Auteur Topic: WIDM in de media 2011  (gelezen 364109 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #820 Gepost op: 26-09-2011, 22:45:04 »
Ah, het stukje wat jij bedoelt is dus geciteerd in die tweet die ik linkte, excuus. Maar dat Facebook-account is volgens mij niet officieel, al weet ik dat niet zeker.

Nou ja, maakt ook allemaal niks uit nu, het gaat er om dat 5 januari WIDM 2012 van start gaat! ::boogie::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #821 Gepost op: 27-09-2011, 00:49:11 »
Ik ga er van uit dat de geruchten van Evert Santegoeds waar zijn. IJsland als bestemming lijkt te kloppen, daarmee ook zijn lijst van kandidaten. Sommigen in hun Twittergedrag bevestigend, danwel anders in de communicatie naar de buitenwereld.

Speciaal geval is Art Rooijakkers. Het zou zo kunnen dat hij reserve is bij onoverkoombare afzeggingen. Maar veel waarschijnlijker is dat hij de nieuwe presentator van WIDM is. Ik ga uit van dat laatste.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #822 Gepost op: 27-09-2011, 08:55:20 »
Mja neuh..
Lijkt me dat dat echt wel Art was in de eerste beelden.  ;)
Tenzij ze een ongelooflijke body-double act hebben opgevoerd die bedoeld is om een ieder te misleiden maar logic dictates dat 't Art is..

1. Hoe hij staat in 't filmpje.
2. Hoeveel andere en vooral vrij low profile tv programma's hij al gepresenteerd heeft voor de Avro (i.e. waarmee hebben ze 'm gelokt??).
3. Zijn fanatisme tijdens widm maar vooral ook ervoor.. uitspraken als hoezeer hij ervan baalde het niet te zien als hij niet thuis was/ het echt kon volgen. Zelfs af te moeten zeggen omdat hij niet anders kon, en dan de hele serie maar niet meer keek omdat hij ervan baalde er niet bij te kunnen zijn! .. Hij's niet een beetje fanatiek, dit gaat vrij ver..  :P
Waarmee zou de Avro hem over de streep kunnen trekken - hij was al presentator-regisseur voor diverse Net5 programma's..
Hij gaat echt niet voor 'Zo Moslima' of 'Mag ik u kussen' overstappen - hoe aardig die programma's ook mogen zijn en zijn diversiteit als presentator ten goede zullen komen (dus ook z'n cv) - ik geloof er niets van dat dit het enige argument is geweest.  ;)

Hij houdt van avontuur en spanning - en widm presenteren zou een mooie nieuwe uitdaging zijn. Neem aan dat de Avro dit feitelijk ook wil gezien hun commentaren enige jaren geleden over 'verjonging', een bepaald publiek bereiken en alle perikelen omtrent Angela/Tooske/Karel.
Hoewel ik denk dat Pieter Jan zeker gegroeid is in zijn rol, en het deze serie met name heel goed deed, denk ik dat Art erg geschikt zal zijn voor die rol - niet alleen vanuit het presenteren van een Reality-show gebeuren maar vooral vanwege zijn eigen insteek, humor en inbreng (o.a. vanuit de optiek van (mede-)regisseur). Dat deed hij al als kandidaat in deze serie dus ik heb het vermoeden dat hij een positieve impuls zal zijn - gesteld dat het waar is, maar ik veronderstel dat het goed mogelijk is gezien de geruchten, de eerste beelden en de logica van het totaalbeeld.  :)
« Laatst bewerkt op: 27-09-2011, 09:01:47 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #823 Gepost op: 27-09-2011, 10:13:13 »
Ik zou het nog steeds vreemd vinden als Art direct na het jaar dat hij in de mol was het spel gaat programmeren leiden. Wacht op z'n minst 1 jaar...


[edit] wauw ik was in mijn hoofd te veel bezig met mijn opdrachten (programmeren) blijkbaar :P.[/edit]
« Laatst bewerkt op: 27-09-2011, 12:42:48 door Vieffan »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #824 Gepost op: 27-09-2011, 10:35:17 »
Ik zou het nog steeds vreemd vinden als Art direct na het jaar dat hij de mol was het spel gaat programmeren leiden. Wacht op z'n minst 1 jaar...

Tja.. Dat zou ik in principe ook hebben gedacht..
Daarom nam ik deze geruchten in eerste instantie ook niet erg serieus.
Maar deze eerste beelden lijken er toch wel degelijk op te duiden.

