Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 850337 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2180 Gepost op: 12-02-2011, 09:11:59 »
Volgens mij heeft Heinz uberhaupt het woord 'groente' nog niet in zijn vocabulaire. ::)
::rofl::

Over welke Heinz hebben jullie het? ::pinokkio::

Iets anders. Vanmiddag is Hanna Bervoets rond een uur of 13:45 te gast in Spijkers met Koppen op radio 2. Om te vertellen over haar nieuwste boek "Lieve Céline", haar columns, én (even) over WIDM.
En Lau, Heinz en ik zijn erbij! ::trots::
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2181 Gepost op: 12-02-2011, 11:17:09 »
Note dat spitskool 'officieel' geen aparte kool is [vergelijk met 'zuurkool]'.
Oh? Waar groeien dan de zuurkoolpantjes?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2182 Gepost op: 12-02-2011, 15:15:47 »
Oh? Waar groeien dan de zuurkoolpantjes?

Sorry? Ik zeg toch juist dat het moet worden vergeleken? Niet 'in tegenstelling tot'.

Ik neem althans aan dat vrijwel iedereen weet dat zuurkool gesneden geconserveerde (witte) kool is. Evenzogoed is spitskool geen 'echte' kool soort, maar slechts de vorm die een aparte naam heeft gekregen. Zuurkool is witte kool, maar dan in geconserveerde vorm. Dus een vergelijking.

Of ben ik nu hard bezig een ironische opmerking te missen?
Aan de andere kant, misschien was mijn zinsbouw mogelijk aanvankelijk wat ambigu.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2183 Gepost op: 12-02-2011, 15:31:14 »
Dat is het hem nou net, dat weet ik ook wel dat je dat zei, maar heel veel mensen weten niet dat zuurkool eigenlijk gewoon witte kool is. De vraag was eigenlijk meer aan de forummers in het algemeen gesteld.

Het was een oude grap op school (voor mij dus heel lang geleden), dat leerlingen door de leraar biologie erop uit werden gestuurd om bij de bloemist een zakje zuurkoolzaad te gaan halen.

Ze kwamen doorgaans met lege handen terug, maar de grapjas van de klas had de leraar te grazen. Die liep vrolijk de klas weer met een zakje, met daarop ''zurkoolzaad''.

De leraar heeft de grap naderhand niet meer gemaakt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2184 Gepost op: 12-02-2011, 16:23:57 »
Ik neem althans aan dat vrijwel iedereen weet dat zuurkool gesneden geconserveerde (witte) kool is. Evenzogoed is spitskool geen 'echte' kool soort, maar slechts de vorm die een aparte naam heeft gekregen. Zuurkool is witte kool, maar dan in geconserveerde vorm. Dus een vergelijking.

Of ben ik nu hard bezig een ironische opmerking te missen?
Aan de andere kant, misschien was mijn zinsbouw mogelijk aanvankelijk wat ambigu.
Tja, wat jij voor een normaal gegeven vindt, zal zoals anderen al zeiden, lang niet iedereen hebben geweten. Ik zal ook meteen moeten toegeven dat ik niet wist dat spitskool geen 'echte' soort kool was... Dat zuurkool geen koolsoort was maar een behandelde witte kool, waist ik dan weer wel. Dit zijn echt van die dingen die je een keer moet hebben gehoord om het te kunnen weten... Of je moet je je er voor interersseren natuurlijk. En als ik eerslijk ben: groente en fruit en alles wat er achter zit interesseert mij voor geen meter, net zoals anderen weer voetbaluitslagen of auto's interesseert, en daar dus weer niets of nauwelijks van zal weten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2185 Gepost op: 12-02-2011, 16:42:03 »
Is dat zo ja? dacht dat zuurkool..

Mijn excuses - ik heb nogal eens een volstrekt incorrect beeld wat de meeste mensen wel en niet weten.  ::schaam::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2186 Gepost op: 12-02-2011, 17:01:28 »
Is dat zo ja? dacht dat zuurkool..

Mijn excuses - ik heb nogal eens een volstrekt incorrect beeld wat de meeste mensen wel en niet weten.  ::schaam::
Geeft niet... Ik heb het ook wel eens over zaken waarvan ik dacht dat iedereen het wel zo'n beetje wist, maar dat is dus niet zo...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2187 Gepost op: 12-02-2011, 17:21:01 »
Heinz, Vera en ik hebben met Hanna gekletst vanmiddag. ::vergroot:: Ze vond het echt heel erg dat ze eruit lag en heeft de hele zomer nog zitten balen. Ze heeft nog een tijdje 'ondergedoken' gezeten.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2188 Gepost op: 12-02-2011, 17:28:10 »
Heinz, Vera en ik hebben met Hanna gekletst vanmiddag. ::vergroot:: Ze vond het echt heel erg dat ze eruit lag en heeft de hele zomer nog zitten balen. Ze heeft nog een tijdje 'ondergedoken' gezeten.

