Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850343 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1100 Gepost op: 24-03-2010, 15:07:00 »
Goed punt snijden jullie aan.
Ik zou mezelf ook nooit kunnen verantwoorden als ik winst zou maken voor een bedrijf waarvan ik weet dat het niet juist is wat ze doen. Manipulatie is echt aan de orde van de dag. Maar door het feit dat het wel veel gebeurt lijkt het erop dat we naar Amerikaanse toestanden gaan met onze hebzuchtcultuur, waar alles maar draait om winst maken. Maar wiens ethische standpunten moet je volgen, die van je bedrijf of van jezelf? Daarom wil ik de commerciele sector vooralsnog niet in, want ik vrees dat mijn normen en waarden al snel niet overeen zullen komen met die van mijn toekomstige werkgever. Hoe zou ik de PR van bedrijven kunnen ondersteunen die de klant wil laten denken dat hun product psychosociale verbeteringen geeft? Maar als je dit niet belooft ben je snel je positie kwijt en is het bedrijf binnen no-time failliet.
En dan kun je nog stellen dat de klant eigen verantwoordelijkheid heeft en dat jij in dienst bent van je baas, maar daar geloof ik niet zo in. De klant heeft een eigen verantwoordelijkheid, maar ik wil niet meehelpen bij het in stand houden van een sprookje. Ik heb op mijn beurt ook mijn eigen verantwoordelijkheid.
Misschien zijn er oude/wijze knarren die denken dat ik mezelf nog wel tegen ga komen in m'n carriere, en dat is misschien ook wel zo, maar ik ga mezelf niet voortijdig verzuren door mijn principes al bij voorbaat aan de kant te zetten om te overleven op de arbeidsmarkt (en dat is gelukkig ook nog lang niet aan de orde want ik blijf hierna hopelijk doorstuderen).
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 15:09:54 door Lautjuh »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1101 Gepost op: 24-03-2010, 15:25:50 »
ik ben een wijze oude knar  ::trots::, maar laat je aub niet verleiden door snel geld, winst en noem maar op.uiteindelijk wordt een mens daar niet echt gelukkig van. en van de boel belazeren al helemaal niet.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1102 Gepost op: 24-03-2010, 15:26:22 »
ik ben een wijze oude knar  ::trots::, maar laat je aub niet verleiden door snel geld, winst en noem maar op.uiteindelijk wordt een mens daar niet echt gelukkig van. en van de boel belazeren al helemaal niet.

 ::ok::

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1103 Gepost op: 24-03-2010, 15:27:12 »
Van werken word je sowieso niet rijk... En leef je om te werken, of werk je om te leven...?
Weet je het niet, antraciet

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1104 Gepost op: 24-03-2010, 15:34:33 »
Gebeurd het laatste niet meer, dan is het ook doei programma's... :)

Dat geldt voor alles, zolang er behoefte aan is blijft de markt bestaan. En helaas is veel marketing er zelfs op gericht om behoeften te creeeren die er eerst niet waren, en dat is dus echt waar ik van walg. Alsof we in het westen nog niet belastend genoeg zijn voor de rest van de wereld en geluk en comfort het allerhoogste goed is. Steeds hogere verwachtingen van anderen en van onszelf, met als gevolg ellende die op den duur niet meer te overzien is. Hebzucht en moeten presteren zijn echt een grote ellende hier.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 15:37:52 door Lautjuh »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1105 Gepost op: 24-03-2010, 15:40:21 »
Je hebt gelijk Lautjuh, maar ik heb het idee dat de markt van ASTRO TV door zichzelf gecreeerd wordt... Een begrijpelijke keuze, want het levert inkomsten op. Maar ik walg er van, dmv onzin geld ophalen bij degene die het meestal niet kunnen missen.
Weet je het niet, antraciet

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1106 Gepost op: 24-03-2010, 16:03:44 »
Dat geldt voor alles, zolang er behoefte aan is blijft de markt bestaan. En helaas is veel marketing er zelfs op gericht om behoeften te creeeren die er eerst niet waren, en dat is dus echt waar ik van walg. Alsof we in het westen nog niet belastend genoeg zijn voor de rest van de wereld en geluk en comfort het allerhoogste goed is. Steeds hogere verwachtingen van anderen en van onszelf, met als gevolg ellende die op den duur niet meer te overzien is. Hebzucht en moeten presteren zijn echt een grote ellende hier.


