Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850374 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #800 Gepost op: 27-02-2010, 21:57:47 »
Ik snap wat je bedoelt maar het werkt alleen als het overgrote deel (een groot deel) van de wereld/Nederland vegetarisch is. En zo denkt natuurlijk heel Nederland, maar als ik dan ga veranderen dan denkt nog steeds heel Nederland zo.

Ja... en als iedereen zo denkt, gebeurt er dus niks. Overigens zou het ook niet bevordelijk zijn als heel Nederland massaal vlees ging vermijden, maar minderen is een prima optie.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #801 Gepost op: 27-02-2010, 22:03:06 »
Ja maar ik denk dat als ik nu vegetarisch wordt, dat niet ineens ook heel veel andere mensen dat ook worden. Daarnaast houd ik gewoon van vlees en is vlees goed voor je, dus ik word toch geen vegetariër. Maar ik vind het persoonlijk altijd onzin.

Als je vegetarisch gaat eten is het toch ook niet je doel dat anderen dat ook gaan doen? Het is een keus die je voor jezelf maakt, je moet je eigen verantwoordelijkheid nemen. Als jij je consumptie van vlees kan verantwoorden moet je dat zeker blijven doen.
Ik eet heel soms ook wel eens vlees, maar denk dat het beter is om dat niet te vaak te doen. Als jij vindt van wel is dat prima, maar verschuil je dan niet achter wat anderen doen.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #802 Gepost op: 27-02-2010, 22:06:20 »
Ja... en als iedereen zo denkt, gebeurt er dus niks. Overigens zou het ook niet bevordelijk zijn als heel Nederland massaal vlees ging vermijden, maar minderen is een prima optie.
Nee, maar ik bedoel dus dat iedereen zo denkt. DAt is het hele probleem hier eigenlijk.
En ik vind vlees erg lekker, en thuis proberen we wel minder vlees te eten. Omdat dat toch ook beter schijnt te zijn, maar dat valt ons nog best lastig. Wij zijn gewend elke dag vlees te eten en als we geen vlees hebben bij je maaltijd is dat heel vreemd :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #803 Gepost op: 27-02-2010, 22:09:23 »
Ik eet wel vlees, maar niet zo veel. Ik lust het gewoon niet zo. Maar natuurlijk wel hamburgers en kroketten en salami (op de pizza bijvoorbeeld) en gehakt en kipfilet.
Maar geef mijn biefstuk maar aan Fikkie en voor een schnitzel mag je mij midden in de nacht lekker laten slapen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #804 Gepost op: 27-02-2010, 22:11:47 »
Nee, maar ik bedoel dus dat iedereen zo denkt. DAt is het hele probleem hier eigenlijk.
En ik vind vlees erg lekker, en thuis proberen we wel minder vlees te eten. Omdat dat toch ook beter schijnt te zijn, maar dat valt ons nog best lastig. Wij zijn gewend elke dag vlees te eten en als we geen vlees hebben bij je maaltijd is dat heel vreemd :P

Maar wat doet 'iedereen' er toe in het verhaal? Het gaat toch over jouw eigen vleesconsumptie?
En er is genoeg lekker vegetarisch te vinden hoor! Vanavond nog heb ik een vega ovenschotel gemaakt met aubergine, bleekselderij, tomaat, courgette, ui, wortel, kaas.. heerlijk!
En de vegaburgers worden steeds beter, ik ben echt verslaafd aan maisschnitsels en kaas/groenteburgers. Of eet een keer vis (niet vegetarisch, wel gezond) of een kaassouflé.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #805 Gepost op: 27-02-2010, 22:14:18 »
Oja, en laatst heb ik een ovenschotel gemaakt met vegetarisch gehakt, en de vleeseters hier hadden het niet eens door. Dus het kan echt.  ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #806 Gepost op: 27-02-2010, 22:17:10 »
Maar wat doet 'iedereen' er toe in het verhaal? Het gaat toch over jouw eigen vleesconsumptie?
En er is genoeg lekker vegetarisch te vinden hoor! Vanavond nog heb ik een vega ovenschotel gemaakt met aubergine, bleekselderij, tomaat, courgette, ui, wortel, kaas.. heerlijk!
En de vegaburgers worden steeds beter, ik ben echt verslaafd aan maisschnitsels en kaas/groenteburgers. Of eet een keer vis (niet vegetarisch, wel gezond) of een kaassouflé.
ik zal ff eerlijk zijn, alles wat doorgestreept is vidn ik niet lekker:
aubergine, bleekselderij, tomaat, courgette, ui, wortel, kaas..
ui heb ik in dit geval niet doorstreept omdat dat vergeleken met de rest nog lekker is.

