Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850326 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #600 Gepost op: 16-02-2010, 21:43:13 »
Ik kom er juist niet aan toe om de aflevering nog eens goed te bekijken en alle topics bij te lezen vanwege al dat schaatsen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #601 Gepost op: 16-02-2010, 21:49:40 »
ik heb ook weer mollote dingen meegemaakt.
Gisteren sprak ik mevrouw Moll aan de telefoon.
En vandaag zat ik in de bus en ging het navigatiescherm met route volledig op groen.
Ananas

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #602 Gepost op: 16-02-2010, 22:01:20 »
 ::rofl::

Ik kwam vandaag bij een collega, die als achtergrond op haar computer een compleet rood scherm heeft....

Ik reageerde gelijk met: Je ligt eruit!
Had je haar gezicht moeten zien  :D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #603 Gepost op: 17-02-2010, 16:29:54 »
Pfff...wat gaan jullie allemaal doen om het twee (eigenlijk drie) weken zonder mol vol te houden?
Ik vind het nou al zwaar, maar er komt donderdag geen aflevering om me weer op te peppen. :-\\

De Olympische Spelen zijn een prachtig evenement waar zelfs de saaiste sporten enigszins leuk worden, zo erg is het nu ook weer niet. :)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #604 Gepost op: 17-02-2010, 19:17:33 »
Battle Royale, maandag in Kriterion, Amsterdam



Gaat iemand mee?

Moderne Klassieker | Ma 22 feb 22:00 | € 6,50
Overweldigend gewelddadig en een instant cult-hit. Leerlingen worden gedropt op een eiland met de opdracht elkaar overhoop te schieten. Wie als laatste leeft, heeft gewonnen.

Een vrolijke dame verschijnt op het scherm en legt de regels van het spel uit: 42 leerlingen op één eiland moeten elkaar in drie dagen afmaken. Degene die als laatste leeft, heeft gewonnen. Zo is besloten door de overheid, want de Japanse jeugd moet wat fatsoen worden bijgebracht. Als voorbeeld trekt de dame de wapen uit de tas die aan alle leerlingen wordt uitgedeeld. Ze haalt een deksel tevoorschijn: “Deze heeft pech!”. Anderen krijgen granaten, een kruisboog, machinegeweer of een waaier. Wie er overigens niet aan meedoet heeft ook pech. Allemaal hebben ze een halsband om die bij het niet volgen van de regels tot ontploffing wordt gebracht.

Battle Royale toont sublieme actiescènes. Door de realistische en niets ontziende wijze waarop de film is geschoten, komen de beelden keihard aan. Brave leerlingen veranderen in een oogwenk in moordenaars. Maar regisseur Fukasaku kiest voor de jeugd en uit zijn kritiek op de volwassenen en de Japanse maatschappij. De hoofdpersonages nemen het niet op tegen hun klasgenoten, maar tegen de militairen die hen daar gevangen houden. Een groep pacifistische vriendinnen besluit zelfs helemaal niet mee te doen aan het geweld en verschansen zich in een afgelegen vuurtoren. Al biedt dat geen garantie op het uitblijven van een onderlinge bloedbad.

Gefilmd door de toen 70-jarige meester-regisseur Kinji Fukasaku (Tora! Tora! Tora!), kwam Battle Royale gelijk in opspraak. De Japanse regering probeerde voorstellingen te voorkomen. Dat gebeurde gelukkig niet en de film werd wereldwijd een cult-hit.

“Als ik sinds Reservoir Dogs één bestaande film zelf had willen maken, dan was het Battle Royale”, Quentin Tarantino

Kriterion presenteert elke maand een reeks Moderne Klassiekers. Het thema van februari is de Japanse Cinema, met The Twilight Samurai, Grave of the Fireflies, Nobody Knows and Battle Royale.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #605 Gepost op: 17-02-2010, 19:24:47 »
yeah, het is me gelukt om in engeland via een wireless netwerk op mijn PSP op het forum te komen. Alleen jammer dat ik nu al tien minuten bezig ben met dit korte bericht.
Wel jammer dat het kort na het typen van het bovenstaande bericht niet meer werkte (waarschijnlijk omdat de receptie dicht ging). Gelukkig was ik maar één nacht daar en kan ik nu weer rustig alles doorlezen.

Hierdoor wel weer gemerkt hoe verslaaft ik aan WIDM ben.  :P Zodra ik hoorde dat er draadloos internet was begonnen meteen mijn oogjes te glimmen.


Battle Royal is al sinds jaren mijn favorite film. Maar Amsterdam is net iets te ver, en ik heb hem ook op DVD in mijn kast liggen. Heb ook in elk geval 1 deel van de novel strip, en zou ergens de eerste 6 delen daarvan in PDF vorm moeten hebben. Ergens...
Heel veel plesier voor de mensen die er wel heen gaan.
Ik moest bij de Holland Village opdracht trouwens een beetje aan deze film denken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #606 Gepost op: 17-02-2010, 19:25:01 »
Woah, die heb ik een keer gezien. Beter van niet.  ::nieuwsgierig::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #607 Gepost op: 17-02-2010, 21:25:55 »
volgend jaar komt daar de nieuwe versie van uit "Battle Royale is een Amerikaanse film die gepland staat om uit te komen in 2011. De film is een remake van Batoru Rowaiaru (2000), die buiten Japan ook uitkwam als Battle Royale. New Line Cinema brengt de nieuwe versie uit." [wikipedia]

