Auteur Topic: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010  (gelezen 222090 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #540 Gepost op: 6-03-2010, 23:35:06 »
Het is natuurlijk wel de enige manier om de poule te winnen. Je moet snel op 1 persoon inzetten. Alleen is de kans natuurlijk veel groter dat je fout zit dan goed, maar dat maakt het spelletje weer fantastisch leuk. ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #541 Gepost op: 6-03-2010, 23:40:18 »
Het is natuurlijk wel de enige manier om de poule te winnen. Je moet snel op 1 persoon inzetten. Alleen is de kans natuurlijk veel groter dat je fout zit dan goed, maar dat maakt het spelletje weer fantastisch leuk. ;D

Ja vind ik ook. Ik speel gewoon op 1 mol totdat het niet meer kan omdat die eruit vliegt. En zelfs als ik niet helemaal meer geloof dat die mol de mol is, speel ik toch op die mol, want ja je weet maar nooit, je kan ook helemaal verkeerd geloven dat die mol de mol niet is  ::)
Het is maar een spelletje en een hartstikke leuk spelletje bovendien  :D
(leg wel alvast een paar matrassen klaar voor de val)   ;D

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #542 Gepost op: 7-03-2010, 15:06:56 »
Weer 21 plaatsen gestegen!
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #543 Gepost op: 7-03-2010, 15:13:20 »
29  ::ok:: ben ik even blij dat ik arjen niet verdacht  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #544 Gepost op: 9-03-2010, 15:10:00 »
Wow, van 48 naar 13! Zo hoog heb ik nog niet gestaan. Gelukkig had ik Arjen enkel een of twee maal als finalist...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #545 Gepost op: 10-03-2010, 18:52:44 »
Ik dacht dat het deze week makkelijk zou worden met de pool... Mijn finalisten staan vast, dus over een de afvaller hoef ik niet zo moeilijk te doen. Maar nu moet ik dus zien te bedenken wat ik met de vrijstelling ga doen.

Sanne zegt in het molmailfilmpje dat ze heel goed was (al kan dit ook op de volgende opdracht slaan). Ik heb Sanne niet als finalist, dus ze kan de vrijstelling niet winnen.

Erik zegt dat dit zijn opdracht is vanwege de tangram aan het einde. Echter heb ik Erik vaker voor jokers en vrijstelling ingevult en zoals hij zelf al aangaf afgelopen aflevering, verdient hij nooit wat. Zal ik er op gokken dat zijn ongeluk eindelijk doorbroken wordt, of grijpt hij weer naast de vrijstelling?

Frits wordt naar aanleiding van de bos opdracht nog altijd veel uitgesloten door de groep. Als de groep gezamelijk moeten beslissen wie de vrijstelling verdient verwacht ik niet dat Frits hem krijgt.

Kim is mijn mol. Zij weet als het goed is hoe de opdracht in elkaar zit, dus zou met gemak moeten kunnen winnen als zij dat wil. De mol zorgt er dan voor dat de echte kandidaten nog een eerlijke strijd met elkaar aangaan voor de finale. Ze hebben gelijke kansen. Vorig jaar deed Jon dit volgens mij niet en bereikte één van de kandidaten zonder test de finale.
Zou Kim de opdracht proberen te winnen of geeft ze de kandidaten de kans de vrijstelling te pakken?

Niemand. Het kan ook zijn dat niemand de vrijstelling verdient. Uit het molmail filmpje krijg ik echter de indruk dat iemand er wel degelijk met de vrijstelling vandoor gaat, omdat het gekoppeld is aan het winnen van de opdracht.

Waar je ook nog rekening mee moet houden is wat er gebeurt als de vrijstelling verdient wordt: Gebeurt dat sowieso met het behalen van de opdracht? of kost het juist geld uit de pot?

