Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850396 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1980 Gepost op: 9-01-2011, 22:38:50 »
Goed idee, Daedalus. Beetje meedenken kan geen kwaad.

Een Mollot (ja, enkelvoud van Molloten) is sowieso alweer een collector's item, ook al valt er niets op.

@Elise: hangt uiteraard ook van de opbrengst af, maar een beetje stoeien met hoe het ingevuld gaat worden, kan geen kwaad.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1981 Gepost op: 9-01-2011, 22:43:49 »
@Elise: hangt uiteraard ook van de opbrengst af, maar een beetje stoeien met hoe het ingevuld gaat worden, kan geen kwaad.

Jep, dat leek mij ook... Ik denk dat er dit seizoen genoeg kleine items zijn die leuk zijn voor een loterij...

(Ik hoop trouwens dit jaar ook weer heeeel erg op items die er heel veel zijn (zoals die foto's van vorig jaar) die je gewoon kunt kopen, want dan heb ik tenminste ook weer kans om iets te kunnen bemachtigen want de veiling is écht te duur voor mij)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1982 Gepost op: 9-01-2011, 22:46:23 »
Ik wil niet lullig doen..  :P
Maar als er EINDELIJK eens presentatie kaartjes geveild worden.. En die gaan dan aan mijn neus voorbij.. Ik vraag al om zulke kaartjes vanaf 2007..

Natuurlijk ook denken aan het goeden doel he.. Hoe meer daar binnen komt hoe beter.. En trouwens vorig jaar vielen de prijzen bij sommige items reuze mee (denk aan de afl 1 atributen zoals de bal van Barbara etc..)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1983 Gepost op: 9-01-2011, 22:47:31 »
Ik wil niet lullig doen..  :P
Maar als er EINDELIJK eens presentatie kaartjes geveild worden.. En die gaan dan aan mijn neus voorbij.. Ik vraag al om zulke kaartjes vanaf 2007..

Natuurlijk ook denken aan het goeden doel he.. Hoe meer daar binnen komt hoe beter.. En trouwens vorig jaar vielen de prijzen bij sommige items reuze mee (denk aan de afl 1 atributen zoals de bal van Barbara etc..)

Áls er presentatiekaartjes zijn zorgen we natuurlijk dat jij de eerste bent die de krijgt ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1984 Gepost op: 9-01-2011, 22:48:07 »
Áls er presentatiekaartjes zijn zorgen we natuurlijk dat jij de eerste bent die de krijgt ;)

Dat zou echt HEEEL fijn zijn!  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1985 Gepost op: 9-01-2011, 22:52:12 »
Goed plan! Komt zeker van een student.  ;) ik stem voor! ::ok::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1986 Gepost op: 9-01-2011, 23:02:03 »
Goed plan! Komt zeker van een student.  ;) ik stem voor! ::ok::

::rofl::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1987 Gepost op: 9-01-2011, 23:19:13 »
Wat voor prijzen worden er dan zoal bij de veiling betaald voor de verschillende dingen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1988 Gepost op: 9-01-2011, 23:24:10 »
is heel varierend... Voor een beetje wat betaal je al zo 100 euro... Vorig jaar ging de ketting van kim weg voor 400 euro en 2 jaar geleden ging t script ook voor een heeeel hoge prijs weg (ook ruim 400 euro geloof ik)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1989 Gepost op: 9-01-2011, 23:27:30 »
Man, dat is bijna een maand huur... Dan maar hopen dat je ook nog wat met een paar tientjes zou kunnen kopen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1990 Gepost op: 9-01-2011, 23:31:35 »
Dat script was inderdaad nog duurder. Maar 400 en 450 euro zijn echt uitzonderingen.

Het broekpak van Sanne ging bijvorbeeld voor 155 van de hand. Maar ik heb in 2006 de plattegrond van Buenos Aires voor 17,50 op de kop getikt, en vorig jaar de gatenbal van Barbara ok voor hetzelfde bedrag.


Absolute topper was echter de foto van Frédérique, die naderhand in de online veiling 805 euro op heeft gebracht. Maar daar was dan wel een goede reden voor.


Voor de rest moet je denken aan prijzen tussen de 25 en de 75 euro, hangt een beetje ervan af wat het is.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1991 Gepost op: 9-01-2011, 23:34:23 »
Man, dat is bijna een maand huur... Dan maar hopen dat je ook nog wat met een paar tientjes zou kunnen kopen...

