Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850242 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1500 Gepost op: 16-07-2010, 12:09:17 »
Meer beeldmateriaal van de opdrachten kan natuurlijk ook. Voornamelijk iets meer tijd besteden aan de uitleg van de opdrachten zou niet verkeerd zijn, juist voor de gewone kijker (die maar een keer kijkt).

Alleen zit je wel altijd met het ritme van de executies, waar de aflevering mee "moet" eindigen, waardoor je eigenlijk niet meer materiaal kan laten zien. De meest voor de hand liggende verklaringen voor de extra aflevering zijn of een extra kandidaat, of een extra aflevering zonder afvaller.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1501 Gepost op: 16-07-2010, 13:27:52 »
Of in afl 1 worden de kandidaten voorgesteld. (en door een panel van oud-mollen wordt de molfactor bepaald...)
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1502 Gepost op: 16-07-2010, 13:58:31 »
Of in afl 1 worden de kandidaten voorgesteld. (en door een panel van oud-mollen wordt de molfactor bepaald...)

 ;D Er verschijnen enige DIDM trauma's voor mijn ogen op dit moment.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1503 Gepost op: 16-07-2010, 15:24:34 »
11 weken WIDM volgend jaar, wat super! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1504 Gepost op: 16-07-2010, 15:27:43 »
;D Er verschijnen enige DIDM trauma's voor mijn ogen op dit moment.

En om mijn trauma toch maar eens te verwerken heb ik zojuist twee aflevering van DIDM gekeken: die met Regina en Patrick en met Dennis en Dunya.
En ook de foto-opdracht in aflevering vier. Die staat nog steeds rotsvast in mijn top drie van beste opdrachten ooit. ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1505 Gepost op: 16-07-2010, 15:31:25 »
Ohja, ik vergeet het steeds in alle mollotigheid, maar de VARA organiseert de Sonja Barend Award, prijs voor het beste interview van het afgelopen jaar. Kijk op vara.nl, Pieter Jan hebben ze alvast genomineerd met een interview met Balkenende (onder kopje Mea Culpa (1)). Onderop staat nog een e-mailadres waar je nominaties kan doorgeven, ik weet verder niet of je nog kan stemmen of zo, maar Pieter Jan moet natuurlijk winnen.
The British are not impressed.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1506 Gepost op: 16-07-2010, 15:36:27 »
Goeie interviews het afgelopen jaar....  :-\\
En het interview tussen Kim en Sanne dan in een van de laatste aflveringen? 'Vond je het moeilijk om tegen mij te liegen?' etc..  ;D
Of het afvallers-interview tussen PJ en Arjen  ::tandpastasmiley::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1507 Gepost op: 16-07-2010, 15:38:50 »
Ohja, ik vergeet het steeds in alle mollotigheid, maar de VARA organiseert de Sonja Barend Award, prijs voor het beste interview van het afgelopen jaar. Kijk op vara.nl, Pieter Jan hebben ze alvast genomineerd met een interview met Balkenende (onder kopje Mea Culpa (1)). Onderop staat nog een e-mailadres waar je nominaties kan doorgeven, ik weet verder niet of je nog kan stemmen of zo, maar Pieter Jan moet natuurlijk winnen.

Stemmen/nomineren kan nog tot 25 augustus.
Stuur de volgende tekst naar prijsvraag@vara.nl, dan snappen ze het vast:

Citaat
Mea culpa (1)
EénVandaag
12 januari 2010

Pieter Jan Hagens interviewt minister-president Balkenende, een paar uur na de presentatie van Willibrord Davids over zijn strenge Irak-rapport. Balkenende introduceert het met-de-kennis-van-nu-argument. Ontluisterend.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1508 Gepost op: 16-07-2010, 22:35:15 »
Alleen zit je wel altijd met het ritme van de executies, waar de aflevering mee "moet" eindigen, waardoor je eigenlijk niet meer materiaal kan laten zien. De meest voor de hand liggende verklaringen voor de extra aflevering zijn of een extra kandidaat, of een extra aflevering zonder afvaller.
Of het gebeurd op zijn 'Australisch': er doen 20 mensen mee die elkaar in 24 uur tijd zo goed moeten leren kennen. Na die 24 uur, moeten ze allemaal de test maken over de medekandidaten (hoeft dus niet per se molvragen te zijn). De 12 (in NL dan dus 10) personen die die test het beste maken, gaan door naar het 'hoofdtoernooi', de anderen vallen af.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1509 Gepost op: 16-07-2010, 22:38:12 »
En om mijn trauma toch maar eens te verwerken heb ik zojuist twee aflevering van DIDM gekeken: die met Regina en Patrick en met Dennis en Dunya.

Volgens mij heb ik die afleveringen nooit teruggekeken. Wat ook best verstandig is.. Wat een aanfluiting was dat.

@Tristan: Ik hoop niet dat het zo gaat, vond dat geen geslaagde opzet. En zoiets doen ze natuurlijk nooit met BN'ers.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1510 Gepost op: 16-07-2010, 22:43:22 »
Volgens mij heb ik die afleveringen nooit teruggekeken. Wat ook best verstandig is.. Wat een aanfluiting was dat.

