Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850350 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1720 Gepost op: 24-10-2010, 19:40:59 »
Ik ken het voorbeeld, maar dat gaat in dit geval niet helemaal op. Het is een competitie waar er DRIE aan meedoen, en geen TWEE.

Ik vind het een kwestie van sportiviteit om ook je concurrent te noemen: het publiek beslist.

Beslist het publiek op grond van drie opties, en wint WIDM niet, dan heb ik daar meer vrede mee, dan wanneer er slechts twee opties worden getoond, waarbij een ''gevaarlijke concurrent'' niet wordt genoemd. Dat is de kern van wat ik wil zeggen.

maar wat Daedalus al 3 keer zegt, dan moet dat overal gebeuren. zie jij al voor je dat bij ieder reclame filmpje een balk in beeld komt waar het goedkoper is, denk het niet.

en waarom zit jullie dit 3 dagen later nog zo dwars, leg het neer en pak het in september 2011 weer op
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1721 Gepost op: 24-10-2010, 19:46:36 »
Wat het meeste dwars zit, Marvin, is dat de stemming nogal is beïnvloed door een paar factoren. Wanneer ieder genomineerd programma gelijk werd behandeld, had ook de grootste molloot in het kwadraat er vrede mee gehad. Niet goed genoeg, dan volgend jaar een schepje erbovenop.

Zul je zien dat dan die Cherso-bagger genomineerd wordt...........

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1722 Gepost op: 24-10-2010, 20:47:53 »
Ik heb zojuist aan Televizier een paar (beschaafde) vragen gesteld over het gala en het gebeuren eromheen.

Ik heb gevraagd hoeveel stemmen er binnen waren gekomen op het moment dat de tussenstanden getoond werden en dan met name de eerste tussenstand (die van 62%).

Daarnaast heb ik ook gevraagd of de promotiecampagne regel iets anders kan: onbeperkt promoten mag tot een bepaalde tijd vóór aanvang van het Televizierring gala en promotie tijdens het gala uit den boze maken.

En uiteraard heb ik gemaild dat ik het niet kien vond dat Chantal Janzen vóór het gala haar voorkeur heeft geuit. Ik heb gezegd dat ik van mening ben dat de organisatie en presentatie onpartijdigheid dient uit te stralen.

Ik ben benieuwd óf en wannéér ik van Televizier antwoord krijg.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1723 Gepost op: 24-10-2010, 20:52:49 »
Goed gedaan, Tristan!  ::ok::
Tell me what your telescope says

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1724 Gepost op: 24-10-2010, 21:04:44 »
Ik ken het voorbeeld, maar dat gaat in dit geval niet helemaal op. Het is een competitie waar er DRIE aan meedoen, en geen TWEE.
Ja, maar RTL wil natuurlijk dat er maar één van die twee wint en gaan niet voor de lol reclame maken voor een programma van de concurrent.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1725 Gepost op: 24-10-2010, 21:05:21 »
Dan moeten ze het helemaal weglaten. Open strijd is eerlijker.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1726 Gepost op: 24-10-2010, 21:08:42 »
Ben ik het niet mee eens bodejos.
Ik vind dat ze zo veel mogelijk reclame mogen maken onder het huidige beleid. Maar ik pleit wel voor volgend jaar geen reclame tijdens de uitzending en/of geen tussenstand

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1727 Gepost op: 24-10-2010, 21:10:54 »
Dan zijn we het over het weglaten van de tussenstand wel eens. Bedoelen we half hetzelfde.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1728 Gepost op: 24-10-2010, 22:10:00 »
Ik vind dat beide programma's zoveel mogen promoten als ze maar willen en het is aan henzelf om te bepalen hoeveel ze promoten. Volgens mij kiest de AVRO er altijd voor, om op een normale en al helemaal niet overvloedige manier te promoten. RTL is daar wat actiever in. En als RTL kan promoten tijdens haar tv-programma's, hebben ze daar mooi geluk mee en als de AVRO dat dan graag WIL compenseren, nou, dan moeten ze met iets anders komen. De media stopt niet bij tv-programma's.. er zijn nog zat andere mogelijkheden.

Ik vind dat iedereen zoveel en actief mogelijk mag promoten zoveel die maar wilt, tot een bepaalde grens. En die grens is hierbij nog lang niet gehaald vind ik.. Die grens ligt wat mij betreft ongeveer, als ze elkaars promoties gaan beïnvloeden, negatief dan wel.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1729 Gepost op: 25-10-2010, 08:51:30 »
Hetgeen ik erg vreemd vind omtrent de televizier promootcampagne is dat een programma als DWDD, van de publieke omroep met veel kijkers, zo ongeveer 10 minuten reserveert op een datum zo vlak voor de televizier uitreiking voor Carlo en Irene, hetzelfde programma trouwens waarin ook de presentatrice van het eigenlijke gala haar stemadvies geeft. Dat leek me een beetje overbodig en zeer zeker niet objectief, althans scheef tov WIDM en andere genomineerden en/of kanshebbers want nodig die dan ook uit voor de volledigheid.