Ik zie dat het een thriller is, maar ik vraag me af of het echt horror is of extreme actie zeg maar :P.
Het concept klinkt wel gaaf, maar ook wel eng :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #608 Gepost op: 17-02-2010, 21:31:57 »
Ik zie dat het een thriller is, maar ik vraag me af of het echt horror is of extreme actie zeg maar :P.
Het concept klinkt wel gaaf, maar ook wel eng :P

Het is een vreselijk sadistische, nare film. Als je anderen niet afmaakt word je zelf afgemaakt. Volgens mij was het wel een bloederige bedoening.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #609 Gepost op: 18-02-2010, 09:07:43 »
Het is een vreselijk sadistische, nare film. Als je anderen niet afmaakt word je zelf afgemaakt. Volgens mij was het wel een bloederige bedoening.

Wat is er nou leuk aan een stel tieners die elkaar op de meest ranzige manieren afmaken? Ik heb dat nooit begrepen... :-\\
Of ben ik nou een cultuurbarbaar?
Tell me what your telescope says

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #610 Gepost op: 18-02-2010, 14:50:51 »
Ik heb dat van die japanse film doorgestuurd naar mijn zoon. Dat is echt wat voor hem.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #611 Gepost op: 18-02-2010, 16:01:03 »
Wat is er nou leuk aan een stel tieners die elkaar op de meest ranzige manieren afmaken? Ik heb dat nooit begrepen... :-\\
Of ben ik nou een cultuurbarbaar?

Best wel, het is echt een ongelofelijk goede film, een van mijn favorieten. Vooral hoe de scholieren omgaan met het concept van dit spel, wat ze natuurlijk consumeert (omdat de kans zeer groot is dat ze overlijden bij dit spel), is zeer interessant om te zien. Het is een film die me echt nog steeds naar de keel grijpt. Niet vanwege de gore, maar vanwege de diepe diepe emotie.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #612 Gepost op: 18-02-2010, 20:04:04 »
Best wel, het is echt een ongelofelijk goede film, een van mijn favorieten. Vooral hoe de scholieren omgaan met het concept van dit spel, wat ze natuurlijk consumeert (omdat de kans zeer groot is dat ze overlijden bij dit spel), is zeer interessant om te zien. Het is een film die me echt nog steeds naar de keel grijpt. Niet vanwege de gore, maar vanwege de diepe diepe emotie.
Dit is ook precies waarom ik de film zo goed vindt. De psygologie die er achter zit, hoe de scholieren zich in deze situatie gaat gedragen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Daarnaast is "Beat" Takeshi Kitano ook gewoon één van de beste acteurs ter wereld.

Ik heb ook wel eens mensen er over horen praten, die het wel vooral een leuke film vonden vanwege het geweld en de actie. Maar naar mijn mening mis je dan een beetje de moraal van de film. Al schijnt de maker van het vervolg (zoon van regiseur?) dat ook niet helemaal begrepen te hebben, maar die heb ik nog altijd niet gezien. Met uitzondering van de eerste paar minuten, voordat ik door had dat ik een versie had met portugese ondertiteling en audio die niet goed gelijk liep met de film.  :-\\


Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #613 Gepost op: 18-02-2010, 20:55:35 »
Al schijnt de maker van het vervolg (zoon van regiseur?) dat ook niet helemaal begrepen te hebben, maar die heb ik nog altijd niet gezien. Met uitzondering van de eerste paar minuten, voordat ik door had dat ik een versie had met portugese ondertiteling en audio die niet goed gelijk liep met de film.  :-\\

Heb je de eerste 2 minuten gezien heb je het mooiste gezien: dat die Tokyo gebouwen worden opgeblazen. Verder is de film idd erg slecht.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #614 Gepost op: 19-02-2010, 14:55:41 »
Op jullie adviezen de film gedownload, binnenkort maar even kijken dan. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #615 Gepost op: 19-02-2010, 15:58:38 »
Doet me denken aan zo'n film waarin een groep mensen een huis binnengaan. Degene die als laatste overblijft heeft gewonnen en mag er weer uit. En dan is het einde heel erg grappig  :P Hoe heet die film ook alweer  ???
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #616 Gepost op: 19-02-2010, 16:06:46 »
Big Brother.... ::rofl::
Ananas

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #617 Gepost op: 19-02-2010, 16:10:00 »
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar Puar had het over een film. Ooit heb ik wel een dergelijke film gezien, maar dat was geen humor maar horror. Weet ook niet meer hoe die film heette, volgens mij The Cabin of zoiets.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #618 Gepost op: 19-02-2010, 16:18:02 »
Doet me denken aan zo'n film waarin een groep mensen een huis binnengaan. Degene die als laatste overblijft heeft gewonnen en mag er weer uit. En dan is het einde heel erg grappig  :P Hoe heet die film ook alweer  ???
Saw? :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #619 Gepost op: 19-02-2010, 16:21:23 »
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar Puar had het over een film. Ooit heb ik wel een dergelijke film gezien, maar dat was geen humor maar horror. Weet ook niet meer hoe die film heette, volgens mij The Cabin of zoiets.


Ik heb het ook over een horror film. Een groep mensen wordt in een huis gezet en ze moeten elkaar uitmoorden. De winnaar mag er weer uit. Maar het grappige is dit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2010, 17:23:19 door Puar »
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug