Auteur Topic: soortgelijk programma  (gelezen 8880 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
soortgelijk programma
« Gepost op: 29-09-2010, 20:34:04 »
Hoi allemaal,
ik hoorde net op de radio dat IDTV bezig is met het maken van een programma in de geest van wie is de mol (een soort variant/zelfde concept), ook voor de Avro. Ik ben benieuwd, de woordvoerster bleef heel vaag, dus het is nog niet bekend wanneer het komt op wat het precies inhoud.
Maar het klinkt veelbelovend, al snap ik niet wat de Avro moet met een soort WIDM2...

Online belg

  • Forumlid
Re: soortgelijk programma
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2010, 20:40:02 »
Bedoelen ze misschien 'De Kinderpuzzel'.
Ik dacht althans dat de AVRO de Nederlandse versie ging uitzenden. Het programma lijkt bovendien ook een beetje op WIDM.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: soortgelijk programma
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2010, 21:04:34 »
Interessant, al zou het ook op het einde van WIDM kunnen duiden..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: soortgelijk programma
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2010, 21:05:37 »
of die andere serie waar elders HIER] op de site deelnemers voor worden gezocht.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2010, 21:07:09 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: soortgelijk programma
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2010, 21:16:30 »
of die andere serie waar elders HIER op de site deelnemers voor worden gezocht.
Daar gaat het om het programma Flashback en is bestemd voor BNN. Ik denk dat het bedoelde programma voor de AVRO idd om 'De Kinderpuzzel' gaat
Hoi allemaal,
ik hoorde net op de radio dat IDTV bezig is met het maken van een programma in de geest van wie is de mol
In welk radioprogramma hoorde je dat, trouwens?
« Laatst bewerkt op: 29-09-2010, 21:57:00 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: soortgelijk programma
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2010, 22:17:06 »
Interessant, al zou het ook op het einde van WIDM kunnen duiden..

Nou ik ben daar ook steeds bang voor...

Nu helemaal omdat de publieke omroepen moeten bezuinigen en WIDM best wel duur is om te maken..  Misschien dat ze dan denk ik (Waar ik het totaal niet mee eens ben) WIDM schrappen en dat ze dan met dat geld 2 andere goedkopere programma's maken..

Maar hoop het echt niet!!  :o >:(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: soortgelijk programma
« Reactie #6 Gepost op: 29-09-2010, 22:34:00 »
Stop dit denken of ik geef dit bij de moderator aan als niet ok! WIDM mag niet stoppen! En gezien de kijkcijfers zullen ze dit toch ook wel niet beslissen? Al jaren vrijwel constant topkijkcijfers, en lovende reacties toch?
Weet je het niet, antraciet

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: soortgelijk programma
« Reactie #7 Gepost op: 29-09-2010, 22:59:33 »
Nou ik ben daar ook steeds bang voor...

Nu helemaal omdat de publieke omroepen moeten bezuinigen en WIDM best wel duur is om te maken..  Misschien dat ze dan denk ik (Waar ik het totaal niet mee eens ben) WIDM schrappen en dat ze dan met dat geld 2 andere goedkopere programma's maken..

Maar hoop het echt niet!!  :o >:(

Klopt ze gaan bezuinigen, maar dan alleen op programma's die weinig tot geen kijkers heeft. Programmas als de mol hebben een behoorlijke kijk dichtheid, en dat zou dom zijn om deze programmas met veel kijkers te schrappen. Programmas die vooral door MAX uitgezonden worden gaan als eerst op de schop. Dus hoe meer kijkers per programma des te meer kans dat het programma blijft bestaan.

Resume geen kijkers geen geld! Maar het zou wel kunnen dat widm stopt maar niet om die rede. Denk ik !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: soortgelijk programma
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2010, 23:02:18 »
is niet helemaal waar. De voorzitter van de publieke omroep wilde ook bananensplit weg doen. Niet onderscheidend genoeg. Trekt wel veel (2 miljoen) kijkers.
Dat is dan weer wel fijn voor widm want je kan veel van widm zeggen maar niet dat het niet onderscheidend is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: soortgelijk programma
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2010, 23:25:06 »
Dat is dan weer wel fijn voor widm want je kan veel van widm zeggen maar niet dat het niet onderscheidend is.

