Auteur Topic: WIDM in de media 2011  (gelezen 364433 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #500 Gepost op: 19-02-2011, 19:51:09 »
Bekijk het hier.

Dankjewel Heinz  ::bravo::

Alledrie op Karin idd, maar ze krijgen niet echt de kans uit te leggen wat ze nog meer verdacht vinden :P
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #501 Gepost op: 19-02-2011, 21:04:31 »
Leuk fragment inderdaad, maar eigenlijk een beetje jammer dat ze alle drie op Karin zitten. Ik vindt het leuker als ze juist meerdere verdachten bespreken, dat maakte die DWDD uitzending vorig jaar zo leuk. Ze hadden Dennis de kans moeten geven iets over Patrick te vertellen en Inge over Soundos(?).

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #502 Gepost op: 19-02-2011, 21:52:43 »
Vond het ook we redelijk straf dat ze allen Karin als Mol bestempelden. Al was het met de nodige twijfels. Inge kwam weer net zo warrig over als toen ze de Mol was. Is ze nu echt zo lol? Karin doet me trouwens erg denken aan Inge als Mol, zeker met die opdracht die ze uitkoos als fragment, zou zomaar eens dezelfde tactiek als Inge kunnen zijn. Verder was het wel heel grappig, stom dat Paul de Leeuw hen niet eens liet uitspreken. Ze kregen niks gezegd. Als je ze dan toch naar de studio laat komen, misschien een beetje meer respectvol behandelen nee? Hij zei zelfs Soundous!  >:( Onvergeeflijk! Terwijl hij waarschijnlijk verdomd goed op de hoogte is. Sommige mensen nemen dit echt wel serieus. Heel dit forum bijvoorbeeld!

Wat mij betreft heeft De Leeuw hier zijn kans verkeken om ooit nog mee te doen met dit wondermooie programma. Of toch zeker als Mol.  ::)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #503 Gepost op: 19-02-2011, 23:42:50 »
Wat mij betreft heeft De Leeuw hier zijn kans verkeken om ooit nog mee te doen met dit wondermooie programma. Of toch zeker als Mol.  ::)

Ik hoop dat dat er sowieso al niet in zat. Dan zou ik serieus overwegen een jaar niet te kijken  >:(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #504 Gepost op: 20-02-2011, 10:29:30 »
Ach, natuurlijk is het niet netjes om door je gasten heen te praten, maar doe nou alsjeblieft niet alsof er in deze tijd van snel-sneller-snelst-anders-wordt-er-weggezapt nog veel presentatoren bestaan die hun gasten wél consequent laten uitspreken. Of alsof er nog mensen bestaan die Paul de Leeuw nog niet goed genoeg kennen om te weten dat hij nou eenmaal zó in elkaar zit dat een "normaal" gesprek met hem praktisch onmogelijk is.

En waren Pauls kansen niet al jaren geleden verkeken toen hij zo vaak moest weigeren dat de redactie besloot hem maar niet meer te vragen?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 12:47:42 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #505 Gepost op: 20-02-2011, 10:35:04 »
Ach Paul had nooit zolang met die Roemer moeten praten, doordat zn vrouw naar beneden kwam liep het allemaal uit.. (Snap dat ook niet, alsof de vrouw van Roemer zo belangrijk is..)

Maar daarna kwam die ENORM in tijdnood, door het afkappen van het item met Filemon en dat Snel Sneller Snelst gesprek met Ruben Nicolai..

Dus wees blij dat de 3 kandidaten niet helemaal aan het eind kwamen, want anders had paul ze helemaal snel weggewerkt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #506 Gepost op: 20-02-2011, 11:34:46 »
Ik las vandaag een interview in de Mikrogids met de regisseur van WIDM. Of is dat al ergens genoemd? Ik kon het niet terugvinden in het topic in elk geval.
Zal ik het erop zetten?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #507 Gepost op: 20-02-2011, 11:36:59 »
jaaaa
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #508 Gepost op: 20-02-2011, 12:56:05 »
Ik heb alleen geen scanner, maar als ik vanavond tijd heb, typ ik het wel over (dan beperk ik het wel tot een paar quotes).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #509 Gepost op: 20-02-2011, 13:43:18 »
foto maken met fototoestel/mobiel en even overzetten?  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #510 Gepost op: 20-02-2011, 15:08:54 »
Of even twitteren naar Karin. Zij zal vast ook wel de Mikrogids hebben..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #511 Gepost op: 20-02-2011, 22:28:27 »
Uit mikro gids 19-25 februari 2011
Van: Peter-Jan Vermeij

Overal welkom
Mooie locaties bij Wie is de Mol?

Net als in de seizoenen vijf en negen speelt het elfde seizoen van Wie is de Mol? zich af in twee landen, te weten El Salvador en Nicaragua. Waarom gaat het programma altijd zo ver van huis? Mikro Gids belde erover met eindredacteur Anton Jongstra.