PS Hij was niet de mol maar de winnaar.. maar ok, je punt is duidelijk.  ;) Ik had exact hetzelfde bezwaar ertegen tbqh.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2011, 10:39:56 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #825 Gepost op: 27-09-2011, 12:07:53 »
Straks duikt er ook nog zo'n filmpje op in de zelfde montage als bij de ontmaskering van de mol van vorig jaar met daarin
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
/de man in de regenjas, die dan zegt: ik ben de presentator

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #826 Gepost op: 27-09-2011, 12:28:26 »
Ah, het stukje wat jij bedoelt is dus geciteerd in die tweet die ik linkte

Ik kwam er eigenlijk door de tweets die rechts hier in beeld staan te volgen; daar stond een link. Of ben jij de IkBenDeMol twitteraar? Ik vind het allemaal erg wervend, oproepend te gaan stemmen, dus komt volgens mij wel uit de koker van de AVRO: zelfde manier van handelen (PR-machine) als verleden jaar toen de silhouetten onthuld werden vlak voor De Ring.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #827 Gepost op: 27-09-2011, 19:09:15 »
Ah, het stukje wat jij bedoelt is dus geciteerd in die tweet die ik linkte, excuus. Maar dat Facebook-account is volgens mij niet officieel, al weet ik dat niet zeker.
Ze hebben ook wel eens gesigneerde groepsfoto's verloot, dus ik denk het wel :P
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #828 Gepost op: 27-09-2011, 19:47:05 »
Ze hebben ook wel eens gesigneerde groepsfoto's verloot, dus ik denk het wel :P

Je hebt gelijk.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #829 Gepost op: 27-09-2011, 20:29:19 »
Moet zeggen dat ik het verhaal van Supernova toch ook wel erg overtuigend vind. Alhoewel het ergens ook vreemd is dat op de molfandag 2011 uit helemaal niets is gebleken dat 2011 wel eens Pieter-Jans laatste seizoen kon zijn.

Maar. Gegeven dat de Avro op zoek is naar verjonging, zou het dan zomaar zo kunnen zijn dat juist door Arts kandidaatschap in 2011, er nog vóór de daadwerkelijke uitzendingen bij de Avro een Willie Wortel-lampje is gaan branden in de vorm van de gedachte "dat is de man die we zoeken"?

En dat Art al vandaf dag 1 van zijn contract met de Avro, dit zelf wist, en pas daarná de Avro onder het motto "ja, maar als hij dan tóch bij ons werkt" 'm een paar kleine programmaatjes heeft toegeschoven, als afleidingsmanoeuvre? Tenslotte zou het opvallen als hij naar Avro zou overstappen en vervolgens niet van alles zou presenteren ;)

Weten we trouwens iets van de opnameperiode? Misschien is te controleren of hij al dan niet programma's presenteert / heeft gepresenteerd die gelijktijdig zijn opgenomen.

Wacht op z'n minst 1 jaar...
Dat dacht ik inderdaad ook. Maar als ik er even over nadenk denk ik dat dat ook geen overtuigend argument is. zit hij nog vers in het geheugen van iedere molkijker. Nou weet ik niet hóe de gemiddelde molkijker over hem denkt, maar áls dat beeld positief is, dan is wachten niet handig: je kan dat positieve beeld dan maar beter zo snel mogelijk omzetten in kijkcijfers.

Al met al een hele speurtocht, en nog niet eens naar de Mol ::rofl:: (Tja. Dat heb je met dit publiek. Die willen alles uitzoeken.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #830 Gepost op: 27-09-2011, 21:04:49 »
ik weet niet of het al gemeld is maar een heeeel klein stukje parodie widm bij koefnoen in de rapservice
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #831 Gepost op: 27-09-2011, 21:08:04 »
In Koefnoen vanavond een nieuwe rapservice, met een knipoog naar widm aka 'Wie is.. de gedoger..?' ;D



Zomaar 't vermoeden dat die ingeving van A. Lubach kwam.  ;D

Edit: Heh hij bevestigt het zelf met deze twitter.  ::tandpastasmiley::

'Met een speciaal stukje voor #widm fans trouwens:'

Waarvoor dank Arjen. ;D

JEp, was idd al gemeld ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #832 Gepost op: 27-09-2011, 22:46:31 »
Schitterend!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #833 Gepost op: 28-09-2011, 10:00:38 »
Weten we trouwens iets van de opnameperiode? Misschien is te controleren of hij al dan niet programma's presenteert / heeft gepresenteerd die gelijktijdig zijn opgenomen.
Aan de hand van de foto's uit de Prive (of was het Story) kan je de periode behoorlijk benaderen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #834 Gepost op: 28-09-2011, 11:14:28 »
Moet zeggen dat ik het verhaal van Supernova toch ook wel erg overtuigend vind. Alhoewel het ergens ook vreemd is dat op de molfandag 2011 uit helemaal niets is gebleken dat 2011 wel eens Pieter-Jans laatste seizoen kon zijn.

