Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 193294 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2010, 20:00:39 »
In de tram zit Kim wel een hele tijd met het kaartje met daarop de aanwijzingen voor de kokers te pielen. Op een gegeven moment (rond 13:35, wanneer Erik zit te miepen met die laptop) krijg je duidelijk 'mol' op dat kaartje te zien dat Kim in haar handen heeft.
 
Het hoeft natuurlijk niks te betekenen en ligt misschien wel héél erg voor de hand, maar 't viel mij op.
Ik weet ook niet wat we er mee moeten, maar ze ze zit vaker zenuwachtig te pielen.
Aan het begin van de lasergame opdracht zit ze aan haar blinddoek te pielen. Als de vetoers bezig zijn bij de "Bruggen" opdracht aan haar mond.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2010, 11:53:40 »
Dat ze Kim niet meer een beeld namen nadat haar maatje was neergeschoten kan natuurlijk een manier zijn om haar express verdacht te maken met montage, maar het is eerder voorgekomen dat op zulke momenten de mol juist had gemold. De golf-opdracht waarin Yvon Jaspers Nyoman moest zoeken is daar een puik voorbeeld van. Er werd expres een groot aantal mensen dat ze had gevonden niet getoond.

Daarentegen, na de abseilopdracht in 2007 verdacht iedereen Inge omdat ze de opdracht de achterblijvers naar beneden te praten had aangenomen terwijl ze wist dat Alex niet zou gaan en de pot lichter zou worden. Haar actie kwam prominent in beeld.

De redactie is echt niet bang om de mol verdacht over te laten komen als de mol ook werkelijk iets deed wat op een andere manier niet te verhullen is. Als Kim de mol is zou ik mijn niet verbazen als ze haar dood had gefaked en als ghost door het stadje rondwaarde en verder-molde.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2010, 12:13:21 »
Dat lijkt me gevaarlijk voor de mol. Die kandidaten rennen als idioten door het park, de kans is veel te groot dat ze je ergens ineens tegenkomen.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2010, 16:48:20 »
Dat lijkt me gevaarlijk voor de mol. Die kandidaten rennen als idioten door het park, de kans is veel te groot dat ze je ergens ineens tegenkomen.
Jammer genoeg heb je niet echt kunnen zien wat de afgevallen kandidaten hebben gedaan. Of ze bijv. naar een ander gebouw werden geleid of dat ze gewoon rond mochten blijven lopen. Ik denk eerder het eerste, want ik kan me niet herinneren een andere kandidaat in beeld te hebben gekregen nadat die was afgeschoten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2010, 17:55:25 »
Jammer genoeg heb je niet echt kunnen zien wat de afgevallen kandidaten hebben gedaan. Of ze bijv. naar een ander gebouw werden geleid of dat ze gewoon rond mochten blijven lopen. Ik denk eerder het eerste, want ik kan me niet herinneren een andere kandidaat in beeld te hebben gekregen nadat die was afgeschoten.
Toen Kim nog alleen rond liep, mochten Erik, Frits of Barbara(?) zo ver ik weet wel zomaar naar buiten, omdat er nog maar één kandidaat rond liep. Alleen bij Frits hebben ze volgens mij dingen in scene kunnen zetten.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2010, 21:01:06 »
Het gevoel bekruipt me opeens dat Kim de Mol is ....

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2010, 21:12:26 »
Dat kan helaas niet, ze valt nl vandaag af  ::zwaai::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2010, 00:24:48 »
Kim is de mol niet.
Ze ging haar eigen opdracht verzinnen ; Namelijk laat Angela ; Bali zeggen en karel een ander deel of argentinie ofzo..

Kim is de nieuwsgierig voor een mol.. Een mol zou een andere wending geven aan een opdracht.. Niet zo zeer je eigen opdrachten bedenken..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2010, 00:33:50 »
Kim is de mol niet.
Ze ging haar eigen opdracht verzinnen ; Namelijk laat Angela ; Bali zeggen en karel een ander deel of argentinie ofzo..

Kim is de nieuwsgierig voor een mol.. Een mol zou een andere wending geven aan een opdracht.. Niet zo zeer je eigen opdrachten bedenken..

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De mol zou wat mij betreft JUIST zijn best doen om zo'n opdracht te bedenken. Hij wil tenslotte als kandidaat overkomen in plaats van als mol, met als resultaat: iemand anders wordt door Angela en Karel als mol gekozen waardoor er €3000 uit de pot verdwijnt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2010, 00:39:15 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De mol zou wat mij betreft JUIST zijn best doen om zo'n opdracht te bedenken. Hij wil tenslotte als kandidaat overkomen in plaats van als mol, met als resultaat: iemand anders wordt door Angela en Karel als mol gekozen waardoor er €3000 uit de pot verdwijnt.

Dit klopt niet. Alleen als de echte mol is gekozen door Angela en Karel gaat er geld uit de pot. Dus als Frits de mol blijkt te zijn kost het straks geld. Terwijl, mocht hij niet de mol zijn, er juist geld verdiend wordt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2010, 09:50:13 »
En alleen de mol wist waarschijnlijk dat er geld uit de pot zou gaan, als hij werd ontmaskerd.