Maar 'iedereen' doet er toe, omdat ik vegetarisch zou worden om het feit dat er dan minder dieren geslacht zouden worden. Maar ik heb het gevoel dat als ik verander het niet veel zin heeft. Omdat de rest van Nederland niet veranderd. Tot die tijd zal ik wss gewoon vlees blijven eten.
En Vis is trouwens heerlijk, maar ik ben zelf heel slecht in het maken :P.
Ik wil ook wel eens een maisschnitsel proberen ;).

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #807 Gepost op: 27-02-2010, 22:19:00 »
Ja precies Vieffan. Als iedereen geen vlees meer zou eten, maar het zou nog wel verkocht worden, zou ik 't ook niet meer eten. Ik kan ook wel zónder vlees uiteraard, alleen ik zie het nut (nog) niet dus totdan zal ik niet veranderen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #808 Gepost op: 27-02-2010, 22:24:54 »
ik zal ff eerlijk zijn, alles wat doorgestreept is vidn ik niet lekker:
aubergine, bleekselderij, tomaat, courgette, ui, wortel, kaas..
ui heb ik in dit geval niet doorstreept omdat dat vergeleken met de rest nog lekker is.

Dit is maar een voorbeeld van een ovenschotel, voor mijn part gooi je er drop met broccoli door. :P

Citaat
Maar 'iedereen' doet er toe, omdat ik vegetarisch zou worden om het feit dat er dan minder dieren geslacht zouden worden. Maar ik heb het gevoel dat als ik verander het niet veel zin heeft. Omdat de rest van Nederland niet veranderd. Tot die tijd zal ik wss gewoon vlees blijven eten.

Het moet toch ergens beginnen?! Ik snap je wel, maar die gedachte is gewoon niet waar. Elk stuk van een koe die jij niet eet wordt (op den duur) ook niet geslacht.
En als het je echt gaat om de rest van Nederland kun je heel erg lang wachten, want de rest van Nederland zal nooit hetzelfde doen als jij. Je kunt niet de wereld veranderen. Maar áls je je consumptiepatroon wil veranderen kun je daar wel je verantwoordelijkheid in nemen, ongeacht wat je buurman doet.

Het is hetzelfde als met stemmen, die ene stem van mij zal ook niet de doorslag geven. Maar als iedereen zo denkt wordt het wel erg leeg in het stemlokaal.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2010, 22:27:07 door Lautjuh »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #809 Gepost op: 27-02-2010, 22:29:34 »
Dit is maar een voorbeeld van een ovenschotel, voor mijn part gooi je er drop met broccoli door. :P

Het moet toch ergens beginnen?! Ik snap je wel, maar die gedachte is gewoon niet waar. Elk stuk van een koe die jij niet eet wordt (op den duur) ook niet geslacht.
En als het je echt gaat om de rest van Nederland kun je heel erg lang wachten, want de rest van Nederland zal nooit hetzelfde doen als jij. Je kunt niet de wereld veranderen. Maar áls je je consumptiepatroon wil veranderen kun je daar wel je verantwoordelijkheid in nemen, ongeacht wat je buurman doet.

Het is hetzelfde als met stemmen, die ene stem van mij zal ook niet de doorslag geven. Maar als iedereen zo denkt wordt het wel erg leeg in het stemlokaal.

Je hebt gelijk met dat stemmen, maar met stemmen weet iedereen 'Iedereen doet dit' en met vegetarisch weet je dat het niet zo is. Maar ik snap je principe.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #810 Gepost op: 27-02-2010, 22:32:32 »
Je hebt gelijk met dat stemmen, maar met stemmen weet iedereen 'Iedereen doet dit' en met vegetarisch weet je dat het niet zo is. Maar ik snap je principe.