Wat leuk! Hoe hebben jullie voor elkaar gekregen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2189 Gepost op: 12-02-2011, 17:30:48 »
Heinz, Vera en ik hebben met Hanna gekletst vanmiddag. ::vergroot:: Ze vond het echt heel erg dat ze eruit lag en heeft de hele zomer nog zitten balen. Ze heeft nog een tijdje 'ondergedoken' gezeten.
Klopt helemaal, ze zei tegen mij in een tweet, dat ze de hele zomer een kater had.


Geen kattebeest, maar zo een die je kunt krijgen na een avond zwaar uitgaan......


Wat leuk! Hoe hebben jullie voor elkaar gekregen?
Lau en Vera kunnen toveren. Heinz ook, trouwens.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2190 Gepost op: 12-02-2011, 17:31:58 »
Wat leuk! Hoe hebben jullie voor elkaar gekregen?

Ze was bij het radioprogramma Spijkers met Koppen waar wij ook waren. En ze kende ons nog van het Televiziergala, hoewel ze anders ongetwijfeld ook had teruggepraat. ;) Oja, en Karin is echt een held in het echt (vrij vertaald).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2191 Gepost op: 12-02-2011, 17:45:26 »
Ze was bij het radioprogramma Spijkers met Koppen waar wij ook waren.

Ik loop er stage. De uitzending van vandaag is hier te beluisteren. Spoel naar het laatste kwartiertje voor het gesprek met Hanna. Het gaat ook even over WIDM.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2192 Gepost op: 12-02-2011, 23:20:16 »
Ik heb iets ontdekt op de homepage van de Avrosite. Het kan een enorme spoiler zijn, dus ik adviseer om er niet naar te kijken. De foto is onmiskenbaar van de ontknopingsaflevering. Die is dus, naar ik mag aannemen, al opgenomen.

Ik kan slechts hopen dat de andere 4 kandidaten gewoon niet op de foto staan, maar gewoon aanwezig waren.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2193 Gepost op: 12-02-2011, 23:41:57 »
Ik heb iets ontdekt op de homepage van de Avrosite. Het kan een enorme spoiler zijn, dus ik adviseer om er niet naar te kijken. De foto is onmiskenbaar van de ontknopingsaflevering. Die is dus, naar ik mag aannemen, al opgenomen.

Ik kan slechts hopen dat de andere 4 kandidaten gewoon niet op de foto staan, maar gewoon aanwezig waren.
lijkt me niet dat ze zoooo dom zijn.
ik zie verder ook geen foto van widm op de homepage van de avro

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2194 Gepost op: 13-02-2011, 00:13:31 »
niet op de homepage, maar op de beginpagina van het widm-avroforum.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2195 Gepost op: 13-02-2011, 00:15:32 »
dat is het moment dat Jan zijn jokers uit zijn sok haalt.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2196 Gepost op: 13-02-2011, 00:20:17 »
Mmmmm, ik schrok al.


Loos alarm dus. Ik kon het al niet plaatsen dat Jan op die foto stond.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2197 Gepost op: 13-02-2011, 10:22:28 »
Voor wie Arjen Lubach en Anna Drijver vandaag wil zien:


Vandaag om 15:00 - Morgen om 1:00

--------------------------------------------------------------------------------
 
Locatie WesterUnie
Klönneplein 4-6, Westergasfabriek terrein
Amsterdam, Netherlands

--------------------------------------------------------------------------------
 
Gemaakt door: Ubuntu Theatre Organisation

--------------------------------------------------------------------------------
 
Meer informatie Hosts: Anna Drijver en Ronald Snijders

De opbrengst gaat naar een theater en filmproject van Ubuntu met straatkinderen in Ghana.
The profit will be used for a theatre and film project by Ubuntu with streetkids in Ghana

 

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2198 Gepost op: 13-02-2011, 10:46:37 »
Ik heb iets ontdekt op de homepage van de Avrosite.
niet op de homepage, maar op de beginpagina van het widm-avroforum.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #2199 Gepost op: 13-02-2011, 11:36:16 »
Dat klinkt tegenstrijdig, is het ook.

Maar los van het feit dat het dus loos alarm was, bedoelde ik te zeggen dat er een verschil is tussen de homepage van de AVRO (algeneen), en van wieisdemol.nl in het bijzonder.

Ik heb de executie van aflevering 5 niet echt goed kunnen volgen, omdat toen net iemand belde. Daarom zag ik niet direct dat de ruimte die ik aanzag voor Lisse (of waar de reunie werd opgenomen) gewoon ''op loakie in Nicaragua'' was.


Kijk nog maar eens goed. Raar is alleen dat de zichtbare kandidaten dus de kleding dragen die ze steeds in de afleveringen dragen. Daar had ik het aan moeten zien, dus.