Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850325 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2000 Gepost op: 9-01-2011, 23:51:22 »
Benieuwd of Anna en Art nog wat gaan inbrengen...

(trouwens, zulke items zullen ook eerder een sentimentele dan een geldwaarde hebben!)

En Lautjuh: voor bepaalde tv-attributen wordt grof geld betaald... Maar dan moet je wel aan super populaire serie's als Star Trek e.d. denken...

En collectors items... inderdaad... Ik heb ook autofolders die ik ooit bij de RAI had meegenomen, waar nu zo 20 tot 30 Euro voor wordt betaald... Maar voor mij hebben ze sentimentele waarde, en gaan dus voor geen enkel bedrag weg...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2001 Gepost op: 9-01-2011, 23:51:47 »
Maar mocht er toch weer vanaf willen, dan kan ik me niet voorstellen dat je voor pakweg het broekpak van Sanne nog een noemenswaardig bedrag krijgt.

Daar vergis je je in. Sinds Sanne is uitgeroepen tot meest sexy vegetariër is het broekpak helemaal een hot item! ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2002 Gepost op: 10-01-2011, 00:05:36 »
Dat broekpak van Sanne is een persoonlijk bezit terwijl een draaiboek echt iets uit de serie is.
Ik heb nog een draaiboek van TROS Zomeravondcafé met notities van Bert Kuizenga. Wie biedt?
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2003 Gepost op: 10-01-2011, 15:05:51 »
Nog even over de molloterij. Het is misschien handig om dit idee alvast voor te leggen aan de AVRO. Je mag namelijk niet zomaar een loterij organiseren; ze moeten er een vergunning voor aanvragen:
Loterijen mogen alleen voor niet-commerciële doelen worden georganiseerd. Het doel van de actie moet een algemeen belang dienen en de feitelijke uitgaven voor de loterij mogen niet meer dan de helft van de opbrengst van de verkochte loten bedragen.  Of er sprake is van een algemeen of maatschappelijk doel wordt bepaald door de instantie die de vergunning verleent. Dat is het college van burgemeester en wethouders als het prijzengeld maximaal € 4.500,- is, en het ministerie van Justitie bij een hoger bedrag. Ondernemers(verenigingen)  zullen dus slechts bij hoge uitzondering een loterij organiseren.
En misschien nog een notaris inhuren die toeziet op een juiste gang van zaken.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2004 Gepost op: 10-01-2011, 16:21:58 »
Vind het eigenlijk nog steeds hartstikke appart plan.. Want er zullen kinderen zijn die dan lootje kopen.. En dan valt er niks op dat lot.. En gaan ze met niks naar huis..
Er moeten gewoon wat items komen die met kleine stappen vooruit gaan voor de kinderen.. En sommige dingen voor de studenten ofzo.. Tot 25 ofzo.

Het is toch niet zo dat alle items in de honderden euro's lopen?
Vind een loterij beetje zuinig, dat je een item krijgt dat misschien 25 tot 50 euro kon opleveren.. En dat wordt dan weggegeven voor een lootje van € 5,-.

Gaat er toch om dat het voor het gekozen goede doel ook beetje leuk bedrag wordt...
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2005 Gepost op: 10-01-2011, 16:27:48 »
Tommie, Tommie, Tommie...
Dan blijft er de gewone veiling voor de mooiste spullen. Dan blijft de kinderveiling voor de jonkies. En dan is er de molloterij voor leuke molhebbedingetjes, items die normaal 25 tot 50 euro konden opleveren gaan dan weg voor 5 euro x 100 loten = 500 euro!
Dus er wordt niet minder, maar juist meer opgehaald met een molloterij en het gaat niet ten koste van de normale veilingen.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2006 Gepost op: 10-01-2011, 16:33:37 »
Tommie, Tommie, Tommie...
Dan blijft er de gewone veiling voor de mooiste spullen. Dan blijft de kinderveiling voor de jonkies. En dan is er de molloterij voor leuke molhebbedingetjes, items die normaal 25 tot 50 euro konden opleveren gaan dan weg voor 5 euro x 100 loten = 500 euro!
Dus er wordt niet minder, maar juist meer opgehaald met een molloterij en het gaat niet ten koste van de normale veilingen.
Daedalus, Daedalus, Daedalus....
Wordt de eerste vraag natuurlijk of er 100 loten verkocht worden, maar dat zal dan wel..
Maargoed.. Snap niet waarom het veranderd moet worden, zullen er dan 15 items geloot worden die misschien makkelijk 50 euro opleveren.. is 750 euro.. Loop je toch 250 euro mis..

