express dus dat kan het ook zijn geweest.

Ja, en ik weet niet precies wanneer ze dat opnemen, maar aangezien hij samen met Frits Sissing gezien is zou het heel goed kunnen dat het voor Avro Express was.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2009, 22:25:17 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #118 Gepost op: 16-06-2009, 21:53:14 »
Ik geloof jou wel hoor MrJasper.
Wat betreft de late persconferentie omtrent widm: alles wijst erop dat we in januari 2010 nog niet naar het programma zitten te kijken. Tijdens de fandag zat Anton nog in Land X voor de voorbereidingen. Lijkt mij dat dat niet heel kort voor de opnames nog het geval is. PJ is dan dus mogelijk met je-weet-wel-wie gesignaleerd waarschijnlijk tijdens opnames voor nieuw AVRO-programma, dat zou kunnen betekenen dat hij daarmee de afgelopen periode mee bezig is geweest en dus niet met widm. Dan moeten die opnames nu nog gaan komen en om dat allemaal weer te gaan monteren, zijn we ook weer een maand of wat verder. Vervolgens weten we dat er gedurende de tweede helft van februari 2010 Olympische Winterspelen worden gehouden en aangezien alles op de publieke kanalen wijkt voor sport is er tijdens deze periode dus ook zeker geen tijd vrij voor widm. Mogelijk wordt dan tussen de Gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart en het Songfestival eind mei (of eventueel WK voetbal in juni/juli) widm pas uitgezonden.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: We zullen snel weten of het een warm land wordt
« Reactie #119 Gepost op: 16-06-2009, 21:54:25 »
Japan zou wel leuk zijn. Ik woon in Japan en ben een WIDM fan!
Onderstaande plaatje betekent trouwens "Wie is de moedervlek"  ::rofl::



goed dat je het even zegt, maar eigenlijk klopt dat via een omweg weer wel: Mole is toch engels voor Moedervlek?