Auteur Topic: [Column] 'Hoe graaf je jezelf uit een tunnel. Eerste hulp bij molverlies.'  (gelezen 8975 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
2024: wie is de Mol?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Vluchtig gelezen, maar je zou echt schrijfster moeten worden. Erg leuk.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
 ::rofl:: ::rofl::
Wat goed dat hier eindelijk eens wetenschappelijk onderzoek naar wordt gedaan. En dat blijkt dat sommigen eeuwig in de ontkenningsfase blijven zitten  ::rofl::
Je hebt een groot schrijftalent Ishtara!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
 ::bravo::

Briljante column, hilarisch en met een kern van waarheid tegelijk en daardoor heel herkenbaar. ;D

Wat een grote hoeveelheid steengoede columns dit jaar. ::ok::

Offline pd27

  • Forumlid
Heel goede column met een interessante theorie.
Volgens de theorie zou ik dus in de onderhandelings fase zitten.
Maar iemand die in de onderhandelings fase zit kan ook gelijk hebben  >:D
Ik blijf erbij Frits is de mol  ;D

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
::regenboog::  Thanx! ::trots::
ennuh, pd27, we zullen zien, maar ik ben bang dat je nog niet aan de aanvaardig toe bent  :P Maar dat geeft niet hoor, zoals Lautjuh al zegt, er zijn er genoeg die daar nooit aankomen.  ::) (en toch was Anniek een betere mol dan Jon)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Super Ishtara! Heerlijk om te lezen, geeft honger naar meer. ::ok::
Wat heeft die Elisabeth weer eens gelijk hè?





*Juliana ruimt voor de zoveelste keer de rotzooi in de ingestorte tunnel maar weer es op en vertrekt met knapzak naar eh de tunnel van eeehm Sanne! (die van Kim is haar te druk)
 ::trots::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
 ::rofl::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Heerlijk om deze column te lezen en ook vooral veel quotes van mezelf te herkennen. :) Volgens mij zit ik nog half in de onderhandelingsfase, en nog half in de depressiefase over Frits. Maar pas donderdag kan ik beginnen met accepteren!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Accepteren? Is na een jaar nog steeds niet gelukt. Jon blijft i.m.h.o. de slechtste mol aller tijden.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Accepteren? Is na een jaar nog steeds niet gelukt. Jon blijft i.m.h.o. de slechtste mol aller tijden.

true.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mooie column weer Ishtara! ::ok:: ::bravo::
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Accepteren? Is na een jaar nog steeds niet gelukt. Jon blijft i.m.h.o. de slechtste mol aller tijden.

Grappig dat ik 'm juist weer in mijn top 3 van beste mollen zou zetten. Is dus allemaal in the eye of the beholder. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Leuke column  ::ok::

Grappig om al die quotes erin verwerkt te zien.  :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Wat een leuke column, Ishtara, zeker aangezien ik mij er dit seizoen nog niet in kan herkennen (vorig seizoen des te meer...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
hmmm volgnes mij was een van die quotes van mij haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Ishtara, wat heb ik genoten van deze column. Vond hem goed geschreven en temenens grappig! Ook ik herken me nog niet direct in één van de fases want helaas had ik al de twee finalisten in de smiezen aan het begin van het programma. (zit hier zeker niet te stoefen, Sannne en Kim moeten maar niet zo'n mollenkop trekken op de eerste groepsfoto :P)
Ik zit eerder in de "molletje, ik heb je te pakken" fase, maar dat dacht ik ook bij Anniek "de mol kan wél een rood scherm krijgen" Pfeifer vorig jaar, waarna de grote ontnuchtering volgde. Toen ben ik al die verschrikkelijke fases die je beschrijft doorgegaan, alleen was het programma toen net gedaan. Nog erger dus! Dat wil ik niet nog eens meemaken, zeg maar nooit meer!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Geweldig hoe iedereen het meteen op zichzelf betrekt   ::bravo::  Heerlijk om die reacties te lezen. Jullie hebben hem goed gelezen! En bedankt voor de complimenten. Ik heb dit jaar ergens een schrijfader ontdekt bij mezelf die blijkbaar in goede aarde valt. Leuk!
Ennuh, de "molletje ik heb je te pakken"-fase is natuurlijk absoluut geen rouwfase, dat is gewoon erg leuk. Maar hoe langer en dieper je in die fase zit, hoe moeilijker het rouwproces natuurlijk wordt als het niet blijkt te kloppen :) Maar het feest als het goed blijkt te zijn (plus een mooie poolnotering) is natuurlijk weer prachtig  ::feest:: Wat is het toch een mooi programma he  :D
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
....  ::feest:: Wat is het toch een mooi programma he  :D

Absoluut!!!

Heeft de fase die we allen ingaan als het programma (en de MFD) weer afgelopen is ook een bepaald karakter?

Of begint het rouwen dan weer helemaal opnieuw  :\'(
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dat heet afkicken  ::rofl::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)