Ik heb nog 25 uur om al deze overwegingen bij langs te gaan. Als iemand nog zinvolle input heeft... Graag!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #546 Gepost op: 10-03-2010, 20:24:29 »
Dat Sanne en Erik zo zeggen dat ze goed waren in de opdracht, dat is voor mij een teken dat zij dus niet die vrijstelling verdienen ::vergroot::
Frits kan hem winnen, ik begrijp namelijk uit de woorden van Erik en Sanne dat de vrijstelling te winnen is. Maar misschien dat mol Kim hem ook wel pakt...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #547 Gepost op: 11-03-2010, 09:11:15 »
Als mijn winnaar (Sanne) en verliezer (Frits) nog goed gaan komen valt de poolschade voor mij nog best te overzien. Ik heb nu Kim als Mol en voor vanavond heb ik Sanne een vrijstelling gegeven en Erik als afvaller ingevuld.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #548 Gepost op: 11-03-2010, 09:48:16 »
Mijn pool was toch niet langer te redden. 0 afvallers goed voorspelt, nooit Kim als mol opgegeven. Dus doe ik gek en blijf consequent dit invullen (zie hieronder). Sanne vrijstelling, Erik afvaller, Kim winnaar en Frits verliezer. En Sanne als mol ja :P Was mijn schot voor de boeg, later ook nog een aantal keer ingevuld dus zonde om niet ermee door te gaan. Krijg in elk geval punten voor is de mol een man of vrouw (althans daar ga ik vanuit  ;))

Want stiekem hoop ik daar nog steeds op. Dat Sanne gewoon de mol blijkt te zijn  ;D Maar alles wijst naar Kim, al blijf ik sommige muzikale aanwijzingen niet sterk uitgelegd vinden richting Kim.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #549 Gepost op: 11-03-2010, 10:04:23 »
[...]
Maar nu moet ik dus zien te bedenken wat ik met de vrijstelling ga doen.
[...]
Ik heb nog 25 uur om al deze overwegingen bij langs te gaan. Als iemand nog zinvolle input heeft... Graag!

Ik heb op het moment Frits staan voor een vrijstelling. Drie redenen: 1. Volgens mij is hij slim, dus vast goed in Tangram, 2. Gezien dat hij gespot is op het vliegveld, weten we van Frits het meest zeker dat hij de finale haalt, 3. Frits schijnt de finale te halen, maar hij zit misschien ook met minst sterk op (mol) Kim? Hij heeft dus wel wat hulp nodig om die finale te halen --> vrijstelling ?

Maar goed, ik heb dit soort Pool-vragen altijd fout, dus mijn voornaamste input is: kies iemand anders dan Frits !
Hoewel, dikke kans dat ik voor vanavond nog wissel  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #550 Gepost op: 11-03-2010, 10:14:02 »
Voor t eerst deze keer dat ik m steeds verander... Ik weet het echt niet meer nu Arjen weg is...
Moeilijk Moeilijk
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #551 Gepost op: 11-03-2010, 15:12:33 »
Heb nu Sanne als verliezer, Kim als winnaar en Frits als mol. Sanne en Frits heb ik vanaf het begin op die positie staan, als winnaar had ik eerst Manuel en daarna Arjen.
Ik twijfel nog wie ik de vrijstelling ga geven, en of ik daar uberhaupt voor kies. Vrijstellingen hoeven niet eens verdiend te worden, al hebben ze de kans daartoe..
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 15:14:17 door Lautjuh »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #552 Gepost op: 11-03-2010, 17:36:17 »
Twijfel tussen Kim en Sanne...Volgens mij zijn Erik en Frits het echt niet. Ik hoop (sorry Lautjuh) dat Frits afvalt.
O wat is het toch spannend.. Toch maar Sanne als mol i.v.m. mijn voorgaande stemmingen. Over 3 uurtjes weten we het.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #553 Gepost op: 11-03-2010, 17:52:36 »
Ik hou me maar bij Frits als mol, anders stelt mijn pool helemaal niets meer voor. :(
Heb ook veel teveel verandert...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #554 Gepost op: 11-03-2010, 18:04:51 »
Bedankt voor alle input over de vrijstelling. Ik ben er uit... ik ga een dobbelsteen rollen om te bepalen hoe ik de pool invul:

1 = Erik
2...4 = Frits
5...6 = Kim
7...8 = Niemand

3!
Het wordt dus Frits... :-\\ of toch niet? Nog krap 2 uur. Zucht.