Daarnaast stroken de regels (volgens de reglementen van de televizierring zelf) vwb "talent" en "presentator" van de televizier niet met de genomineerden en/of winnaars, althans ze gebruiken een veel bredere definitie voor deze termen dan in de Van Dale te vinden is. Als Jan Smit een talent is, dan is bijvoorbeeld Marco Borsato ook nog een talent. Waarom is Jan Smit eigenlijk genomineerd? Door alle inwoners uit Volendam, tienermeisjes, C&A-onderbroekdragers, en de kijkers naar zijn door de belastingbetaler gefinancierde vakanties uitgezonden door de TROS, zowel in de winter als zomer soms?
En zilveren televizier is voor een gezichtsbepalende presentator; dat staat niet op Jeroen zijn visitekaartje (side-kick / acteur komt eerder in de richting). Maar wellicht komt dat laatste wel omdat dat meer een persoonlijke mening is omdat ik Jeroen niet zo heel erg "gezichtsbepalend" vind en niet naar programma's als IHVH kijk.



« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 09:14:14 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1730 Gepost op: 25-10-2010, 10:40:35 »
Ik heb mezelf opgegeven voor Pauls Grote kadoshow. Daarin gaan 85 kandidaten strijden voor 1 persoonlijk cadeau!

Ik ga meedoen!  :D En ga om iets strijden van.. WIDM. Maar wat mag ik (denk ik) niet zeggen.

Opnames zijn 6 november in Endemol studio's  en savonds wordt het uitgezonden in jubileum avond van de VARA.

Dus allemaal duimen voor me.  ::tandpastasmiley::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1731 Gepost op: 25-10-2010, 11:57:10 »
Wat leuk Tommie! :D Laat me raden: je strijdt voor een stapel lege presentatiekaartjes?* ;) ;D

*terugkerende wens van Tommie in het MFD-veilingtopic.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1732 Gepost op: 25-10-2010, 11:58:24 »
Kijk, RTL mag tijdens de televisieruitzending banners door 't beeld laten scrollen.
Nou dan had de AVRO dat ook moeten doen tijdens haar uitzending, tijdens de televisieruitzending.
Dat is gewoon eerlijke campagne voeren.  ::tandpastasmiley::

Het is zoals 't is, en deze discussie is water onder de brug. Als je dingen wilt veranderen dan moet je dat bij de organisatie van de televisierring aandragen. Het heeft geen zin om er hier over te klagen. De spelregels zijn duidelijk, en RTL heeft zich er aan gehouden. Ik heb persoonlijk ff gebaald net na de uitslag, en haalde daarna m'n schouders er voor op. Carlo & Irene (en mn Carlo) gun ik die prijs ook wel. Want hun programma is ook een knap stukje tv-werk.

Tot slot heb ik geen ring nodig om mijn waardering voor het programma WIDM uit te spreken. Dat doe ik namelijk zelf elk jaar persoonlijk tegen Anton en z'n crew tijdens de fandag.  ::hug::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1733 Gepost op: 25-10-2010, 12:07:32 »
water under the bridge... leuk zo'n letterlijke vertaling ;)  Ben het verder wel met je eens.
Even nog voor Pharos: Jan Smit heeft dit jaar wel degelijk een programma gepresenteerd, volgens mij heette het "ik weet wat jij deed" . Verder de lijst die jij opnoemt (c&a onderbroekdragers e.d) als die eens allemaal voor widm zouden stemmen..... Populariteit is een raar begrip, veel mensen begrijpen niets van oh oh cherso maar het is wel een kijkcijferkanon en eigenlijk geldt hetzelfde voor widm.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1734 Gepost op: 25-10-2010, 12:13:49 »
Wat leuk Tommie! :D Laat me raden: je strijdt voor een stapel lege presentatiekaartjes?* ;) ;D

*terugkerende wens van Tommie in het MFD-veilingtopic.

haha  ;D Had ik wel opgegeven in mn mailtje.. Maar ik had 2 dingen, maar volgens mij hadden ze maar 1 ding uitgekozen. Heeft wel allebei met de mol te maken!

Hoop wel trouwens dat ze de kaartjes eens in de veiling gooien  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1735 Gepost op: 25-10-2010, 12:18:23 »
Hoop wel trouwens dat ze de kaartjes eens in de veiling gooien  ;D

Hmm, het lijkt me handiger als ze eens een mooie set met logo's lettertypes etc. vrijgeven om te downloaden ofzo en zelf te gebruiken, dan kun je makkelijk je eigen kaartjes maken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1736 Gepost op: 25-10-2010, 15:27:50 »
Hmm, het lijkt me handiger als ze eens een mooie set met logo's lettertypes etc. vrijgeven om te downloaden ofzo en zelf te gebruiken, dan kun je makkelijk je eigen kaartjes maken.
Aan het lettertype kun je eigenlijk vrij eenvoudig komen ;) Gewoon downloaden via www.flexfonts.nl
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1737 Gepost op: 25-10-2010, 16:13:52 »
Zoals eerder al gezegd zou het eerlijk zijn om vanaf (bijv) een uur voor de uitzending geen promotie meer te gaan maken voor de programma's. Bij heel veel verkiezingen mag er op de dag zelf ook niet of nauwelijks meer gepromoot worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1738 Gepost op: 25-10-2010, 16:54:32 »
Van mij mag het nieuwe seizoen morgen al beginnen!
Ik ben er helemaal klaar voor!  ::jaja::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1739 Gepost op: 25-10-2010, 17:45:30 »


Mijn MFD-verzameling heb ik de huiskamer binnen gehaald. :)
De tekening van Highwaykind moet eigenlijk nog aan de muur vastgezet worden. Maar for the time being staat ie op de schoorsteenmantel (is het niet, maar komt in de buurt qua functie ;)) Van seizoen 7, 8 en 10 heb ik nu wat. Budget was ontoereikend om iets leuks te bemachtigen op MFD 2009. :(
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan