Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212243 keer)

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 28-01-2011, 11:33:03 »
Ik geloof niet in Art als mol, maar de Diana/Art-em-is hint is toch wel erg mooi. ???

Oke, deze hint snap ik niet? Het diana viel mij wel op in de aflevering, maar wat is dan precies de link met Art? (of vraag ik nu iets heel doms? :P )

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 28-01-2011, 11:34:40 »
Ik weet eigenlijk niet of die hier ergens genoemd is, heb het gisteren bedacht, maar was niet de enige zag ik op internet.

Diana (wat groot langs de busbaan stond) is een godin die ook als Artemis bekend staat. Art em is. Gecombineerd met de tweets van de mol waar ook steeds 'em' in staat is dit een mooie theorie.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 28-01-2011, 14:29:45 »
Ik vind wel dat de Avro er een beetje te veel de Art show van maakt. Ik vind hem best een leuke kandidaat, maar de biecht overkill doet hem geen goed (voor mij althans).  :-\\
No Milk today???

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 28-01-2011, 14:35:17 »
@Milk: even hun nieuwe presentator pluggen hè ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 28-01-2011, 14:37:04 »
@Milk: even hun nieuwe presentator pluggen hè ;)

Dat snap ik, maar ik vind het echt too much.

Of waren er in andere jaren ook kandidaten die zo veel biechts hadden en ben ik bevooroordeeld?  :P
No Milk today???

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 28-01-2011, 14:38:21 »
Ik weet eigenlijk niet of die hier ergens genoemd is, heb het gisteren bedacht, maar was niet de enige zag ik op internet.

Diana (wat groot langs de busbaan stond) is een godin die ook als Artemis bekend staat. Art em is. Gecombineerd met de tweets van de mol waar ook steeds 'em' in staat is dit een mooie theorie.

Mooi gevonden.

Diana is ook een snack en snoep fabrikant in El Salvador. Zie http://www.diana.com.sv
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 28-01-2011, 15:08:55 »
Dat snap ik, maar ik vind het echt too much.

Of waren er in andere jaren ook kandidaten die zo veel biechts hadden en ben ik bevooroordeeld?  :P

Vorig jaar kreeg Arjen behoorlijk wat edit, vergis je niet.  ;)
Flink veel meer dan de meeste andere kandidaten that's for sure.
Niet dat ik dat heel erg vond want hij was wel entertaining.  ;D

@molmark, ik vind die verklaring iets plausibeler dan dat 'art em is'..  ::)
Al is die wel creatief gevonden.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 28-01-2011, 15:12:36 »
Vorig jaar kreeg Arjen behoorlijk wat edit, vergis je niet.  ;)
Flink veel meer dan de meeste andere kandidaten that's for sure.
Niet dat ik dat heel erg vond want hij was wel entertaining.  ;D


En toen dacht ik ineens 'wie is Arjen ookalweer'...  :-[

Ik denk het hem zit dat ie gepromoot wordt ook. Ach ja.

No Milk today???

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 28-01-2011, 17:17:36 »
Hmm die Diana is wel mooi. Daar was ik niet op gekomen...
Ik zat weer eens te letten op reacties op gezichten (die een beetje achter in beeld staan). En Art viel me wederom op. PJ zegt namelijk iets van: "hierachter is een spleet in de rotsen" en Art's oogjes beginnen te glimmen! Alsof ie wist dat er een opdracht aan kwam die hij gewoon heel erg cool vond! Of zou hij meteen zo'n soort idee hebben gehad en daarop hopen, kan natuurlijk ook... Enfin viel mij op.
Verder bij de executie was ie weer heel stil en op de achtergrond, terwijl hij zo graag vooraan staat! (Op de foto's in het intro en in de biechts dus  :P)

En die laarzen vielen me ook al op, wat je ook gaat doen in de jungle bergschoenen lijken me sowieso een must..

Verder ben ik net in het Pepijn-forum er weer van overtuigd dat Pepijn het is, maar ik blijf in de war ???
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 28-01-2011, 17:32:10 »
Met bergschoenen op een touw lijkt mij niet prettig hoor. Profielloze schoenen zijn dan juist het best.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 28-01-2011, 18:41:47 »
En toen dacht ik ineens 'wie is Arjen ookalweer'...  :-[

Ik denk het hem zit dat ie gepromoot wordt ook. Ach ja.

He for the record..  ;)
Ik vind Art een sympathieke gast, echt - maar net als jij zou ik ook best graag wat meer andere mensen eens het woord gunnen.