Wil net zeggen: WIDM is juist onderscheidend want er is geen enkel ander programma dat ook maar in de buurt komt van WIDM. Ja, de junior editie natuurlijk  ::tandpastasmiley:: WIDM vind je alleen bij de AVRO en bij geen enkele andere omroep. Dus dat is juist iets om te koesteren. En dat weet de AVRO denk ik zelf ook dondersgoed. Blijk hiervan is dat WIDM al het elfde seizoen tegemoet gaat bijv.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: soortgelijk programma
« Reactie #10 Gepost op: 30-09-2010, 15:44:55 »
Klopt ze gaan bezuinigen, maar dan alleen op programma's die weinig tot geen kijkers heeft. Programmas als de mol hebben een behoorlijke kijk dichtheid, en dat zou dom zijn om deze programmas met veel kijkers te schrappen. Programmas die vooral door MAX uitgezonden worden gaan als eerst op de schop. Dus hoe meer kijkers per programma des te meer kans dat het programma blijft bestaan.

Resume geen kijkers geen geld! Maar het zou wel kunnen dat widm stopt maar niet om die rede. Denk ik !
Ga er maar van uit dat de programma's van Max niet snel zullen sneuvelen vanwege de bepaalde doelgroep. Er zullen eerder inderdaad programma's als Bananasplit, Wie van de Drie e.d. sneuvelen en de kans is aanwezig dat de Champions League weggaat van de publieke omroep!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: soortgelijk programma
« Reactie #11 Gepost op: 30-09-2010, 16:54:58 »
Die malloot van de PO kan wel roepen dat er programma's moeten verdwijnen, maar die omroepen hebben nu eenmaal zoveel zendtijd toegewezen gekregen. Hij kan wel willen dat Wie van de Drie verdwijnt (nog voor het is verschenen), maar dan moet Max iets anders maken. En Wvd3 lijkt me nu typisch een bijzonder goedkoop programma om te maken, en ik denk dat het ook best wat kijkers trekt, dus meer reclame-inkomsten. Dus dan ben je m.i. niet goed bij je hoofd als je dat weg wil hebben.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: soortgelijk programma
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2010, 16:58:34 »
Tja, zeg dat maar eens tegen de politiek...
Ich bin ein Bärliner!

revadebe

  • Gast
Re: soortgelijk programma
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2010, 19:21:03 »
Interessant, maar ken ik jou niet ergens van Annebeth :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: soortgelijk programma
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2010, 19:32:39 »
Annebeth is vooral wereldberoemd door het spervuur van vragen tijdens een Molfandag.
The British are not impressed.

revadebe

  • Gast
Re: soortgelijk programma
« Reactie #15 Gepost op: 30-09-2010, 19:33:49 »
Echt? Haha, zo leer je nog eens wat :P

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: soortgelijk programma
« Reactie #16 Gepost op: 3-10-2010, 12:37:15 »
@Tristan: volgens mij radio 1, het programma weet ik niet precies.

Over dat spervuur, dat was zo raar, want ik had er helemaal geen hand in. Ze hebben gewoon veel vragen gekozen uit dat topic waarin je vooraf vragen kon stellen. Alleen die had ik al gesteld voor de laatste aflevering, dus sommigen waren al beantwoord en die vroegen ze alsnog :S
Maar het was wel grappig :D

@Revadebe: erm, ben jij Steef? :) I.i.g. iemand van wie is de mol UC Dean gok ik ;)
Zo ja, wat grappig, dan hebben we vorig jaar veel samen geforumt hier ;)

revadebe

  • Gast
Re: soortgelijk programma
« Reactie #17 Gepost op: 5-10-2010, 10:45:41 »
@Annebeth: Als je even nadenkt over de naam ReVaDeBe dan moet je toch wel weten wie ik ben :P

Ik ben benieuwd of dit programma wat gaat worden. Als het heel erg lijkt op Wie Is De Mol dan is het gewoon jatwerk en dan betwijfel ik of het Wie Is De Mol kan overtreffen en of het niet te veel wordt (WIDM is toch iets waar je altijd naar uitkijkt en je moet er niet mee overladen worden), als het niet erg lijkt op Wie Is De Mol dan lijkt het me duidelijk dat ze kijkers proberen te lokken voor dit nieuwe programma. Of ze willen gewoon een beetje interessant overkomen.

En ik hoop zeker niet dat dit het einde betekent van Wie Is De Mol, al zou het me niet verbazen als ze na zoveel seizoenen de stekker eruit gaan trekken.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: soortgelijk programma
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2010, 11:07:40 »
En ik hoop zeker niet dat dit het einde betekent van Wie Is De Mol, al zou het me niet verbazen als ze na zoveel seizoenen de stekker eruit gaan trekken.


Met de omroepen weet je het maar nooit... Maar wat helemaal in het voordeel van de Mol spreekt is het grote aantal trouwe kijkers, en de drukke forums die er over het programma zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: soortgelijk programma
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2010, 11:22:10 »
En als WIDM de ring wint, kan het toch niet heel snel van de buis... :)

Of stoppen op het hoogtepunt natuurlijk ;)
Weet je het niet, antraciet