...als winnaar had ik eerst Manuel en daarna Arjen...
Dat komt me bekend voor, had ik ook. Eerst 3x Manuel en toen Arjen een keer. Daarna was ik de weg kwijt wat betreft de winnaar en ben ik Frits en Arjen gaan afwisselen. Het blijft jammer dat Manuel er door ziekte is afgevallen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #555 Gepost op: 11-03-2010, 18:35:36 »
Ik hoop (sorry Lautjuh) dat Frits afvalt.

Geeft niks, maar hij haalt waarschijnlijk sowieso de finale. ;) Of misschien ook wel niet. Nog twee lange uren te gaan!  ;D ::hyper::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #556 Gepost op: 11-03-2010, 20:13:51 »
Ben netjes bij mijn molletje Kim gebleven. Erik en Sanne heb ik al lang als finalisten dus heb ik ook laten staan. Erik als winnaar & Sanne als verliezer. Frits wil ik er al langer uit dus ik hoop op exit Frits vanavond. Fingers crossed dat er van die geruchten niks waar blijkt te zijn!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #557 Gepost op: 11-03-2010, 20:20:41 »
Ben netjes bij mijn molletje Kim gebleven. Erik en Sanne heb ik al lang als finalisten dus heb ik ook laten staan. Erik als winnaar & Sanne als verliezer. Frits wil ik er al langer uit dus ik hoop op exit Frits vanavond. Fingers crossed dat er van die geruchten niks waar blijkt te zijn!
het kan natuurlijk ook dat uit financieel belang diegene die er voor de finale afviel gewoon een paar daagjes in japan blijft slapen en dat ze samen de vlucht terug nemen ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #558 Gepost op: 11-03-2010, 20:24:10 »
Mijn eindconclusie:

1. Erik valt vanavond af
2. Sanne wordt de verliezer van Wie is de Mol
3. Frits wordt de winnaar
4. Kim is de Mol

En ik kijk net even in de stand.. Sta ik gewoon 54e ::oink::
Ik schrok er een beetje van eigenlijk, nadat ik Arjen de hele tijd als mol
ingevuld heb..
Maar de echte klap zal nog wel komen als de Mol een vrouw is... ::zwaai::

Nog 5 minuten...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: 'Wie Is... De Mol?' Pool 2010
« Reactie #559 Gepost op: 11-03-2010, 20:37:11 »
het kan natuurlijk ook dat uit financieel belang diegene die er voor de finale afviel gewoon een paar daagjes in japan blijft slapen en dat ze samen de vlucht terug nemen ;)

Was ook al zoiets aan het denken. Misschien hebben die mensen gewoon niet goed rondgekeken en zaten er gewoon 4 finalisten in dat vliegtuig. ::rofl:: Of hadden PJ en Frits de vorige vlucht gemist, en dus samen een latere vlucht genomen. Kan natuurlijk allemaal.  ::tandpastasmiley:: Niets is wat het lijkt! Dat hadden die mensen anders ook wel moeten weten toen ze de presentator van De Mol in de gaten kregen!

En ik kijk net even in de stand.. Sta ik gewoon 54e ::oink::
Ik schrok er een beetje van eigenlijk, nadat ik Arjen de hele tijd als mol
ingevuld heb..
Maar de echte klap zal nog wel komen als de Mol een vrouw is... ::zwaai::

Nog 5 minuten...

Ik sta 57e en ik heb zelfs een week gemist. ::trots:: Heb wel al een tijdje Erik, Sanne en Kim in de finale dus dat zal het verklaren.

« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 20:39:11 door feniks »