Je zegt net dat je het nut van minderen niet in ziet, maar als je dat wel ziet, is het echt te makkelijk om je te verschuilen achter wat anderen doen. Dan laat je je leven. Waarom geen eigen verantwoordelijkheid nemen?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #811 Gepost op: 27-02-2010, 22:37:19 »
Je zegt net dat je het nut van minderen niet in ziet, maar als je dat wel ziet, is het echt te makkelijk om je te verschuilen achter wat anderen doen. Dan laat je je leven. Waarom geen eigen verantwoordelijkheid nemen?

Omdat het me niet echt uitmaakt. En puur omdat niemand het doet denk ik dat het niks uitmaakt. En dan kan inderdaad zelf besluiten om wel vegetarisch te worden, maar dat vind ik dus onnodig.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #812 Gepost op: 27-02-2010, 22:37:48 »



En heb je een plaatje van die letters MOL? Ben wel benieuwd wat dat was.
Je moet eens kijken in het archief hier. Wel zo handig: wil je iets weten over serie 4, kijk dan gewoon in  het subforum 2003 (oudere seizoenen). Daar staan ook die letters, die geen letters waren, uitgebreid beschreven.

Toen Astrid sprong, zouden op datzelfde moment de letters MOL in het water te zien zijn geweest.

Die letters waren gewoon golven in het water. 
« Laatst bewerkt op: 27-02-2010, 22:39:19 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #813 Gepost op: 27-02-2010, 22:45:30 »
Omdat het me niet echt uitmaakt. En puur omdat niemand het doet denk ik dat het niks uitmaakt. En dan kan inderdaad zelf besluiten om wel vegetarisch te worden, maar dat vind ik dus onnodig.

Oke. :) Alleen hoeft dat wat 'niemand' doet geen graadmeter te zijn voor goed of slecht, het kan bijvoorbeeld net zo goed een kop-in-'t-zandmentaliteit zijn van ons Nederlanders. Maar goed, ik ga eh... groene thee drinken nu.  ;)


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #814 Gepost op: 28-02-2010, 21:46:58 »
Ik ben verhuisd  8) en na een lange dag wil ik wat moleske afleiding...is het forum weer eens dood. Jongens...kom op zeg! :-X
Tell me what your telescope says

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #815 Gepost op: 28-02-2010, 21:48:45 »
Ik ben verhuisd  8) en na een lange dag wil ik wat moleske afleiding...is het forum weer eens dood. Jongens...kom op zeg! :-X

Kom dan op de chat  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #816 Gepost op: 28-02-2010, 21:49:30 »
Ik ben verhuisd  8) en na een lange dag wil ik wat moleske afleiding...is het forum weer eens dood. Jongens...kom op zeg! :-X

GEFELICITEERD! Is je nieuwe huis leuk?  :D

Vast wel anders ging je er niet wonen.  ::dom::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #817 Gepost op: 28-02-2010, 21:53:16 »
GEFELICITEERD! Is je nieuwe huis leuk?  :D

Vast wel anders ging je er niet wonen.  ::dom::

Heel leuk :D Dank je!
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #818 Gepost op: 28-02-2010, 21:55:28 »
Nou, die verhuizing heb je gehad Vera! En de chat is inmiddels ook vol.  ;)

Ik was vanmiddag naar Joseph, en we hielden onze adem in, want Jamai speelt sinds vorige week de rol ook! Zul je toch beleven, ga je naar Joseph, tref je Jamai aan ipv Freek...  ::)



Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #819 Gepost op: 28-02-2010, 22:00:02 »
Nou, die verhuizing heb je gehad Vera! En de chat is inmiddels ook vol.  ;)

Ik was vanmiddag naar Joseph, en we hielden onze adem in, want Jamai speelt sinds vorige week de rol ook! Zul je toch beleven, ga je naar Joseph, tref je Jamai aan ipv Freek...  ::)




Was het Jamai?  ???

En hoe kan híj nou Joseph spelen. 8) ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...