Maargoed als het doorgaat, hopelijk wordt er dan eerst goed gekeken wat meer waarde kan hebben dan € 50,-. Maar blijf het toch een "goedkope" manier vinden..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2007 Gepost op: 10-01-2011, 16:41:52 »
Nou ja, je weet voor de loterij begint hoeveel loten er zijn verkocht. Dan moet je dus niet 15 items verloten, want dan weet je dat je verlies maakt.
Maar ja, we zien wel of het wat wordt. Het lijkt mij dus wel wat, want ik heb een enorme hekel aan veilingen en doe daar dus ook niet aan mee. En hoewel ik normaal gesproken ook niet van kansspelen hou, zou ik voor deze keer nog wel een lot willen kopen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2008 Gepost op: 10-01-2011, 16:42:33 »
Nou, dan maken degenen die wel een duur molitem kunnen betalen wat extra geld over. Probleem opgelost. ;)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2009 Gepost op: 10-01-2011, 18:18:55 »
Verschil is dat die hun waarde behouden, in tegenstelling tot die WIDM-spullen.

Wat wel grappig is: als die mensen die echt een paar honderd euro uitgeven hun geld op zak zouden houden, dan zouden ze daarmee een ticket kunnen betalen naar het land waar WIDM is opgenomen. Om daar een soort WIDM-bedevaart te houden. :P Ik zou het wel weten!

Kan ook beide hoor! :p
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2010 Gepost op: 10-01-2011, 19:51:29 »
En voor de superjeugdigen onder ons een aparte kinderloterij.


Daar kunnen ze dus ''mollootjes'' kopen.

Offline PM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2011 Gepost op: 10-01-2011, 19:54:26 »
Mijn schaaltje met het hoofd van Paultje Rabbering staat ook nog steeds ergens in de kast! ;) (Ik heb laatst zelfs gedroomd over die jongen..)

Moet ik me trouwens opnieuw voorstellen, of komt mijn naam jullie ergens nog vaag bekend voor? ;)
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2012 Gepost op: 10-01-2011, 20:18:51 »
Mijn schaaltje met het hoofd van Paultje Rabbering staat ook nog steeds ergens in de kast! ;) (Ik heb laatst zelfs gedroomd over die jongen..)

Moet ik me trouwens opnieuw voorstellen, of komt mijn naam jullie ergens nog vaag bekend voor? ;)
Ik ken je nog ;)

Die molloterij is een mooi plan! Maar er moet idd wel eerst een vergunning zijn.  En de artikelen in de loterij kunnen tussen de 10 en 30 euro waard zijn, dat zou al prima zijn!
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2013 Gepost op: 10-01-2011, 20:24:48 »
Die molloterij is een mooi plan! Maar er moet idd wel eerst een vergunning zijn.  En de artikelen in de loterij kunnen tussen de 10 en 30 euro waard zijn, dat zou al prima zijn!

Maar hoe wil je de prijs berekenen? Want de items op zich hebben weinig waarde.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2014 Gepost op: 10-01-2011, 20:25:13 »
Mijn schaaltje met het hoofd van Paultje Rabbering staat ook nog steeds ergens in de kast! ;)
Dat klinkt waarschijnlijk luguberder dan het is.
The British are not impressed.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2015 Gepost op: 10-01-2011, 20:29:02 »
Dat klinkt waarschijnlijk luguberder dan het is.
het is Johannes de Doper niet.....


en PM: ze kennen je hier nog wel hoor.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2016 Gepost op: 10-01-2011, 21:12:46 »
Maar hoe wil je de prijs berekenen? Want de items op zich hebben weinig waarde.


Nou gewoon, kleine dingetjes - na zoveel molfandagen weten ze vast wel een beetje wat iets ongeveer opbrengt, toch?
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2017 Gepost op: 10-01-2011, 23:06:27 »

Nou gewoon, kleine dingetjes - na zoveel molfandagen weten ze vast wel een beetje wat iets ongeveer opbrengt, toch?

Hmmja, geen jokers in de molloterij dus.. ;) benieuwd trouwens of er dit seizoen nog topito's opduiken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2018 Gepost op: 10-01-2011, 23:18:16 »
geen losse, denk ik. Wel het vrijstelling-schijfje......

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2019 Gepost op: 11-01-2011, 07:37:49 »
En voor de superjeugdigen onder ons een aparte kinderloterij.


Daar kunnen ze dus ''mollootjes'' kopen.

Ik las even een Kinderboerderij  ::schaam::
Zou ook wel leuk zijn, krijgen we TienTien te zien!
I won't worry my life away. I choose to be happy!