Leuk om te zien hoor, hoe al die molloten gigantische bedragen betalen voor onzinnige prullaria. :P Fascinerend! ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1992 Gepost op: 9-01-2011, 23:37:32 »
Dat script was inderdaad nog duurder. Maar 400 en 450 euro zijn echt uitzonderingen.
Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar als je dit vergelijkt met eerste drukken of manuscripten van bekende boeken, is het helemaal niet zo raar.

Absolute topper was echter de foto van Frédérique, die naderhand in de online veiling 805 euro op heeft gebracht. Maar daar was dan wel een goede reden voor.
  ::oink:: Was het een pin-up ofzo  ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1993 Gepost op: 9-01-2011, 23:40:19 »
Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar als je dit vergelijkt met eerste drukken of manuscripten van bekende boeken, is het helemaal niet zo raar.

Verschil is dat die hun waarde behouden, in tegenstelling tot die WIDM-spullen.

Wat wel grappig is: als die mensen die echt een paar honderd euro uitgeven hun geld op zak zouden houden, dan zouden ze daarmee een ticket kunnen betalen naar het land waar WIDM is opgenomen. Om daar een soort WIDM-bedevaart te houden. :P Ik zou het wel weten!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1994 Gepost op: 9-01-2011, 23:40:41 »
Nee, het was geen pin up.

Frédérique Huijdts is 3 april 2006 overleden, en het was een fan die er zelfs zijn vakantiegeld voor over had om deze foto te kopen. Hij heeft ze persoonlijk opgehaald, en het geboden bedrag daadwerkelijk afgerekend.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1995 Gepost op: 9-01-2011, 23:41:41 »
Oh, sorry, daar had ik even niet aan gedacht. Nu komt mijn opmerking wat ongepast over  ::schaam:: ::sorry::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1996 Gepost op: 9-01-2011, 23:44:59 »
Geeft niets, je zou het evenwel haast denken, dat het om een andere reden een speciale foto was. Maar het bedrag liep echt alleen maar zo hoog op omdat ze was overleden. Een vergelijkbare foto van Liz (die ik toevallig te pakken heb gekregen, bracht slechts twee tientjes op, voor zover ik me herinner).

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1997 Gepost op: 9-01-2011, 23:47:02 »
Hm, misschien dat ze wel wat waard worden als je ze lang genoeg bewaard. Ik zal ze in ieder geval nooit wegdoen (ik heb het nu over het tijdperk waarin ik 60 ben en me niks meer kan voorstellen bij mijn eigen molloterie).

Het gaat voor jullie natuurlijk ook om de waarde die jullie er zelf aan toekennen. Dus als je het toch nooit doorverkoopt, maakt het helemaal niet uit wat het feitelijk waard is. ;)

Maar mocht je er toch weer vanaf willen, dan kan ik me niet voorstellen dat je voor pakweg het broekpak van Sanne nog een noemenswaardig bedrag krijgt. :P Integenstelling tot de eerste druk van een historisch boek. Daar is gewoon veel meer markt voor.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1998 Gepost op: 9-01-2011, 23:48:46 »
Geeft niets, je zou het evenwel haast denken, dat het om een andere reden een speciale foto was. Maar het bedrag liep echt alleen maar zo hoog op omdat ze was overleden. Een vergelijkbare foto van Liz (die ik toevallig te pakken heb gekregen, bracht slechts twee tientjes op, voor zover ik me herinner).

Die van Milouska ook zoiets volgens mij, die pronkt in mijn molhoek met dank aan een gulle molloot. ::ok:: Er geld aan verdienen moet je of nu doen, of over heel veel jaar. Ik weet eigenlijk niet of er nu markt is voor tv-attributen van lang geleden. Zal ook wel verschillen per attribuut. Dat broekpak van Sanne is een persoonlijk bezit terwijl een draaiboek echt iets uit de serie is.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 23:52:16 door Lautjuh »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1999 Gepost op: 9-01-2011, 23:49:57 »
@KD: Daar is dan ook de naam ''collector's item'' voor bedacht.

Mijn broer heeft een single in zijn bezit van Procol Harum ( A whiter shade of pale). Gekocht voor 3,75 gulden. Twee jaar terug bood iemand hem er 600 euro voor. Hij heeft het niet verkocht.