Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 211379 keer)

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2011, 02:42:10 »
Ik dacht na aflevering 1 dat Art de mol was. Maar ik vind ook dat hij wel heel erg zijn best doet om zich verdacht te maken inderdaad. Op allerlei manieren echt. Kan uiteraard ook een moltactiek zijn. Ik heb hem nog steeds hoog in mijn lijstje. Bij de sniperopdracht vond ik dat hij iets te eenvoudig die €1000 verspeelde. Ook nadat ze afgesproken hadden dat Jan en hij met z'n tweeën zouden gaan, en toen ze daadwerkelijk met z'n tweeën overwaren alsnog voorstelde om alleen te gaan. Toen Jan 'wacht effe' riep rende Art toch door om vervolgens af te gaan, terwijl ze daarvoor alles in overleg deden..

Offline ferry92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2011, 11:31:58 »
Ik vond het wel heel opvallend dat Pieter Jan in de eerste aflevering zei dat de mol contact met je zou zoeken. Dit heeft Art dus ook gedaan, hij heeft Patrick zover gekregen om samen te mollen. Daarom is Art tot nu toe mijn mol.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2011, 11:58:28 »
Ik geloof er zelf niet in, maar .nl opent nu met deze achtergrond.
Met wederom Art in een naam: Jardineria ARTiculos.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2011, 12:05:26 »
Ik geloof er zelf niet in, maar .nl opent nu met deze achtergrond.
Met wederom Art in een naam: Jardineria ARTiculos.


Dit zag ik ook ja! We hebben al een aantal keren art en mol gezien.. Art met z'n TOPOgrafie (TOPO=mol) antwoord uit een puzzel TRA.

Ik vind em een goeie mol!!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2011, 12:55:46 »
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de AVRO met wat meer ingewikkelde hints komt, aangezien ik de serie al van hoge kwaliteit vind  ::ok::
Wel vraag ik me af, wie die man is..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2011, 15:24:50 »
Op een ander forum waar ik zeer actief ben, werd het volgende over Art geplaatst:


- In het verhaaltje aan het begin stond in de tekst van Art dat hij van topografie houdt. Dat is raar om zo te zeggen, zeg dan dat je van aardrijkskunde, of van reizen houdt. Maar topo is Spaans voor mol.

- Tijdens de opdracht in de ruïne was Anna opeens niet meer te horen. Art had de geluidsapparatuur van haar gewoon uitgeschakeld en gaf haar er vervolgens de schuld van. Dat gebeurt in bijna iedere Mol-serie bij een spel met walkie-talkies.

- Wat was de beste positie voor de Mol tijdens dat spel? Geldloper zijn natuurlijk, en vervolgens door de snipers "per ongeluk" gepakt worden.

- Komt nog bij dat Jan al zijn antwoorden bij de test op één Mol heeft gericht, omdat hij dacht de Mol ontmaskerd te hebben. Op wie anders dan Art kan hij dan denken. Hem heeft -ie tijdens dat spel totaal in de gaten kunnen houden.


Ik vind ze in ieder geval stuk voor stuk goed gevonden, al is het één en ander al gezegd hier. Ik zat al op Art of Horace, maar ik neig meer naar Art.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2011, 15:44:32 »
Maart Art was uiteindelijk geen geldloper, Jan had alle 2500 euro bij zich, dus hij en Art hadden al afgesproken toen ze begonnen het geld niet te verdelen.
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2011, 15:54:11 »
Huh, maar Jan heeft maar 1500 euro opgehaald tijdens die opdracht...
De pot ging van 7600 naar 9100.

Goeie hints verder, ik ben toch maar overgestapt van Pepijn op Art ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2011, 16:12:01 »
Oh, ik zie het al, Jan haalt het geld uit het kluisje en geeft het aan PJ, maar hij zegt: "Da's 500, da's 1000..." En dan haalt ij er nog een briefje uit. En blijkbaar is hij aan het optellen, dus, het zijn 3 briefjes van 500. Maar het leek alsof hij er eerst 500 uit haalde, toen 1000, en toen nog wat. Maar dat is dus niet. Onhandig.

Maar dan nog, dan had Jan het meeste bij zich. En dan heeft Art misschien 1000 uit de pot gehouden, maar als hij het voor elkaar had gekregen het geld anders te splitsen, had hij daar 1500 van kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 16:14:10 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2011, 16:24:48 »
True, al lieten ze Pepijn bepalen natuurlijk. En ik denk dat het net iets te verdacht zou zijn om 1500 te willen. Want Jan verdenkt hem natuurlijk en dat heeft Art ook wel door.
Maar je hebt wel gelijk in het feit dat hij ook had kunnen voorkomen dat Pepijn zou kiezen, en het met Jan onderling zou kunnen regelen. Al was hij dan denk ik ook tegen hetzelfde probleem aangelopen...