 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: Helemaal mee eens.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1107 Gepost op: 24-03-2010, 16:08:12 »
Goed punt snijden jullie aan.
Ik zou mezelf ook nooit kunnen verantwoorden als ik winst zou maken voor een bedrijf waarvan ik weet dat het niet juist is wat ze doen. Manipulatie is echt aan de orde van de dag. Maar door het feit dat het wel veel gebeurt lijkt het erop dat we naar Amerikaanse toestanden gaan met onze hebzuchtcultuur, waar alles maar draait om winst maken. Maar wiens ethische standpunten moet je volgen, die van je bedrijf of van jezelf? Daarom wil ik de commerciele sector vooralsnog niet in, want ik vrees dat mijn normen en waarden al snel niet overeen zullen komen met die van mijn toekomstige werkgever. Hoe zou ik de PR van bedrijven kunnen ondersteunen die de klant wil laten denken dat hun product psychosociale verbeteringen geeft? Maar als je dit niet belooft ben je snel je positie kwijt en is het bedrijf binnen no-time failliet.
En dan kun je nog stellen dat de klant eigen verantwoordelijkheid heeft en dat jij in dienst bent van je baas, maar daar geloof ik niet zo in. De klant heeft een eigen verantwoordelijkheid, maar ik wil niet meehelpen bij het in stand houden van een sprookje. Ik heb op mijn beurt ook mijn eigen verantwoordelijkheid.
Misschien zijn er oude/wijze knarren die denken dat ik mezelf nog wel tegen ga komen in m'n carriere, en dat is misschien ook wel zo, maar ik ga mezelf niet voortijdig verzuren door mijn principes al bij voorbaat aan de kant te zetten om te overleven op de arbeidsmarkt (en dat is gelukkig ook nog lang niet aan de orde want ik blijf hierna hopelijk doorstuderen).
::ok:: goed bezig!  ::ok:: Je hebt helemaal gelijk en ik denk ook dat, zoals ibung zegt, je hier veel gelukkiger bij zult zijn.

Verder interessant onderwerp, ik heb hier vandaag een boek over gelezen, Zwavelzuur van Amélie Nothomb. Daarin hebben ze Big Brother nogal ver doorgevoerd, ze filmen een concentratiekamp. Op een gegeven moment moeten de kijkers stemmen wie er dood moet. De kijkcijfers worden steeds hoger. Wie is verantwoordelijk? De kijkers, de orginisatoren, de overheid die het toestaat?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1108 Gepost op: 24-03-2010, 16:09:55 »
Als je dit leuk vindt, dan moet je ook alle boeken van George Carlin lezen. Geeft je weer eens een andere kijk op waar we allemaal mee bezig zijn, en wat een idiotie het eigenlijk is.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1109 Gepost op: 24-03-2010, 18:55:05 »
Bedankt voor de tip, nooit van gehoord. Wat is zijn gedachtegang? Als je van filosofie houdt moet je zeker De wereld van Sofie lezen, waarin alle grote filosofen van de afgelopen eeuwen voorbij komen in een verhaal over een meisje dat een fliosofiecursus krijgt van een onbekende. Echt een geweldig boek, de verfilming is wat minder want ze laten echt ontzettend veel weg in de film.

Wie is verantwoordelijk? De kijkers, de orginisatoren, de overheid die het toestaat?

Tja, ik denk dat de overheid een hele grote verantwoordelijkheid heeft, maar dat neemt natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid niet weg. Maar dat klinkt walgelijk. Doet me denken aan The boy in the striped pyama, waarin de vader een concentratiekamp leidt en uiteindelijk zijn eigen zoon daar per ongeluk vergast wordt.

Je hebt gelijk Lautjuh, maar ik heb het idee dat de markt van ASTRO TV door zichzelf gecreeerd wordt... Een begrijpelijke keuze, want het levert inkomsten op. Maar ik walg er van, dmv onzin geld ophalen bij degene die het meestal niet kunnen missen.