Even hardop denken:

Zou het misschien niet een noodoplossing kunnen zijn? Het is toch mogelijk dat Pieter Jan vlak voor het begin van de opnames door een ongeluk, ziekte of iets dergelijks even niet meer in staat is een veeleisend programma als WIDM te presenteren (maar EenVandaag wel)? En als je dan als AVRO net een nieuwe presentator in huis hebt gehaald die ervaring heeft met het genre, WIDM niet alleen goed kent maar zelfs heeft meegedaan en gewonnen, tja, dan is het niet zo gek om Art te vragen als vervanger. Doet 'ie toch wel...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #835 Gepost op: 29-09-2011, 09:25:11 »
Even hardop denken:

Zou het misschien niet een noodoplossing kunnen zijn? Het is toch mogelijk dat Pieter Jan vlak voor het begin van de opnames door een ongeluk, ziekte of iets dergelijks even niet meer in staat is een veeleisend programma als WIDM te presenteren (maar EenVandaag wel)? En als je dan als AVRO net een nieuwe presentator in huis hebt gehaald die ervaring heeft met het genre, WIDM niet alleen goed kent maar zelfs heeft meegedaan en gewonnen, tja, dan is het niet zo gek om Art te vragen als vervanger. Doet 'ie toch wel...

Tja alles kan  ;)
De vraag blijft dan echter wel waarom Art besloten heeft over te stappen. Hij had een behoorlijke vinger in de pap inmiddels bij Net5 qua regie van iig zijn programma's voor zover ik uit interviews heb begrepen.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat hij alleen voor meer programma's / een bredere selectie aan programma's is overgestapt vooral gezien zijn nogal uitbundige uitlatingen over hoezeer hij er de smoor over had niet mee te kunnen doen aan  widm  (terwijl hij kennelijk enkele malen ervoor gevraagd is), en dan helemaal maar niet meer keek.   ::)
Of dat zijn vrienden al niet eens meer spelletjes met hem willen spelen omdat hij zo bloedfanatiek is dat ze dat niet leuk meer vinden.  :P

Gezien zijn houding in afgelopen serie kan ik me er wel iets bij voorstellen... Als kijker vond ik hem zeker amusant en leuk, aardige gozer - maar als medespeler zou ik er misschien toch anders over denken.  ;D

Punt is dus, zou zo iemand overstappen voor 'Fort Boyard'of 'Zo Moslima' etc. Alleen 'to diversify'? Dat lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.

Maar goed het kan best een samenloop van omstandigheden geweest zijn, wie weet - PJ wilde er misschien niet heel graag uit maar vond het wellicht evenmin erg om na vier jaar een andere klus aan te nemen. Tenzij er roddel naar buitenkomt erover (hopelijk niet..) dan maakt het ook niet erg veel uit mijns inziens. Ik vind dat PJ met name de laatste 2 series erg gegroeid is in zijn rol als host maar ik denk dat Art er ook prima in kan groeien als hij zijn eigen rol in het geheel vindt en de juiste toon/ sfeer tov de kandidaten. Meestal moet een presentator hier even ingroeien dus laten we hem iig een seizoen of wat gunnen (als hij idd de nieuwe presentator is.  ::) )

En ja ik ben het op zich ook wel eens met wat hiervoor gezegd is - Ik denk dat veel mensen op zich wel een positief beeld hadden van hem na vorige serie dus in die zin zou nu direct starten en daarop inspelen misschien geen slecht idee zijn - over twee jaar weet men nog steeds wel dat hij winnaar was alleen dan is het iets verder weggezakt. Verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar dat was evenmin zo bij Angela die ineens op mocht stappen wegens 'noodzakelijke verjonging' of Karel na een serie het veld mocht ruimen (maar middels een kort geding z'n tweede mocht presenteren).  ::)
« Laatst bewerkt op: 29-09-2011, 09:29:04 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #836 Gepost op: 21-10-2011, 18:53:28 »
Zijn PJ en Art nou al geweest in Boulevard? Ik zit maar met een half oog te kijken (en dat is al heel wat.....)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #837 Gepost op: 21-10-2011, 18:54:31 »
yep zijn al geweest. Zaten totaal ingeklemd tussen de reclame voor TVOH en VI
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #838 Gepost op: 21-10-2011, 19:12:58 »
Damn, zit ik de hele tijd voor jan L*l te kijken...

Was het leuk? Iets bekend over de presentator van volgend jaar?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #839 Gepost op: 21-10-2011, 19:19:19 »
Nee, niet boeiend, niets nieuws gezegd.... al zegt het waarschijnlijk genoeg dat Art en PJ naast elkaar zaten.
Of niet ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.