Heel goed gespeeld van Frits. Ik verdenk hem nu per aflevering meer...

en Kim steeds minder ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2010, 09:52:03 »
Ik vind haar steeds vervelender worden. In de eerste proef alleen maar zeuren over Sanne, terwijl ze zelf waardeloos reed. En bij de tweede proef dat onzinnige idee om de proef uit Argentinië te imiteren. Mol of geen mol, dat sloeg nergens op.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2010, 13:57:00 »
Ik vind haar steeds vervelender worden. In de eerste proef alleen maar zeuren over Sanne, terwijl ze zelf waardeloos reed. En bij de tweede proef dat onzinnige idee om de proef uit Argentinië te imiteren. Mol of geen mol, dat sloeg nergens op.

Ja inderdaad, die Argentinië-imitatie had geen enkele zin. Ze haalt sowieso alleen maar onbegrijpelijke dingen uit.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2010, 15:04:55 »
Het viel mij deze aflevering op dat toen kim in de auto stapte wijzend naar zichzelf tegen de rij-instructeur overduidelijk "Kim, Kim" zei, met heel veel nadruk op de M

In japan lezen ze van rechts naar links, dus dan wordt er Mik gevormd, met heel veel nadruk op de M dus: M ik
dus ze zei eigenlijk "Mol ik, Mol ik" ::vergroot::
bovendien zat ze in de auto met het groene mollogo, de mol krijgt altijd een groen mollogo te zien bij de executie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2010, 15:24:22 »
In japan lezen ze van rechts naar links, (...)
Dat is niet helemaal waar, tegenwoordig (na WO2) lezen ze 'gewoon' van links naar rechts. Vroeger las men van boven naar beneden, in kolommen gearrangeerd van rechts naar links. Alleen borden, zoals boven een tempel, lazen direct van rechts naar links, dit kwam doordat elke 'kolom' maar één teken bevatte. Dat wordt nu soms nog wel zo gebruikt, bij borden met één zin, zoals uithangborden, in krantenkoppen en bij opschrijften aan de rechterkant van auto's.
Dus het gebeurt wel, maar het is lang niet overal, de meeste teksten zijn links naar rechts.
:P
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2010, 15:26:17 »
Dat is niet helemaal waar, tegenwoordig (na WO2) lezen ze 'gewoon' van links naar rechts. Vroeger las men van boven naar beneden, in kolommen gearrangeerd van rechts naar links. Alleen borden, zoals boven een tempel, lazen direct van rechts naar links, dit kwam doordat elke 'kolom' maar één teken bevatte. Dat wordt nu soms nog wel zo gebruikt, bij borden met één zin, zoals uithangborden, in krantenkoppen en bij opschrijften aan de rechterkant van auto's.
Dus het gebeurt wel, maar het is lang niet overal, de meeste teksten zijn links naar rechts.
:P
oke, ik had het even opgezocht, maar zodra ik las dat het van rechts naar links was ben ik niet verder wezen zoeken :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2010, 15:41:28 »
Het viel mij op dat Kim bij het chauffeur-spel heel snel Sanne benaderde om een duo, om vervolgens in de biecht te vertellen dat Sanne chaotisch is. Deed mij denken aan Dennis die Patrick kiest bij het seinspel in serie 8.
mijn verdachten:

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2010, 00:50:13 »
Ik weet het niet meer met Kim. Ik zou haar graag aan willen houden als mol, omdat ik eigenwijs en tegendraads ben en ze hier te minst verdacht wordt. Maar ja, ik ben van aflevering 3 uberhaupt niks wijzer geworden. Ik heb nog altijd 3 hoofdverdachten en dat worden er alleen maar meer. Als je het van de positieve kant bekijkt, moet ik natuurlijk gewoon blij zijn dat ik niet diep in een tunnel zit. Nog een week de tijd om alles te overwegen en evt. te switchen... voor volgende week moet ik een mol kiezen voor een poule met een paar collega's.

Over opdracht 1 en 3 valt heel weinig te zeggen, omdat iedereen wat mij betreft even verdacht is. In opdracht 2 bij de lunch zijn er een aantal acties die Kim schijnbaar vrijpleiten van het molschap. Ik vraag me echter af of we over die opdracht wel echt iets zinnigs kunnen zeggen. De kandidaten kregen aan het eind van de opdracht te horen hoe de vork in de steel zit; dat ze dezelfde opdracht hadden en dat het gunstig is voor de mol om aangewezen te worden. Die kandidaten hebben waarschijnlijk dezelfde overwegingen, gedachten en discussies als wij hier op het forum. Hen valt ook op dat Kim zich juist niet verdacht maakte als mol richting Angela en Karel.
Dit zou een ideale opdracht zijn om je als mol onverdacht te maken. Hoe flauw het ook is, en ondanks dat het een flink aantal € scheeld voor de pot.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik Kim verdacht vond tijdens de lunch opdracht, maar... dat ik net zo ver (van huis) ben als vorige week.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2010, 20:50:05 »
De mol maakt zich bekend in afleving 3. Zo werd vertelt in aflevering 1.
En wie maakt zich in aflevering drie bekend aan de rij-instructeur van haar auto : Kim, Kim (daarbij wijzend naar haarzelf)

Zo gemakkelijk kan het toch niet zijn?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2010, 18:07:54 »
Aangezien ik het zo sneu vindt dat Kim naar de tweede pagina is gezakt, en omdat Sanne aanhangers het nogal van belang vinden dat Sanne steeds naast de afvaller zit... Kim zit deze aflevering toch ook weer schuin achter de afvaller (of in elk geval de kandidaat die de test hoogstwaarschijnlijk het slechtst gemaakt heeft, maar vervolgens gered wordt)?