Ik dacht trouwens ook eerst dat hij 1500+ nog iets uit de pot liet zien aan Pieter Jan. Maar hij telde idd op.

EDIT: Ligt het er over het algemeen niet TE dik bovenop dat Art het is? Dat kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk :S
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 17:14:34 door annebeth »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2011, 20:39:08 »

- Komt nog bij dat Jan al zijn antwoorden bij de test op één Mol heeft gericht, omdat hij dacht de Mol ontmaskerd te hebben. Op wie anders dan Art kan hij dan denken. Hem heeft -ie tijdens dat spel totaal in de gaten kunnen houden.



Jan had nog wel een paar jokers. Die kan hij hebben ingezet en dat kan zijn redding zijn geweest.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2011, 21:06:02 »
Jup. Ik zit officieel in de Art tunnel. Achter de tralies hihi.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2011, 21:35:25 »
Als Art de mol is, neemt hij me zo in de maling met zijn overduidelijke molgedrag. Slechte reden, maar als half Nederland op Art zit (neem dit niet letterlijk), zal hij het wel niet zijn. Dan is het te makkelijk.
Laten we jabberen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2011, 21:45:11 »
Art doet er iig veel aan om verdacht over te komen. Er valt ook veel aan hem toe te schrijven of naar hem toe te leiden qua dingen die je tegen komt per aflevering. Maar sinds het moment dat ik na afl. 3 Yvon in de smiezen had heb ik nu meer moeite om de Art-tunnel in te gaan. Al zou ik het wel leuk vinden, want Art zit goed in 't spel. Weet Patrick zo ver te krijgen om een beetje te stoken in de groep. Hoopt dat met zijn gebaren bij de foto en door zijn shirts mensen gaan denken dat het aanwijzingen zijn. Kortom: die Art speelt het spel leuk :) Kan best dat ie de mol is, maar ik wil er nog niet aan. Is dan te gemakkelijk, dan viel ie vanaf aflevering 1 al te veel op indien het wel zo is.

En das ook niet de bedoeling lijkt mij zo, vanaf aflevering 1 als mol al zoveel aandacht op je vestigen. Zoals ik al in de chat zei, Art heeft een te high profile. Als mol wil je liever low profile beginnen lijkt mij dan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2011, 22:08:19 »
Art is een afleidingsmanoeuvre. Hij is zo opvallend en aanwezig dat hij het niet kan zijn. Grappig ook dat hij benoemd dat de mol in de tweede helft van de rij moet staan, terwijl hij daar zelf ook tussen staat. Die t-shirts van hem begrijp ik ook niet. Ze slaan (bijna) allemaal op de mol, waar tovert hij ze vandaan?

Hij is ook gehaaid trouwens! Prachtig hoe hij de aandacht op Patrick legt en daar vervolgens heerlijk beschuldigend in meegaat. Het kan echter zowel een molactie als kandidaatactie zijn. Lekker stoken kan altijd.
Voor de liefhebbers van de kleurtheorie: "die feiten kleur je in door je eigen visie". :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2011, 23:34:56 »
Viel me op dat er zo belachelijk veel biechten van Art werden getoond. Misschien de moeite waard om eens te turven ? Volgens mij heeft er nog nooit een hint gezeten in het aantal keer dat er een biecht van iemand werd getoond ... dus wie weet ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 14-01-2011, 23:52:38 »
Art is een afleidingsmanoeuvre.

Juist, hij is een kandidaat die bekend is met Expeditie Robinson. Hij weet wat voor opdrachten hij kan verwachten. Daarom kan hij er ook goed in zijn. Dat hij geraakt werd door een sniper was puur pech, imho.

Toch kan hij wel de mol zijn, net als Horace en Pepijn... en... en.......

Offline Lucien

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2011, 23:57:21 »
mooie shirt had Art aan bij de levende fotolijst.
met de tekst:

Don't Believe Everythink u Think. hehehe

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2011, 17:43:32 »
Art wordt afgeschoten.... maar bij alle kandidaten zien we het gebeuren, maar niet bij hem. Zien we in aflevering 11 Art langzaam maar zeker richting een schutter lopen met een grote glimlach op zijn gezicht ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2011, 18:45:18 »
Ik geloof er zelf niet in, maar .nl opent nu met deze achtergrond.
Met wederom Art in een naam: Jardineria ARTiculos.


De google vertaalmachine komt met het volgende:

jardineria articulos = tuinARTikelen (hadden we zelf ook kunnen bedenken).

De link met 'mol' behoeft geen nadere uitleg denk ik.

Nu weet ik niet of deze tekst ook na aflevering 1 op de site stond? Zo nee, zat daar ook 'ART' in? En wat was de betekenis?
'Tuinartikelen' kan ik zo 1,2,3 niet linken aan een kandidaat. Iemand anders misschien een ingeving?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 19:02:16 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in