Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850278 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1960 Gepost op: 8-01-2011, 20:51:21 »
Overigens is hier een huishoudelijke en onomkeerbare mededeling: voor degenen die dit jaar hopen op een herhaling van de verkiezing van de Vergulde Zuignap: die komt er niet. Om uiteenlopende redenen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1961 Gepost op: 9-01-2011, 19:31:43 »
Ander ideetje voor de fandag: "Molloterij". Voor degenen die een mooi item uit de serie willen bemachtigen maar geen honderden euro's kunnen betalen bij de veiling.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1962 Gepost op: 9-01-2011, 19:33:03 »
Ander ideetje voor de fandag: "Molloterij". Voor degenen die een mooi item uit de serie willen bemachtigen maar geen honderden euro's kunnen betalen bij de veiling.

Jah! Goed idee!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1963 Gepost op: 9-01-2011, 22:08:00 »
Lijkt me ook leuker. Gewoon loten kopen. En dan maar zien welke prijs op welk lot valt. Met of zonder jackpotverdubbelaar (waardoor het duurder is) en de inkomsten uit verkoop gaat naar het gekozen goede doel. Is leuker dan een veiling want iemand met een goed gevulde portemonnee gaat zo met meer of leukere items naar huis. Zou ik zelf wel voor zijn als dit voor de a.s. MFD geprobeerd word.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1964 Gepost op: 9-01-2011, 22:10:41 »
helemaal goed, en de naam van de loterij is helemaal perfect.


Een goede tip: geef het tijdig aan bij Molcrazy.


Ik zie het al helemaal voor me:

"Molloten te koop, voor het goede doel"....... ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 22:12:19 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1965 Gepost op: 9-01-2011, 22:12:23 »
nog een andere tip, zet dit in het desbetreffende topic ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1966 Gepost op: 9-01-2011, 22:14:18 »
Nou ik bn eigenlijk tegen..
Zo kom je altijd uit op 1 vast bedrag.. Ipv dat een item opeens eruit kan knallen..
Zoals het kettinkje van vorig jaar. Ging weg voor een mega bedrag.. En dat valt dan op een lot van zeg 5 euro, terwijl het veel meer waard is.. Lijkt mij zonde voor het uiteindelijke eindbedrag..

Sommige items zijn veel meer waard dan de waarde van een lot..

ik zou dan kiezen voor een deel items.. En dan de grotere "Belangrijke" items niet bij de loting..
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 22:16:26 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1967 Gepost op: 9-01-2011, 22:17:06 »
Ik bedoel het ook niet als vervanging van de veiling, maar als eventuele aanvulling erop. (En heb het maar in dit offtopic-topic gezet omdat het zomaar een ingeving was.)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1968 Gepost op: 9-01-2011, 22:17:53 »
Ik bedoel het ook niet als vervanging van de veiling, maar als eventuele aanvulling erop.


Ahh zoiets als de kinderveiling..  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1969 Gepost op: 9-01-2011, 22:18:24 »

Ahh zoiets als de kinderveiling..  :)
maar bij de kinderveiling kan ik ook niks.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1970 Gepost op: 9-01-2011, 22:19:05 »
Een combi zou inderdaad geen gek idee zijn, Tommie.

Of je echter voor het een kiest of voor het ander: bij een loterij kunnen mensen met een kleine beurs meedoen, maar ook mensen met een iets ruimer gevulde beurs (die dan meteen een zooi loten kopen). Daarom: Molloterij: prima idee, maar het moet wel een beetje uitgewerkt worden hoe dit het beste kan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1971 Gepost op: 9-01-2011, 22:20:04 »
maar bij de kinderveiling kan ik ook niks.
is de studiebeurs dan WEER lager geworden?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1972 Gepost op: 9-01-2011, 22:20:25 »
Zo kom je altijd uit op 1 vast bedrag.. Ipv dat een item opeens eruit kan knallen..
Zoals het kettinkje van vorig jaar. Ging weg voor een mega bedrag.. En dat valt dan op een lot van zeg 5 euro, terwijl het veel meer waard is.. Lijkt mij zonde voor het uiteindelijke eindbedrag..

Sommige items zijn veel meer waard dan de waarde van een lot..
Wat Heinz zegt en je vergeet dat er niet één lot wordt gekocht. Als een mollot 5 euro kost en 150 mensen kopen een lot, dan heb je dus 750 euro. En dat voor misschien wel een joker of een grote poster (gesigneerd) of lege presentatiekaartjes etcetera.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1973 Gepost op: 9-01-2011, 22:20:55 »

Ahh zoiets als de kinderveiling..  :)

Zoiets. Al is een kinderveiling wel beter voor kinderen dan een loterij. Want bij een loterij kan je je zakgeld van 5 euro kwijtraken aan niets.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1974 Gepost op: 9-01-2011, 22:26:53 »
Zoals gezegd: hersenspinsel van Heinz is helemaal niet zo gek, maar het moet wel goed uitgewerkt worden, zodat niet alle loten opgekocht worden door iemand die dat geld normaal voor 1 veilingitem had gereserveerd. Dan ''koop'' je immers gewoon 1 of meer items, en dat kan de bedoeling niet zijn.

Mijn idee: Veiling laten bestaan, kinderveiling laten bestaan, en 2 of 3 items speciaal reserveren voor de loterij.

Schiet mijn idee maar aan flarden, als je een beter idee erover hebt.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1975 Gepost op: 9-01-2011, 22:27:01 »
ik zou dan kiezen voor een deel items.. En dan de grotere "Belangrijke" items niet bij de loting..
Is een leuk idee. Attributen die officiële aanwijzingen waren die de identiteit van de mol konden verraden via de veiling verkopen; algemene items, zoals jokers, presentatiekaartjes en attributen van de 'gewone' kandidaten verloten via de Molloterij.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1976 Gepost op: 9-01-2011, 22:33:18 »
Bij binnenkomst moet je toch betalen. Als ze daar nou meteen vragen of je ook een mollot wilt kopen, dan kan je die dan bemachtigen. Maar je kan er maar één kopen en alleen bij binnenkomst. Dan voorkom je dat iemand voor 2000 euro molloten koopt en met alle molitems uit de molloterij naar molhuis gaat.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1977 Gepost op: 9-01-2011, 22:34:33 »
nog makkelijker. 2 items (joker en leeg presentatie kaartje..) op inschrijfnummer verloten. geen extra gedoe met geld en losse loten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1978 Gepost op: 9-01-2011, 22:34:38 »
Bij de loterij is dan mmisschien leuk om een grote hoofdprijs te doen en dan voor de rest veel kleine prijsjes zoals fotos. presentatiekaartjes, molgeld etc..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1979 Gepost op: 9-01-2011, 22:38:01 »
(...) een grote hoofdprijs (...)
Mee met de opnames van de nieuwe serie (tot de eerste executie (en dan hopen dat er wèl iemand afvalt)). :D
The British are not impressed.