Sowieso is astrologie imho de grootste onzin die er is, en al helemaal als het in zo'n commercieel jasje wordt gegoten. Een medestudente liep vorig jaar stage bij Beau Monde (ofzoiets) en daar zat gewoon een redacteur vrolijk die horoscoop uit 'r mouw te schudden elke week. Tja, als je je eigen geluk niet kan creeeren ga je het ergens anders zoeken? Want als geluk je hoogste doel is word je vroeg of laat toch teleurgesteld in jezelf én in anderen en heb je reden om op de wereld te gaan schelden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1110 Gepost op: 24-03-2010, 18:58:43 »
@Lau, tegen deze welbespraaktheid kan ik niet op..........


Ik kan ook in de sterren kijken.

Ik zie dat jij binnenkort een donkerharige jongeman zult ontmoeten.

Dit consult krijg je in tegenstelling tot wat de yomanda's ervoor durven te vragen, helemaal gratis, voor nop.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1111 Gepost op: 25-03-2010, 07:16:48 »
Even lekker offtopic :P

Wij gaan zaterdag naar de bios :) We gaan kijken naar First Mission met..... Anniek Pheiffer :)

Het was nogal kiezen, want voor onze 10-jarige trouwdag hadden we van mijn schoonouders 2 bioscoopkaartjes en 2 kaartjes voor een diner aldaar gekregen. Echter.... het mag geen 3D film zijn... En aangezien er nogal wat in 3D draait, was het toch even puzzelen waar we naar toe gingen. En omdat First Mission ons allebei nogal aantrok, is het die maar geworden.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1112 Gepost op: 25-03-2010, 08:27:00 »
rarara, wie is dit?
http://twitpic.com/1amool

« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 08:30:10 door C.H.A.R.L.E.Y. »
Stelletje molloten...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1113 Gepost op: 25-03-2010, 12:27:34 »
rarara, wie is dit?
http://twitpic.com/1amool



Jammer dat ik de originele tweet van Frits al had gelezen :P

Leuk ook dat de URL van die pic bijna lijkt te spellen 'I AM MOLE' :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1114 Gepost op: 25-03-2010, 14:29:34 »
Ik heb zin in vanavond!!!!!!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1115 Gepost op: 25-03-2010, 15:22:45 »
Bedankt voor de tip, nooit van gehoord. Wat is zijn gedachtegang? Als je van filosofie houdt moet je zeker De wereld van Sofie lezen, waarin alle grote filosofen van de afgelopen eeuwen voorbij komen in een verhaal over een meisje dat een fliosofiecursus krijgt van een onbekende. Echt een geweldig boek, de verfilming is wat minder want ze laten echt ontzettend veel weg in de film.
Ik heb niet zo veel op met filosofie, maar ik moest het boek lezen voor mijn studie, en het was inderdaad een heel leuk boek, en ook niet zo heel moeilijk om te lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1116 Gepost op: 25-03-2010, 15:23:48 »
Ik heb zin in vanavond!!!!!!!
Ik ook, en als nu ook nog eens Kim de mol zou blijken te zijn, dan wordt et helemaal een superavond, maar ook al zou zij niet de mol zijn, is het nog steeds een leuk seizoen geweest!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1117 Gepost op: 25-03-2010, 17:34:22 »
Ik heb niet zo veel op met filosofie, maar ik moest het boek lezen voor mijn studie, en het was inderdaad een heel leuk boek, en ook niet zo heel moeilijk om te lezen!

Niet moeilijk om te lezen, maar het is wel een grote wirwar van verhaallijnen. Je snapt er op het laatst echt helemaal niets meer van, tot het kwartje ineens valt, en dan wil je 'm direct nog een keer lezen maar dan met het verhaal erbij ;)

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1118 Gepost op: 25-03-2010, 18:56:43 »
Waarom post er niemand meer ?
Over 3 uur ist alles vorbei!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1119 Gepost op: 25-03-2010, 18:58:32 »
er zitten er minimaal 6 bij Lautjuh thuis, en die heeft maar 1 stoel, en 1 computer.