Ja, maar toch is het goed om ze wel terug te zien. Het was net na het afscheid van Karel wat de meesten enorm zwaar viel. Pieter Jan had dus sowieso al het nadeel van de twijfel bij de meesten. Toen bleek DIDM ook nog een aanfluiting en dat had ook z'n weerslag op onze beeldvorming van PJ (wat overigens tijdens de echte serie alweer recht werd gezet). Maar nu ik het terugkijk blijkt dat best mee te vallen. Dus alleen daarom al reden om het toch nog eens terug te kijken. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1511 Gepost op: 16-07-2010, 22:49:50 »
Dat DIDM een aanfluiting was lag dan ook niet aan PJ, maar aan de hele sufheid ervan. En dan die oud-kandidaten die niks mochten zeggen en er alleen als decor bijzaten..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1512 Gepost op: 16-07-2010, 22:58:34 »
Dat DIDM een aanfluiting was lag dan ook niet aan PJ, maar aan de hele sufheid ervan. En dan die oud-kandidaten die niks mochten zeggen en er alleen als decor bijzaten..

Dat laatste was vooral stom ja. Dit had PJ er toen over te zeggen:


Citaat van: interview 2008
PJ: Het was niet zo heel goed. Weetje, WIDM is gewoon zo'n mooi programma, als je daar iets van af leid moet het net zo speciaal zijn, en dat was het niet. Het was gewoon te snel in elkaar gezet, en er was niet goed genoeg over nagedacht. Ik vind het achteraf eigenlijk een beetje jammer dat we het gedaan hebben. Met dank aan alle mensen die er aan meegewerkt hebben, ook aan de kandidaten enzo, maar uiteindelijk vind ik dat als je zoiets doet je het beter moet doen.


Laura
: Wat is de reden dat het gemaakt is?

PJ: Nou weetje dat is soms zo triviaal, dat is soms gewoon omdat er een gat in het schema is.
Weet je nog dat er een aflevering was tijdens de serie van Wie is de Mol, ik geloof na aflevering 3 ofzo, zo'n samenvatting ineens op woensdag.
Nou dat was gewoon puur omdat er een gat was in het uitzendschema. Dan belt de netmanager naar de AVRO van kunnen jullie niet iets doen, kunnen jullie niet een samenvattingkje maken, en dan gebeurt dat.
En dan ben je als maker daar misschien helemaal niet blij mee, want je denkt ja hallo, daar zitten de kijkers helemaal niet op te wachten. Maar dan moet het toch. En zo ging het ook met Die is de Mol, een paar mensen ergens in een kamertje hebben dat zo besloten en dat is toch jammer.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1513 Gepost op: 16-07-2010, 23:14:50 »
Haha en Pieter Jan later, toen je hem dat liet lezen: "Ik zeg wel vaak 'weet je'..." :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1514 Gepost op: 16-07-2010, 23:58:25 »
Haha en Pieter Jan later, toen je hem dat liet lezen: "Ik zeg wel vaak 'weet je'..." :P

Oja. :P En toen hij foto's van zichzelf terugzag, dat vond 'ie ook heel interessant  ;D (PJ: "Kijk, dat ben ik!" En toen later Anton weer bij een foto van PJ: "Kijk PJ, dat ben jij!") ::rofl:: Waar zo een molmap al niet goed voor is. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-07-2010, 00:00:57 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1515 Gepost op: 18-07-2010, 21:24:03 »
M'n molmuur is klaar!...

Voor de ware liefhebber, achtereenvolgens ziet u (van rechtsboven met de klok mee):
- Molfandag 2002
- Molhunt 2007
- Taart voor Karel op de molfandag 2007
- Met PJ in de mac op de molfandag 2008
- Presentatie molfandag 2008
- Vriendlief
- Quiz molfandag 2009
- Presentatie molfandag 2009
- Televiziergala 2009
- Molkijken bij Heinz 2010
- Molfandag 2010
- Presentatie molfandag 2010
- Molloten vs. crew WIDM
« Laatst bewerkt op: 18-07-2010, 22:59:45 door Lautjuh »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1516 Gepost op: 18-07-2010, 21:41:22 »
Ziet er leuk uit! Veel aandacht aan besteed zo te zien. En handig dat je er een ophanger bij hebt ingehuurd. Hij heeft ze netjes opgehangen  ::ok::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1517 Gepost op: 18-07-2010, 21:48:39 »
Ziet er leuk uit! Veel aandacht aan besteed zo te zien. En handig dat je er een ophanger bij hebt ingehuurd. Hij heeft ze netjes opgehangen  ::ok::

Ehh, samen hè. Hij blijkt ook nog heel aardig te zijn. Naar het schijnt is 'ie al zes jaar m'n beste vriend (exact, we vieren vandaag ons 6-jarig jubileum :D). Dat wordt toch mooi even bezegeld door het aanleggen van een molmuur. ;)
« Laatst bewerkt op: 18-07-2010, 23:42:50 door Lautjuh »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1518 Gepost op: 19-07-2010, 12:58:49 »
Dat ziet er fantastisch uit! Complimenten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1519 Gepost op: 19-07-2010, 19:45:14 »
Tof!! ::ok:: ::bravo::
Tell me what your telescope says