Het lijkt een ongeschreven wet: Wie is de mol? moet in het buitenland worden opgenomen. Anton Jongstra: ‘Dat is niet helemaal waar. In de Spaanse en Australische versies van het programma zijn wel seizoenen in eigen land opgenomen. Maar dat de Nederlandse versie altijd ver weg wordt gemaakt, is toch leuk? Het is mooi om naast een spannend programma een ander land te kunnen laten zien. Bovendien kan het nooit zo in Nederland gemaakt worden. Er zou altijd wel iemand zijn die de kandidaten herkent. Het zou onmogelijk worden om de spanning in het spel te houden.’

Wel regen geen regels
Het productieteam heeft door de jaren heen veel ervaring opgedaan in het produceren over de grens. Maar dat betekent niet dat er geen verrassingen meer opduiken. Jongstra: ‘Tot aan de lopende serie waren we altijd aan het regenseizoen ontsnapt, maar deze keer regende het soms dagen achter elkaar. Dan moet je goed weten te improviseren. Daarom schakelen we altijd lokale productiemedewerkers in. Die vinden makkelijker hun weg dan wij buitenlanders. Maar afgezien van het weer ging het werken in El Salvador en Nicaragua erg goed. Het zijn geen landen met veel regeltjes en voor elke stap een vergunning.’

Heftige overgang
El Salvador bleek wat klein om alle afleveringen van spannende opdrachten te blijven voorzien. Vandaar dat in aflevering vijf het hele circus naar Nicaragua verscheept werd. ‘Dat was wel een heftige overgang. El Salvador heeft zich behoorlijk uit de armoede van vroeger gewerkt, maar Nicaragua is nog steeds een van de armste landen van Latijns-Amerika. Gelukkig stond in beide landen iedereen voor ons klaar. Denk bijvoorbeeld aan het levend schilderij, dat deel uitmaakte van een opdracht in aflevering twee. Daarvoor hebben we de mensen zo van straat en van achter hun bureau in het gemeentehuis geplukt. Geen enkel punt, iedereen doet mee. In aflevering acht dalen de kandidaten af in een werkende vulkaan bij de Nicaraguaanse stad Masaya. Normaal gesproken mag daar niemand komen, vanwege de giftige dampen. Wij kregen begeleiding en gasmaskers.’
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 22:30:30 door Soes »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #512 Gepost op: 20-02-2011, 22:29:16 »
Uit mikro gids 19-25 februari 2011
Van: Peter-Jan Vermeij

1000maal dank  ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #513 Gepost op: 20-02-2011, 22:52:37 »
Maar worden de opdrachten dan zo vlugvlug op de locatie en tijdens de reis allemaal georganiseerd dan? Zo doet het artikel een beetje klinken. Ik dacht altijd dat dat allemaal allaaang van tevoren allemaal piekfijn geregeld was. Zo van "die en die dag willen wij graag het stadion bezoeken met de toestemming om vuurwerk af te steken". Voor sommige opdrachten hoeft niet zo heel veel voorbereid te worden, maar ik nam altijd aan dat alles van tevoren tot in detail geregeld werd.

Of interpreteer ik nu het artikel verkeerd?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #514 Gepost op: 20-02-2011, 22:54:50 »
het weer is iets wat niet te regelen valt.
En ik denk (zeker in dat soort landen) dat ja bij de voorbereidingen, nog best wel eens Nee bij de opnames kan betekenen.
Natuurlijk wordt er heel veel van te voren geregeld. Maar er moet ook nog best wel wat later geregeld worden denk ik.

Bedankt voor het typen trouwens Soes
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #515 Gepost op: 20-02-2011, 23:11:48 »
Denk bijvoorbeeld aan het levend schilderij, dat deel uitmaakte van een opdracht in aflevering twee. Daarvoor hebben we de mensen zo van straat en van achter hun bureau in het gemeentehuis geplukt. Geen enkel punt, iedereen doet mee.'

Alvast mijn eerste vraag voor het vragenvuur beantwoord. ::ok:: Dit soort interviews maken me wel alleen nog nieuwsgieriger. Men, wat zou ik graag eens een draaiboek in willen kijken of de wijsheid achter een opdracht willen horen. Wat ervoor geregeld moet worden en hoe alles in elkaar steekt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 23:28:25 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #516 Gepost op: 21-02-2011, 08:12:04 »
Erg leuk stukje!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #517 Gepost op: 21-02-2011, 10:17:42 »
Heb het zelf niet gezien, maar heb gehoord dat Anna gisteren in de TROS TV Show zat en dat er een stukje van afl. 8 getoond werd.

Het is hier terug te kijken.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #518 Gepost op: 21-02-2011, 10:33:30 »
Ja ik heb Anna gezien in de TV show. Was niet echt een interessant interview. Ging er voornamelijk over dat ze nogal een opstandig kind was vroeger...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #519 Gepost op: 21-02-2011, 12:08:27 »
Ik zie het inderdaad anders. Er wordt alleen gesproken dat er ook wel eens geïmproviseerd moet worden, zoals nu met het regenseizoen. Ik neem ook aan dat het regelen van alles voor die vulkaanopdracht van donderdag niet in een paar dagen is gegaan, ookal zijn er maar weinig regels!
Ich bin ein Bärliner!