Dat ligt niet aan Art imho maar idd aan de keuze die gemaakt is qua edit. Da's een beetje jammer.
Verder een heel leuke, spontane en lekker fanatieke kandidaat sws!  ;)  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 28-01-2011, 19:00:27 »
Mijn eerste post op dit forum voor serie 2011, maar ik denk echt dat deze jongen de mol is hoor. Wat ik persoonlijk jammer vind, want ik vind hem een erg leuke kandidaat en zou het jammer vinden als hij degene was met de opdracht om de boel te stieren.

Hoe dan ook.

Hij was enthousiast in de bus (vond ik). Dat kan alleen als je de race wil winnen, en dát kan alleen als je ófwel de mol bent, ófwel denkt te weten dat de mol in de andere bus zit.

Maar hoe dan ook is niemand zo zeker van wie de mol is, als de mol zelf. Veel andere kandidaten zag je dan volgens mij ook vooral gewoon het proberen leuk te spelen, omdat je het toch niet echt kan weten.

En verder, zo zei ik op een ander forum, hij heeft de overkant gehaald van de hangbrug ... maar dat levert niks op aangezien er drie het niet hebben gehaald. Op deze manier vertrouwen kweken door goed te presteren in een opdracht zonder dat het wat oplevert vind ik typisch molgedrag. Zo van "kijk, mij is niets te verwijten" maar ondertussen. Ik vind het persoonlijk wat toevallig dat er net één persoon te weinig de overkant heeft gehaald.

Maarja, dat is natuurlijk voor vier andere kandidaten evengoed een argument zoals iemand anders mij erop wees. Alleen ben ik ervan overtuigd dat Karin en Jan de mol niet zijn dus die streep ik alvast weg en daar let ik niet meer op.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 28-01-2011, 19:07:11 »
Art-em-is; goed gevonden!
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 28-01-2011, 21:49:00 »
Niet als hij de Mol is. Dan weet ie toch vlak voor de uitslag wie er uit gaat? Dat kunnen ze hem makkelijk influisteren. En wij weten niet wanneer die foto genomen wordt natuurlijk. Misschien vlak voor de exit.
Dat is vrij nauwkeurig te bepalen. Het is bijvoorbeeld erg onwaarschijnlijk dat de kandidatengroep, tussen de test en executie, van Puerta del Diablo op en neer rijden naar de racebaan voor een foto (en zich ook allemaal omkleden).
In aflevering 1 had het wel gekunt, omdat de foto pas achteraf gemaakt was... maar goed, toen viel er niemand af.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2011, 23:49:06 »
Ik weet niet of het hier al gezegd was, maar Art draagt in afl 2. een Elvis shirt.
Dat was dus nog voor Patrick de Elvis opmerking maakte in afl 3.
Elf is = Elvis
Elf is Art = Elfde Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2011, 23:55:56 »
Wat me nog steeds bij blijft is moment vanaf 13.00 afl 2. waar Patrick vragen krijgt na aanleiding van de contactadv.opdracht.
Art verteld in de biecht het volgende:
De groep richtte zich meteen op hem. Wat best wel heftig was.  Maar eigenlijk ook wel goed!
Vanaf 13.00 ongeveer hoor je spannende muziek. Dit bouwt zich op tot 13.13 en bouwt weer af.
Op dat moment rijdt er een taxi langs, zodra die voorbij rijdt loopt de spannende muziek af, en als die dus bijna voor bij is weer af.
Is Art te linken aan iets met taxis? Moesten de kandidaten afgeleidt worden omdat dit een duidelijke hint was?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 29-01-2011, 17:01:33 »
Art vertelde in een interview (te lezen in het mollenboekje) dat hij van plan was om geheim te houden dat hij spaans sprak. (dit heeft hij uiteindelijk nog geen 2 uur volgehouden)
Voor een mol zou het juis wél handig zijn als dit bekend is bij de groep, om bij de toneelstukopdracht van aflevering 3 in de wervingsgroep te komen. Ik streep hem o.a. hierom af als mol.
...óf niet!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 29-01-2011, 20:37:21 »
ik vind het opvallend dat Art telkens zo veel biechts heeft.
elke keer zit hij in de top 2.
afgelopen aflevering 21 keer terwijl de volgende maar 10 keer had...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 30-01-2011, 18:50:34 »
ik vind het opvallend dat Art telkens zo veel biechts heeft.
elke keer zit hij in de top 2.
afgelopen aflevering 21 keer terwijl de volgende maar 10 keer had...

Art is nieuw presentatie aanwinst voor de Avro. Even pluggen :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 30-01-2011, 19:02:35 »
Ik weet niet of het hier al gezegd was, maar Art draagt in afl 2. een Elvis shirt.
Dat was dus nog voor Patrick de Elvis opmerking maakte in afl 3.
Elf is = Elvis
Elf is Art = Elfde Mol?


Lijkt me sterk dat Patrick een hint maakt naar Art..., toch?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)